Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 15:26

Keski-Suomen porukka

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 10

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 15:26  
+
0
Oisko meitä niin paljon, että saatas oma topikki aikaseks? Mukaan kaikki kaupungin, entisen maalaiskunnan ja ympäristökuntien koirakot (toki myös ne kaksijalkaiset, joilla se oma karvakorva on mahdollisesti jo saatettu enkelikoiraksi :suru: tai kaveri on vasta tilauksessa).

Otetaan alkuun esittelyt, niin tiedetään ketä ollaan.

Kadi on kahden risupartariisenin oma ihminen. Asuu avioliitossa, rivitalonpätkässä Palokassa. Ikää itsellä (tästä lähtien aina) viime kesänä täytetty 25v ja koirien syntymävuodet: mummo 2002 ja pikku-ukko 2009, niinkuin allekirjoituksestakin voidaan luntata. Ei ihmislapsia. Kuukausitulojen eteen ahkeroin päivittäin ruokakaupan rehuosastolla. Vapaa-aika kuluu tehokkaasti koiratouhujen puitteissa, tosin mieli kaipaa kovasti takaisin myös hevosten pariin ja siihen hommaan on lähitulevaisuudessa tarkoitus järjestää muutama tunti viikossa.

Sellainen minä. Ja vuoro seuraavalle :kieli:

//Innin järjenkäytöllä otsikko muokattu. Tervetuloa keskisen suomen koirapoppoo.
//Yleisön pyynnöstä ylimääräiset merkit pois :D
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:12)

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 15:57  
+
0
Heips vaan kaikille! :heiluti:

Nimimerkin takaa löytyy 23-vuotias yliopisto-opiskelija, jolla valmistuminen siintää jossakin parin vuoden päässä (toivottavasti..). Asustelen sijoituskoiran kanssa ihan ydinkeskustassa kerrostalokaksiossa. Ja koirahan siis on v.2006 syntynyt belgianpaimenkoira groenendael -narttu.

Aikaisempaa koirakokemusta löytyy jo ihan pienestä pitäen, ensimmäinen koira (kk villakoira) meidän perheeseen asteli mun ollessa 9-vuotias. Tänä vuonna tää teräsmummo toivottavasti täyttää 15 vuotta. Ensimmäinen ikioma koira oli nykyisen koiran lailla vuonna 2006 syntynyt belgianpaimenkoira tervueren -uros, josta jouduin luopumaan, kun omat koulutustaidot eivät kaikesta yrityksestä huolimatta riittäneetkään. Pari vuotta tuli oltua ilman koiraa, ja sit sattui näinkin sopiva tilaisuus ottaa jo aikuinen narttu sijoitukseen ja tähän tilaisuuteen toki tartuin. Koira on ollut mulla nyt vasta muutaman kuukauden. Nyt, kun aletaan jo tuntea toisemme, mietitään sopivia harrastuksia, joita toki rajoittaa sijoituskoiralle ominaiset mammalomat.

Olisin kauhean innostunut harrastamaan koiran kanssa vaikka ja mitä, mutta autottomuus rajoittaa aika paljon. Kärkytään sitten vissiin kimppakyytejä tilanteen mukaan. Kiinnostusta löytyy ainakin tokoon, agilityyn ja näyttelyihin. Jälkeä koiralla on pari kertaa kisattu, mutta ohjaaja on niin tössö käymästään jälkikurssista huolimatta, ettei lähde pilaamaan hyviä pohjia.

Ja nyt vuoro seuraavalle, toivottavasti meitä on täällä monta.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 13.04.2011 klo 23:00)

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 20:35  
+
0
Kadi: Eli lyhykäisyydessään Keski-Suomen porukka. :wink:

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 21:11  
+
0
^ei mitään jämsäläisiä tai keuruulaisia!!! :heristel:

Ei vaan. Muokkaan :nauru:

Ja mainitutkin kohderyhmät ovat erittäin tervetulleita mukaan! :heiluti:

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:05  
+
0
Voisiko otsikkoa vielä vähän muokata innin mainitsemaan suuntaan tai saisiko edes huutomerkin pois kokonaan? Terveisin perfektionismiin taipuvainen luonteeni. :viheltel:

Jaijah on vuodesta 1987 Jyväskylän seutua asuttanut tyttöihminen. Talouden muuhun vahvuuteen kuuluvat avomies ja cockerspanieli Manu (2008).

Manu on pitkäaikaisen haaveen täyttymys ja rakas pieni onkin. Me harrastetaan oikeastaan vain kotitokoilua ja erilaisia lenkkeilytapoja. Mätsäreissä pyöritään kun aikaa on ja kaverikoiratoimintaan olisi tarkoitus perehtyä kunhan koiralla ikä virallisesti riittää.

Työkseni teen lastenhoitajan sijaisuuksia siellä missä niitä on tarjolla. Toiveissa olisi vielä jatkokouluttautuminen, mutta saa nähdä miten pienen ihmisen käy.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.05.2011 klo 12:12)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:13  
+
0
^pyyntöihisi on vastattu :) Nyt ei enää muutella, tai tää pistetään lukkoon koko topikki. :paapatus:

Anteeksi modet ja kanssapalstailijat. Identiteetti löytynyt :shifty:

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:15  
+
0
Kiitän ja kumarran. :kumarrus: Nyt ei pistä otsikko enää pahasti silmään. Jostain syystä en vaan voi sietää huutomerkkejä otsikoissa tai vastaavissa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:16  
+
0
Ole hyvä. Heikkoutensa kullakin, tämä oli helppo korjata ;)

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:21  
+
0
Täällä 25 vuotias Keski-Suomalainen, tarkemmin sanottuna asustelen Uuraisilla. Pihaa vahtii 2 rhodesiankoiraa, uroksia molemmat. Lisäksi täältä löytyy myös 2 kissaa. Nuorempi koira täytti juuri 2 vuotta ja vanhempi on jo 6 vuotias eläkeläinen. Nuoremman kanssa harrastetaan hakua, viestiä, tottista jne. Viikonloppuna lähdetään oppimaan jäljestämisen ihmeitä. Vanhempi koira toimittaa virallista pihavahdin ja lellikoiran virkaa. Harrastuksista ollaan luovuttu koiran sairastelun vuoksi, enää omaksi iloksi tehdään verijälkeä ja joskus tokoillaan.

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:40  
+
0
Meitsi on 24 ja asun rivitalossa palokassa avomiehen kanssa. Ja mulla on kaks parsonrussellia Ino tyttönen on pikkasen reilu 2v ja Sai poitsu pikkasen reilu 1v. Jäin tossa keväällä työttömäks ja nyt oon sit kotosalla koirien kanssa puuhaillut. Harrastan Inon kanssa agilityä ja kerran kaks vuodessa näyttelyitä. Sain kanssa isäntä on harjotellu juoksemista ja Sain kanssa suunnitelin että oltais kierretty enempikin näyttelyitä mutt herra sit jätti pallit piiloon joten on tässä keksittävä muuta puuhaa.. Mitäs muuta kerrottaavaa hmm? :eitietoo:
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:40)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 22:48  
+
0
Mie oon aina miettinyt onko Kuopio näissä paikoissa keskempänä vai Idempänä, mutta minä jätän sen teidän päätettäväksi! Ja jos joku kaunis päivä Itä-suomalaisille eli savolaisille ja Pohjois-Karjalaisille tehdään topikki niin liityn sinne. Seurailen nyt teitä kuitenkin, päättäkee saanko olla mukana ^^

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 11:41  
+
0
^Et sä kuulu keskisuomalaisiin, ei pahalla. :nauru: tässä kutakuinkin Keski-Suomi. Mutta mun mielestä tietty saat olla mukana.

Täältä löytyy entinen jyväskyläläinen, kohta vuosi sitten olen uuraislaistunut. Täytän tänä vuonna 26 vuotta, asustelen maalla ok-talossa avomiehen ja kolmen koiran kanssa.

Koirat on kääpiövillakoira (2002), berninpaimenkoira (2005) ja saksanpaimenkoira (2010). Kahden jälkimmäisen kanssa harrastan hakua ja tottista, berni on tosin jäänyt "sairaseläkkeelle" ja sen kanssa treenaillaan vaan omaksi iloksi kevyesti. Sakemanni on vielä pentu, eli alkutaipaleella ollaan kaikessa harrastamisessa. Bernin ja villakoiran kanssa olen myös agilitya harrastanut, mutta molempien osalta vaivat/sairaudet pisti stopin lajille. Villakoira hoitaa kotinatsin virkaa ja pitää pojat nuhteessa.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 24.05.2010 klo 11:47)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 13:18  
+
0
inni, joo ei mitään, mä ajattelen liian laajasti nämä alueet!:nauru:

Pitää odotella että joku uskalias avaa Itä-Suomen porukalle keskustelun joskus. ^^

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 13:29  
+
0
Minä oon tämmönen kohta 28 vuotias ämmän käppyrä Laukaasta, jossa on asusteltu omakotitalossa kohta viisi vuotta aviomiehen ja koirien kera. Sitä ennen asuttiin Jyväskylässä pienessä kerrostaloluukussa muutama vuosi, kotoisin ollaan kumpainenkin Keski-Pohojammaalta. Ammattiltani olen toimistosihteeri ja koulutukseni niinkin tylsä ja tavallinen kuin yo-merkonomi. Elämässä ei juur ole mitään muuta kuin koirat ja niiden kanssa lenkkeily. Tällä hetkellä meillä asustelee ajokoira/noutaja/hirvikoira/luojatietää mikä seropi Osku Omenankukka Orvokki vm. 02 ja p&s kääpiösnautseri narttu Nasu vm. 08. Nasun kanssa alettiin taas harrastelemaan tottelevaisuuskoulutusta ja se että mihin asti mennään näkyy sitten tulevaisuudessa, Osku toimiin perheen virallisena sängyn lämmittimenä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 18:03  
+
0
eeelisa: Missäpäin Palokkaa teillä on koti? Mahdetaanko olla ihan naapurustoa? :wink:

Kiva että näin moni on löytänyt tänne :) Missäpäin harrastavat he, jotka harrastavat? Omine päineen, vai jonku porukan mukana?

Ainiin, löysin meille taas talon. Ihana iso piha kaukana kaikesta. Petäjävedellä. Semmone pikkune mummonmökin kokoluokkaa oleva pienmaatalo. Ihana. :shifty:

Myrkku:
Pistä sinä pystyyn teille oma ketju :) Vaikka saat toki täälläkin höpötellä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 24.05.2010 klo 18:05)

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 19:09  
+
0
^Missäpäin Petäjävettä? Mun kaveri asuu kans Palokassa kahden risuparran kanssa.

Mä treenaan omalla porukalla, osin porukka vaihtelee. Penikan kanssa alan käymään alajaoston treeneissä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 24.05.2010 klo 19:10)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 19:37  
+
0
^OU. Mä oon tasan kerran nähny täällä yhden muun kulkevan yhden riisenin kanssa :eek: Miten voi olla piilossa kahden isoparran kanssa :nauru:
Se on Kintaudella se talo. Etuovesta kohdenumerolla: 830609

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 19:40  
+
0
^Ei sillä olekaan kahta riiseniä, vaan yksi iso risuparta ja toinen pieni risuparta. :hymy:

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:06  
+
0
^ahaa :hymy: Tiiäkkö miltä kasvattajalta se isompi on?

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: KESKI-SUOMEN PORUKKA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:21  
+
0
^Tiijänhän minä. Se riiseni on kyllä mahtava elukka. :nauru:

Mä en vieläkään oo oikein tottunut pitkähäntäisiin risupartoihin, ku kattelin 12 vuotta typättyä kotikotona.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545656
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 12:30)