Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:34

Kissat 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 35

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:34  
+
0
Ja lisää pulinaa kissoista.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

AnsQ

AnsQ
Viestimäärä: 6

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 17:33  
+
0
Noin kuukausi sitten Francon arkea saapui ilostuttamaan 6kk:n ikäinen creme sfinxipoika Freddy. Pojat ovat siitä hetkestä alkaen olleet erottamattomat.




Poikien ensimmäinen kohtaaminen

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 18:05  
+
0
^ Aivan ihania!! Mä oon aina salaa haaveillut karvattomasta kissasta, mutta jossain aivojen sopukassa kummittelee lehtijuttu, jonka luin joskus aikaa sitten, ettei ne selviä Suomen talvesta vaan kuolleisuus on tosi iso.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

AnsQ

AnsQ
Viestimäärä: 6

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 18:11  
+
0
^Hyvin meillä ainaki viime talvesta selvittiin, enkä ole kyllä kuullut muiltakaan että kärsineet olisivat.

Villapaita on kyllä kovilla pakkasilla päällä sisälläki, autoillessa tai lääkärireissuilla sitte pukeudutaan kunnon kamppeisiin :)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 18:29  
+
0
Yiihh, miten söpöjä nahka otuksia!:love: Ja kai ne kuitenkin sisätiloissa elelee, etten usko että kylmyyteen kuolevat:hymy: Minä niin haaveilen Cornish Rexistä, mutta pitänee ootella siihen asti että on okt ja enempi tilaa ennenku lisää kissoja hommaa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 18:34  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

^ Aivan ihania!! Mä oon aina salaa haaveillut karvattomasta kissasta, mutta jossain aivojen sopukassa kummittelee lehtijuttu, jonka luin joskus aikaa sitten, ettei ne selviä Suomen talvesta vaan kuolleisuus on tosi iso.



No empä ole tollasta kuullut! Meillä kyllä tarkenee kovillakin pakkasilla sisälläkin ilman vaatetta, noilla kun tapana käpertyä johonkin peitonmutkaan nukkumaan kun tulee kylmä. Ja talvisin lääkäri/näyttelyreissuilla on sitten lämpöpussi boksin päällä sekä toppa/villavaatteet.

AnsQ Kenen kasvatti toi creme on?

Niii cornish rex on kyllä mainio rotu. Suosittelen! Mutta kannattaa ottaa sellainen huomioon että maatiaiset ei välttämättä pysy rexin perässä joten rexille toinen rexi olisi se paras kaveri. Meillä ainakin rexeillä ihan omat jutut ja maatiaisilla omat. Sfinxi liittyy aina rexiseurueeseen vaikkei oikein kömpelyydeltään niiden perässä välttämättä aina pysykkään.

Meillä Kinkku ei halua enää näköjään pestä omaa pyllyään. Kun putsaa sitä, niin näyttää että se homma on sen mielestä tosi ällöttävää ja jättää likaseksi. :ttou: Saattaa putsata sen esim. sohvanpäälliseen. :ttou: Vauvojen pyllypyyhkeitä pitää aina olla kaapissa. :nauru:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.09.2011 klo 18:40)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 18:42  
+
0
No onpa kyllä hassun huhun Kiivilintu tosiaan kuullut! Ennemmin kai sfinxit nyt pärjää sisätiloissa, kuin vaikka jotku nakut kiinanharjakoirat, joiden on kuitenkin pakko mennä ulos tarpeilleen talvellakin.

Ja tuskinpa nuo meidän siamilaisetkaan pärjäisivät ulkona talvella, vaikka niillä karva onkin.

Mäkin kyllä niin tykkään noista nakuista! :love: Meillehän piti sellainen tulla tuossa keväällä, mutta erinäiset asiat kuitenkin pakottivat siirtämään hanketta tuonnemmaksi, ja nyt kun olen asiaa tässä pohtinut, niin taidan kuitenkin pysytellä näissä neloskategorian kissoissa ainoastaan. :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


AnsQ

AnsQ
Viestimäärä: 6

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 19:05  
+
0
monna83
Freddy on tullut pieneltä virolaiselta kasvattajalta.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:13  
+
0
monnalta ei ole tullut vähään aikaan Kinkusta kuvia! :paapatus: :love: :nauru:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 22:38  
+
0

monna83 kirjoitti:


Niii cornish rex on kyllä mainio rotu. Suosittelen! Mutta kannattaa ottaa sellainen huomioon että maatiaiset ei välttämättä pysy rexin perässä joten rexille toinen rexi olisi se paras kaveri. Meillä ainakin rexeillä ihan omat jutut ja maatiaisilla omat.


Joo tuotaki oon miettiny ja siks pitäs ootellakki jos sais joskus sen okt:hymy: Tänne pikku kämppään ei viiti 2 aktiivista kissaa ottaa riehumaan kun nuo maatiaiset on kuitenkin suht rauhallisia.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 10.09.2011 klo 23:39  
+
0
AnsQ Ok. :hymy:

SiVe kirjoitti:

monnalta ei ole tullut vähään aikaan Kinkusta kuvia! :paapatus: :love: :nauru:


No tässä on muutama Kinkusta. :nauru:









Kinkku näköjään kasvattaa aina talveksi punertavan karvoituksen kankkujen päälle sekä korviin. Kesäksihän se tiputti ne. Kuvitteleekohan suojautuvansa tuolla karvoituksella talven kylmyyttä vastaan..? :nauru:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.09.2011 klo 23:42)

AnsQ

AnsQ
Viestimäärä: 6

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 11:37  
+
0
monna83 Mistä sie oot Kinkulle tollasen haalarin ostanu?! Tarvisin pojille just samanmoiset, muttei mistään löydy ja ompelukone on mulle ihan tuntematon käsite :D

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 17:38  
+
0
Siis tää mun harhatieto on peräisin (uskokaa tai älkää!) jostakin eläinlehdestä monia vuosia sitten (olisiko 90-luvun loppupuolelta?)! Siinä kerrottiin, että noiden on melkeinpä mahdotonta selviytyä Suomessa ja vaikka tiedänkin tän vääräksi luuloksi, niin se on silti jäänyt johonkin mielen perukoille kummittelemaan :nauru:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

AnsQ

AnsQ
Viestimäärä: 6

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 18:21  
+
0
Tuli sunnuntain kunniaksi värkättyä kameralla ja yhtäkkiä oli 80 kuvaa ilmestyny muistikortille 0_O Harvoin näin innostuu. Mallin virkaa toimitti Freddy, kaverinsa livisti ekan kolmen kuvan jälkeen :D
Tässäpä session satoa.





Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 18:48  
+
0
Mitenkähän yleisiä sijoituseläimet ovat kissapuolella?

Itselläni on läpi lapsuuden aina ollut kissa/kissoja, aina maatiaisia. Avo ei ole kissaihmisiä, joten kun muutettiin yhteen jäi kissat pikkusiskolleni. Nyt meidän elämää on tulossa ilahduttamaan tuo koiranpenska - mutta ehkä vuoden päästä saisin avon pään käännettyä..

Rotukissat kiehtovat, erityisesti tuo cornish rex. Rotukissat ovat kuitenkin itselle ihan utopistinen maailma, ja tästä syystä tuntuisi jotenkin helpommalta ottaa sijoitukseen. :shifty:
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 20:16  
+
0
^ Onhan ne suht yleisiä. Itsekin olen ajatellut seuraavasta pentueesta sijoittaa joko naaraan taikka uroksen, mikäli sellaisia sopivia syntyy. Ja tietysti mikäli hyvä sijoituskoti löytyy, sitähän ei koskaan tiedä.
Kotiinkaan kun ei voi haalia loputtomasti kissoja. Tällähetkellä meillä on siis kotona kolme, ja olen vetänyt ehdottoman rajan viiteen kissaan. Ja neljäkin alkaa olemaan jo kipukynnyksen rajoilla. :kieli:

Itse ajattelen, ja uskon, että monet jotka ovat kiinnostuneet sijoituskissoista, ovat itse kiinnostuneita kasvatuksesta ja kaikesta siihen liittyvästä. Sijoituskissan kanssa kun yleensä pääsee seuraamaan kasvatuskiemuroita aika läheltä.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 11.09.2011 klo 20:20  
+
0
Kinkusta tulee aina niin hyvälle mielelle :kumarrus:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 13.09.2011 klo 19:47  
+
0
Kämppiksen miniläppäristä jäänyt pahvilaatikko tuli taas hyvään käyttöön.




Ja Sora-neiti, paria päivää vaille viisi kuukautta ikää.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 13.09.2011 klo 20:29  
+
0
Olisikohan aivan hölmöä vielä 65-vuotiaan ihmisen hankkia kissanpentua? Hänellä on ikänsä ollut kissoja, mutta edellisen kissan jälkeen ei ole "raaskinut" ottaa, menehtyminen oli sen verran kova pala, yhteiseloa kun oli kertynyt 17 vuotta. Nyt ollut reilu 2 vuotta yksikseen. Asuu omakotitalossa, yleiskunto hyvä. (Ajaa autoa, käy itse kaupassa, sienimetällä jne)

Itse ajattelin jos hän olisi harkinnut esim. löytöeläinkodista jo aikuista kissaa, mutta ei oikein lämmennyt ajatukselle. Onko täällä muilla kokemuksia aikuisista kodinvaihtaja-kissoista? Miten sopeutuneet uuteen kotiin jne.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 13.09.2011 klo 21:58  
+
0
^ No höh, eihän nyt 65v ole mikään ikäloppu. Hyvin tuon ikäinen voi kissan hankkia. :paapatus: Pennusta saa "koulittua" itselleen mieluisan, aikuisilla kodinvaihtajilla on taas mahdollisesti pahoja tapoja, joista joskus hyvinkin vaikea päästä eroon. Meille on tuo vanhempi rexi tullut vuosikkaana ja ei mitään ongelmia. Sopeutuminen meni alusta asti hyvin ja on mitä kiltein ja ihanin kissa.

Aikoinaan meille tuli maatiainen lapsiperheestä ja entisten omistajien mukaan se oli kiltti sylikissa. Meillä se oli pari vuotta kunnes oli pakko tehdä päätös lopetuksesta. Kissa oli alusta asti hyvin arvaamaton ihmisille, ei oikein tykännyt koirista ja pelkäsi vieraita. Sillä alkoi tulla hyvin vakavaa häiriökäyttäytymistä, kävi yhtäkkiä päälle kun silitteli ja ehti käydä pikkukoirien päälle pari kertaa. Myös toisia kissoja ahdisteli. Todella huono kokemus tuo kissa ja siihen oli alusta asti hyvin vaikea kiintyäkkin kun oli niin hankala. Kissa kuvattiin ennen lopetusta mutkalla olevan hännän vuoksi ja otettiin verikokeet, jos niistä olisi jotain selvinnyt miksi käyttäytyi noin, mutta mitään ei löytynyt. Olisiko kissalla vain ollut ns. päässä vikaa tai se ei kestänyt elämistä näin vilkkaassa eläintaloudessa. En nähnyt vaihtoehtona että olisin etsinyt tuollaselle uuden kodin koska maatiaisia nyt muutenkin on joka paikka pullollaan, niin tässä tapauksessa lopetus oli vaihtoehto kun lähtökohtaisestikkin kissa oli hyvin vaikea. Tuon tapauksen jälkeen meille ei ole tullut aikuisia ja tuskin tuleekaan. Rotukissoissa voisin tehdä ehkä poikkeuksen.

Ei muuta kuin nyt etsimään kissaa "vanhukselle"! :hymy: Itsellä aina tulee niin hyvä mieli kun tuollaset yksinäiset vanhukset tuntuvat hoitavan kissansa aina niin hyvin. Kun olin kaupassa töissä, niin mummot aina kertoivat kissoistaan ja miten ne ovat nirsoja ja niille kelpaa vain tietyt fileesuikaleet. :nauru: Mulla kans aika vanha äiti ja asuu yksin. Musta olisi tosi kiva jos hankkisi kissan kaverikseen mutta ei kuulemma halua sellaista riesakseen kun matkustelee kuitenkin paljon ja haluaa pitää uuden asuntonsa siistinä. Yritin mä sille tyrkyttää tota Ilmaria mutta sanoi että ei halua. Käy meillä silittelemässä kissoja tarpeen vaatiessa.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 00:00)