Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:34

Kissat 2

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 35

Noona

Noona
Viestimäärä: 224

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 17:34  
+
0
Esittelyssä Luna ja Tico, kohta 4-v kattisisarukset, joita ei kyllä koskaan kutsuta oikeilla nimillään vaan yleensä he ovat Umma/Ulla ja Himo. :mietiskel: Rakkaalla lapsella on monta nimeä...
Harmaa on siis Luna-tyttö ja karvahanska on Tico-herra. Ihan perus maatiaisia ja sisäkissoina elelevät täällä meidän eläintarhassa kahden koiran kera.

Että moikka vaan kissakaverit! :heiluti:



Minäkin haluan olla kissa...

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 23:56  
+
0
Löysin tänään vanhoja kuvia selaillessa yhden aika ällösöpön kuvan.... :viheltel:

5-viikkoinen Paavo, otettu kesällä 2008. :love:

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 06.02.2012 klo 20:13  
+
0
^ Eikä mikä pieni! :love:

Me leikittiin tänään Olskulaisen kera valoilla ja varjoilla

Varjo 12/2010 ♥

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 06.02.2012 klo 23:52  
+
0



On se vaan niin komia kolli! :ylpea:

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 15:10  
+
0
Vilinäinen <3




Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 00:52  
+
0
Rimpulat kävivät ulkosalla.

Aloitetaan vanhimmasta.



Keskimmäinen.



Ja nuorin.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 10.02.2012 klo 13:42  
+
0
Miten ihania kuvia kaikilla :love:

Räppäsin eilen ukkelista muutaman kuvan pikaseen. Herra 9-vuotta tykkää lämmitellä saunassa:




Kaverit oli käyneet partsilla tutkimassa
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 10.02.2012 klo 20:47  
+
0
Mies sano hyvin (näytän sille aina kuvia täältä :roll:) kun näytin Vilinän kuvan ja kerroin sen nimen: "No siltä se ihan näyttääkin!" :nauru: :love:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 10.02.2012 klo 20:56  
+
0
^Ihana :D

Muita nimivaihtoehtoja oli myös vakavasta harkinnassa, esim. Ninni.
Meillä vaan on kaikki kissat alkanut v:llä (Viiru, Viivi, Vili, Väinö..) joten pakko oli v:llä alkava keksiä!
Onneks jostain tuli tää Vilinä, sopii kyllä ihan täydellisesti meidän Vilinäiselle :)
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 10.02.2012 klo 23:17  
+
0
Sopii kyllä mainiosti! :nauru: Meillä vaan yhen kissan nimi on päätetty ite (Hesyn kissoja), sekin tuli siitä kun sen ekat "sanat" oli: "Hurnau PIU!", nii sit siitä tuli Piu :D
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 10.02.2012 klo 23:25  
+
0
Mä ottaisin peterbaldin. Sitten joskus tulevaisuudessa. :enkeli:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 11.02.2012 klo 00:12  
+
0
^ Peterbaldit on kyllä hienoja. Mä kavin kasvattajan luona tutustumassa rotuun silloin pari vuotta sitten kun mietin sfinxin ja peterbaldin välillä. Päädyin sitten sfinxiin ihan vain ja ainoastaan sen takia kun Suomessa kasvatus on vielä niin pienessä mittakaavassa ja kasvattajakin, kenen luona kävin, ei tainnut oikein tietää kasvattamastaa rodusta tarpeeksi. Pentu, minkä olisin saanut itselleni, oli 8 viikkoisena brush ja kasvattaja vakuutti että siitä tulee kyllä vanhetessa flock mutta ei siitä ikinä tullut kun näin kyseisen pennun myytävänä vielä vajaa vuosikkaana. Kun rotu alkaa yleistyä, niin tietotaitokin lisääntyy, toivottavasti. Oli kyllä kiva päästä näkemään kaikkia karvanlaatuja. Ei uskoisi samaksi roduksi kaikkia. Petterit kuuluu kans rotuihin, mitä mäkin astmaatikkona/allergikkona voin pitää.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 11.02.2012 klo 00:13)

ressukka82

ressukka82
Viestimäärä: 148

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 13.02.2012 klo 20:02  
+
0
Ihania kissoja :love:

Mutta mulla olis kysymys...
Meidän nuorimmainen 9kk vanha kisumisu on kiimassa. Meillä maalla kissoja voi pitää vapaana ulkona ja se onkin saanut kuljeskella ja on tullut aina kiltisti kotiin...Noh, nyt siellä olis kollikin jo ulkona valmiina odottamassa ja mä oon kahden vaiheilla, että leikkautanko vai annanko mennä kollin kanssa...? Toivoin, että se tekis yhden pentueen ennen leikkausta niin se vähän aikuistus, mutta nyt se tuntuu vielä liian tenavalta :roll: Suurin pelkoni siis on, että se ei pian hoidakaan pentujaan, koska on liian nuori...Onko huoleni aiheellista? :mietiskel:

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 13.02.2012 klo 21:21  
+
0
Sanoisin, että on. Kyseessä on varmaan maatiaskissa, jota ei ole terveystarkastettu sen kummemmin kuin rokotettu ja madotettu? Ei eläinten tarvitse kokea äitiyttä, eivät ne siinä menetä muuta kuin mahdollisuuden kuolla synnyttämiseen jos jokin meneekin vikaan ja emännän lompakko ei pääse laihtumaan jos pitää lähteä eläinlääkäriin. Eiköhän noita kissojen lehtolapsia ole yllin kyllin. Tuskin se kissakaan sen kummemmin "aikuistuu" vaikka pennut saisikin. Tiedän, että maalla on asiat toisin kuin kaupungissa, mutta ethän antaisi koirasikin mennä pitkin pihoja hankkimaan itseään tiineeksi jonkun randomin Mustin kanssa? Jos nyt sattuisi olemaan narttukoira, siis.

Anteeksi tiukanoloinen teksti, mutta ei näille asioille kuin pyöritellä silmiään. Steriloi ihmeessä kissasi, säästyy korvat, huonekalut merkkailulta ja kissasi mahdollisesta kohtutulehdukselta ynnä muilta vaivoilta. Kissan kiimankierto on tiheä ja henkisesti hyvin uuvuttaa eläimelle (ja ihmiselle..).

Itse kaikki kissani ovat leikkautettu ennen puolivuotiaaksi tulemista, nuorimmainen 4 kuisena. Ja toki tuo nyt 10 kuukautisena on vieläkin melkoinen tenava, mutta mitäpä tuo haittaa. Antaa kissan nauttia elämästään.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped
(Viestiä on muokattu maanantaina, 13.02.2012 klo 21:24)

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 14.02.2012 klo 00:45  
+
0
Kissakuume, eieii ole hyvä juttu ollenkaan. En mitenkään voi ottaa...

...mutta oon tässä vähän selvitellyt kuitenkin asioita :viheltel::shifty: Oon iskenyt silmäni ragdolleihin ja luultavasti niitä joskus tuleekin pari kappaletta vielä kotiutumaan. JOSKUS. Mutta kun mun pitää tietää kaikkihetinyt, niin tulin kysymään yhtä juttua, joka vielä on jäänyt epäselväksi. Jos kissat leikkauttaa kuitenkin alle puolivuotiaana, niin onko niiden kahden sukupuolella väliä? Onko niiden luonteessa isoja eroja, onko eroa toimeentulemisessa?
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.02.2012 klo 00:46)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 14.02.2012 klo 08:16  
+
0

ressukka82 kirjoitti:

Ihania kissoja :love:

Mutta mulla olis kysymys...
Meidän nuorimmainen 9kk vanha kisumisu on kiimassa. Meillä maalla kissoja voi pitää vapaana ulkona ja se onkin saanut kuljeskella ja on tullut aina kiltisti kotiin...Noh, nyt siellä olis kollikin jo ulkona valmiina odottamassa ja mä oon kahden vaiheilla, että leikkautanko vai annanko mennä kollin kanssa...? Toivoin, että se tekis yhden pentueen ennen leikkausta niin se vähän aikuistus, mutta nyt se tuntuu vielä liian tenavalta :roll: Suurin pelkoni siis on, että se ei pian hoidakaan pentujaan, koska on liian nuori...Onko huoleni aiheellista? :mietiskel:



Leikkaat kissasi! Maailmassa on tosiaan ihan tarpeeksi kodittomia kissoja, eikä kissamäärän lisääminen ole järkevää.
Ja ei se kissa siitä pentujen saamisesta aikuistu, vaan päinvastoin - mikäli se ei ole tarpeeksi kypsä, voi sattua juurikin niin ettei se niitä pentuja hoida.

Mutta jos kissasi on jo saanut liikkua ulkona kiimassa ollessaan, on hyvin mahdollista että se on jo tiineenä. Mutta jos olet niin onnekas, että vahinkoa ei ole sattunut, leikkauta tosiaan se kissasi pikimmiten.

Kasvattaminen on rankkaa puuhaa, ja vaatii paljon aikaa ja rahaa. Omat kasvatuskissat tutkitaan aina Fivin, felvin ja sienen varalta, veriryhmä määritetään, lisäksi olen ottanut niistä myös PRA-testit.

Itse en ikinä katso hyvällä sitä, että maatiaskissoja, tai seropeja, teetetään ihan tarkoituksella. Pitäisi ajatella hieman pidemmälle, kuin että " se ois niin kivaa".

Henniet, kissojen sukupuolella ei ole suurta merkitystä, kun kissat on leikattu. Eli ihan hyvin voi pitää esim. kahta naarasta, tai kahta urosta. :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


ressukka82

ressukka82
Viestimäärä: 148

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 14.02.2012 klo 10:07  
+
0
Juu, kiitoksia vastauksista.
Normaalia elämänkulkuahan tuo vaan noilla kissoilla on eli en mä tiedä onko pentujen saaminen nyt niin kauhean kamalaa kissan mielestä...:neutral: Mutta kiitos teidän viestien tein lopullisen päätökseni ja leikkautan tuon. Näen jatkuvasti kauhuskenaarion mielessäni siitä, et se ei hoidakaan pentujaan ja jos en löytäisi keinoemoa niin joutuisin lopettamaan pennut...
Ja oon kyllä hoitanut kissani ihan hyvin vaikka ne maatiaisia onkin ja maalla asutaan :roll: eli älkääpä yleistäkö...Eikö ne kissarutot ja -flunssat minkä takia nykyään kissoja rokotetaan oo tullu suomeen nimenomaan rotukissojen myötä ulkomailta?
Jos en kissoistani yhtään välittäis niin tuskinpa tänne kirjottelisin neuvoja kyselemään...

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 14.02.2012 klo 10:34  
+
0
^ Kukaan ei täällä tainnut sanoa ettet hoitaisi kissaasi hyvin tai että maatiaset olisivat jotenkin rotukissoja huonompia, joten turha kiskaista hernettä nenään :hymy:
Varjo 12/2010 ♥

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 14.02.2012 klo 10:34  
+
0
^^Ei kukaan olekaan sun hoitamista/välittämistä kyseenalaistanut. Kysyit neuvoja ja niitä sait :)

Muoks. Väksy, Sipalu oli noppeempi.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.02.2012 klo 10:35)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 14.02.2012 klo 10:57  
+
0
Mä itse luin ainakin väärin tämän kohdan

Kettuprinssi kirjoitti:

Kyseessä on varmaan maatiaskissa, jota ei ole terveystarkastettu sen kummemmin kuin rokotettu ja madotettu?

ja luulin, että Kettuprinssi sanoi, että kyseessä on varmaan maatiaiskissa, jota ei ole sen kummemmin rokotettu ja madotettu ja myöntää täytyy, että meinasin vetäistä Ressukka82:n puolesta herneen nenääni. Nyt kun luin uudestaan, niin joo, tuo olettamus on varmaan ihan pätevä, koska en mä edes tiedä, miksi kotikissoilta pitäisi tutkia veriryhmät ja kaikki kirjainyhdistelmät, jotka Joh luetteli. Mielelläni toki kuulen senkin perustelun, kun omia ei ole tosiaan madotusten, rokotusten, hammaskiven poiston ja strerilointien lisäksi eläinlääkärissä viety. Ei kun olihan Zelda kerran kipeänä, minkä takia rampattiin parinkin otteeseen lekurissa, että löydettiin antibiootti, joka puri. Mutta siis pointti on se, että kotikissoilta ei muita terveystutkimuksia olla tehty, joskin Hilda alkaa olla sen verran iäkäs (11v), että olen ajatellut, että sen voisi kiikuttaa munuaisarvojen tutkimuksiin tai mitähän ne nyt oli. Joutunen konsultoimaan tuttua kissakasvattajaa tästä ensin. :nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545680
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 23:00)