Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:34

Kissat 2

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 35

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 23.09.2011 klo 15:27  
+
0
monnan Kinkku on kyllä niin ällöttävä ja silti niin ihana. :love::love: Mahtava nahkasäkki!
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 21:04  
+
0
Osaisikohan joku teistä kertoa tämän istuskelijan värin? Mä en itse kissojen virallisista väreistä tiedä tuon taivaallista, mutta olisi kiva tietää edes minkä värinen se oma kissa "virallisesti" on :)
Varjo 12/2010 ♥

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 22:14  
+
0
^Mä oon varmaan hyvä henkilö vastaamaan tähän, kun en itsekään kissojen väreistä tiedä, mutta oisko punatabby jotain sinnepäin. :mietiskel:

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 22:40  
+
0
Ja mites kissa, joka näyttää mustalta, mutta valossa taittuu punaruskeaksi? Onko se seal nimeltään? Mäkään en ole ihan perillä näistä kissojen värityksistä.. :mietiskel:

Rinsessasta päivitys.




Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.09.2011 klo 14:22)

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 28.09.2011 klo 19:23  
+
0
^^^ Veikkaisin kanssa tabbya, tai sitten jonkinmoista tiikeriä.

Täältä näkee mukavasti joitain värien nimiä. Punatabby, punatiikeri, cremehopeatiikeri ja punahopeatiikeri tuossa ne lähimmäksi menevät varmaan taitaa olla? :nauru: siitä vaan valkkaamaan.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.09.2011 klo 19:23)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 30.09.2011 klo 17:13  
+
0
Meidän kifut sai uuden raapimispuun taas vaihteeksi. Tuokin on luultavasti about 2kk päästä ihan loppuun kynsitty. :nauru:

Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 01.10.2011 klo 20:21  
+
0
^ Samanlainen puu kuin meillä, mutta eri kuosilla :kieli:

Tässä meidän Killi pitkästä aikaa :)

Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 01.10.2011 klo 21:55  
+
0
Mäkin tajusin että meidänkin yksi puu on samanlainen kuin Joh:in kissojen uusin, mutta eri värinen. :hymy:

^ Voi hitsi että toi sun kissa on vaan niin ihana. Oon tainnut ennenkin ihastella tuota sen väristystä. Upea kertakaikkiaan. :hymy:

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 01.10.2011 klo 22:07  
+
0
^Kiitos :)

Siitä on tullut ihan hassu, saa aamuöisin ihan hirveitä hepuleita. Yks aamu täällä oli matot mytyssä kun neiti oli vähän juossut :D tekee kamalia juoksuspurtteja saunaan ja sieltä kamalalla kolinalla olkkariin pomppii sohville. Yllättävän kovaa meteliä saa aikaiseksi :nauru:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Cardigan

Cardigan
Viestimäärä: 19

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 04.10.2011 klo 09:10  
+
0
Onko kissoilla uhmaikää niin kuin koirilla. Jotenkin tuntuu, että meidän 10kuukautinen nuori mies potisi jonkinlaista uhmaikää. Välillä ollaan niin hempeitä ja lempeitä ja välillä uhmataan niin ettei ole tosikaan.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 04.10.2011 klo 16:04  
+
0
^En sen tarkemmin tiedä, mutta ainakin omat maatiaiset on muutenkin niin kovin itsepäisiä:nauru: Ja kun on se tietty hepuli fiilis niin juostaan pitkin seiniä, kirjaimellisesti, huudetaan, mourutaan ja näyttää että ihan uhallaan tekeevät kaikkensa että mulla palaa pinna:ylpea:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Cardigan

Cardigan
Viestimäärä: 19

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 05.10.2011 klo 09:29  
+
0

Niii kirjoitti:

^En sen tarkemmin tiedä, mutta ainakin omat maatiaiset on muutenkin niin kovin itsepäisiä:nauru: Ja kun on se tietty hepuli fiilis niin juostaan pitkin seiniä, kirjaimellisesti, huudetaan, mourutaan ja näyttää että ihan uhallaan tekeevät kaikkensa että mulla palaa pinna:ylpea:



Kiitos vastauksesta :). Juuri tuota tarkoitin mourutaan ja saadaan hurjia hepuleita. Ängetään sellaiseen paikkaan mihin ei saisi mennä - väkisin - vaikka kuinka yrität kädellä tai jalalla estää ja työntää sivuun. Sitten purraan jalkaa ja kokeillaan vähän hampaillakin. Sitten taas välillä totellaan hyvin jo ihan pelkästä kiellosta.
Saunatonttukin sai eilen kyytiä, siltä irroitettiin tukka päästä. Saunatontulla oli sen jälkeen bad hair day ;). Kyllä me sitä tonttuparkaa naurettiin, mutta ihmeteltiin samalla, että mikäs meidän pikku kisulla nyt on kun näin pitää touhuta sellaisia juttuja mitä ei olla aiemmin tehty. Ei se ikinä mikään flegu ole ollut, mutta ei se kyllä mitään pahojaan ole tehnyt.
En tiedä johtuuko siitä, että ulkonaoloaika on vähentynyt kun kelit ovat olleet huonommat. Eli sitten jää energiaa touhuta kaikenlaista sisätiloissa. Koiriakin se hätistelee enemmän kuin normaalisti. Eikä se mitään haittaa meidän corgin mielestä, mutta yorkkipoika on vähän karheena kun Harmi säikyttelee sitä ja hypähtelee silmille milloin minkäkin kulman takaa =D
Mielenkiintoista nähdä minkälainen talvi on tulossa kun se joutuu olemaan enemmän sisätiloissa. Harmi ei nuku paljoa päiväaikaan mikä on mun mielestä outoa kun monet sanovat, että heidän kissansa nukkuu päivät ja valvoo yöt. Harmi nukkuu yleensä yöt ihan hyvin ja päivisin touhutaan ja mourutaan :D

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 05.10.2011 klo 13:38  
+
0
En ole hirveästi tänne kissatopicciin kirjoitellut, mutta nyt tarvisin apua. :suru: Jotenkin musta tuntuu, että Paavo ei ole nyt onnellinen, ja kaipaisin neuvoja, miten saisin kissan elämänlaatua parannettua.

Paavo on 3-vuotias leikattu maatiaiskolli, ja aika aktiivinen ja vietikäs kissa. Se oli ennen aika hulivili; karkaili, raapi maanisesti ovia ja ikkunoita kun ei päässyt niistä, tiputteli tavaroita. Rauhoittui kuitenkin silminnähden, kun otettiin Lilli viime jouluna. Lasin saattoi jättää yöksi pöydälle niin että se oli siinä vielä aamullakin. :nauru: Ne on Lillin kanssa hyviä kavereita keskenään, ja riehuu yhdessä monet rallit päivässä. Nyt on alkanut kuitenkin tuntumaan, ettei kissa jaksaisi koko ajan leikkiä yliaktiivisen pennun kanssa. Pyrkii pysymään pois lattialta, jossain korkeammalla, ja koittaa vältellä Lilliä. Kiellän kyllä koiraa kiusaamasta Paavoa, jos se näyttää siltä että nyt ei halua leikkiä. En voi kuitenkaan kokonaan kieltää koiraa haastamasta kissaa leikkiin, sillä kissa monesti myös haluaa itse leikkiä ja kutsuu koiraa vuorostaan leikkimään.

Paavolla on korkeahko raapimapuu jossa on myös sen ruokakuppi, että saa syödä rauhassa Lilliltä. En ole myöskään kieltänyt sitä menemästä pöydille ja kaappeihin, joten sillä on kyllä paikkoja, joihin pääsee pakoon koiralta. Silti se vaikuttaa vähän stressaavan Lillin läsnäolosta välillä; jos Lilli on ollut hoidossa muualla pari päivää, on Paavo ollut aivan mielissään ja läheisyydenkipeänä ja seurannut mua joka paikkaan, pyörinyt jaloissa.. Tätä se ei siis normaalisti tee, vaan välttelee mieluummin hellyydenosoituksia.

On pakko myöntää, että mun Paavon kanssa leikkiminen on jäänyt aika vähälle koiran tultua taloon. Se vaan on käytännön syistä vähän vaikeaa; koira pitäisi sulkea toiseen huoneeseen, jos haluaisi leikkiä rauhassa. Jotenkin kai olen tuudittautunut siihen, että Paavolle riittää leikit Lillin kanssa, eikä se niin kaipaa minun kanssa leikkimistä.

Lisäksi vielä se, että ollaan muutettu Paavon elinaikana jo 5 kertaa. Joka kerta sillä menee aikaa tottua uuteen kotiin, ja alussa aina alkaa uudelleen tavarantiputtelut ja ovienraapimiset ja muut tuhmuudet. Säälittää kissan puolesta, mutta minkäs teet kun muutettava on.

Ja muutenkin, tämä kissa on selvästikkin kerrostalossa aina vähän tyytymätön. Sen huomaa siitä, kuinka se nauttii täysin rinnoin elämästä, kun saa kesäisin olla mökillä aivan vapaana ja viettää oikeaa kissan elämää. Metsästää lintuja ja hiiriä, paistatella auringossa, lymytä koloissa ja kiipeillä puissa... Pysyy kuitenkin aina lähistöllä ja tulee kutsuttaessa kotiin. :love:
Kerrostaloasunnossa se ei saa oikein purettua energiaansa ja viettejään mihinkään. Paavo ei siis ole mikään sylikissa, vaan villi ja vapaa metsästäjä. Ja nyt on huono omatunto, kun en ikinä haluaisi tästä kissasta luopua ja olen nyt herännyt huomaamaan, että olen laiminlyönyt sen elämänlaatua. Olisiko teillä mitään vinkkejä, miten Paavo saataisiin tyytyväisemmäksi elämäänsä?

Tässä kuva mökiltä tältä kesältä: kaverukset juoksemassa kilpaa rantaan. :hymy:

Cardigan

Cardigan
Viestimäärä: 19

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 05.10.2011 klo 15:46  
+
0
En osaa Rose auttaa sinua pulmassasi, mutta haluan kommentoida kuvaa joka on aivan ihana. Kaverukset :)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 05.10.2011 klo 20:11  
+
0
Rose: Kyselepä tarkempia neuvoja Incat foorumilta. Siellä kissaihmiset osaa varmasti auttaa. Itse otattaisin ensin kaikki testit (onko virtsatiet ja hampaat kunnossa?) jonka jälkeen tietää että Paavo on fyysisesti kunnossa. Yhdellä mun kissoista oli paljon hammaskiveä ja ientulehdusta jonka takia kissa oli paljon omissa oloissaan ja apaattinen, vaikka söikin normaalisti. Kissalla voi myös olla epilepsia tai diabetes joka ei tuon voimakkaammin oireile. Luulen kuitenkin että Paavo on vaan ikääntynyt ja kyllästynyt välillä leikkimään innokkaan pennun kanssa :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 05.10.2011 klo 21:09  
+
0
Cardigan oisko mahdollista hommata toista kissaa? Saisivat keskenään painia ja rällätä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Pepper

Pepper
Viestimäärä: 325

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 08.10.2011 klo 21:01  
+
0
Tällaisia pölypalloja löytyy nykyään meidän imurista..


Kuvassa Lumi; toinen uusista perheenjäsenistämme.

Ja tässä toinen, nimeltään Tuisku


Vallan rohkeita ja reippaita kisunpentuja ovat, ja tulevat erinomaisesti toimeen myös koirien kanssa :hymy:
Lumi on enemmän "riiviömpi" ja Tuisku taas varsinainen sylivauva.
Ihania kumpikin :love:

Vielä yhteispotretti (ja Lucan pää)
X-rotu Luca 06/2009
Mudi Sisu 05/2012
Maatiaiskissat Lumi ja Tuisku

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 08.10.2011 klo 22:26  
+
0
^ Siis voi eiii mitä söpöläisiä! :love:

Kissanpennut on ihan parhaita, toivottavasti mun suunnitteilla oleva pentue toteutuu nyt loppuvuodesta! :aurinko:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 08.10.2011 klo 22:45  
+
0
^^ Voi hitsi että on nätit pennut. :hymy: Ovatko sisaruksia?

^ Onnea pentusuunnitelmiin! :aurinko: Kenet astutat?

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 09:23  
+
0
^ Kiitos! Svean olisi tarkoitus mammautua. :hymy: Lumikin suhteen en ole vielä päättänyt, että saako se vielä yhdet pennut vai siirtyykö se jo kastraattikerhoon.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.



  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 07:30)