Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:34

Kissat 2

Siirry sivulle: 1 ... 33 34 35

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 03.10.2014 klo 17:10  
+
0
Korvatupsut on aika miehekkäät kyllä :kieli:
Ja hyvä nimi sunkin kissalla! :cool:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 07.11.2014 klo 16:40  
+
0
Jokohan mäkin saan ruveta tänne puolelle kirjoittelemaan. Mulle tulee nimittäin tämmöinen pieni tanskalainen prinsessa sijoitukseen. :love:

Klick ja klick.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 07.11.2014 klo 17:29  
+
0
^ Taidan tietää keneltä. :cool:

Onnea uudesta perheenjäsenestä!:aurinko:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 07.11.2014 klo 20:11  
+
0
^ Ai niin, totta! Pieni on maailma. :hymy: Kiitosta! Mä olen jo shopannut kaiken mahdollisen ja mahdottoman, nyt täytyy vain odotella että prinsessa rantautuu Suomeen. :hymy:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 09.11.2014 klo 14:12  
+
0
Mulla on kamala kissakuume. Eikä asiaa auta yhtään se, et näin just fb:ssä kuvat 3sta pennusta, jotka oli ihan vitsin makeen värisiä! Ja ko oon vähä tämmönen, jos ja kun joskus maatiaiskissan ottasin, sen pittää olla jotenki erikoinen väritys :nauru: muttako ei vaan pysty, ni häätyy tyytyä vain ihasteleen kuvista..

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 19.01.2015 klo 20:33  
+
0
Kirjotellaas pitkästä aikaa tänne kc:hen, tällä kertaa vaan kissapuolelle. Haluan esitellä uuden perheenjäsenen Vinskin, joka tuli mulle ihan sattumalta. Viime vuoden puolella isoveljeni kertoi että hänen pihassaan on alkanut pyöriä mustavalkoinen kissanpentu. Viime keväänä veljen nurkilla pyöri emokissa muutaman ihan pienen pennun kanssa ja nyt yksi näistä villikissanpennuista oli tullut takaisin. Veljeni antoi pennulle ruokaa ja teki ulkorakennukseen pienen paikan missä kissa sitten alkoikin majailemaan. Veljen tyttöystävä on allerginen ja odottaa vauvaa, joten sisälle taloon ei veljeni voinut kissaa päästää vaikka se monesti yrittikin livahtaa. Kun tuli pakkaset niin mun alko käymään kissaa niin sääliksi että hain sen omaan kotiini sieltä ulkoa kylmästä. Pentu oli alusta asti ihmeen rohkea ja luottavainen ihmisiä kohtaan vaikka olikin villikissa. Kissa sai matokuurin ja kävi eläinlääkärin tarkastuksessa ja rokotuksessa. Mun PITI etsiä kissalle uusi koti, kun ajattelin että tossa yhdessä kissassa on jo ihan riittävästi, mutta hups vaan.. Tännehän se jäi. Ja Vinski onkin aivan ihana kisu mitä en enää millään pois antaisikaan <3

Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 16.02.2015 klo 18:27  
+
0
Heips taas.

Onko teillä kissoilla ollut ummetus ja/tai virtsaamisongelmia? Meidän Sulo alkoi aamulla käyttäytyä oudosti. Oli kauhean jännittyneen oloinen, yritti käydä laatikolla (en nähnyt kumpaa tarvetta yritti) muttei tullut mitään, murisi jopa koiralle kun oli kipeä. Ei halunnut liikkua oikein ja käveli vain nurkasta toiseen. Lounastauolla kun kävin morjestamassa niin kehräsi kun rapsutin, mutta oli todella apea. Ikenet oli nihkeät, joten annoin ruiskulla vettä ja jätin täyden kipon pöydälle.

Avo kun tuli töistä kotiin, oli löytänyt pari todella kovaa ulostekikkaretta keskeltä mattoa, joten oletettiin että kissa on pahasti ummella, ostin kissanmallasta koska johtuu todennäköisesti karvapalloista.
Kisu kuitenkin pissasi sekä sänkyyn, viltille, että ruikkasi ovenpieleen pienet pissat kun tulin kotiin, mikä viittaisi taas virtsatien ongelmiin? :eek:
Äsken Sulo kerjäsi ruokaa ja söi normaalin annoksen märkäruokaa, joten jotain parannusta on tapahtunut. Kiposta oli käynyt juomassa. Nyt nukkuu kiipeilypuussaan ja oloa seuraillaan tiuhaan tahtiin. Laatikossa kävi pissalla ennen nukkumaan asettumista.

Nyt sitten seuraillaan oloa sen mukaan, että mennäänkö huomenna kipinkapin lääkäriin, vai oliko kyseessä tosiaan vain karvapalloista johtuva ummetus?
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 28.02.2015 klo 00:20  
+
0
Viime sunnuntaina luokseni muutti ystävän pentueesta sijoitusnaaras, ruskeanaamio siamilaistyttö jota Mayaksi kutsumme. :hymy: Maya on ollut hurjan reipas kersa. Pentti on suhtautunut tulokkaaseen loistavasti, sillä kun on edellisestä kodista jo kokemuksia kissoista. Hukalla taas vähän kestää... Välillä se osaa olla ihan rauhallisesti, välillä se taas ryhtyy liian innokkaaksi. Mutta eiköhän tämä tästä. Vähän ottaa päähän kun mies ei luota mun Hukka-tuntemukseeni, vaan spekuloi jatkuvasti siitä että Hukka söisi kissan... Tuomitsee jo siitä, jos edistystä ei tapahdu kymmenessä minuutissa. Rasittavaa.





ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 04.03.2015 klo 14:32  
+
0
Tässä se mun hurja koirani syö kissanpentua... :nauru:



Hukka on sopeutunut hurjan hienosti, vaikka alkuun sen kanssa saikin olla tiukkana.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 28.04.2015 klo 21:24  
+
0
Tässä sitä nyt ollaan. :hymy: Pentti ja Maya ovat aivan paita ja peppu. Pentin luokse se menee turvaankin, jos sitä on kielletty lintuhäkin seinässä kiipeämisen vuoksi.

Hukka, sisar hento valkoinen. Tai veli pörröinen...




Pentti-sedän turvassa.


Ensimmäistä kertaa ulkoilemassa.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 29.04.2015 klo 07:56  
+
0
^Hän on kyllä niin upea :love: Siamilainen? Olen kuullut että sen rotuiset juttelee paljon, pitääkö paikkansa?

Kysymys kisujen omistajille: kun käytte reissussa, onko teillä joku vakituinen hoitopaikka kissoille? Vai uskallatteko jättää kisun muutamaksi päiväksi yksin kotiin niin, että joku käy ruokkimassa? Painin itseni kanssa täällä, kun meillä on Sulolle parikin vakituista hoitopaikkaa, mutta olen pyöritellyt ajatusta, että mikäli kummallekaan ei aikataulullisesti sovi, voisi joku viikonloppureissun aikana käydä murun ruokkimassa ja leikittämässä.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 29.04.2015 klo 09:45  
+
0
^ Meillä on kolme simskua, ja onhan nää suht puheliaita kavereita joo. :hymy: Vastaavat aina, kun niille juttelee. Yksi on vähän hiljaisempi, mutta sanoisin että keskivertokisua äänekkäämpi kuitenkin. Riippuu paljon yksilöstä.
Siskolla on sitten tällainen kunnon ääripääyksilö, joka kävelee ja huutaa lähes kokoajan. :nauru:

Meillä käy aina ruokkija/laatikon tyhjentäjä, kun ollaan reissussa. En ole koskaan käyttänyt hoitoloita kissojen kanssa, mutta miksei nekin menis. Mielestäni on vaan paljon helmpompaa, jos täällä kotona käy joku tsekkailemassa niiden perään. :hymy: Ja kun noita on tosiaan kolme, niin niillähän on seuraa toisistaan. Kesälläkin oltiin viikko reissussa, ja hyvin pärjäsivät kun ystävä kävi päivittäin katsomassa, että ruokaa ja vettä on.

Kissoja selkeästi harmittaa, etteivät pääse vielä ulkotarhaan. Siis kelien puolesta tarkenisivat aurinkoisina päivinä jo ihan hyvin, mutta talvella tippui katolta lunta suoraan tarhan katon päälle, ja se romahti. Mies ei oo saanut vielä aikaiseksi korjata, vaikka oonkin saattanut asiasta jo vähän marmattaa. :nauru:

Laitetaas pari uutta kuvaakin.

Svea.



Luifer.



Ja just eilen havahduin siihen, että Luiferhan täyttää kohta 7v! Niin se aika rientää. :hymy: Tytöt on molemmat 5v.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.04.2015 klo 09:51)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 29.04.2015 klo 19:08  
+
0
Ai miten kauniita siamilaisia! :love: Ehkä joskus kun oon rikas ja mulla on omakotitalo, jossa on iso katettu kissatarha...
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 30.04.2015 klo 13:08  
+
0

_Kisse_ kirjoitti:



Kysymys kisujen omistajille: kun käytte reissussa, onko teillä joku vakituinen hoitopaikka kissoille? Vai uskallatteko jättää kisun muutamaksi päiväksi yksin kotiin niin, että joku käy ruokkimassa? Painin itseni kanssa täällä, kun meillä on Sulolle parikin vakituista hoitopaikkaa, mutta olen pyöritellyt ajatusta, että mikäli kummallekaan ei aikataulullisesti sovi, voisi joku viikonloppureissun aikana käydä murun ruokkimassa ja leikittämässä.



Mulla kun on nuo kolme kissaa, olen kokenut helpoimmaksi, että hoitaja joko asuu meillä hoitojakson ajan tai käy päivittäin ruokkimassa, siivoomassa hiekkikset ja vähän seurustelemassa. Kissojen kanssa kun ei riitä, että hoitoon vie elukat ja pari lelua, vaan täytyy aina raahata myös raapimispuu, hiekkikset (yksi ei riitä kolmelle) jne. Mulla on vaihtelevasti ollut hoitajana joko joku perheenjäsen tai kaveri. Yhden kaverin äiti on myös pari kertaa asunut meillä viikon kissoja kaitsemassa :nauru:

Keskenään en uskalla jättää kuin max. yhdeksi yöksi. Esim. joskus mökkireissun ajaksi olen jättänyt kissat ilman hoitajaa, kun olen la-aamulla lähtenyt ja su-iltana tullut takaisin. Sekin on toiminut ihan hyvin, mutta luottavaisempi mieli mulla on, kun joku niitä käy välissä katsomassa. Lisäksi tuo mun oci on niin seurankipeä, että saan pari seuraavaa päivää tuntea nahoissani yksinjätöt, joten olen kokenut oman mielenterveydenkin kannalta paremmaksi, että joku käy sitä paijailemassa poissaollessani :nauru: Muuten se kirjaimellisesti roikkuu mussa kiinni, kulkee perässä ja huutaa huomiota 2-3 päivää... :roll:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 30.04.2015 klo 21:27  
+
0
^Juurikin tätä pelkään, kun meidänkin kissa on hyvinkin seurustelevaa sorttia :nauru: Mutta uskoisin että pärjäisi yhden yön ihan hienosti, pidemmissä ajoissa sitten hoitaja käy kattomassa. Meidän vakkarihoitopaikassa on jo valmiiksi kaksi kisumirriä, niin ei tarvii hiekkalaatikkoo ym raahata mukana.

Onko kenenkään kissalla ollut virtsakiteitä? :mietiskel: Sulo sai toissapäivänä tuon diagnoosin, kun käytiin oudon pissailun (isoja lätäköitä mm. sänkyyn ja matolle, mutta myös laatikkoon) takia lääkärissä. Tulehdusta ei ollut, mutta runsaasti virtsakiteitä, joten sai kipulääkekuurin ja ohjeet uuteen ruokavalioon. Ruoka vaihtui samantien sellaiseen, mikä sulattaa noita kiteitä.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Kuukio

Kuukio
Viestimäärä: 86

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 30.04.2015 klo 22:51  
+
0
Virtsakiviä lähinnä aiheuttaa kuiva ja viljapitoinen ruoka, ja se ettei kissa juo kunnolla. Sinänsä hauskaa että nuo liotusruuat ovat molempia, kuivaa papanaa ja viljaa täynnä. Mutta niitä vissiin saa ihan märkäruokanakin.
"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 01.05.2015 klo 09:21  
+
0
^Kyseessä ei oo onneksi vielä kivet, vaan kiteet (joista voi hoitamattomana tulla kiviä). Lääkäri sanoi, ettei niihin ole mitään erikoista syytä, joidenkin kissojen kroppa vaan muodostaa niitä ja ne lähtee ainoastaan niitä liuottavalla ruoalla :suru:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 20.05.2015 klo 01:03  
+
0
Onko ehdotuksia matolääkkeeksi kissalle?
Lasse painaa sen 4-5kg, en tiedä tarkkaa painoa vielä. Mietin vaan mikä olisi helpoin tapa kun on tälläsissä asioissa (mm. kynsien leikkuu) hieman hankala tapaus :nauru:

Mulla on hieman huono omatunto kun täytyy kissasta luopua, vaikka sillä varmasti tulee oleen parempi näin. Otettiin aikoinaan kaks kissaa exäni kanssa hänen siskoltaan. Erossa ne sit jäi mulle. Kissat oli asunu viimeset 7-8 vuotta yhdessä, mutta eivät oikeastaan tullu juttuun. Atlaksen tultua tilanne vaan kärjisty ja nuorempi kissa Aapo kiusas vanhempaa, Lassea. Aapo muutti sitten vanhemmille, koska koin sen olevan onnellisempi näin - ja se onkin. Aapo ei pidä muista eläimistä ympärillään.
Lasse sitten jäi mulle vielä koirien kanssa ja kaikki menny hienosti. Nykyinen mies on vaan allerginen. Lisäksi tottakai kissa jää pienelle huomiolle neljän koiran laumassa. Nyt sitten Lasse muuttaa anopille jossa se saa huomiota niin paljon kuin vain haluaa. Ja sitä Lasse todella kaipaa.
Itsellä vaan huono omatunto, kun aina ajatellut, että "kerran kun otat eläimen, hoidat sen loppuun". Tiedän tasan tarkkaan, että loppupeleissä Lasse tulee oleen todella paljon onnellisempi anopilla.

Lisäks kyllä jännittää ku neiti (kyllä, lasse on neiti) on 11v ja siitä haluttaisiin tehdä ulkokissa vielä. Itseäni ei haittaa, mutta on se silti hieman jännittävä ajatus. Sisäkissana koko elämänsä ollu.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 23.07.2015 klo 19:18  
+
0
Meet Mauno-Eerik, 5 viikkoa ikää :aurinko:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 23.07.2015 klo 19:49  
+
0
^ Suloinen pörhistelijä! :love:

Onko tää teille juuri muuttanut? Vai onko ihan "oma" pentu, kun ikää on vasta 5 viikkoa?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.



  Siirry sivulle: 1 ... 33 34 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 13:45)