Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 06:47

Koiran kuljetus autossa

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 23.05.2013 klo 09:21  
+
0
Mulla oli vanhassa autossa tommonen lattian ja katon väliin pingotettava verkko ja voin kertoa, että oli aivan paska. Kaatuili jatkuvasti koirien päälle jos joku vähän hipaisikin jne. Nykyään mulla onkin paku ja häkit pitkän hiacen toisella sivulla kun on tuo koiramäärä kasvanut. Hyvin jää tilaa vielä reelle/pyörille ja muillekin rojuille.

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Perjantaina, 24.05.2013 klo 23:46  
+
0
Mä tilasin tällaisen tuplahäkin ja jos se vaan ei oo ihan rimpula niin se ois kyllä huippu. Molemmat koirat saisin turvallisesti omaan osioonsa (aika pelottava ajatus, että törmäystilanteessa toinen lentäis toisen päälle). Saan sen liinoilla auton runkoon kiinni niin ei pääse heilumaan ja sinne tavaratilaan mahtuu vielä eteen ja sivulle tavaraakin :jjei:

Lisäksi tuo suojaa tavaratilan mattoa kun toi vanhempi koira yhä edelleen (tottumattomuuttaan kun ei autoa olla juuri käytetty) oksentelee silloin tällöin :neutral: ja kaiken lisäksi tuo yliahne penska meni ja SÖI sitä (oksua) eilen ennen kuin ehdin väliin :ttou:
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 12.06.2013 klo 23:50  
+
0
Voi hyvin olla, että joku on jo kysynyt tätä, mutta mistä ootte ostaneet koiraverkon? Meinasin ostaa Biltemasta eka kun halpa, mutta niin moni sanonu, että ihan susi ettei kannata ja niin en ostanut :nauru: Nyt sit tuohon mun 2002 vuoden corollaan haussa koiraverkko, joka on oikeesti hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Facebookin kirppiksellä koitan tällähetkellä huudella, jos jollakin olisi ehjä ylimääräisenä, mutta mistä te muutte olette omanne ostaneet? :mietiskel:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 13.06.2013 klo 09:33  
+
0
^Edellisellä sivulla jo kirjoittelinkin että meillä on Mont Blanc Laika koiraverkko ja olen kyllä tyytyväinen. En muista yhtään paljon olen siitä muutama vuosi sitten maksanut, mutta nyt näkyy hinta olevan 80€ tienoolla. Ostin sen tosiaan ihan verkkokaupasta jossa oli halvin kaikkineen kuluineen, lasku siihen päälle, jos ei tulekkaan.. :nauru:

Ensimmäisenä en tokikaan lähtisi hintaa verkkoon katsomaan, vaan millainen kiinnitys. Itselle ensimmäisenä oli ehdottomasti niskatukiin kiinnitettävä, jottei vie tilaa. Ja että on helppo asentaa. Tuo verkko on kyllä lunastanut ne lupaukset. Ainoa miinus on ollut se, että hukkasin yhden osan, jolla saa laitapalan kiinni, on sitten mustekalalla kiinni kun en ole löytänyt osaa ja 'lisävarusteita'. Mutta koirat pysyy siltikin sen takana, vaikkakin aluksi Nimue vihasi siellä olla ja yritti turpaa tunkea välistä.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Hessu

Hessu
Viestimäärä: 6

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Tiistaina, 18.06.2013 klo 13:43  
+
0

Verde kirjoitti:

Mä tilasin tällaisen tuplahäkin ja jos se vaan ei oo ihan rimpula niin se ois kyllä huippu.


Oletkos tämän jo saanut hypisteltäväksi, onko mimmoinen?

Olet itsekin juuri k.o. paikasta samaista autohäkkiä itselleni miettinyt kahden porokoiran käyttöön, mietityttää vain myös tuo mahdollinen rimpulaisuus. :mietiskel:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.06.2013 klo 13:43)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 23.06.2013 klo 16:59  
+
0
Muakin kiinnostaisi tuo Verden tilaama tuplahäkki, käyttökokemuksia please heti kun on jotain sanottavaa!
Rise to reset the world.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.06.2013 klo 20:16  
+
0
ollaan auton takapenkille miettimässä koiralle häkkiä kuljetuksen ajaksi. avo ei haluaisi turvavaljaita+penkin suojusta vaan mielellään häkin. noita kahta olen katsellut nyt vähän enemmän. kumpi olisi parempi? olisiko kokemuksia :) tämmöinen ja tälläinen siis kyseessä. tarkoituksena olisi viritellä tuo turvavyön (ja ehkä muidenkin apuvälineiden) kanssa penkille.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.06.2013 klo 21:21  
+
0
Tota Savicia monet kehuu että on kestävä ja laadukas.
Mulla on kylläkin itellä vaan semmonen halvempi ritsa...sitä farmaria odotellessa :shifty:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.06.2013 klo 22:44  
+
0
Laatu näkyy tosiaan hinnassa, Savic on semmoinen jämäkkä ja nuo rimat on paksummat kun taas nuo (kevyt) metallihäkit on aina vähän hepposia, tuppaavat rämisemään jne. ja tämän arvostelun jälkeen onkin sitten hyvä todeta meillä olleen kaksi noista halvempia joskus aikanaan. Nykyään ei ole käyttöä niin olen molemmat myynyt pois. Ei niissä muuta pahaa sanottavaa ollut kuin että tosiaan tuppaavat vähän rämisemään autossa, mutta sen saa korjattua nippusiteillä.

Savicin uskon kuitenkin olevan turvallisempi (kestävämäpi) vaaratilanteessa ja laatu on tosiaan kyllä ihan eri luokkaa kuin noissa halppishäkeissä.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.06.2013 klo 22:52  
+
0
Meilläkin on Savic tällä hetkellä lainassa ja se on kyllä laadukas ja jämäkkä, on vaan inasen liian iso mun farkkuun ja kun ei ole avaamismahdollista pitkältä sivulta niin vaihtoon menee.
Rise to reset the world.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.06.2013 klo 22:54  
+
0
Savicit kestää kuulemma paremmin myös sen, että koira yrittää repiä ne kalterit irti.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.06.2013 klo 23:00  
+
0
^ Todennäköisesti, koska Utu ei ole tullut siitä kertaakaan läpi, mikä kertoo jo jotain...
Rise to reset the world.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.06.2013 klo 23:00  
+
0
^Varmasti, laatu on tosiaan ihan eri. Nuo halppikset on enemmän semmosta paksua rautalankaa kun Savic on semmosta kalteria :D Varmaan kolme kertaa paksumpaa kuin tommosen halppiksen.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Perjantaina, 28.06.2013 klo 17:04  
+
0
Sori tuplapostaus, mutta näkyy uutena viestinä. M&M:n verkkokaupan poistomyynnissä tälläinen autohäkki. Vaikuttaa kuvassa pätevältä ja hinnaltaan järkevältä!

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 30.11.2013 klo 10:11  
+
0
Mä olen ihan fiiliksissä, kun saatiin eilen autoon Varogaten yleismallinen veräjä ja Roadmester-koiraverkko. :aurinko: Kahden koiran ja kevythäkin kanssa venkoiluun meni hermo viikossa :nauru: Onneksi löydettiin käytettynä, ei ois pakasta vedettyihin ollut ikinä varaa.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

chilipippuri

chilipippuri
Viestimäärä: 57

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 01.02.2015 klo 00:41  
+
0
Onko kukaan törmännyt etu- ja takapenkin väliin kiinnitettävään verkkoon tai kaltereihin? Meille on tulossa jossain vaiheessa aikuispainoltaan 40-50kg oleva koira ja autona meillä on perus viisiovinen pikkuauto. Näin ollen koira tulee matkustamaan lyhyitä matkoja takapenkillä Allsafe-valjaissa, mutta niidenkin luvataan kestävän vain 1 000kg vetolujuus, joka ylittyy 50 kg koiralla jo aika hiljaisessa vauhdissa. Kaipailisin siis pientä lisävarmistusta sille, ettei mun tai avon kuolinsyy tule olemaan koiran alle kolarissa joutuminen :suru:
F, bordercollieuros, s. 02/05-2016
R, rottweileruros, s. 05/15

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 01.02.2015 klo 09:22  
+
0
^ Mä oon just kans kattellu kaltereita autoon ja oon törmännyt tällaiseen, minkä saattais saada tukevasti myös etupenkkien niskatukiin. En sitten tiedä, miten onnistuu penkkien liikuttelu enää ton jälkeen..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Maanantaina, 02.02.2015 klo 00:31  
+
0
Anteeks nyt vaan, mutta se mörssärikoira vie ne etupenkit mukanaan. Tollanen häkkyrä istuimen ja katon välissä ei lohduta yhtään ketään, jos jotakin tapahtuu. Mulla on etupenkkien takana yksityisellä teetetty kalteri, joka on kiinni autossa eikä missään niskatuissa. Mutta takapenkkejä ei mun autossa sitten enää olekaan.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Maanantaina, 02.02.2015 klo 15:52  
+
0
No, joo muokataanpa pois..

Ehkä en alakaan inttää, kun en auton rakenteista tiedä. Niskatuet ei siis varmaan kestäkään, mutta luulis penkkien aika isot voimat kestävän ja sitä tossa pohdiskelin ennen kuin poistin koko homman.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.02.2015 klo 15:57)

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Maanantaina, 02.02.2015 klo 23:20  
+
0
Penkki antaa periksi, vaikka kiskot eivät antaisi. Kun autolla törmätään johonkin, ovat etumatkustajat jo yleensä valmiiksi vaarassa musertua ikävästi, kun auto yllättäen "lyhenee" ja moottori pyrkii syliin. En siinä kohtaa haluaisi iskua yli tonnin voimalla istuimeen iskeytyvästä koirasta.

Oma 30-kiloinen koira on 50km/h taajamavauhdista törmätessä yli 800-kiloinen ohjus. Nykyinen koira-auto onkin lähdetty toteuttamaan ennen kaikkea ihmisen turvallisuutta varjellen. Vapaana takakontissa matkustaessa koira olisi todennäköisesti ollut parin kilon paloina ohjaamossa, mikäli kalteri ei antaisi kyllin paljon periksi. Koiraan kohdistuvat vammat olisivat joka tapauksessa olleet huomattavat.




Tänään asiaan tuli viimein korjaus, kun hommasin koiralle erillisen häkin tuohon kalterin viereen. Enää ei pääse "ottamaan vauhtia", ei ravaamaan levottomana ympäriinsä, eikä juuri muutenkaan kierimään takakontissa. Ei tarvitse peräänajoakaan juuri pelätä, kun koira on aikalailla keskellä autoa. :hymy:




Itse en varmaan uskaltaisi raskasta koiraa takapenkillä kuljetella, mutta ymmärrän hyvin ettei kaikilla ole mahdollisuutta pyhittää autoaan koiralle tai ostella markkinoiden kalleimpia häkkejä takaloosteriin. Joskus sinne pitäisi saada muutakin, kuin se kolaritestattu häkki ja rakas muffe.

Yhden tapaturman olen autoillessa kokenut, alle kymmenvuotiaasta autosta tuli sekunneissa täysin arvoton kasa romua. Suoraan paaliin. Kaksi koiraa kyydissä, molemmat häkissä. Häkki kärsi palvellessaan, mutta koirat selvisivät naarmuitta.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545647
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265819
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 23:30)