Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 06:47

Koiran kuljetus autossa

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 11

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 15:33  
+
0
Sichere Tiertransporte

Tätäkö kaipailtiin?

/muoks: Saksaa osaamattomille, mielestäni tuossa alussa sanotaan testikoiran olevan 22-kiloinen [zwa:undzwanzig], sitten testattava kissa boksissa on 4-kiloinen. Myöhemmin mielestäni puhuttiin vaan "suuremmasta koirasta" kun laitettiin boksi farkun taakse, en ainakaan bongannut painoa. Kun koira laitettiin hattuhyllylle, oli nopeutta 50km/h. En äkkisältään ainakaan bongannut muita lukuja, mikä ei tarkoita etteikö niitä olisi siellä kerrottu. Ja sanokaa jos jotain noistakin kuulin väärin. Sanottiinko testiauton nopeutta lainkaan ennen tuota loppua? Siihen olisi mielestäni helpompi suhteuttaa tapahtuneita vahinkoja.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.04.2010 klo 15:48)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 15:44  
+
0
^ Justiinsa tuo! :peukku:

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 16:15  
+
0
^^ Jep :peukku: ihme, kun mun kuuklettelu ei tuottanut tulosta. En muistanut, että se olis saksankielinen... tosin tuskin senkään muistaminen olisi auttanut, koska mun saksankieli rajoittuu lauseeseen "Ich lebe von luft und liebe" :nauru:

Takapenkki kaikissa muodoissa taitaa olla se huonoin vaihtoehto, paitsi tuo häkki jalkatilassa. Mä luotan edelleen meidän kontissa olevaan häkkiin. Tosin turvallisempi sekin olisi vielä, jos koiralla ei olisi ihan niin paljon tilaa kuin sillä on nyt. Sekin kuitenkin korjaantuu toisen koiran tulon myötä. Sitä ei kyllä osaa yhtään ajatella, miten paljon voimaa tuollaisessa kolarissa tulee kaikella liikkuvalle...

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 16:17  
+
0
Niimpä, tossaki miettikää; toi pehmolelu ei paljoa paina ja silti se voima oli niin kova, että semmonen normivaljaiden lukko meni rikki samantien! :roll:

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 16:23  
+
0
^ eikö siihen pehmoleluun kuitenkin jotain painoa oltu lisätty, että se painoi jonkun verran. Siis oliko se juuri tuon 22 kiloa... :mietiskel: Joka tapauksessa kyllä pikkukoirallekin huonosti käy tuossa tilanteessa, puhumattakaan siitä etupenkillä istuvasta, jonka selkään se koira sinkoaa.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 16:33  
+
0
Jaa no sitten! Mä ku en tota saksaa ymmärrä enkä niin tarkkaan kattonu, että jos vaikka onki pehmolelua vähän lihotettu. :mietiskel:

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 17:51  
+
0

iBox kirjoitti:

aa no sitten! Mä ku en tota saksaa ymmärrä enkä niin tarkkaan kattonu, että jos vaikka onki pehmolelua vähän lihotettu. :mietiskel:



Et ehkä huomannut (kun mä muokkasin viestiä sen jälkeen kun olit jo kommentoinut), että mä lisäsin linkin perään jotain juttuja mitä kuuntelin siitä videosta :hymy:

Henniet kirjoitti:

Saksaa osaamattomille, mielestäni tuossa alussa sanotaan testikoiran olevan 22-kiloinen [zwa:undzwanzig], sitten testattava kissa boksissa on 4-kiloinen. Myöhemmin mielestäni puhuttiin vaan "suuremmasta koirasta" kun laitettiin boksi farkun taakse, en ainakaan bongannut painoa. Kun koira laitettiin hattuhyllylle, oli nopeutta 50km/h.

slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 14:07  
+
0
Meillä nykyinen pikkukoira matkustaa takapenkillä vyöhön kiinnitetyssä kevythäkissä. Vissiin aika huono vaihtoehto sitten, vai :mietiskel:

Seuraava olisi tarkoitus pistää valjaisiin siihen häkin viereen. Auto on ihan perusmallinen mihin ei taida(?) konttiin häkkiä saada.

Miten olette saaneet totutetuksi valjaissa matkustavat koirat valjaisiin ilman että ovat koko ajan solmussa? Nykyinen on muutamaan otteeseen valjaissa matkustanut ja aina se valjaiden vyöhön kiinnitettävä osa on loppujen lopuksi jossain koiran alla ja koira ihan solmussa.

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 14:10  
+
0
Ostin juuri muutama päivä sitten pennulle automatkustusta varten valjaat ja tosi hyvin on ensimmäiset matkat menny. Pentu rauhoittuu nopeasti takapenkille ja jokaisella automatkalla vetäny pikku tirsat :hymy:
Se pätkä joka tulee valjaista vyöhön kiinni, ei ainakaan meillä mene solmuun tai ole jäänyt koiran alle mihinkään. Siinä sen pätkän ja valjaiden liitoskohdassa on sellanen pyörivä metallikiinnike, että aina kun koira vaihtaa asentoa niin se pyörähtää mukana. Olipas hienosti selitetty! :nauru:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 09:42  
+
0

Aberkios kirjoitti:

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen toteaisin, että minkään kokoista koiraa EI saa laittaa henkilöauton umpinaiseen peräkonttiin, ei boxissa eikä ilman. Peräkonttiin voi kuitenkin laittaa, mikäli sieltä on yhteys matkustustilaan. Käytännössä tämä tarkoittaa takapenkin selkänojan ja mahdollisen väliseinän poistamista. (Eläinsuojelumääräykset)

Mun mielestäni olennaista on se, että ilma vaihtuu. Mulla oli hatchbackissä pitkään koirat (25kg+35kg) takapaksissa, kun hattuhylly oli poistettu. Hyvin mahtuivat olemaan. Sedaniin tiettykään ei pidä laittaa eläintä takapaksiin, jossa koira olisi umpinaisessa tilassa. Viistoperä mielestäni on aivan eri asia tässä suhteessa. Joten periaatteessa siis olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuota vaatimusta selkänojan poistamisesta en ymmärrä, kunhan vaan siis hattuhylly poistetaan.

Krysantem

Krysantem
Viestimäärä: 13

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 14:19  
+
0
Miten hitossa ne koirat nyt sit pitäs kuljettaa, kun tuossa oli vain, miten ei pitäisi. :eitietoo:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.05.2010 klo 14:28)

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 20:25  
+
0
Mä en osaa saksaa, mutta selkeästi tuo häkki takapenkin jalkatilassa ja häkki kontissa säästi koiraa parhaiten. Luonnollisesti liian isossa häkissä koirakin sitten paiskautuu kovemmalla voimalla, joten häkki kannattaa valita koiran koon mukaan siten, ettei se oli liian pieni eikä liian iso. Ainahan kolari on vaarallinen sekä ihmiselle että eläimelle on sitä sitten minkälainen suojavarustus tahansa, joten varmaa tapaa säästyä ei taida olla muuta kuin kulkea jalkaisin.

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 21:29  
+
0
Kuinkahan koira selviäisi ilman häkkiä siellä takapenkin jalkatilassa? Ja oisko kevytmetallihäkki parempi kun tuo muoviboksi noissa tilanteissa? Ja miten käy koiralle turvavöissä, jos on huomattavasti keveempi kun tuo reilu 20kg?

Katoin ton videon nyt ekaa kertaa, vaikka aijemminkin oon tähän keskusteluun osallistunut. Tuo jalkatila tuntu kaikkeista turvallisimmalta, mutta jollei koira oo kokoa chihuahua tai yorkki, ni harvemmin se häkki sinne penkin taakse mahtuu.. Meillä on molemmat autot kolmiovisia, ja molemmissa aika rajalliset nuo takapenkin jalkatilat.
Havannankoira (2009)

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 21:52  
+
0
Me ostettiin koiramäärän kasvaessa kahteen farmari. Tällä hetkellä ei ole häkkiä vaan ainoastaan väliverkko. Tarkoitus on jossain vaiheessa investoida veräjään väliseinällä.
Koiramme ovat kuitenkin sen verran minejä,että menisivät helposti takapenkillä turvavöissä.

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 21:52  
+
0
^^ Ilmeisesti noita turvavöitä on olemassa joka lähtöön, eikä niiden turvallisuutta kai etukäteen sen tarkemmin tutkita. Turvavyön ja valjaiden olisi varmaan hyvä olla yhtä kestävät kuin ihmisille tehdyt turvavyöt autossa ovat. Oleellista kai myös on, että sekä itse tuvavyöhön, että valjaisiin kiinnitettävä lukko kestää sen massan, mikä siihen kohdistuu kolarissa. Jostain otteena luin, että 50 km/h vauhdissa 30 kg koiran lentomassa on 1500 kg ja 15 kg 400 kg, joten siinä on koiran lisäksi etupenkkiläinenkin vaarassa, jos varusteet ei ole takapenkillä kunnossa.
Muiden kysymysten osalta en osaa mitään sanoa, mutta voitko olla varma, että koira pysyy jalkatilassa aina joka tilanteessa ilman häkkiä/sitomista. Jos se sieltä nousee vaikka vaan penkkienkin väliin, niin samalla tavalla se sinkoaa sieltä, kun olisi takapenkillä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.05.2010 klo 21:52)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 22:56  
+
0
Koirat on takakontissa (auto on farkku), ja tukevat kalterit kontin ja matkustajatilan välissä. Nyt on myös tulossa kauan odotettu veräjä väliseinällä (käsityönä tehty mittatilausmalli), joka lisää turvallisuutta ja käytännöllisyyttä huomattavasti. :peukku:
Lisäks on yhdet extraturvavyöt, mikäli on joku koirista tilan vuoksi laitettava takapenkille. Takakontissa olevilla koirilla ei ole turvavöitä.
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

tsindi

tsindi
Viestimäärä: 37

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.05.2010 klo 11:14  
+
0
Piti ihan rekisteröityä tänne, että pääsen kyselemään tästä aiheesta... :)

Miten pitäisi toimia kun mulla on coupe-mallinen auto, josta on takapenkit laitettu alas, eli se on nyt sitä kautta pakettiautoksi muutettu. Se tarkoittaa myös sitä, että siitä on poistettu takaa turvavyövermeet. Nyt siis haluan pitää suurta koiraani (35 kg) siinä takaosassa, eli sillä on käytössään koko auton takaosa. Tarkoitus on laittaa koirakalteri siihen etupenkkien taakse.

En usko että tosipaikassa, jos kovaa vauhtia maantienopeudessa törmätään, tuo kalteri ei kestä ja koira tulee sieltä päälle. Koirahäkkiä en ihan tässä vaiheessa ole vielä hankkimassa. Joten kysyisin, että tietääkö kukaan, miten tuon koiran saisi kiinnitettyä jollain turvavaljailla sinne taakse? Ongelma kun on se että ei ole enää siellä takana niitä turvavyöhärpäkkeitä, kun auto on muutoskatsastettu pakuksi. Muutenhan olisi hienoa laittaa koiralle ne kunnon turvavyövaljaat.

Sekava kysely, mutta toivottavasti olisi jollakin olisi tähän vinkkejä?

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Perjantaina, 28.05.2010 klo 10:07  
+
0
^saisitko siirrettyä etupenkiltä taakse sen johon laitetaan turvavyö paikoilleen? Ja siihen sitten laittaisit koiran kiinni?!..

Meillä on farkku ja häkki kontissa, pitäiskö mun kuljettaa molemmat koirat eri häkeissä? olen samassa häkissä kuljettanut kun ostin semmoisen meidän koirille sopivan ison häkin...
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

tsindi

tsindi
Viestimäärä: 37

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Perjantaina, 28.05.2010 klo 13:18  
+
0
^En oikeen voi siirtää pelkääjänpaikalta turvavyökiinnikettä taakse, kun sitten siinä istuvalla avokilla ei ois vyötä.

Laitan nyt vaan ensialkuun tilapäisratkaisuna biltemasta hankitun kalterin. Sitten alan ottaa selvää, että jos tuohon sais jonkun häkkiratkaisun.

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Perjantaina, 28.05.2010 klo 14:17  
+
0
^ok. Ku eikös joissain pakuissa on kolmen istuttava etupenkki.. Ajattelin siks ehottaa tätä.. :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 11:30)