Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 06:47

Koiran kuljetus autossa

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 11

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.10.2011 klo 16:32  
+
0
Ootko Viivu huomannut mun yksärin? :)

Jonna

Jonna
Viestimäärä: 14

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 30.10.2011 klo 21:37  
+
0
Meillä koirat matkustavat farkun takaosassa irti. tsindi: meillä on kans Biltemasta ostettu sellanen koirakalteri & olen täysin samaa mieltä kanssasi

Scream

Scream
Viestimäärä: 5

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Maanantaina, 31.10.2011 klo 10:55  
+
0
Tuolla Tarvikkeet.fi on aika laaja valikoima autoihin merkkikohtaisia koiraverkkoja ja tilanjakajia. Toimitusajoista ei ole tietoa, mutta tuo on Salossa toimiva vanha tarvikeliike, joten lienee mahdollista että suosituimpia verkkoja on suoraan varastostakin. Nuo myyvät enimmäkseen näemmä Travall:n verkkoja, joita tuo KAHA maahan, eli luotettavia isoja firmoja taustalla.

Onko tilanne tosiaan tuo, ettei hyväksyttyjä/testattuja koiran autovaljaita ole myynnissä enempää? Eipä toisaalta ole yllätys - mielenkiintoinen tieto kuitenkin.
3xParsonrussell + 1xSKKettis
Blogi.
Puodin Blogi.
Puoti.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Maanantaina, 31.10.2011 klo 12:07  
+
0
Koiraverkon hankinta autoon taitaa täälläkin olla edessä. Tähän asti kaikki koirat ovat pysyneet farkun takaosassa ilman verkkoa, mutta ei tämä uusin marakatti. Se matkustaa nyt häkissä takapenkillä mikä onkin ihan hyvä ratkaisu silloin kun koiria on useampi mukana eikä takapenkille tunkua, mutta kun sitä takapenkkiä tarttis joskus ihmisillekin...
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 08.12.2011 klo 21:04  
+
0
Nosto. Kaipailisin vinkkejä.

Elikkäs tilanne on se, että hankittiin uusi auto, farkku, ja nyt olis ideana että koirat alkaisivat matkustaa siellä takaosassa. Mikähän olis kaikista kätevin systeemi?
Meillä on siis Simba tottunut kulkemaan takapenkillä valjaissa ja periaatteessa vois jatkossakin olla valjaissa, mutta siellä takana. (esim. pultattuna kiinni)
Mutta.
Simba ja Koda ei oo parhaita kamuja, joten oliskin hyvä että ne on ns. erillään automatkan. Eli Koda vois sitten olla vaikka häkissä? Millainenhan häkki olis hyvä? Miten se kannattais kiinnittää autoon, jottei se liiku? (jos Simba on valjaissa vieressä, niin ei häkki sais tulla sen "päälle")

Vai olisiko vain helpointa jotenkin jakaa toi takaosa? Miten ja millä? Kaksiosainen häkki vaiko joku tommonen veräjä?
Ja.
Kaikki olis tietenkin saatava järkevään hintaan. Ei juuri nyt olis pistää mitään 500 euroa koiran autohäkkiin.
Hjelp!
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 08.12.2011 klo 21:55  
+
0
^ mä en vaa voi lakata hehkuttamasta tuota meidän veräjää. Täältä saa mun mielestä tosi kohtuulliseen hintaan ja hyvää laatua. Muistaakseni sä vissiin asuit Tampereella? Ei olisi Lahteen kovin pitkä matka.

Meillä oli ennen häkki tuolle pikkuselle ja isompi matkasi sen vieressä. Kesällä oli kuitenkin kiva jos pysähtyi vaikka syömään jäätelöt niin pystyi avaamaan takaluukun ja koirat sai raitista ilmaa. Tuo on myös turvallinen kun jos joutuu avaamaan luukun yllättävässä tilanteessa niin ei tarvi huolehtia että koirat varmasti pysyy autossa.

Yukino

Yukino
Viestimäärä: 99

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 22.01.2012 klo 10:10  
+
0
Mä en osaa kertakaikkiaan päättää minkälainen kuljetustapa olis paras. Tällä hetkellä lähes huonoin mahdollinen tapa. Pentu muoviboksissa takapenkillä vöissä ja toinen koira halppis "turva"valjailla. Nyt oon päätynyt siihen, että farmarin takaosassa alkaisin kuljettamaan, vaikka pitkään oon ollut vahvasti eri mieltä, ja mahdollisesti joutuisin sinne metallihäkin hankkimaan.

Tämä päätös siksi, että ainoat vähänkin turvallisemmat valjaat ovat aivan liian isot meidän koirille, eli turhat. Aluksi aattelin että oisin pitäny koiria ihan vapaana takana, mutta sitten muistin, että mitenkäs sitten kolaritilanteessa, jossa lasit on hajalla? On ne ikkunat sen verran isot ainakin meillä, että niistä mahtuis ihan kunnonkokoinenkin koira läpi, varsinkin paniikissa. Miten te, joilla koira on periaatteessa vapaana farmarin takaosassa, ootte ottaneet tämän huomioon? Vai kestääkö ne lasit yllättävän hyvin karmin vääntöjä ja iskuja? Vai onko teillä jotain porvariautoja, joissa on porvarilasit yms. turvasysteemit? :D Jos lasit kestävät, niin tuntuu turhalta sitten mitään häkkiä sinne pistää, kun häkkikin olis melkein samankokoinen kuin koko farmarin takatila (ainakin pituussuunnassa). Turvaverkon kuitenkin laittaisin jos ei olis häkkiä.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 22.01.2012 klo 19:03  
+
0
Mua nimenomaan huolestuttaa häkki autonperässä kolaritilanteessa, jossa takaluukku on runttaantunut niin, ettei sitä saa auki. Häkissä pitäisi olla mielestäni mahdollisuus tarvittaessa saada koira ulos kaatamalla takapenkit ja sieltä avaamalla jonkun luukun (tai mun koirien kohdalla häkin takaseinää ei tarvitsisi olla, vaan häkki voisi olla penkkien kohdalta avoin, kun eivät kuitenkaan tee tuhojaan autossa). Itse kolaritilannetta en ole edes ajatellut, paitsi siltä osin, että onko mahdollista, että koira lentää penkkien yli niskaan, jos tulee kova tälli. Yksi koirahäkkimalli löytyy kyllä ainakin, joka on käsittääkseni suunniteltu vaimentamaan iskua ja menemään hallitusti kasaan peräkolarin yhteydessä niin, ettei koira kokonaan ruttaannu. Mallia en kumminkaan tähän hätään muista.

Ja meillä siis koirat matkustavat vapaana farkun perässä...

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 22.01.2012 klo 22:22  
+
0
Meillä Touko-tuksu matkustaa toistaiseksi turvavaljaissa takapenkillä :) Autonvaihto tosin lie edessä joskus tulevaisuudessa, viimeistään kun joskus toinen hauva tulee, mutta hyvin tuo mahtuu nyt tuolla röhnöttämään. Näyttää myös nauttivan kun on niin "lähellä".
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Yukino

Yukino
Viestimäärä: 99

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 22.01.2012 klo 23:47  
+
0

maddy kirjoitti:

Mua nimenomaan huolestuttaa häkki autonperässä kolaritilanteessa, jossa takaluukku on runttaantunut niin, ettei sitä saa auki. Häkissä pitäisi olla mielestäni mahdollisuus tarvittaessa saada koira ulos kaatamalla takapenkit ja sieltä avaamalla jonkun luukun (tai mun koirien kohdalla häkin takaseinää ei tarvitsisi olla, vaan häkki voisi olla penkkien kohdalta avoin, kun eivät kuitenkaan tee tuhojaan autossa).



Itekin oon miettiny tätä, mutta itellä ei ole varaa sellaisiin kiinteisiin häkkeihin, joita varmaan tarkoitit. Olin siis ajatellut hankkivani ihan kevytmetallihäkin, joissa on siis aina kaksi tai kolme ovea ja ajatuksena olisi sijoittaa yksi ovista penkkejä kohti. Nämäkään häkit eivät varmaan mitään ihanteellisia kolaritilanteissa ole, kun ei ole mitään tietoa miten käyttäytyvät taipuessaan. Isoille koirille kevytmetallihäkki saattaisi olla ongelmallinen, kun ei taida olla sellaista joka on tarpeeksi korkea, mutta tarpeeksi kapea mahtuakseen autoon. Siksi varmaan kiinteät häkit isoille koirille teetetään. Itse ison koiran kanssa varmaan tekisin näin nopeasti pohdittuna niin, että taakse tai takapenkille turvavaljaisiin, asiaan sen enempää kantaa ottamatta.

Oon ite päätynyt siihen, että kukaan ei ole vielä keksinyt tarpeeksi turvallista matkustamisvaihtoehtoa koirille, jotta niillä olisi selviytymismahdollisuudet isommissa kolareissa, kun ei meinaa ihmisilläkään olla. Siksi olen keskittynyt pohtimaan tilanteita, joissa koirilla on mahdollisuus selviytyä hengissä. Ja tällaisessa tilanteessa ikkunat ovat todennäköisesti jo hajalla, jotka siis hajoavat yllättävän helposti. Ja jos koira selviytyy, on sen reaktiota tilanteeseen vaikea pitää varmuutena ja aika todennäköisesti karkaa.

Tällainen pohdinta. :)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 22.01.2012 klo 23:53  
+
0
Niin, se taitaa olla niin, että autossa sivuikkunat hajoavat herkemmin. Tuulilasihan on sisältä muovia ja tehty siten, että vaikka se hajoaisi, se pysyy kasassa. Mutta en mä silti osaa nähdä ikkunoita isona tekijänä tässä, vaikka siinä mielessähän toki on hyvä, että häkki pitää koiran paikallaan, kunnes se sieltä haetaan eikä se pääse pakenemaan paniikissa kolariautosta. Toinen tekijä tietty on se, että jos omistajalle sattuu kolarissa jotain, on parempi, että ainakin puolustusviettinen koira pysyy häkissä takatilassa eikä päädy suojelemaan omistajaansa pelastushenkilökunnalta.

Frostdanger

Frostdanger
Viestimäärä: 1

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Maanantaina, 26.03.2012 klo 18:49  
+
0
Mitä mieltä olette seuraavanlaisista kuljetustavoista:

Onko hyväksyttävää kuljettaa koiraa pelkääjän paikalla istuvan ihmisen jaloissa, jos ko. ihminen pitää koiraa ajon aikana paikallaan niin, ettei se häiritse kuljettajaa? Koirahan ei tuosta paikasta pääse kolaritilanteessa oikein mihinkään lentämään (ellei mene auto ylösalaisin..) joten on suht turvallista ja ko. koira matkustaa kiltisti ja rauhallisesti autossa.

Kyseessä on farkku, josta poistettu takapenkit(pakettiautoksi rekisteröity). Voiko tukeviin valjaisiin laitetun koiran sitoa kestävällä, melko lyhyellä remmillä takatilaan kiinnitettyyn tukevaan lenkkiin niin, että se ei pääse häiritsemään kuljettajaa, eikä pääse myöskään lentämään tuulilasiin tai muuallekaan törmäyksessä? Tämähän on vähän sama kuin koira turvavöissä, mutta ilman takapenkkejä TAI sama kuin koira auton takatilassa sidottuna niin, ettei pääse sieltä matkustamoon ja nämä tavathan ovat sallittuja.
sk collie nartut
Shulune Imperial Banshee "Tosca" s. 2013
Shulune Imperial Diamond "Ringa" s. 2018
Diamondfox Amazing Dark Phoenix "Varga" s. 2019

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 31.03.2012 klo 10:19  
+
0
Mites pienten koirien kuljettaminen?
Meillä ei ole omaa autoa, joten kiinteät ratkaisut on poissuljettu. Turvatyövaljaat on ollut harkinnassa, mutta tuo keimun teksti pisti miettimään - eikä noita Allsafe-valjaita ole näköjään kuin viidestä kilosta ylöspäin (meillä kaksi perhosta ~4kg kaitarunkoset).
Tähän asti, kun on ollut vain yksi koira, se on matkustanut sylissä. Kahta en saa sylissä pidettyä ja kieltämättä turvallisuusaspektikin on kerta kerralta vahvemmin mukana.

Mahtaako joku tehdä mittatilaustyönä pienten koirien turvavyövaljaita, vai oisko jollain tarjota muuta ratkaisua?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 31.03.2012 klo 10:32  
+
0
En toki varmaksi voi tietää, mutta vaikea uskoa kenenkään tekevän nimenomaan noita turvavyövaljaita (=törmäystestattuja) mittatilauksena. Oletan kuitenkin, että esim. hyvin tehdyt nahkaiset valjaat kunnollisilla metallisilla lukoilla on kuitenkin kestävämpi ratkaisu kuin nuo muovisilla pikalukoilla myytävät.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 31.03.2012 klo 10:40  
+
0
Mitä tässä nyt googlettelin, niin näköjään myydään ihan irtona niitä "välikappaleitakin", joilla siis valjaat kiinnitetään turvavöihin. Osassa myös ihan mainitaan, että on tarkoitettu vain pitämään koira paikallaan, eikä antamaan lisäturvaa onnettomuustilanteissa. Jos vaan niitä turvavyön päähän kiinnitettäviä kappaleita myydään irtona, sellaisen tekeminen itsekään ei näyttäis olevan mitään varsinaista rakettitiedettä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 31.03.2012 klo 10:45  
+
0
Joo, ei varmasti ole mitenkään liian vaikeeta :D Kannattaa sitten vaan muistaa, että kaikki turvavyönlukot ei käy kaikkiin autoihin. Esimerkiksi täällä meiän liikkeessä myytävien välikappaleiden lukot ei käy Saabeihin, Volvoihin ja Chevroletteihin. Lukkoja kantsis varmaan kysellä jostain autopurkaamolta, luulis ettei vanhoilla turvavöillä paljoa tee ja sais ainaki halvalla? Siinähän sais sit itseasiassa ostettua vaikka koko turvavyön ja jos siitä tekis valjaat, ni oiskohan se kestävämpää?

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 31.03.2012 klo 10:49  
+
0
Hah, toi oli ihan loistava vinkki, ei olis tullu mieleenkään. Kaverin isällä on romuttamo... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 13:37  
+
0
Miten ootte mitanneet, minkä kokoinen kuljetushäkki kahdelle koiralle on sopiva? Tällä hetkellä koiria on vain yksi, joka matkustaa Hi-Craft-turvavyövaljaissa. Toinen koira on toivottavasti tulossa syksyllä, ja olen miettinyt kevythäkkiä.

Tässä mallissa olisi pidikkeet turvavyölle, eli ilmeisesti toimisi autokuljetuksessa hyvin. Mutta se koko.. :mietiskel: Nykyinen koira on jenkki, jolla säkä 37 senttiä. Tuleva koira on sheltti, eli luultavimmin max samalla säkäkorkeudella varustettu kaveri. Minkä kokoiseen häkkiin pitäisi satsata?
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 13:52  
+
0
Sanni, en osaa häkin kokoon äkkiä sanoa mitään mutta kerron omista kokemuksista kevythäkin kanssa: ei hyvä. Vähänkin toimeliaampi otus tulee sieltä kyllä omatoimisesti ulos. Esim. meillä Oliveria ei voi pitää kevarissa kun se ei siellä pysy!
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 14:14  
+
0
^ Näin olen ymmärtänyt. Toisaalta supertoimelias tapaus kuulemma puskee ulos myös metallihäkistä, jossa on "patentoitu kiinnitys, jota koira ei saa auki" :wink: Mutta täytyy kyllä harkita vielä. Katselin kyllä myös metallihäkkejä, mutta jostain syystä kevythäkkiin nyt jumin. Miten noiden metallihäkkien käytännöllisyys > kokoontaitettavuus, paino jne? Matkustamisen lisäksi kaipaan rauhoittumispaikkaa agihallilla jne, eli ns. matkustusversio on hakusessa.
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 05:30)