Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 17:25

Koiran sadetakki, käytetäänkö sellaisia?

Siirry sivulle: 1 2

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: KOIRAN SADETAKKI, KäYTETääNKö SELLAISIA? - Torstaina, 17.06.2010 klo 12:03  
+
0
:jjei:Mä tulostan ton ja teen tosta vähintäänkin tarran ellen jopa rintamerkin! Tää on mun elämäni onnellisin päivä!

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KOIRAN SADETAKKI, KäYTETääNKö SELLAISIA? - Torstaina, 17.06.2010 klo 16:51  
+
0
Meillä käytetään sadepukua siksi, että jatkuva masun pesu kura-aikaan aiheutti koiralle ihottumaa koska ei collien turkin kuivaaminen olekaan ihan tuossa hetkessä tehty - ja sen kastuessa kolmesti päivässä pahimpaan aikaan sai aikaan tosi pahat ihottumat. Muutenkin mun mielestä haalarin pukeminen on paljon pienempi vaiva kun masupesu joka kerta, nyt riittää kun huuhtasee ja kuivaa tassut. Vettä ja likaa hylkii collienkin turkki, mutta ainakaan Mistyn iho ei kestä jatkuvaa masun pesua.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KOIRAN SADETAKKI, KäYTETääNKö SELLAISIA? - Torstaina, 17.06.2010 klo 21:51  
+
0
Meillä ei ole varsinaisesti vielä sadetakkia, pitäis kyllä hommata.
Olen käyttäny kämästä hurtan heijastinliiviä (tai sitten kylmällä ilmalla manttelia) vähän suojana, selkä on vain pysyny kuivana.

Joten jos jollaki on joku yyber mahtava sadetakki/puku voi vinkata tännekkin, koira on hyvin pieni ja sillai hento että vaatteet täytyy olla hyvin liikkuvia/joustavia, ja jos jotain vuoren tynkää on niissä myös olemassa ni se ois hienoa.
Meillä kun on lääkärin määräys pitää koiralla vaatetta sateella, kylmä tuulisina ja tietysti pakkaspäivinä.
Pitäis varmaan raahautua joku päivä ihan varta vasten ostoksille..:mietiskel:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN SADETAKKI, KäYTETääNKö SELLAISIA? - Torstaina, 17.06.2010 klo 22:47  
+
0

Rushdie kirjoitti:

Omat koirat ovat turkiltaan säänkestäviä, ja lisäksi karva hylkii mainiosti vettä ja likaa. Enkä ole ihan vahingossa turkiltaan tällaisiin koiriin päätynyt.:cool:


Enpä minäkään ole vahingossa näihin omiin koiriin päätynyt :cool: Turkit on kyllä likaa hylkivät (etenkin nuo karkeat) mutta sadetakilla on pakko ainakin ennen näyttelyitä suojata turkki, koska sadevesi (kuten järvivesi uidessa) pehmentää turkkia. Ja se pehmeä turkki ei ole mitenkään kehuttava ominaisuus näillä karkekarvaisilla.

Kovin usein ei sadetakkia kuitenkaan tartte pukea, koska nää ei kukaan vapaaehtoisesti lähde sateella ulos. Tai no, Simo kyllä on innokas lenkkeilijä vaikka sataakin :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: KOIRAN SADETAKKI, KäYTETääNKö SELLAISIA? - Perjantaina, 18.06.2010 klo 08:04  
+
0
Itse en ainakaan tykkää erityisemmin pukea koiria, mutta pakko kun en siivotakkaan tykkää sen enempää :nauru: Tuolla bortsulla on niin karvaa että siihen tarttuu kaikki kura ja rapa niin että sai aina olla pesemässä tassuja ja mahan alustaa. Sitten kun koira kuivui niin löytyi lattialta valtavia hiekkadyynejä niistä kohdista missä koira oli makoillut. Tuo ulkoiluhaalari on kyllä todellinen pelastus kurakeleille! Ei tarvitse kuin tassunpohjat huuhtoa sisälle tullessa. Jonkun häntähupun vielä tarvisin tuolle kun kerää lenkeillä häntäänsä aina puoli metsää :mietiskel:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Rorschack

Rorschack
Viestimäärä: 154

VS: KOIRAN SADETAKKI, KäYTETääNKö SELLAISIA? - Perjantaina, 18.06.2010 klo 10:32  
+
0
Kyllä minä ainaki ymmärrän turkkirotujen omistajia, se sadetakki on aika kätsy, sama sitten tuleeko sitä vettä kuin Esterin hanurista vai onko pelkästään rapakkoja tiellä. Collien/vanhiksen/havannesen kuivaaminen ei varmastikaan mitään herkkua ole. Itse en kys. vaatetta omista, talvisin on vain mantteli käytössä kun Hänen Korkeutensa ei muuten mene pihalle, vesisateeseenkin luulee sulavansa mutta nopea pyöräytys pyyhkeellä ja avot, se on kuiva.
When God created a Man, she was only kidding.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRAN SADETAKKI, KäYTETääNKö SELLAISIA? - Perjantaina, 18.06.2010 klo 14:45  
+
0

griffon kirjoitti:

sadetakilla on pakko ainakin ennen näyttelyitä suojata turkki, koska sadevesi (kuten järvivesi uidessa) pehmentää turkkia. Ja se pehmeä turkki ei ole mitenkään kehuttava ominaisuus näillä karkekarvaisilla.


Näin myös meillä. Ennen näyttelyä suojaan Ernon turkkia todella tarkasti ettei vain pääse kastumaan. Meillä on Ernolla "kesäsadetakki" joka on hyvin kevyt ja menee pieneen pakettiin. Kuljetan sitä monesti lenkillä varuiksi mukana taskussa jos näyttä siltä että saattaa ruveta satamaan.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 12:30)