Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 14:34

Koiran turkinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 13

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 24.11.2011 klo 11:00  
+
0
^Toivottavasti kukaan ei föönaa noin...:eek:
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 24.11.2011 klo 11:25  
+
0
Tarkoitus oli vitsailla. Minä oon siis yhden kerran elämässäni joutunut Pessiä hieman föönillä kuivaamaan kun pesin sen jouluksi. Ja koska kummallekaan ei tää föönaaminen ollut tuttu juttu, niin tuolla mentiin. Ja ei sitä kyllä oikeasti tarvinnut kädellä pahemmin sohia, kun osaa kääntyä ympäri käskystä.
Pessillä on palikat pääkopassa hyvin paikoillaan, ja sen verran luottoa muhun, että ei se nyt tosta kovin moksiskaan ollut.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 24.11.2011 klo 14:53  
+
0
Toki sen turkin voi kuivata normiföönillä. Ei tokkiinsa jokaisella turkkikoiran omistajalla turboo oo :nauru: Meillä on turbo, mutta myös tavan fööni. Itse asiassa ostin nyt juuri uuden, 2200-2400 wattisen pelin. Aiempi kun hajos jo reilusti yli vuosi sitten, niin ollu vaan tommonen köpö "ankan pää" -fööni. Luulempa että cockerin kuivaamisessa tavallinen fööni on juurikin parempi, kun sillähän on vain ne 'helmat' ja korvat pitkää karvaa, eikä sitä karvaa niiiin julmettomasti niissäkään kohdin ole.

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 15:02  
+
0
Onko kellään kokemusta Phoenix Zephir 2200W- turkinkuivaimesta?
Onko tehokas? Onko kovaäninen?
Tuommonen ois mietinnässä ja ois kiva tietää tosiaan että millanen on ominaisuuksiltaan. :)
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 15:30  
+
0
^ Kattos Vipstoressa myytävää turboa. Suosittelisin ennemmin sitä. Halvempi, mutta tehokkaampi. Meiltä löytyypi.
Täydessä turkissa olevan cottoniuroksen kuivaamisessa mulla menee sillä noin 45min, kaikista pienimmällä teholla.

Ja aika lailla kaikki turbot taitaa olla kovaäänisiä.

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 15:59  
+
0
^
Kiitos vinkistä! Taidankin sitten tuommosen pistää tilaukseen.
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 28.11.2011 klo 00:46  
+
0

Inqq kirjoitti:

^ Kattos Vipstoressa myytävää turboa. Suosittelisin ennemmin sitä. Halvempi, mutta tehokkaampi. Meiltä löytyypi.
Täydessä turkissa olevan cottoniuroksen kuivaamisessa mulla menee sillä noin 45min, kaikista pienimmällä teholla.

Ja aika lailla kaikki turbot taitaa olla kovaäänisiä.



45min?!? :eek:
Mulla ei mene noin kauaa isoimmankaan bedlingtonin föönaamiseen näyttelyturkissa läpimärästä täyskuivaksi lidlin käsiföönilla...

Ehkä mullei ookaan turkkikoiria :nauru:

(turbosta haaveilen silti koska huhu kertoo että sillä meni 10min / koira ja ei tarvis samalla karstata ja heilutella sitä fööniä kädellä jolloin käsi menee jumiin kolmannen koiran kohdalla kun se lidlin fööni on niin iso ja painava)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 28.11.2011 klo 08:24  
+
0
Mulla on föönina joku Osterin vanha kampaamofööni. Poikaystävän äiti oli ennen kampaaja ja antoi tän föönin mulle kun koira tuli. Melko lyhytturkkisen villiksen turkki kuivuu tällä 20 minuutissa. :) Mutta onhan toi fööni varmaan tehokkaampi kuin joku perus kaupanfööni..

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 28.11.2011 klo 09:40  
+
0
Tuo 45 min. kuulostaa kieltämättä aika jäätävältä ajalta:eek: Mulla menee suurinpiirtein saman verran käsiföönillä jenkin kanssa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 28.11.2011 klo 11:16  
+
0
Hei, huomatkaa silti että se 45min menee PIENIMMÄLLÄ teholla. Toki se aika siitä kutistuu ku pistää nappuloista vähän vauhtia lissää.
Ja onhan cottonissa, etenkin uroksessa pikkusen enempi sitä karvaaki ku jenkissä esimerkiksi. Ja karvakin jo erilainen.

Ja juu tosiaan turbon kans pelattaessa ei välttämättä tarvihe samaan aikaan käyttää harjaa/karstaa, vaan ensinnä turbottaa ja sitten käy harjalla läpi. Mutta sekihä ny on ihan oman maun mukkaan.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 28.11.2011 klo 18:14  
+
0
Menee mullakin helposti 30-40 minuuttia tiibetinspanielin kuivaamiseen, koira on useimmiten niukassa turkissa. Aikaa menee siksi kun en halua kuumimmalla teholla kuivata ja tuo pohjavilla on yllättävän tiheää.

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 28.11.2011 klo 21:19  
+
0
Kyllähän taitaa täydessä turkissa oleva cottoni viedä aikaa ton föönauksen kanssa, joillain menee kuulemma sama aika täydessä turkissa olevan havannan kuivaamiseen, turboföönillä.
Onneks toi Nella on sen verran ohutturkkinen, vaikka täydessä turkissa suurimpa piirteimpä onkin, että Lidlin käsikuivaimellakaan ei mene ku semmonen vajaa tunnin verran.
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 11:18  
+
0
Hmm. Arvon tässä trimmauskoneen kanssa. Tilasin ensin käytettynä Wahlin jonkun aika halpiskoneen, mutta sen toimitus oli yhtä ongelmaa (lähettäjästä ja postista johtuen) joten peruin sen, ja tarvitsen uuden koneen nopeasti tilalle. Peten koiratarvike toimittaa ainakin nopeasti, eli jos tänään tilaa, se on täällä jo pe tai viim. ensi viikolla. Arvon nyt tässä siis kahden Andiksen koneen välillä. tämän kalliimman, joka on nyt tarjouksessa ja taatusti hyvä kone. Toinen vaihtoehto on tämä. Toinen on huomattavasti halvempi, ja mulla on toisaalta (nyt) vain yksi koira. Olen kuitenkin valmis maksamaan hyvästä ja kestävästä koneesta. Mukana tohon kalliimpaan tulee kymppiterä. Sillä kai pärjää bedlingtonin kanssa, vaikka monilla taitaa ollakin useampiakin teriä.

Kokemuksia tai muita hyviä vinkkejä? :)

// sitten olis vielä tämmöinen . Tähän käy tuota halvinta konetta useammat terät. On se vaikeaa.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.12.2011 klo 11:22)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 11:23  
+
0
^ Kannattaa ottaa semmonen kone, johon saa ostettua useempia teriä. Vaikka se aluksi tuntuu, että tällä yhdelläkin pärjää, niin kyllä niitä muita teriä tulee vielä kaipaamaan.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 11:31  
+
0
Kaikkiin saa ostettua useampia. Tuohon yhteen käy vaan yhdenlaiset terät, kalliimpiin melkein kaikki. Arvonkin nyt lähinnä, minkä noista otan. Tuo viimeinen kiinnostaisi, siihen kun käy kaikki andis- ja oster 5-terät. Ja niitä leikkuukampojakin tulee, jos haluaa kotitrimmissä hyödyntää. Hinta on kohtuullinen.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 18:08  
+
0
Hei kiitos vinkeistä! Tää topici on jotenkin jäänyt ihan, kun ei ole ollut juurikaan aikaa roikkua netissä ja olen yleensä vain käynyt tuolla pennun odottajissa pulisemassa :)
Pentu kotiutuu lauantaina, ja sain aika hyvin ostettua tarpeelliset vehkeet messarista. Ainoa mikä unohtu oli suorat sakset :ttou: no, onneks ne kerkee hankkia sitten myöhemmin.
Mitä olette mieltä, pärjääkö alkuajan ilman trimmeriä cockerin kanssa? Varmaan helpommalla pääsis jos olis trimmeri, mutta eikös saksilla saa vedettyä ne tarvittavat pentuvaiheessa? Ajattelin että sitten kun ostan trimmerin niin satsaan vähän parempaan ja kestävään, mutta tällähetekellä ei anna rahatilanne niin paljon periksi... Ja pentu lähtee kuitenkin ensimmäiseen trimmiin osaavalle henkilölle.
Tyhmä kysymys, mutta missä vaiheessa koiraa aletaan trimmaamaan oikeasti? Silloin kun siltä näyttää, kun pentukarva on lähtenyt vai...? Mä oon nyt yrittäny opiskella tuota trimmiä netin välityksellä, mutta pitäis varmaan ostaa sellainen lankakoira mikä oli yhdessä paras koirantrimmaaja- ohjelmassa ennen kuin menee itse sohimaan koiraa saksilla...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 18:51  
+
0
^ Minä pärjäsin 12 vuotta ilman trimmeriä ja koira oli ihan siistin näköinen, mutta onhan se silti ihan eri. Mutta pärjäät siis ilmankin eikä sitä ajeltavaa ole ihan hetikään.

Ite olen pentuja totuttanut käsittelyyn hiljalleen, helppoa alottaa pitämällä korvien karvat siistinä (tosin eipä niitä cockerilta siistitä etes niinku sprinkuilta?) ja tassukarvat anturoiden välistä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 20:37  
+
0
^^ Kyllä sitä pentua kannattaa ruveta ihan heti oikeasti trimmaamaan, koska muuten se on ihan kamalaa sitten vanhempana. ;) Mutta cockereista en sen tarkemmin tiedä, villiksen pentuja pitää kyllä trimmata jo ihan pienenä pentuna ellei halua, että naama on ihan karvoissa.

Suosittelen muuten satsaamaan myös hyviin saksiin, esim. Roseline merkkisiin. Mä ostin eka jotkut halpissakset, ja trimmaaminen oli hankalaa, mutta sitten kun ostin Roselinet niin se sujuu ihan eri tavalla. :)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 21:53  
+
0
Samoin jenkkicockerin trimmaus aloitetaan heti. Kasvattaja trimmaa jo ehkä parikin kertaa ennen luovutusta. Sen jälkeen pikkuhiljaa totutellaan trimmikoneeseen, opetellaan olemaan paikallaan jne.

edit. Saksista vielä. Niihin kannattaa tosiaan panostaa. Trimmaajakaverini sanoi, että halpoja trimmisaksia ei kannata hankkia lainkaan. Fiskarsit ajaa saman asian. Mutta juuri esim. nuo Roselinet ovat sitten asia erikseen. Tosin monilla on tassun pohjien trimmausta varten halvemmat sakset, ettei mahdollinen tassuhin jäänyt hiekka yms. riko saksien mikrohammastusta. Minä leikkaan tassujen pohjat niillä Fiskarseilla.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.12.2011 klo 21:58)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 22:30  
+
0
^Ok, kiitoksia taas kun väännätte aloittelijalle rautalankaa :)

Sain ostettua messarista tosiaan Roselinen yksipuoliset ohennus- ja tassusakset todella halvalla (ainakin mitä ymmärsin kun olen katsellut samoja muualta) kun olin kärppänä paikalla heti aamutuimaan lauantaina :nauru: Piristi oiken loppu messupäivää nuo löydöt Ja oikeastaan päädyin niihin ihan vahingossa, katselin vaan että nämä vaikuttavat hyviltä ja istuvat käteen :wink: Eli ainakin ne on reilassa, vatuttaa vaan kun unohdin ne suorat sakset. . Täytyypi katsella jos löydän jostain paremmat kuin nuo mitä normi-eläinkaupoissa myydään.

Eiköhän se siitä kun hiljalleen opetellaan pennun kanssa, mä tekniikkaa ja tuo kärsivällisyyttä....
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 02:15)