Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 14:34

Koiran turkinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 13

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 23:30  
+
0
Minä puolestani ostin Messarista trimmaustarvikkeet, ajattelin opetella itse lyhentämään koiran turkkia tarvittaessa, nyt en vain tunnu uskaltavan aloittaa. :shifty: Haluaisin siistiä Akun naamaa ja häntää tulevaa mätsäriä varten, mutta en halua koiraa täyteen kaljuja laikkuja. Joku saisi tulla kädestä pitäen opettamaan miten tolla koneella ajellaan. Ei tullut mitään ohjekirjaa mukaan ja loputkin tekstit paketissa oli saksaksi.

No, kai se on vaan huomenna kokeiltava. Saa nähdä minkänäköinen koira tulee. :viheltel:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 15.12.2011 klo 10:32  
+
0
^tuota minäkin pelkään ehkä eniten, että mulla menee sisu kaulaan heti alkumetreillä enkä uskalla alkaa triimmaamaan pentua jos pilaankin turkin... Mä olen vähän sellainen että jos en osaa jotain täydellisesti jätän mielummin tekemättä pelosta että teen väärin.
No, se kait on ajateltava niin että turkki on uusiutuva luonnonvara ja tuskin nyt mitään ihan peruuttamatonta saa aikaiseksi jos ei vedä koiraa ihan klaniksi (cockereilla kuulema vihoviimeinen vaihtoehto, kasvattaa villavaa turkkia sen jälkeen).
Kohtahan se nähdään, kolme päivää aikaa ja sitten turkkimonsteri kotiutuu :shifty:
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 15.12.2011 klo 19:20  
+
0
Joo mutta kaikkihan sitä on joutunut opettelemaan sen trimmaamisen ihan itse, että eiköhän sitä opi kun vaan harjottelee:hymy: Enkä usko että turkkia saa pilattua. Vähän kerralla:)

Minun on hyvä harjotella tuon rotikan kanssa trimmaamista kun sen pysty yhellä terällä vetelemään ihan huoletta (normisti kasvaa pitkä, paksu ja kihara turkki, joten kesätukka on leikattava) mullakin kun on villakoira jossain vaiheessa haaveissa niin voipi jo leikkiä Lunan turkin kanssa ja opetella sen koneen käyttöä:nauru:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 15.12.2011 klo 20:18  
+
0
Harjaan Hukan perusteellisesti kerran kuussa, muulloin saatan aina välillä partaa selvitellä. Pesen silloin kun on tarvis, eli kun haisee siltä itseltään tai on muuten todella likainen. Kynnet leikkaan usein aina vähän kerrallaan jotta pysyvät sopivan mittaisina.

Picardejahan ei muuten mitenkään trimmailla, ainoastaan jotkut nyppivät näyttelyitä varten korvakarvat. Itse olen tätä muutaman kerran kokeillut, mutta en saa mitään irti. :o Kai se voi johtua siitä, kun korvissa on vielä hyvinkin pehmoinen karva? En saa minkäänlaista otetta, ja jos saan niin irti lähtee vain yksi haituva tai sitten Hukka kitisee kun sattuu. Meillä ei ole koskaan ollut nypittävää rotua, olisiko jollakin antaa jonkinlaisia vinkkejä korvakarvojen nyppimiseen? Pitäisikö olla sellaiset kumitutit sormissa?
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Lissunen

Lissunen
Viestimäärä: 2

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Perjantaina, 16.12.2011 klo 11:52  
+
0
Meillä on Pet Headin shampoot käytössä ja hoitoaineet. Olen kuullut erinäisiä mielipiteitä ko. tuotteista ja niiden tuoksuista, mutta meillä ei koskaan koiraa ole tuoksut häirinnyt ja omasta mielestäni hyvin niukka tuoksu jää huoneeseen pesun jälkeen. Turkki kyllä vielä useiden päivienkin jälkeen kun oikein haistaa niin tuoksuu ihanan raikkaalle. Eli meillä ollaan tyytyväisiä ja se matkapakkaus on ihan ehdoton ykkönen! Helppo ottaa mukaan minne vaan ja aina saa tarpeen vaatiessa koirasta pahan hajun pois.

Tutustuin Pet Head tuotesarjan kampoihin, mutta sillä hetkellä ei ollut kukkaroa mukana joten aloin etsiä niitä netistä ja onneksi löysin.
Nauroin ensin myyjälle kun hän esitteli ne minulle, että ihan on riittävästi kampoja kotona, mutta päätin sitten kokeilla miltä se tuntui ja taivaallisuus! Kun otin varresta kiinni tunsin kuinka geeli siirtyi varressa niin, että se muotoutui juuri sopivaksi minun käteeni ja kun irrotin otteen palautui geeli takaisin ja seuraava voi kokeilla sitä jolle se muotoutui myös. Tilasin kaikki neljä kampaa/harjaa. Meillä ei enää muuta käytetä! (hah jos ei olisi työpaikkaa ja jos Pet Head olisi suomalainen yritys voisin mennä kirjoittamaan heidän mainoksensa! Niin paljon rakastunut tähän sarjaan :D )

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Perjantaina, 16.12.2011 klo 23:19  
+
0

nenssi kirjoitti:

Picardejahan ei muuten mitenkään trimmailla, ainoastaan jotkut nyppivät näyttelyitä varten korvakarvat. Itse olen tätä muutaman kerran kokeillut, mutta en saa mitään irti. :o Kai se voi johtua siitä, kun korvissa on vielä hyvinkin pehmoinen karva? En saa minkäänlaista otetta, ja jos saan niin irti lähtee vain yksi haituva tai sitten Hukka kitisee kun sattuu. Meillä ei ole koskaan ollut nypittävää rotua, olisiko jollakin antaa jonkinlaisia vinkkejä korvakarvojen nyppimiseen? Pitäisikö olla sellaiset kumitutit sormissa?



Kokeile 'kumituteilla', josko irtois. Ihan kumihanskoistakin voi leikata ne sormet irti ja niitä käyttää.
Mä näiltä cottosilta nypin korvakarvat ihan sormin, kyllä ne sieltä irtoo. Tiukka ote ja veto :nauru:

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Lauantaina, 17.12.2011 klo 09:39  
+
0
Kannattaa noihin korvakarvoihin kokeilla kanssa korvapuuteria. Snakun korvakarvat ovat toivottomia saada irti ilman, mutta tuo tökötti tekee niistä sen verran "tahmeita" ja niistä saa sorminen hyvän otteen.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Sunnuntaina, 29.01.2012 klo 11:10  
+
0
Miten tiibetinterrierin turkkia hoidetaan? Onko vaikeahoitoinen? Kuinka usein tarvii harjata,takkuuntuuko turkki helposti ? Kuin usein tarvii pestä? jne......
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Sunnuntaina, 29.01.2012 klo 12:17  
+
0
Tiibetinterriereidn rotuyhdistyksen sivuilta löytyy ihan kattavast tietoa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Sunnuntaina, 29.01.2012 klo 14:22  
+
0
Kiitos ! Olen ihastunut tiibetinterriereihin:love:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.03.2012 klo 20:13  
+
0
Help! Niinkuin arvata saattaa niin ei mennyt kauaa ennen kuin olen täällä taas huutelemassa viisaampien neuvoja.
Kysymys koskee tällä kertaa tuon cockeri-pennun turkin ulkonäköä, vai miten tämän selittäisi... Eli turkki näyttää jo pari päivää pesun ja/tai harjauksen jälkeen "likaiselta", menee silleen kiehkuroiksi eikä ole tasaisen ja harjatun näköinen. Miten mä tämän selittäisin... Klimpeiksi? Ei kuitenkaan, tuntuu käteen todella pehmoiselta ja siinä ei ole yhtään takkua, harjatessa soljuu helposti kamman/karstan läpi.
Onko tämä nyt pentukarvan "ominaisuus" vai käytänkö vääriä tököttejä, vai...? Shampoona mulla on tällä hetkellä Bio Groomin Protein & Lanolin, hoitoaineen Coat Handlerin joku super kosteuttaja. En jätä mitään hoitoaineita turkkiin, ja kysymys onkin että pitäisikö?
Viimeksi pesin Tigin tuotteilla turkin, hellävaraisella shampoolla ja hoitoaineella, eikä ollut mitään vaikutusta ulkonäköön.
Pesen koiran n.kerran kuussa, ja harjaan pari kertaa viikossa. Tämä nyt ei sinäänsä ole ongelma koska koira ei tästä kärsi, mun silmään tuo vaan ottaa kun ei ole harjatun näköinen paria tuntia pidempään.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 14.03.2012 klo 20:23  
+
0
Jos turkki näyttää pari päivää hyvältä pesun jälkeen ennen kuin menee kiehkuroille, se on minusta tosi hyvin! Jenkin turkki pysyy hyvän näköisenä ehkä parikymmentä minuuttia, sen että ehtii kehässä pyörähtää... (no, ehkä tuossa on vähän liioittelua, mutta ei paljon)

Tietysti enkun turkki on erilainen, mutta en kyllä usko että sitäkään saa millään tököteillä pysymään pestyn näköisenä päiväkausia. Niin kauan kuin takkuja ei ole, homma on hanskassa!
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

martsu

martsu
Viestimäärä: 186

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 15.03.2012 klo 08:33  
+
0
^^ tarkoitatko näin? (vähän ehkä näkee millaista "tikkua" ainakin jaloissa on)



Meilläkin menee aika nopeasti tuohon kuntoon pennun turkki vaikka pesee ja harjaa usein. Sama juttu aikuisen blueroanin ja edesmenneen mustan cockerin kanssa. Pikkuisen pidempään ehkä tuolla blueroanilla kestää siistinä harjauksen jälkeen, koska sillä on yllättävän karkea turkki. Erilaisia shampoita on kokeiltu, mutta sama tulos oikeastaan kaikilla.
"Kokeet ovat osoittaneet, että verenpaineesi tasoittuu, kun silität koiraasi. Se voi myös vähentää stressiä." -Billy Roberts-

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 15.03.2012 klo 09:41  
+
0
^Just noin, ainakin takajaloissa näkyy hyvin, meillä menee tosin kaulasta, rinnasta, etujaloista ja takajaloista turkki tuollaiseksi. Mutta hyvä tietää että mä en ainakaan käytä vääriä tököttejä tms. vaan että syy on täysin "luonnollinen". Muuten tytön turkki on kyllä ollut suht helppo vielä tähän asti, saapi nähdä sitten kun kasvaa ja pentukarva alkaa vaihtumaan....
Niin ja sitä föönaustakin pitäis vissiin alkaa harjaoittelemaan, en oo vielä kertaakaan föönannut tuota :nolo: Huristellu fööniä vieressä ja näin olen kyllä siinä samalla kun laitan omia hiuksia, mutta varmaan olis helpompaa vielä tässä vaiheessa totuttaa tuo siihenkin kun sitten aikuisena...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Lauantaina, 17.03.2012 klo 12:22  
+
0
Mä kyllästyin loska+pitkät maha- ja jalkakarvat yhdistelmään ja vetäsin Miimiltä karvat veks. Alun perin oli tarkotus vetästä pois mahan alta ja jaloista pitkät karvat pois ja vähän siistiä "housuja" ja häntää. Mutta vanha ratsuihminen nousi jostain pintaan ja lähti sit korvakarvatkin ja kaulus :nauru:.

Ennen


Häntä


Lattialle jääneet


Jälkeen
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.03.2012 klo 12:23)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Sunnuntaina, 18.03.2012 klo 14:19  
+
0
^ Tosi sievä lopputulos! :peukku:

raggetti, testasin yhteen väliin Pepille hoitoainetta ja meillä kyllä se teki tuommoisen tahmaisen lopputuloksen pian pesun jälkeen. Ilman hoitoainetta turkki pysyy puhtaan tuntuisena pitempään. Kannattaisiko testata pesua ilman hoitoainetta? Ite olen käyttäny Pepillä (ja Lotallakin) Bio Groomin karhealle turkille tarkoitettua ainetta, se on toiminut hyvin. Nyt käytössä on ihan laimennettu Hyvä suomalainen shampoo (vai mikä sen nimi nyt on..), se mustikka.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 19.03.2012 klo 08:43  
+
0
^ok, täytyy kokeilla vaikka pestä ensi kerralla ilman sitä hoitoainetta, jos olisi vaikutusta. Mua on peloteltu niin paljon noiden mustien turkkien kuivuudesta, että siksi oon käyttäny kaikkia kosteuttavia ja superhoitavia juttuja tuolle. Tosin tuolla vaikuttaisi ainakin vielä olevan aika hyvä turkinlaatu, tässä odotellessa että kasvaa ja pentukarva vaihtuu....
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 19.03.2012 klo 10:01  
+
0
Ilman hoitoainetta turkista voi tulla tolkuttoman sähköinen, mutta aina voi kokeilla... Itse en voisi kuvitellakaan peseväni omia koiria ilman hoitoainetta, joka myös helpottaa harjaamista huomattavasti, mutta nämä nyt tietysti ovat vähän spessutapauksia.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 23.04.2012 klo 10:17  
+
0
Miten muut pitkäkarvaisten omistajat selviävät tästä kura-ajasta? Musta tuntuu että saa olla koko ajan pesemässä ja harjailemassa tuota otusta. Meillä on kurahaalari, tosin ostin sen ihan väliaikaiskäyttöön joten istuuvuuskin on sitä luokaa... Etulahkeet aivan liian pitkät ja takalahkeet eivät yllä kintereiden yli. Sanomattakin selvää että Hurtasta puhutaan :nauru: Eli sitä tulee vain käytettyä "äärimmäisessä hädässä".
Pesettekö koiran miten usein näin kura-aikana? Onko jotain tiettyjä aineita mitä käytätte usein toistuvaan pesuun? Itse yritän selvitä ihan vaan veden kanssa huuhtelulla ja ahkeralla kampaamisella, mutta esim. viime viikolla liikuimme niin paljon metsässä ja kuraisilla alueilla että tuo oli pakko pestä shampoolla melkein päivittäin.
Tuolla on lisäksi tuo ihana pentukarva joka imee kuran ihan pohjavilloja myöten, varmasti on helpompaa aikuisen turkin kanssa.
Hyvä puoli tässähän on se että tyttö tottuu käsittelyyn.

^Kokeilin tuota hoitoaineen poisjättämistä, ja ensin toimi hyvin, mutta n. puolentoista viikon jälkeen oli turkki siinä kunnossa että pakko oli pestä uudelleen ja laitoin sitten tällä kertaa hoitoainetta. Kyllähän se siihen kammattavuuten selvästi vaikuttaa, ja musta tuntuu että ilman hoitoainetta on vielä enemmän "imevämpi", eli siihen tarttuu kura ja vesi imeytyy vielä syvemmälle kuin se että olisi suojannut sen pesun yhteydessä hoitoaineella. Tosin, nyt puhun vieläkin pentukarvasta, voisi kokeilla sitten kun tuo on oikeassa karvassa.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Maanantaina, 23.04.2012 klo 14:12  
+
0
Mun koira nyt ei ole pitkäkarvainen, mutta spanielikarvaisena imee kaiken kuran karvansa sisään kuin sieni. Suihkuun joka hemmetin ulkoilun jälkeen tai haalarit päälle (paitsi nythän meillä ei ole haalareita, kun tuo tuhosi molemmat haalarinsa). Shampoolla pesen koiraa noin viikottain tai joka toinen viikko (joo, mä tykkään tosta hommasta:shifty:), kun koira haisee liikaa (rakastaa mutakylpyjä:ttou:) tai tuntuu käteen likaselle. Hiekat suihkutan suht kovalla paineella ja käsillä vielä turkkia "pöyhien".
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28173
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 10:45)