Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 41

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 00:37  
+
0
Kauniita kuvia olette koiristanne saaneet!
Minä mietin kauan, uskallanko tulla tähän ketjuun, minun kuvat kun eivät ole yhtä hienoja, kuin muilla täälä..
Syynä kamera. Minulla on tuollainen pieni (ja kämänen) Olympus u mini digital s, se on minulla nyt jokunen vuosi ollut, ja kovasti opettelen sillä vieläkin kuvaamaan. Olen miettinyt uuden kameran, tai jopa järkkärin, ostamista. Perus HYVÄ kamera olisi kiva, järkkäri tuntuu vähän vieraalta, en tykkäisi kulkea sellasen talon kokoisen kapistuksen kanssa lenkeillä..
Tykkään kovasti katsella muilta näitä koirien poseerauskuvia, ne on ehdottomasti kivoja. Niinpä sitä tulee itekin otettua eniten poseerauskuvia tuosta koirasta, ei sellasia aseteltuja (no joskus niitäkin), vaan tykkään koiran olevan sillein vapaasti.
No voishan se liikekuvienkin otto olla ihan kiva, JOS olisi kunnon kamera. Tuolla ei nimittäin kunnollisia liikekuvia saa, tai no joskus joku saattaa, vahingossa, onnistua.
Minun kuvien otto on enemmän sitä, että: "Painan nappulaa ja toivon että kuva onnistuu".

Tässä jotain suosikkikuviani:



aseteltu..:








Sisällä tuolla kameralla saa otettua todella huonosti kuvia, kohteen ja kameran pitää olla täysin paikallaan, ja oikea valotuskin pitäisi olla. Sekä kaikki mahdolliset asetukset päällä, jotta koiran silmät eivät loista kuin lamput ja niin pois päin.

Tässä pari sisällä otettua:





Some things will never ever change, like you and your ugly face.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 10:50  
+
0
^Hauska tuo "nenäkuva" :nauru:

Nanaki kirjoitti:

Perus HYVÄ kamera olisi kiva, järkkäri tuntuu vähän vieraalta, en tykkäisi kulkea sellasen talon kokoisen kapistuksen kanssa lenkeillä..


Tuo on niin totta, ettei järkkäri ihan noin vain kulje taskussa mukana vaan se on aina otettava johonkin reppuun tms, jos aikoo samalla kuvata kun lenkkeilee. Pikkuinen pokkari oli/on niin näppärä sujauttaa taskuun.
Meillä oli eräällä valokuvauskurssilaisella Canonin Powershot (muistaakseni joku tämmöinen ) ja ihan onnistuneita kuvia hän sillä otti. Ei veisi isoa tilaa taskussa :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 16:06  
+
0
^ Powershotti on kyllä erinomainen vaihtoehto jos järkkärin koko mietityttää. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.05.2010 klo 23:44  
+
0
^^ ja ^, tuo canonin powershotti olisi sitten oikeasti hyvä vai? Voisi harkita melkein sen hommaamista.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

muruisa

muruisa
Viestimäärä: 76

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 14.05.2010 klo 23:01  
+
0
ei voi mitään mutta mä oon nauranu aivan vääränä tän ketjun alkupäässä olevalle Katja_S:n kuvalle, 4. kuva. Aivan mainio ilme tuolla belgianpaimenkoiralla :nauru: :nauru: Kuva vaan jäi jotenkin mieleen ja oon palannut sitä ihastelemaan kerta toisensa jälkeen. Ehdottomasti parhaita tuollaiset spontaanit "ilmekuvat" :nauru:
"Voi neuvoa toista vaan siihen asti mihin on itse matkallaan päässyt"

seropi Muru 12.10.2004
seropi Benny 05/2008
maatiaiskissa Patsy 05/2002

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 15.05.2010 klo 08:20  
+
0
Meidän kamera alkaa jo vetään viimesiä eikä saa enään niin hyviä kuvia kun ennen. Tykkään ottaa kuvia, varsinkin Sinistä kun se on niin valokuvauksellinen ja se erottuu kuvasta, toisin kuin Hiro. Pyrin kuvia ottaessa olemaan koiran tasolla tai vastaavasti jos koira on esim kivellä otan kuvan kyyristyen alas. Pidän myös siitä, että koiran lisäksi kuvassa olisi jonkinlainen maisema. Joskus on niin outoa katsoa kuvaa jossa on koira mutta ei näe ns taustalle missä se koira on. Tämäkin riippuu tilanteesta.

Muutama mistä itse tykkään, vaikka niitä onkin paljon mutta jos nyt yrittäis muutamia tähän valkata






hihna pilaa muuten kivan kuvan


griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 15.05.2010 klo 10:05  
+
0
wuf Mä vähän poistin tuota hihnaa photoshopilla. Laitan sulle yksärinä mulkatun kuvan tulemaan. :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 15.05.2010 klo 10:07  
+
0

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 15.05.2010 klo 10:15  
+
0
Vielä pari kuvaa, Sini ja kuu


Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 15.05.2010 klo 10:18  
+
0
Tosi tunnelmalliset nuo wufin kaksi vikaa kuvaa!

Meillä on ollut n. vuoden digijärkkäri, Canon EOS 500d, enkä mä osaa vieläkään käyttää sitä :nolo: Pitäisi varmaan ihan oikeasti opetella pikkuhiljaa. Nuo kamerahommat oon aina sysännyt miehelle kun se on enemmän sen juttu. Vaikka toki itsekin tykkään kuvata tosi paljon. Toi kyseinen kamera on jotenkin vähän pelottava kun se on niin iso ja kallis :nauru:

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 15.05.2010 klo 10:21  
+
0
me haluttais kans järkkäri, en vaan niistä mitään tiedä niin vähän hankalaa. No, onneks lähipiiristä löytyy valokuvataiteilija niin eiköhän sieltä hyvää vinkkiä saa:cool:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 15.05.2010 klo 10:25  
+
0
Aika ihanat nuo siniset kuvat Sinistä :love:
Rorys Ei muuta kuin kamera käteen ja kuvaamaan, ei sitä muuten opi :peukku:. Kokeilet vaikka samasta kohteesta kuvia eri asetuksilla ja säädöillä, niin näet millä toiminnolla tulee minkäkinlaisia kuvia. Toiset saattaa jäädä ihan vaaleaksi, toiset mustiksi, mut aina sieltä löytyy niitä hyviäkin.
Mulla on reilut pari vuotta ollut järkkäri ja joka päivä tulee kaikenlaisia ahaa -elämyksiä eri säädöistä :cool:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 22.05.2010 klo 22:41  
+
0
Mä oon niin totaalisen kyllästynyt tuohon mun pokkkarikameraan, millä ei saa mitään kunnon kuvia. Jos kohde on esim. liikkeeessä, niin kuvista tulee epätarkkoja. Muutenkin lähikuvien ottaminen on onnetonta.

Ongelma on vaan se, että ymmärrä mitään järjestemäkameroiden päälle. En osaa ostaa itselleni sopivaa kameraa puhumattakan, että osaisin käyttää sitä. Järjestetäänkö jossian valokuvauskursseja, missä opetelllaan näitä asioita. Olisi ihanaa saada kunnollisia kuvia, eikä sekundarisia pokkarikuvia.

Olisiko kellään vinkkejä keskihintaisesta kamerasta ja mahdollisesti löytyykl netistö ohjeita tällläisellä digitaalisella järjestelmäkameralla kuvaamiseen..jos mitään kurssia ei ole tai ne on kirmu kallliita.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

snadra

snadra
Viestimäärä: 68

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 22.05.2010 klo 22:54  
+
0
^Itellä ei oo järkkäriä, mutta siskollani on. En muista ollenkaan mitä kamera maksoi (merkki on Nikon), koska vanhempani sen antoivat hänelle lahjaksi. Mutta hän kävi työväenopistossa (Espoon) valokuvauskurssilla. Kannattaa katsella sieltä, ainakin suuremmista kunnista varmaan löytyy kaikista valokuvauskursseja. Vissiin asut Helsingissä?
Venäjäntoy Oliver s. 19.1.2010

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 22.05.2010 klo 22:59  
+
0
^^ Sen jälkeen kun sä Juulia olet sen kameran ostanut, niin sukellat vaan tuonne Pikselin DigiFAQ -maailmaan tässä linkki Ohjeita kyllä löytyy :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 22.05.2010 klo 23:08  
+
0

snadra kirjoitti:

^Itellä ei oo järkkäriä, mutta siskollani on. En muista ollenkaan mitä kamera maksoi (merkki on Nikon), koska vanhempani sen antoivat hänelle lahjaksi. Mutta hän kävi työväenopistossa (Espoon) valokuvauskurssilla. Kannattaa katsella sieltä, ainakin suuremmista kunnista varmaan löytyy kaikista valokuvauskursseja. Vissiin asut Helsingissä?


Asun Vantaalla, mutta siis lähes Helsingissä:wink:
Mitä tuollaiset järkkärikamerat maksaa? Mikä oliisi arviohinta edullisimmasta päästä, keskihintaiselle ja sitten ökyvehkeelle?
Kiiitos griffon tuosta linkistä!
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 22.05.2010 klo 23:09  
+
0
Mäkin tykkään kuvata koiraa. Kamerana on Nikon D40, toisinaan muitakin, isäni on valokuvaaja, niin saan välillä lainata hänen laitteitaan 8) Kun kuvaan omalla kameralla, käytän yleensä kameran mukana tullutta kittiputkea (surkea valovoima...) tai 35 mm / f 1.8, jossa parempi valovoima. Haluaisin jonkun pidemmän putken, esim. 70-200 mm tms., koska tykkään kuvata koiraa, kun se juoksee metsässä, pellolla... Toisaalta isoa ja painavaa kameraa ei jaksa niin usein kanniskella mukana.

Tilannekuvat ja tunnelmakuvat on mun mielestä parhaita, vaikka toisinaan lavastamalla ja posettamallakin saa kivoja. Alla muutama esimerkki, toivottavasti eivät ole liian suuria :O

Koira aseteltuna:




Koira on asetellut itse itsensä:




Vauhtia ja tilanteita:




Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 22.05.2010 klo 23:19  
+
0

Kinoko kirjoitti:

Kamerana on Nikon D40, toisinaan muitakin, isäni on valokuvaaja, niin saan välillä lainata hänen laitteitaan 8) Kun kuvaan omalla kameralla, käytän yleensä kameran mukana tullutta kittiputkea (surkea valovoima...) tai 35 mm / f 1.8, jossa parempi valovoima. Haluaisin jonkun pidemmän putken, esim. 70-200 mm tms., koska tykkään kuvata koiraa, kun se juoksee metsässä, pellolla... Toisaalta isoa ja painavaa kameraa ei jaksa niin usein kanniskella mukana.


Juuu-u..tää oli mulle niin täyttä hepreaa, että sama oliis kuin oliisin lukenut saman kiinaksi, ymmärrys olisi jäänyt samallle tasolle..:nolo::nauru:
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

snadra

snadra
Viestimäärä: 68

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 22.05.2010 klo 23:20  
+
0
^^ Juulia, jos Espoosta löytyy kursseja niin varmasti myös Vantaalta. :) Osoitteesta hintaseuranta.fi voi katsoa eri tuotteiden hintoja eri paikoissa, ja näytäisi siltä että noita järkkäreitä löytyy melkoinen valikoima hintahaarukasta 300-400€, ja tuon antama ökyin on juuri alle 600€. Laadusta en osaa sanoa, ja vissiin kannattaa kuitenkin ostaa kauko-objektiivi sitten erikseen.
Venäjäntoy Oliver s. 19.1.2010

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 23.05.2010 klo 21:13  
+
0
Nanaki: Vähän myöhässä tullee vastaus kun ei ole netissä hirveesti ehtinyt pyöriä, mutta siis itse oon ainakin kokenut Canonin powershotin hyväksi tuoteperheeksi. Mulla on itsellä vuodelta 2000 malli, joka toki on joissain asioissa hieman jälkeenjäänyt kehityksestä, mutta silläkin saa edelleen parempia kuvia kuin peruspokkarilla. Uudet Powershotit on vielä näppärämmän kokoisia, melkeen yhtä pieniä kuin pokkarit ja siten kompakteja käyttää. Jos vaatimukset ei ole ihan järkkärin tasolla ja tuntuu että sitä on hankala kuljettaa mukana tai ei jaksaisi panostaa käyttämisen opetteluun, mutta haluaisi kuitenkin pokkaria paremman kameran, mun valinta olisi ehdottomasti jokin Powershot -malleista. Tämmöinen tulee isälle synttäri- ja isänpäivälahjaksi syksyllä. Kun tässä on vertaillut noita kameroita omien hankintojen jälkeen tutuille, oon tullut siihen tulokseen, että kun pokkarista aika jättää niin järkkärin rinnalle meille tule juurikin Powershot.

Juulia: Itse sain aikanaan apua Ylen digikuvauskurssista, joka on siis netissä. Työväenopisto järjestää myös kursseja niin kun joku täällä sanoikin, ja Espoossa olisin kurssille hakenutkin ellei oltaisi tänne maalle muutettu. Lisäksi ainakin Nikon järjestää omille malleille suunnattuja lyhytkursseja, jotka ovat ilmaisia kameran ostajalle. Järkkärin hankinnasta muuten, merkkejähän on paljon ja riippuu paljolti omista mieltymyksistä. Nikon ja Canon on niitä suositumpia ja johtavimpia merkkejä markkinoilla. Alkuun riittänee perusputkella varusteltu kamera, johon voi sitten hommata putkia sitä mukaa kun taidot kehittyy eli osaa ottaa niistä hyödyn irti. Järkkäri vaatii vähän opiskelua jos siitä tahtoo saada kaiken hyödyn irti ja vastinetta rahoilleen. Hintaseuranta.fi:stä joku jo mainitsikin elikkä sieltä voi etsiä hitatasoltaan sopivat kamerat ja vertailla niitä. Lisäksi jos sulla on joku tuttu joka tietää kameroista tai haluat täältä vinkkiä, niin se lähinnä riittää jos osaa kuvailla mitä odottaa kameralta ja mitä ehtoja sen pitää täyttää. :) Itse ostin viime kesänä tarjouksesta 500 eurolla Nikonin D60:n perusputkella. Heti kun taloustilanne antaa myöden, olis mullakin paremman putken osto edessä (valovoima ja polttoväli). Nälkä kasvaa syödessä, myös kamera-asioissa. :P Sunkin kannattaa muuten tsekata tuo Nanakille yllä laittamani linkki, jos tuntuu että Powershotkin täyttäisi kriteerit niin sitäkin kannattaa harkita, hinta olisi enää alle 300,-. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi


  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:00)