Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 38 39 40 41

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 14.01.2015 klo 15:41  
+
0
Ei taida ihan koskea kuluttajahintaluokan kameroita noi pro-wifiominaisuudet. :wink:
Kuulostaa kermaiselta, mutta rohkenen epäillä etteivät halvimmat wifit vielä tee ihmeitä.

Lähtökohtaisesti aloitteleva kuvaaja ei yleensä tarvitse/osaa kaivata/osaa käyttää/jaksa räpeltää ylimääräisten ominaisuuksien kanssa, joten siksikin musta on imho vähän hölmöä valita joku uusin pilipalikamera kaiken maailman ihmeellisillä peleillä ja rensseleillä (sisäänrakennettu kuvanmuokkaustoiminto ja creative filter whaat), kun todellinen tarve rajoittuu karkeasti manuaalisten ja puoliautomaattisten moodien löytymiseen. En ainakaan itse olisi valmis maksamaan sellaisesta, jota en varmasti tarvitse.

Musta tuntuu että nykyajan kameroissa kuvaaminen on toissijaista, hienointa on omistaa se uusin järjestelmäkamera, jonka ihkuilla valmisasetuksilla ja -filttereillä voi leikkiä ja päteä keskittymättä itse kuvaamiseen. Loppujen lopuksi ominaisuudet tuntuvat olevan vähän sellasia puolitiehen jääneitä demoja.. Mutta dniih, sitä on tehtävä mikä myy.

Kuvanlaadullisesti omista kameroista ehdottomasti tykein on tuo kaikkein vanhin ja yksinkertaisin palikkamalli. Mitään rahallista arvoa kymmenvuotiaalla kameralla ei nykyään ole, mutta käyttöarvo on mittaamaton.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

Mika85

Mika85
Viestimäärä: 87

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.01.2015 klo 07:53  
+
0
Kyllä tuolla on kuluttajamalleja pitkä lista tuettujen joukossa, jos ei ole sisäänrakennettua Wifiä, sen saa lisäpalikalla:

"D610, D600, D750, D7100, D3300, D3200, D5300, D5200, Df
Nikon 1 V3, V2, J4, J3, S2, S1, AW1
COOLPIX S6900, S6500, P520, S9500, S5300, S5200, AW110, AW110s, COOLPIX A, P330, S6800, S6600, P7800, P600, P530, P340, S9700(s), S9600, AW120(s)."


Itseasiassa tuossa ei ole yhtään PRO-mallia, kaikki ovat harrastelijamalleja.

Linkki:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nikon.wu.wmau&hl=fi

Onhan noissa paljon turhuutta, mutta eihän niitä ole pakko käyttää. Ja kyllä ainakin omissa kameroissa kuvanlaatu varsinkin isommilla herkkyyksillä on joka vaihdon yhteydessä parantunut. Aika vaikea uskoa että kymmenen vuotta vanha kenno tekisi parempaa jälkeä kuin nykypäivän vastaava... Haluatko kertoa mikä kymmenen vuotta vanha kamera hakkaa kuvanlaadussa nykypäivän kamerat?
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.01.2015 klo 07:56)

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.01.2015 klo 16:59  
+
0

Mika85 kirjoitti:

Onhan noissa paljon turhuutta, mutta eihän niitä ole pakko käyttää. Ja kyllä ainakin omissa kameroissa kuvanlaatu varsinkin isommilla herkkyyksillä on joka vaihdon yhteydessä parantunut.


Edelleen punaisena lankana oli uuden D3200 tai 700D -tyylisen kameran antama vastine rahalle verrattuna siihen vähän vanhempaan, vähän vähemmän turhia hienouksia sisältävään, astetta tasokkaampaan kameraan. Tavallinen, kuvaamisesta kiinnostunut aloittelijatason harrastelija valitsee turhat, todennäköisesti käyttämättä jäävät uutuusominaisuudet esimerkiksi sen tarkennusmoottorin tai toisen valintakiekon sijaan. Se on minun mielestäni turhaa.

Ei mua kiinnosta missä mallissa on wifi tai ei - yksinään se tai sen puute ei tee kamerasta hyvää tai huonoa. Pointtina oli herättää ajatuksia siitä, mitä aloitteleva harrastaja ihan oikeasti tarvitsee ja mitä ei. Esimerkiksi se wifi, kääntyvä kosketusnäyttö tai STM-tekniikka eivät ole automaattisesti hyödyllisiä ominaisuuksia.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.01.2015 klo 19:09  
+
0
^ Mua jotenkin vähän hiertää toi sun asenne.. Että ainoa oikea tapa valokuvata on se "perinteinen" tapa. Mä taas ajattelisin, että nykyään moni pääsee valokuvaamisen kiinni juuri noilla helpoilla ja höpöillä toiminnoilla, jotka mahdollistaa kameralla leikkimisen ja kuvien kätevän jakamisen. Alussa kuvaamista ei pohdita sen syvemmin, mutta siitä sitten pikku hiljaa taidot ja nälkä kuvien laadun suhteen kasvaa, kuvaamiseenkin perehdytään syvemmin ja kameralta aletaan vaatia eri ominaisuuksia. Miksi toi on jotenkin häpeällisempi tapa aloittaa valokuvausharrastus kuin se, että hommaa jotkin palikkavehkeet, keskittyy vain valokuvaamiseen eikä ainakaan jaa kuviaan minnekään someen..?
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Mika85

Mika85
Viestimäärä: 87

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.01.2015 klo 21:22  
+
0

bzzt kirjoitti:


Edelleen punaisena lankana oli uuden D3200 tai 700D -tyylisen kameran antama vastine rahalle verrattuna siihen vähän vanhempaan, vähän vähemmän turhia hienouksia sisältävään, astetta tasokkaampaan kameraan. Tavallinen, kuvaamisesta kiinnostunut aloittelijatason harrastelija valitsee turhat, todennäköisesti käyttämättä jäävät uutuusominaisuudet esimerkiksi sen tarkennusmoottorin tai toisen valintakiekon sijaan. Se on minun mielestäni turhaa.



Samaa mieltä. Tietyt perusominaisuudet tulee itselle löytyä ja sen jälkeen aletaan vertaileen mistä mallista sais jotain itselle tärkeintä lisähärpäkettä.

bzzt kirjoitti:


Ei mua kiinnosta missä mallissa on wifi tai ei - yksinään se tai sen puute ei tee kamerasta hyvää tai huonoa. Pointtina oli herättää ajatuksia siitä, mitä aloitteleva harrastaja ihan oikeasti tarvitsee ja mitä ei. Esimerkiksi se wifi, kääntyvä kosketusnäyttö tai STM-tekniikka eivät ole automaattisesti hyödyllisiä ominaisuuksia.



No juu, ei varmasti, mutta hyvä se nyt oli korjata kun meinasit ettei tuota kännykkäohjausta löydy kuluttajatason vehkeistä. Laitoin sitten linkin mistä näkee että todellisuudessa kyllä löytyy ja sen voi tästä tarkistaa, ettei menis ihan perättömien tarinoiden huuteluksi.

Kuvaappa muuten maisemia vähän aikaa maanrajasta kääntyvänäyttöisellä kameralla niin katellaan sitten uudestaan. Vähän joutu itekkin kääntään kelkkaa tuon suhteen tässä taannoin..

Mutta joo, oikeessa oot että ne tärkeimmät ominaisuudet järkkärissä mikäli meinaa valokuvausta yhtään enempää harrastella, on aivan muita. Kuten vaikka mulle ne ovat; tarkennusjärjestelmä, riittävät nappikontrollit ilman mitään valikkokikkailuja, ne kaks säätörullaa, korkeiden herkkyyksien kuvanlaatu, sarjakuvausnopeus ja tarkennus pitää saada peukalonapille.

Mitä nyt olen porukkaa seuraillut niin vaihtoehtoja on yleensä pari:

a) Ostetaan joku hinnat alkaen malli ja kuvataan sillä onnelisena automoodissa niin kauan että se särkyy tai ei enää kiinnosta.

b) Ostetaan joku hinnat alkaen malli, kiinnostutaan valokuvauksesta enemmänkin, päivitetään pikkuhiljaa parempaan ja rahaa menee rajusti. Sitten neuvotaan netissä aloittelijoita ostamaan joku käytetty parempi malli heti että vältytään rahanmenolta. Ja eihän ne ikinä osta...

Jotku harvat on sitte niitä jotka tosissaan opettelee kuvaan sillä halvimmalla mahdollisella kameralla ja saa niillä lähes samaa jälkeä mitä saisivat kallimmillakin. Toiset harvat taas niitä jotka uskoo kokeneempia ja ostaa sen käytetyn "kunnon kamppeen" heti alkuun. Mutta nämä kaks nyt on niin harvinaisia ettei niistä kannata puhua.

Kirjoitus sisältää kirjoittajan henkilökohtaisia mielipiteitä joita ei pidä ottaa jumalan totuutena. Lisäksi raakaa yleistystä saattaa myös esiintyä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.01.2015 klo 21:31)

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.01.2015 klo 21:43  
+
0
Tässä nyt kuitenkin kumpikin uuden kameran hankkija on jo omistanut järjestelmäkameran, joten kyse ei ole mistään harrastuksen aloittamisesta. Mut nykyään onkin täysin eri asia tai harrastaa valokuvausta kuin ottaa kuvia. Kun nämä kaksi ihmisryhmää kohtaavat valokuvaamisen merkeissä niin paskamyrsky on lähestulkoon taattu.

Ei ole häpeällistä olla kiinnostumatta vakavampihenkisestä runkkaamisesta ja speksienkuolaamisesta, mutta tunkeminen valokuvauskeskusteluun tyylillä "mitä mieltä ootte tästä kamerasta, ai ette tykkää, no ihan sama ostan sen silti" kiehuttaa taas mun verta. Kun todellisuudessa se nimenomaan on ihan yhdentekevää ostaako pokkarin vai kuuden tonnin ammattivehkeet, jollei aikeissa ole syvällinen perehtyminen harrastuksen saloihin ja kaluston maksimaalinen hyödyntäminen - silloin kannattaa jo lähtökohtaisesti katsoa, mihin rahansa laittaa.

Mika85 kirjoitti:

No juu, ei varmasti, mutta hyvä se nyt oli korjata kun meinasit ettei tuota kännykkäohjausta löydy kuluttajatason vehkeistä. Laitoin sitten linkin mistä näkee että todellisuudessa kyllä löytyy ja sen voi tästä tarkistaa, ettei menis ihan perättömien tarinoiden huuteluksi.

Kuvaappa muuten maisemia vähän aikaa maanrajasta kääntyvänäyttöisellä kameralla niin katellaan sitten uudestaan. Vähän joutu itekkin kääntään kelkkaa tuon suhteen tässä taannoin..

Mutta joo, oikeessa oot että ne tärkeimmät ominaisuudet järkkärissä mikäli meinaa valokuvausta yhtään enempää harrastella, on aivan muita. Kuten vaikka mulle ne ovat; tarkennusjärjestelmä, riittävät nappikontrollit ilman mitään valikkokikkailuja, ne kaks säätörullaa, korkeiden herkkyyksien kuvanlaatu, sarjakuvausnopeus ja tarkennus pitää saada peukalonapille.


No juu, oman Canon-mutun perusteella kyseenalaistin, ettei varmaan suoraan automaattisesti löydy alle tonnin-parin rungoista. :hymy: Nikonin nykypäivän malleista ja niiden spesifeistä yksityiskohdista ei ole tietoa, eikä nykyään riitä oikein edes kiinnostus selata kaiken maailman mahdollisia malleja.

Kääntyvä näyttö on just sellainen jota joko tarvitsee tai sitten ei tarvitse. Kuvaamisessa voi erikoistua niin monenlaisiin juttuihin, että kalustokin väistämättä näyttää aivan erilaiselta harrastajasta riippuen. Jyrsijöiden ja luonnon aktiivisille kuvaajille suosittelen mielelläni kääntyvää näyttöä (en ehkä kosketusnäyttöä kuitenkaan) - tavallisia koirakuvia räpsivää yleensä kehotan miettimään, löytyykö sille tarvetta vai ei. Vähän kuten toi Canonin STM - edellyttää STM-linssit ja aika harva niin intohimoisesti videoi järjestelmällään, etteikö tavallinen riittäisi.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.01.2015 klo 23:16  
+
0
No ohhoh, kylläpä täällä ollaan vakavia. Itse kysyin ihan sillä, että jos joku olisi sattumoisin omistanut kysymäni kamerat, mutta kun ei kellään ollut (paitsi yorathilla se D3200) niin päätin etsiä muualtakin netistä kokemuksia kyseisistä kameroista.

Ja mulla nyt ainakin oli vaihtoehtoina tietyt kamerat, jotka mm. sopi omaan budjettiin. Joo käytettynä olisi saanut jonkun paremmankin ja katselinkin kyllä käytettyjä, mutta enemmän halusin kuitenkin ostaa uuden, koska se nyt vaan on helpompaa ja luotettavampaa.
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

Mika85

Mika85
Viestimäärä: 87

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 16.01.2015 klo 08:13  
+
0
No vähän meni vakavahenkiseksi, mutta on siellä asiaakin joukossa! Sitäpaitsi jos kurkkaa vaikka suomalaisten kamerafoorumien ketjuihin koskien mitä tahansa kameramallia miltä merkiltä tahansa niin huomaa että kyseessä on todellakin vakava asia ja tappelua piisaa.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 16.01.2015 klo 09:23  
+
0
^ Sama koskee kyllä toisaalta myös mitä tahansa muitakin harrastuspiirejä. Kokeilepa esim täällä Koirat.comilla esittää kysymys "haluaisin rotikan, voisinko ottaa rotikan heti suoraan vai kantsisko mun ensin harjoitella vaikkapa villakoiralla". Mielipiteet tulee jakautumaan ja olemaan voimakkaita.

Itseäni haluan puolustaa vielä tuossa wifi-asiassa sen verta, että eivät kaikki jaa kuvia kavereille ja internettiin pelkästään feispuukliketysten toivossa ja instan tukkimistarkoituksessa. Jos nyt miettii vaikkapa jotain kuvaustilannetta johon on hieman panostanutkin, niin wifin avulla, pari kuvaa nettiin/privoihin lataamalla voi saada välitöntä palautetta muilta kuvaajilta ja täten saada vieläkin parempia kuvia jo heti samalla kuvauskerralla.
Ylläpitäjä

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 16.01.2015 klo 10:26  
+
0
Mä kuulun niihin, jotka on kuvannut yli 10 vuotta ja kuvaan edelleen "halpis" kameralla. Runkona Nikon D5100, juurikin kääntyvän näytön takia, helpottaa useissa tilanteissa. En oo vielä kertaakaan myöskään kaivannut kahta rullaa, kaikki säädöt tapahtuu samalla rullalla, välillä eri nappia pohjassa painaen. Lisäks mä himoilen olympuksen PEN E-PL7:aa, koska wifi, kääntyvä näyttö ja pieni koko.

Kun työskentelin kamerakaupassa mä usein suosittelin asiakasta ostamaan sen kameran, joka sopii parhaiten omaan käteen. Koska jos kamera tuntuu hankalalta, ei sitä tuu opeteltua käyttämään, saati sitten käytettyä.

Niinjoo, jos jotakuta kiinnostaa että mimmosta jälkeä tommosella harrastelijatason yksrullasella ja hölmöllä ostoksella tulee: meikän valokuvausblogi
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Mika85

Mika85
Viestimäärä: 87

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 16.01.2015 klo 12:53  
+
0
Taas joutuu vähän vänkäämään, mutta keskustelupalstahan tämä on ja jos kaikilla olis sama mielipide niin aika vähän keskusteluahan siitä syntys...

Tuo nimittäin aina jaksaa ihmetyttää että "ota se kamera mikä parhaiten sopii käteen", jota paljon kuulee.

Ok, jos käyttötarkoitus on sellanen sunnuntainäppäily ja vähän sitäsuntätä huvikseen kuvailu niin ok, eihän siinä mitään, silloin varmasti ihan hyvä vinkki. Ja korostan ettei tuossa ole mitään pahaa eikä väheksyttävää, kaikkien ei tarvi tosissaan kuvata.

MUTTA, jos on kameralle joku käyttötarkoitus, esim. kuvaan liikkuvia koiria, urheilua, lapsia tai vaikka niitä maisemia maanrajasta yms.. Nii eihä tuossa ole mitää järkeä.

Ensimmäistä kameraa ostava esimerkiksi todennäköisimmin ottaa sen surkeimman tarkentajan liikkuvien koirien ja lapsien kuvaamiseen, kun se on niin mukavan pieni tai muuta vastaavaa. Itse sanoisin että katellaas ne ominaisuudet ensin kuntoon mitä pääasiassa tarvii ja sitten niihin soveltuvista kameroista lähdetään kopeloimaan mikä se parhaalta tuntuu.

Sitten toinen juttu mitä paljon kuulee, niin ostettaan summassa se eka kamera ja sitten hehkutetaan että kyllä on hyvä ilman kokemusta muista. Sitten kun siihen joku yrittää sanoa että no, olisit kyllä saanu samaan hintaa tuosta paremman joka hoitaa nuo sun kuvakset paremmin, niin melkein suututaan ja todetaan että "mää nyt ostin tän ja tää on riittäny mulle". Joo riittäähän se rikkinäinen muovipussi ja lasten kolmirattainen fillarikin kaupassa käyntiin ja maitopurkit tulee pienen taistelun jälkeen kotiin niinkin mutta kyllä se vaan kätevämpi olis sillä aikuselle tarkoitetulla pyörällä oikee reppu selässä ajella.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 16.01.2015 klo 13:44  
+
0
Viimeiseen kappaleeseen: post-purchase rationalization. :wink:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 16.01.2015 klo 19:11  
+
0
Tjoo, käteensopivia juttuja löytyy pehmoleluosastolta. Kamera on kuvaamista varten ja oman kokemuksen perusteella voisin sanoa että mitä mohlompi järkäle, sen mukavampi sillä on kuvata. Ainakin sen jälkeen, kun objektiivi alkaa painamaan 500-2000g.

Rahalassa työskennellessä huomasi kyllä, ettei valtaosalla kyselijöistä ollut hajuakaan siitä, mitä kameralta haluaisivat. Eivätkä he varmasti halunneet sitä, mitä tarvitsivat. Sitten etsittiin joku sellainen aparaatti, joka tuntui kivalta vaikkapa värinsä ansiosta - ei siinä mitään. Mutta as said, jos kameralle on olemassa jokin käyttötarkoitus, voisi olla ihan rahan arvoista keskittyä enemmän teknisiin asioihin.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 11.03.2015 klo 14:41  
+
0
Täältä saa varmaan vähä paremmin vastausta ku tuolta "Kysy mitä vain mistä vain!" keskustelusta :nauru:

Eli, mä tässä pohdin kahden objektiivin väillä, että kumman ostaisin. Mulla on tällä hetkellä perus 18-55 ja sit joku 55-250, on pirun ärsyttävää kun joutuu aina kuvaustilanteen mukaan vaihdella objektiivia. Siksi pähkäilen, että ostanko nyt uudeksi objektiiviksi tämän vai sitten tämän.

Mulla on kamerana Canon eos 500D ja tosiaan jos on jotain muuta hyvää objektiivia ehdottaa, niin saapi ehdottaa tuohon kameraan sopivia objektiiveja. Ja nimenomaan haluaisin sellaisen, joka sopii ainoaksi objektiiviksi, eli just tyyliin joku 18-200/250/270 yms. Niin ja hintana sais olla maksimissaan se tuo noin 400€.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.03.2015 klo 14:43)

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 11.03.2015 klo 21:44  
+
0
Nyt kaikki neuvot ja niksit idiootille kameran käyttöön! :D Mä en vaan ymmärrä noista säädöistä yhtään mitään, joskus vahingossa joku kuva onnistuu. :D
Mulla on siis edelleen toi Canon eos 550D ja noilla auyomaattivalinnoilla ei onnistu 1/1000000 kuvasta :D niin millasia asetuksia teillä on näissä? ulkona/sisällä? Ja mitä kaikki merkit tosa ruudussa tarkottaa, mikä siis vaikuttaa mihinkin. :)
Mä katon huomenna mikä kaks putkea tosa on ni saatte kertikertoa, että kumpaa käytän misäki.

Kiitos ja kumarrus. :kumarrus:
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 11.03.2015 klo 22:48  
+
0
^Itse kuvaan enimmäkseen manuaaliasetuksilla (M) tai vaihtoehtoisesti joko valitsemalla ajan (T) tai aukon (AV) mutta mitään tiettyjä asetuksia ei pysty valmiiksi sanomaan. Kaikki riippuu niin kaikesta (auttoi varmaan ihan hitokseen :nauru: )

Mutta olisiko tuosta sivustosta apua > järjestelmäkameran manuaalisäädöt
Tuolta samalta sivulta yläosasta kohdasta "Valokuvaus" löytyy tosi hyvät ohjeet mitä tarkoittaa aukko, polttoväli ja ISO-arvo.

Ja jos en väärin muista, niin Mika85 on tässä ketjussakin jossain hieman avannut näitä kameran säätöjä.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 12.03.2015 klo 10:54  
+
0

griffon kirjoitti:

Ja jos en väärin muista, niin Mika85 on tässä ketjussakin jossain hieman avannut näitä kameran säätöjä.



Vastaan itselleni eli jep, tämän keskustelun sivulla 36 on nuo Mika85:n ohjeet :hymy:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 12.03.2015 klo 23:47  
+
0
Kiitoksia oikeen paljon. :kumarrus: Autto kummasti, olin taas olevinani selaavani koko ketjun mut oltu liika unessa sitte tai hypitty vaan ilosesti sivujen yli :D

Huomenna alkaa testikuvaaminen noilla vehkeillä mitä on ni toivottavasti tulee jotai edes vähän hyvää aikaseksi.. :nauru:
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 15.03.2015 klo 12:23  
+
0
Pistetään perustylsä kevätkuva nyt ihan vaan kameran esillekaivamisen kunniaksi.



Liikekuvaamisen ja av-moodin saloja havainnollistaa kätevästi myös tämä kuva.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

Mika85

Mika85
Viestimäärä: 87

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 16.03.2015 klo 17:20  
+
0
On niitä tylsempiäki nähty. Ei paha ollenkaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 38 39 40 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 23:45)