Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 41

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 28.05.2010 klo 08:36  
+
0
Panasonic Lumix DMC-TZ10 digikamera

Räpläilin tommosta eilen, ja tässä yksi pikaräpsäisy:

Hintaa on 350, video on tosi hyvälaatuista, loistava optinen zoom, liikkeestäkin sai oikein hyviä kuvia, hämärämmällä ottaa herkästi salaman käyttöön mutta salamakuvatkin näyttävät hyvältä. Onko kellään kokemusta tästä kamerasta? Saisiko samalla hinnalla paremmankin?

Hassu tuo laajakulmaefekti, kun ottaa kuvia ihan läheltä :nauru:

/muoks: Arttureppana otti yhteen naapurin tytön kanssa viikko sitten, siitä tuo naarmu nenässä. Kai se siitä pikkuhiljaa haalistuu.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.05.2010 klo 08:37)

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 28.05.2010 klo 22:21  
+
0
Miul on kans Canonin PowerShot A160( jos nyt muistin mallin oikein, kamera autossa) toisena kamerana ja vaikka se on jo reilu 3v ollu käytössä niin hyviä kuvia otta silti. Malli on jo poistunu markkinoilta.
Ostin tuohon järkkäriin Sigman 70-300 macro- putken ja sen mitä oon sillä ehtiny kuvailla niin tykkään kyllä kovasti. Etenkin nää mei koirat on helpompia kuvata, kun kittiputkella otettaessa tulivat heti kylkeen myyryämään.

Tässä koira n. 30m metrin päässä. Kuvaa oon leikelly vähäsen. Oon kyykyssä tai mahdollisimman matalalla, kun kuvaan koiria. Eivät oo sitten epäsopusuhtaisia. Vähän vääristää tän kuvan tähän.


Tässä on sit koira ihan päin prinkkalaa kuvassa, mut tykkään koiran ilmeestä. Tästä samasta sarjasta on tuo avatarkin leikelty.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 29.05.2010 klo 13:31  
+
0
Hyvä ilme Hennietin kuvassa tuolla koiruudella. :hymy:
Tässä yksi näpsäisy kun oltiin luontopolulla ton Oonan kanssa. Pentujen kuvia-palstalla on enempi tuolta otettuja, mutta tämä kuulu mun mielestä tänne. :wink:



ja sitten yks kuva kun oltiin harjussa käymässä.

Bokseri Oona 25.11.2009

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 29.05.2010 klo 18:24  
+
0
^upeen näköinen toi ylempi kuva :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 01.06.2010 klo 21:53  
+
0
Haluan kiittää teitä kaikkia tähän ketjuun kirjoittaneita, sillä saitte minussa aikaan ihan hirveän kamerakuumeen :shifty:
Eilen tuli sitten kesän ensimmäinen tili ja tuhlasin sen lähestulkoon kokonaan kun tilasin Canonin EOS 1000D Kit järkkärin ja 8Gt:n muistikortin sekä kameralaukun :viheltel:
Loppuviikosta pääsee varmaan jo kokeilemaan millaisia kuvia tulee:jjei:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 01.06.2010 klo 22:12  
+
0
^ Sama täällä.. Tai se kamera on toki vielä ostamatta, mutta vuosia ollu haaveissa. Oon vaan niin epävarma, että osaanko ostaa varmasti hyvää kameraa, jota opin myös käyttämään. Kyllä mulla on yks kaveri, joka harrastaa ihan oikeesti kuvaamista, mutta ei hänkään oo oikeen vielä ymmärtäny mun toiveita (ehkä ne omat alottelija-ajat on niin kaukana). Pitää alkaa tää ketju lukeen nyt alusta, jos saisin ajatuksia selkeemmiksi. Kun en oikeen mitään osaa kysyäkkään. Tällä hetkellä mulla on käytössä Canon ixus 950is ja onhan tääki hyvä, mutta koiria kuvatessa ei sillä saa kovinkaan tarkkoja kuvia, muutenkaan, mutta erityisesti liikkeessä. Kyllä musta ois hauska kuvata sitten myös luontoa, että ei pelkkään koiriin kamera olis tulossa.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 01.06.2010 klo 23:05  
+
0
No mullahan on tähän saakka ollu Casion vuonna -06 ostettu Exilim. Onhan tuo pokkariks ihan ok, mutta ei sillä kyllä koirasta kauheen hyviä kuvia saa, ainakaan jos Sakis vähääkään liikkuu ja kyllähän se liikkuu... :wink:
Päädyin tohon ostamaani kameraan erilaisten arvostelujen perusteella, pitäs olla helppokäyttönen ja kuitenkin hinta-laatusuhde on kohdillaan. Tiedä sitten, kun itse en kameroista ymmärrä oikeestaan tuon taivaallista ja en oikeen kehtaa mennä mihinkään alan liikkeeseenkään kyselemään, kun en kuitenkaan halunnut sitä kameraa sieltä ostaa ja sit jos kyselee kauheesti, niin tulee sellanen olo, että pitäis sieltä sitten ostaa. Netistä saa kuitenkin niin paljon halvemmalla. :shifty:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 01.06.2010 klo 23:36  
+
0

nevermind kirjoitti:

Hyvä ilme Hennietin kuvassa tuolla koiruudella. :hymy:



Hassua, kun mun mielestä se on vaan Artun normaali, hyväntuulinen ilme :mietiskel::nauru:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 01.06.2010 klo 23:41  
+
0
^^ Mimmonen hinta tuli paketille?
Sain jututettua tuossa sitä mun kuvaajakaveria, niin hän suositteli sitten Canon EOS 550D + EF-S 18-135mm IS Kit -pakettia (hintaa vajaa tonni). Ei nyt tohi suoriltaan alkaa vielä tilaileen, mutta kyllähän tuo kovasti kiinnostais... Jos kameran nyt ostaisin (ja varmaan kyllä muutenki) niin aikomus on osallistua syksyllä kansalaisopiston valokuvauskurssille. Tuota oon haaveillu jo useita vuosia, mutta nyt kun ei oo koulukiireet enää haittaamassa harrastuksia, niin tuonne kyllä menen!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.06.2010 klo 23:42)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 09:46  
+
0
Itse kuvailen Nikon D40 digijärkkärillä ja kittiputkella, lisäksi löytyy lisäsalama. Salamaa en kyllä koirakuvauksessa käytä, korkeintaan sisätiloissa (enemmän ihmisjuhlissa) ja silloinkin epäsuorasti.
Paremmasta putkesta olen haaveillut jo pitkään, mutta jostain syystä en vain ole raaskinut hankkia. Tälle kesälle se on taas laitettu korvantaakse.
Ennen tuli muokattua kuvia, mutta nykyisin kaikki kuvat ovat suoraan kamerasta, korkeintaan kameran omalla rajauksella hieman tsuumattuja.

Tässä meiltä viime kesältä yksi otos josta pidän kovasti :hymy: (muokkaamaton)


Ja tässä tältä keväältä hieman hämärämmässä otettu kuva. Pidän valon ja varjon leikistä tässä kuvassa.


Itse harvemmin asettelen koiraa kuvia varten, usein vain ohjaan haluttuun paikkaan odota-käskyn alle, että kerkeän mennä sitten kuvan ottamaan. Katseet ja asento tarkemmin on koiran valitsema :nauru:

Pakko vielä laittaa meidän viime jouluinen kortin kuva, mistä pidän itse kovasti.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 16:41  
+
0
Karvakamu, Kamera makso 369 + postarit 14, laukku 19,95 ja muistikortti 29 = 425,95.
Halpahan tuo oli järkkäriks ja vielä tarjouksessa, normihinta taitaa olla yli 400 € pelkällä kamera+putki -paketilla.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 18:49  
+
0

Suzuna kirjoitti:

Itse harvemmin asettelen koiraa kuvia varten, usein vain ohjaan haluttuun paikkaan odota-käskyn alle, että kerkeän mennä sitten kuvan ottamaan. Katseet ja asento tarkemmin on koiran valitsema :nauru:



Itse olen ajatellut omissani juuri noita käskyn alla olemisia ("mene sinne ja odota") ns. asetelluiksi kuviksi. En ole ajatellutkaan ikinä, että joku varsinaisesti "asettelisi" koiria.

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.06.2010 klo 18:49)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 21:50  
+
0

Sarahia kirjoitti:

[quote=Suzuna]Itse harvemmin asettelen koiraa kuvia varten, usein vain ohjaan haluttuun paikkaan odota-käskyn alle, että kerkeän mennä sitten kuvan ottamaan. Katseet ja asento tarkemmin on koiran valitsema :nauru:



Itse olen ajatellut omissani juuri noita käskyn alla olemisia ("mene sinne ja odota") ns. asetelluiksi kuviksi. En ole ajatellutkaan ikinä, että joku varsinaisesti "asettelisi" koiria.[/quote]

Minä taas ajattene asettelun juuri siksi että katsotaan tarkka paikka, valitaan asento, asetellaan jopa tassut tarkasti hyvin ja sitten jopa katseen suuntaus. Kenties vielä karvojen asettelua. Tämä on mielestäni asettelua. Kun taas vaikka luokse tulevan koiran käsky pysähtyä ja odottaa *räps kuva* ja vapautus, ei ole asettelua :hymy: Mielipidekysymyshän tämäkin on mihin rajan vetää :)

lisäys, esimerkikisi juuri tuo viimeinen joulukuva on aseteltu tassuja myöten :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.06.2010 klo 21:55)

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 22:05  
+
0
Mä otan koirista tosi harvoin mitään "posekuvia", aina yleensä lenkillä tai pihalla kuvailen ja koirat tulee ja menee miten haluaa, eli ei ole minkään käskyn alla kuvatessa.

Kuvaan Canonin EOS 350D järkkärillä, pääasiassa käytän Sigman 70-300 macro-putkea. Kittiputkella tulee harvemmin kuvailtua, sisätiloissa sillon tällön. Lisäsalama löytyy, mutta sille ei oo suuremmin ollut koirien kuvailussa tarvetta.

Oon välillä miettinyt pitäskö ostaa joku pokkari lisäks, kun järkkäriä en viitti kuskata mukana, jos tulee ehkä kuvailtua. Pokkari olis siihen hommaan kätevämpi. Toisaalta haluaisin myös uuden järkkärin, nykyinen on ollut käytössä viitisen vuotta, kuvia tosin otettu vasta vajaat 10tuhatta.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.06.2010 klo 22:10)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 15:08  
+
0
Sain kameran perjantaina ja nyt oon käyttäny koko viikonlopun sillä leikkimiseen. Tosi hyviä lähikuvia oon saanu, samaten liikkuvasta autosta tuli otettua hyviä kuvia, mutta liikkuvista koirista ei vielä onnistunu hyvää kuvaa saamaan. Sisällä kun ei valo riittäny, vaan kuvista tuli mustia :mietiskel: Pitää vaan harjotella:shifty:

Tässä parit esimerkkiotokset hyvästä ja huonosta kuvasta:
Sakis isoäitinä


Haamukoirat


Mites muuten muitten koirat on reagoinu salamaan? Kun tässä nyt oon näitä kuvia koirista ottanu, niin suurimmassa osassa Sakisilla on joko toinen silmä/molemmat sirrillään/kiinni...:eitietoo:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:29  
+
0
^En ymmärrä kameroista juurikaan mitn, mutta mun miehellä on samanlainen kamera kuin sulla Canon EOS1000?, ja kun sillä ollaan kuvia räpsitty, ni ihmisilläkin on menny silmät joissain kuvissa kiinni ja ovat valittaneet että salama on kirkas ja räpsii monta kertaa kun tarkentaa ja ennen ku räpäsee sen kuvan.
Mä en tiedä onko siinä niiku valmiina samat "asetukset" ja sulla päällä se joku sama toiminto mikä meilläkin toi "silmät kiini kuvia".
Joku varmaan osaa selittää tän paremmin ja oikeilla termeillä ja mihin sitä "räpsysalamaa" käytetään:shifty:

Liikkuvasta kohteesta saa parhaiten kuvan ulkona kun on riittävä valaistus ja tietysti sillä "liikkuvan kuvan" toiminnolla, sisätiloissa tulee yleensä tuommosia suttusia.

Mä en osaa puhua kameroista, mut osaan mä kuvata:
Mun mies on kateellinen ku tos kuvassa on tarkennus vain simmuilla ja tää on näit mun "räpsräps vaan jotenki" kuvia:cool::nauru:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:31)

Andantino

Andantino
Viestimäärä: 29

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 07.06.2010 klo 07:11  
+
0
^^ Suoralla salamalla (oletan, että sulla käytössä kameran kiinteä salama) kuvatessa valo on kirkas ja siitä on harvoissa tilanteissa oikeasti hyötyä. Yleensä se vain häikäisee, ylivalottaa ja tekee kamalat varjot. Mä tykkään ite ottaa kuvia hyvässä valossa ilman salamaa, mutta ainahan se ei ole mahdollista. Jos kuvaa paljon sisällä, kannattaa ostaa erillinen salama, parilla sadalla saa jo ihan käyttökelpoisen.

Andantino

Andantino
Viestimäärä: 29

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 07.06.2010 klo 07:33  
+
0
Voisihan tänne laittaa taas kuviakin :nauru: Lisää rantakuvia löytyy Kuvia koirista -osiosta, mutta tässä muutama, mistä itse pidän.







Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 08.06.2010 klo 17:01  
+
0
Pari pentukuvaa:

dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 08.06.2010 klo 17:03  
+
0
^Ihania pieniä :love:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 01:30)