Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 41

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 09:15  
+
0
Kiharapaa83: Ja vähän heti valinnanvaikeutta niin heitän kehiin Nikonin järkkärit ja toisena vaihtoehtona kunnon päivitys tuohon sun Powershottiin elikkä kokonaan uudempi Canon Powershot.

Järkkäreistä tarkemmin jos sellaiseen päädyt: Järkkärissä tosiaan kannattaa kiinnittää runkoon huomiota jo ostaessa jos valokuvaus kovasti kiinnostaa. Vertailla kokemuksia ja lueskella mitkä sopisi omiin tarkotuksiin. Nikonilla on loistavia muuntautumiskykyisiä runkoja useampikin malli, ja Canonilla varmaan myös, en vain ole niiden järkkäreihin tutustunut. Ite oon järkkäreissä merkkiuskollinen Nikonille mutta pienemmät kamerat pitää taas ehdottomasti olla Canonin.. Joka tapauksessa, niin kuin edellinenkin kirjottaja kirjotteli, kuvauksen perusteella sun kannattaa valita valovoimainen zoom-objektiivi.

Sitten vähän omaa pulinaa, tilasin iskälle synttäri/isänpäivä -lahjaksi Canonin powershotin, en melkeen malta oottaa sitä että pääsen vähän kokeilemaan. Oma pokkari alkaa uhkaavasti sanoa sopimustaan irti ja olen vertaillut että seuraavaa pikkukameran virkaa meillekin tullee täydentämään powershotti, ne on nykysin niin kompakteja. Järkkäri taas vaatisi kaksikin uutta objektiivia, yhden varsinkin, mutta koitan selvitä.. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.09.2010 klo 09:16)

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 09:36  
+
0
Hehe odottelinkin että joku nikonisti tarttuu tuohon "osta canon" -kommenttiin :lallati: :wink:

Oikeesti henkilökohtaisesti aivan sama mihin runkoon päätyy, voi olla hyvä käydä myös liikkeessä testaamassa mikä tuntuu omiin kätösiin parhaimmalta :)

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 11:16  
+
0
Mun tarttis varmaan ihan opetella kunnon kameralla erilaisia asetuksia ja vaikka lainata meidän äidin digijärkkäriä ja kokeilla sillä kuvaamista.
Kiinnostaa valokuvaus paljonkin, varsinkin kun oppisi ottamaan hienoja ja onnistuneita kuvia..

Mitä nuo objektiivit suunnilleen maksaa?

Nyt mua on alkanut kiinnostamaan tuo Canon eos 7D, onko kamera hyvä.. Ja mitä ominaisuuksia kannattaa tutkia tuotteista.. Kun olen nyt suunnittelemassa elämäni ensimmäistä järjestelmäkameran hankintaa.

Myöskin mikä olisi hyvä videokamera, jotta tulee hyvää videota sekä ulkona että agilityhallissa..
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 11:49  
+
0
Mä vertaan putkien hintoja Rajalan hintoihin, se on vähän ku raamattu... :shifty:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 16:33  
+
0

Suskie kirjoitti:

Hehe odottelinkin että joku nikonisti tarttuu tuohon "osta canon" -kommenttiin
:lallati: :wink:



No arvaa oliko ihan pakko. :lallati: :nauru:

Mutta Nikon ja Canon on kyllä ne mitä mä aina suosittelen, muissakin merkeissä toki voi olla hyviä mutta tykkään suositella vaan semmosia joista on itellä kokemusta ja tietoa.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Windfeature

Windfeature
Viestimäärä: 62

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 16:48  
+
0
Minäkinminäkin ! :-D Olen siis hyvin amatööri, käytössä nyt ollut tuo koululta lainattu Canon1000d ja siihen tuo peruskökköputki 15-80mm joiden kanssa harjoitellaan. Inspis tosin loppuu lyhyeen kun tuossa putkessa ei oikein oo valovoimaa -> kuvista tulee tärähtäneitä nopeesti ja sit tuossa ei oo ees zoomia niin noita kuvia saa croppailla melkosesti.



Täällä kun on näitä asiantuntijoita ja osaavia kuvaajia niin mites kun haluaisin nyt oman järkkärin jolla sais tuota omaa pikkupiskiä(+muiden koiruuksia) kuvata ja varsinkin kuvata koiria liikkeessä niin minkälaiset putket olisi hyviä ? Rungoksi ajattelin Canonin 500D'tä ihan sentakia kun ensinnäkin rungon pitää olla Canon ja toisekseen tuo kamera vaikuttais sellaiselta jonka kanssa vois elää pidempäänkin ja vaikka oppis kuvaamaan niin tuosta ei heti lopu kesken paukut. Ja objektiiveiksi tällaiset kuin sigma
18-200MM F/3.5-6.3 DC & Canonin EF 50MM F/1.8 II. Ekassa olisi zoomia ja tokassa sit valovoimaa vähän enemmän. Pärjäisikö tuollaisella setillä ? :-(
Menossa mukana;
pk hpku Irwijn v.d Dorestee -09
pk hpkn Hollandroy Undine -11

Hullujen hollantilaisten blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 17:57  
+
0

Windfeature kirjoitti:

Ja objektiiveiksi tällaiset kuin sigma
18-200MM F/3.5-6.3 DC & Canonin EF 50MM F/1.8 II. Ekassa olisi zoomia ja tokassa sit valovoimaa vähän enemmän. Pärjäisikö tuollaisella setillä ? :-(



Itellä on Sigman 70-300/4-5.6 makrolla, ja pidän siitä (silloin kun se toimii). Ja toi Canonin kiinteähän on "legendaarinen", on varmaan yksi hinta-laatu-suhteiltaan parhaista myytävänä olevista linsseistä, ja piirtää vielä kaiken lisäksi tosi nätisti.

Mitä tulee tohon setin toimivuuteen, niin hyvältä kuulostaa :peukku: Toki, kun sulla on jo kittilinssi (eikö ollut?), niin periaatteessa sulla tulee tuplavarustus tohon 18-50 -välille, eikä ton Sigman pitkän putken valovoima ole yhtään sen parempi kuin kittilinssinkään - tämä kannattaa ottaa huomioon... eli ehkä kannattaa kyllä miettiä jotain vielä vähän pidemmälle vievää (ja kauempaa lähtevää) pitkää putkea, esim. tota samaa Sigmaa kuin mikä mulla on :wink:

Sigman jne muiden "kakkosvalmistajien" putket on periaatteessa ihan ok, niiden laaduntarkkailu ei vaan käsittääkseni oo yhtä vahvoissa kantimissa kuin merkkien omien putkien valmistajilla. Tällöin esim. linssien hionnat, mekaaniset jutut jne ei ole joka putkessa ihan samanlaiset, jolloin laatu vaihtelee, ja erot on priiman ja susikappaleen välillä ihan selkeitä.

Oon ite ollut omaan Sigmaani tyytyväinen, ainoat huonot puolet löytyy sen suht laiskasta (ja äänekkäästä... :roll:) tarkennusmoottorista joka ei myöskään tykkää pakkasesta. Mut mitämittää, tuleepa opeteltua käsitarkennusta, ja hintahan silläkin on vaan alle 400€. Canonilla on myös muistaakseni vastaavilla spekseillä oleva linssi, mutten muista sen hintaa...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 11:02  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:

Nyt mua on alkanut kiinnostamaan tuo Canon eos 7D, onko kamera hyvä.. Ja mitä ominaisuuksia kannattaa tutkia tuotteista.. Kun olen nyt suunnittelemassa elämäni ensimmäistä järjestelmäkameran hankintaa.



kyllähän tuo aika namu on :peukku: tuohon vielä se 800-1000 päälle, niin saat hyvän putken :)

kiharapaa83 kirjoitti:

Myöskin mikä olisi hyvä videokamera, jotta tulee hyvää videota sekä ulkona että agilityhallissa..



Nykyään taitaa lähes kaikissa kännyköissä, pokkareissa ja järjestelmäkameroissa olla vakiona myös videokuva mahdollisuus. Minulla on canon eos 500D, jolla saa omasta mielestäni suhteellisen hyvää videota, jos videokuvaustoimintoa osaa käyttää (minä en osaa, ainakaan tyydyttävästi :viheltel:)

Mutta sanoisin taas että helpointa sinun olisi ostaa se järkkäri, ja kuvata sillä myös ne videot..

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 18:06  
+
0
Kertokaapa, oisko tämä hyvä setti alottelijalle ekaksi järkkäriksi (huomenna Hulluilla Päivillä): Canon EOS500d + kuvanvakaajaobjektiivit Canon EF-S 18–55 IS ja EF-S 55–250 IS?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 19:37  
+
0
^Mitamitamita?!? Miksi mulla on tuommoinen tarjous mennyt ohi? Paljonko ne huutaa tuosta setistä?
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 20:59  
+
0
^759e eli mitä oon katellu niin ei pitäis olla pahakaan. Uskallan kertoa kun et kerta oo samasta liikkeestä menossa ostaan :nauru: Kaveri pelotteli, et niitä on ehkä kolme siellä ni pitää mennä aikasin...

Mut niin, onko tuo hyvä setti alottelijalle päästä valokuvauksen makuun?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 21:05  
+
0
Auts, vaikka settinä edullinen onkin, niin just nyt ei vaan tuommoisia rahoja ole, kaikki ylimääräinen pitää säästää ipanan tulevia röntgneitä ja mahdollista leikkausta varten. No, pitää pitää silmät auki, josko tulisi vastaan joku hyvä runko ja putki opiskelijaystävälliseen hintaan.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:21  
+
0
Voi harmitus, kukaan ei nyt kerenny mua opastaan tuon kameran kanssa. Nyt vaan pittää toivoo, että jos se on hyvä, niin aamulla moisen saan ostettua ja jos se on huono, niin toivottavasti ne on sitten loppunu ennen ku ehin sinne Stockalle :cool:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Vermin

Vermin
Viestimäärä: 122

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 00:19  
+
0
^ Ootko kattonut tuolta http://www.objektiivi.info/ jos olis arvosteluja? Toi kittilinssihän ei tunnetusti oo mikään hyvä, mut kyllä sillä kai alkuun pääsee :hymy:

Mä oon kauan himoinnut itelleni Canonin 85 millistä, mut nyt täytyy kait tyytyä tohon köyhän miehen viiskymppiseen, kun meni budjetti vähän uusiksi.. No, jos sit ens vuonna.
Onko noilla koirien kuvaamisesta kenelläkään kokemusta? Saako liikkuvista koirista minkälaista kuvaa? Alkaa harmittaa ton zoomin kanssa pelaaminen, ihan olematon valovoimakin..
Paimensukuinen lapinkoiranarttu 06/10

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 09:53  
+
0
No, sainpas sen kameran, toivottavasti on hyvä! ^En moista sivua oo tienny käydä kattoon ja kun asioista en mitään ymmärrä, niin oiskohan siitä ollu mulle apuakaan :D Nyt sitten oottelen akun latausta ja arvatkaapas saanko tänään tehtyä mitään oikeeta... :viheltel:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 09:59  
+
0
Karvakamu: sinä aikana kun akku lataa niin lue ohjekirja tai paha sinut perii!!! :heristel: :nauru: Ei mut, järkkäristä saa niiiiiiin paljon enemmän irti kun opettelee kirja kädessä mitä ne kaikki jutut tarkoittaa. Automaatilla kuvaa vaan laiskurit :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 10:06  
+
0
^ Oon jo selannu läpi, mutta sitten käyn kirjan läpi vaihe vaiheelta kun kameraki on kädessä ja saa kokeilla ne kaikki jutut. Mää tykkään ohjekirjoista, käyn ne aina läpi ihan tohkeissaan kun on jotain uutta. Aina ku on uus autoki ni istun puol iltaa siellä ohjekirjan kanssa ja käyn läpi kaikki vempaimet :nauru:, saati sitten jos kyse puhelimesta tai kamerasta. Ja suunnitelmissa ois hakee kirjastosta joku opaskirja kuvaukseen.

Lisäys. Niin ja siis sinä aikana kun akku lataa, niin minä meen töihin (blah).
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 06.10.2010 klo 10:07)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 10:11  
+
0
Hyvähyvä :peukku:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 10:41  
+
0
Sori kun en jaksa selata koko ketjua läpi niin tästä on voinut olla jo puhetta. Mä olen tosi innokas kuvaaja. Varsinkin eläimiä tulee kuvattua paljon. Mulla on vaan auttamattomasti ollut aina todella onneton normi digikamera ja nyt teinkin päätöksen hieman panostaa kameraan. Hinta haitari tuntuu vaan olevan kovin suuri ja mietin, että saako 500-600e minkään laista kelpo järkkäriä. Juuri pennun ostaneena tuhannen euron hintaluokan kamerat on jo hiukan kalliita. Vai onko vain säästettävä jonkun aikaa ja ostettava sit kerralla tosi hyvä?:eitietoo:
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 12:49  
+
0
Karvakamu, mä oon ainaki tykänny tosta rungosta :) harrastelijalle ihan passeli..

Johku, mikä on sinun käsityksesi "kelpo kamerasta"? mihin sen pitää pystyä? Kuvaisitko eläimiä läheltä vai kaukaa, liikkeessä vai paikallaan, valoisaan aikaan vai hämärässä vai jopa kaikkia näitä? Kyllähän tuolla saa jo varmasti ihan hyvän setin, mutta kun sanot olevasi "tosi innokas kuvaaja", ehkä se mitä 600 € saa, ei enää puolen vuoden-vuoden päästä riitä..

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545649
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265822
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 05:30)