Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 41

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 13:23  
+
0
Juuri sitä epäilinkin.:neutral: Olen kuvannut paljon mm. hevosia ja luontoa ja nyt myös koiria. Kaikissa tilanteissa ja valoissa. Tuolla ns. normaalilla kameralla onnistumis prosentti on 1/100 joten olen todella tympääntynyt. Ja liikkuvaahan sillä ei pysty kuvaamaan lainkaan. Taitaa olla kuitenkin parempi säästää siihen hieman kalliimpaan. :mietiskel:
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 13:33  
+
0
no mutta saahan nuita kameroita osamaksullakin (vai onko ehdoton nou nou? :) ja jos suunnitelmallisesti ja ahkeraan säästät, niin nopeasti on puuttuvat rahat koossa :peukku:

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 13:37  
+
0
Olishan se mukavampi maksaa kerralla koko homma. Juu hyvin sain säästettyä pentuunkin rahat vaikka tulot eivät päätä huimaa. :peukku:
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 08.10.2010 klo 19:31  
+
0
Vihdoin ja viimein mulla kohta mahdollisuus ostaa järkkäri! :jjei: Suositelkaa helppokäyttöisiä merkkejä/malleja joiden hinta enintään 600e?

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 08.10.2010 klo 21:20  
+
0
^ Oma lehmä ojassa :P Canonilla on parikin hyvää mallia ja nyt taitaa vielä saada kaks putkea samaan pakettiin ja tohon 600€ kantturoihin jää hinta. Eli Canon EOS 450D tai sit Canonin 1000D, jos miulla ei oo kokemusta. Tuo 450 ollu kohta 3v ja oon kyllä siitä tykänny.
NetAnttilasta ja varmaan myymälästäkin 450D
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 08.10.2010 klo 21:23  
+
0
^Kiitos vinkistä. Itseasiassa tuota samaa kameraa on suositellut yksi kissaihminen mulle. Ilmeisesti ihan kelpo vehje. :hymy:

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 08.10.2010 klo 21:27  
+
0
^ On eka järkkäri miulle ja oon tykänny kyl tästä. Helppo ja selkeä käyttää. Ja nyt oon jopa saanu ihan manuaaliasetuksilla hyviä kuvia. Omasta maksoin 3v sitten 650€ ja yhdellä putkella. Et toi on tosi hyvä paketti. Sit kun vauhtiin sen kanssa pääsee niin kuvia kyl kertyy koneelle ja paljon :enkeli:
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Vermin

Vermin
Viestimäärä: 122

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 08.10.2010 klo 21:31  
+
0
Mulla myös 450D (tai tarkalleen Rebel XSi, mut sama vehje kuitenkin) ja oon kyllä tykännyt :) Parempia putkia aina kaipaa, mut itse kamerassa ei oo ollut mitään valittamista.
Paimensukuinen lapinkoiranarttu 06/10

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 08.10.2010 klo 21:33  
+
0
Täällä on kova harjottelu menossa! Paikallaan olevasta kohteesta saan jo ihan hyviä kuvia, mutta liikkuvasta ei kyllä mitään hyvää oo sattunu kohalle. Asetusten väkertäminen on kovasti haussa, kuten myös se, millon kannattaa olla mikäki putki kohillaan. Maltti on valttia, eikös se niin mene :wink:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 08.10.2010 klo 21:39  
+
0
Mie kesällä harjoittelin liikekuvausta ja kohteena tietty Isla. Miki nyt ei liiku niin kovaa, et sillä vois harjotella. Sit kuvasin kaverin hevosta ja sitä oli kiva kuvailla, kun liikkeet ei ollu niin sähäkät kuin koiralla.

Tässä yks kuva.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Tiitus

Tiitus
Viestimäärä: 720

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 14.10.2010 klo 20:36  
+
0
Terve, oon 15v tyttö joka kaipaisi neuvoja!:heiluti: Minulla on canonpoweshot SX20IS ja haluaisin ottaa koirista "liike" kuvia, mutta useimmiten niistä tulee epäselviä ja sitten niitä joutuu poistelee. Jos jollai ois neuvoja että millä asetuksilla sais edes kohtalaisia kuvia koirista liikkeessä. Oon kovasti yrittäny opetella tuon kameran käyttöä, mutta en vain osaa. :shifty:
Virallinen kuulokoira
bostoninterrieri Domi 23.06.2011
Blogi


capsy

capsy
Viestimäärä: 177

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 17:56  
+
0
Olen tässä suunnitellut uuden (huokeahkon) digijärkkärin ostamista. Tämmöinen pisti silmääni, mutta en tiedä kameran teknisistä ominaisuuksista vielä niin paljoa... Mitä mieltä te olisitte tällaisesta kamerasta koiran kuvaukseen (liikkeessä ja) hämärässä?

MUOKS: Lisätäämpä vielä linkki :-D Canon PowerShot SX20 IS

MUOKS2: Tulipas luettua jälkikäteen edellisen viestittäjän kommentti liikekuvista tällä kameralla... Mutta mitä mieltä muut olette kameran teknisistä ominaisuuksista :o
Slku 2010
PkCollieu 2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.10.2010 klo 17:59)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 18:18  
+
0
^Kyseisen kameran ominaisuuksista ei ole kokemusta, mutta järjestelmäkamera se ei ole. Että jos järkkärin halusit, niin tuo ei ole sinulle :hymy:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 19:02  
+
0
Mä innostuin nyt ihan hirveästi valokuvaamisesta! Kämppiksellä on järkkäri (tonnidee ja joku kittiputki), jota olen kovasti opettelemassa käyttämään. Ei vielä ihan olla tuttuja toisillemme, mutta tästä se lähtee (tänään otettuja kuvia, lisäsin myös tuonne koirakuvaketjuun):

Aidan
Aslan

//Niin ja suurin ongelma mulla tuon kanssa on valotus, ylläri, kun valokuvista on kyse. :) Kuvat ylivalottuu, alivalottuu tai ovat epätarkkoja (tarkentuneet väärin tai heilahtaneet). Eiköhän se tästä, säätönamikoiden kanssa vielä on vähän haparointia ja en ole aina ihan varma mistä niitä kaikkia saa edes vaihdettua. :D Tekemällä oppii!
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.10.2010 klo 19:05)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 20:43  
+
0

Kaislus kirjoitti:

Tekemällä oppii!



Nimenomaan :wink: Kannattaa opetella valottamaan manuaalisesti, vaatii vain ja ainoastaan verta, hikeä ja kyyneleitä... :nauru: Mutta on kaiken vaivan arvoista. Mä olen opetellut "käsivalottamista" nyt varmaan parisen vuotta, enkä vieläkään osaa perstuntumalta sanoa mitkä arvot natsaa mihinkin tilanteeseen vaan käytän mittaria apuna, ja siltikin otan vielä varmuuden vuoksi yli- ja alivalotettuja kuvia siihen "oikean" kuvan ympärille, niinsanotusti.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 23:34  
+
0
Miehen kanssa eilen illalla katsottiin hiukan järkkäreitä netistä ja alkoi kiinnostamaan Canon 7D. Ajattelin, että yritän säästää siihen rahaa.
Miettisin mikä olisi sellainen halvempi, mistä ei lopu heti paukut eikä ihan heti vanhene. Ja joka on pitkään hyvä kamera.. En tiedä osasinko selittää mitä haluan.

Kameran tarvitsee olla kuitenkin hyvä ottaa kuvia erilaisissa tilanteissa. Tykkään kuvata koiria sekä purjeveneitä. Myöskin helpottaisi jos kamerassa on hyvä videokamera mukana..
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 28.10.2010 klo 10:18  
+
0
capsy: Kyseessähän ei tosiaan ole järkkäri, vaan canonilta vähän semmonen pokkarin ja järkkärin välimalli. Tuota kyseistä mallia en ole ite kokeillut, mutta powershot-perheen kameroita kylläkin useita. Varsin näppäriä ovat, hyvälaatuisia ja kompakteja, hinta-laatu suhde kohillaan. Pienempi kokoinen kuin järkkäri, se on plussaa, hyvä vaihtoehto jos ei tarvitse kuitenkaan kaikkia järkkärin ominaisuuksia.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 28.10.2010 klo 10:36  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:

Miehen kanssa eilen illalla katsottiin hiukan järkkäreitä netistä ja alkoi kiinnostamaan Canon 7D. Ajattelin, että yritän säästää siihen rahaa.
Miettisin mikä olisi sellainen halvempi, mistä ei lopu heti paukut eikä ihan heti vanhene.


Ja sitten päädyit tuollaiseen ovh 1500,- kameraan - ja siihen putket päälle? Kyseinen 7D + 15-85mm 3.5-5.6 kittiputkella näyttää Telefotolla olevan 2099,-
No, mikä kenenkin mielestä on halvempi :wink:

Vai tarkoitatko, että mikä olisi halvempi kuin tuo 7D?
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 28.10.2010 klo 13:37  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:

Miehen kanssa eilen illalla katsottiin hiukan järkkäreitä netistä ja alkoi kiinnostamaan Canon 7D. Ajattelin, että yritän säästää siihen rahaa.
Miettisin mikä olisi sellainen halvempi, mistä ei lopu heti paukut eikä ihan heti vanhene.


griffon kirjoitti:

Ja sitten päädyit tuollaiseen ovh 1500,- kameraan - ja siihen putket päälle? Kyseinen 7D + 15-85mm 3.5-5.6 kittiputkella näyttää Telefotolla olevan 2099,-
No, mikä kenenkin mielestä on halvempi :wink:

Vai tarkoitatko, että mikä olisi halvempi kuin tuo 7D?



Siis nimenomaan tarkoitin jotain hyvää halvempaa.. Tai sitten yritän säästää tuohon..
No haluan pystyä kuvaamaan koiria hallissa ja myös muissa tiloissa ja ullkona..
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.10.2010 klo 13:38)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 28.10.2010 klo 14:22  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:

[quote=kiharapaa83]Miehen kanssa eilen illalla katsottiin hiukan järkkäreitä netistä ja alkoi kiinnostamaan Canon 7D. Ajattelin, että yritän säästää siihen rahaa.
Miettisin mikä olisi sellainen halvempi, mistä ei lopu heti paukut eikä ihan heti vanhene.


griffon kirjoitti:

Ja sitten päädyit tuollaiseen ovh 1500,- kameraan - ja siihen putket päälle? Kyseinen 7D + 15-85mm 3.5-5.6 kittiputkella näyttää Telefotolla olevan 2099,-
No, mikä kenenkin mielestä on halvempi :wink:

Vai tarkoitatko, että mikä olisi halvempi kuin tuo 7D?



Siis nimenomaan tarkoitin jotain hyvää halvempaa.. Tai sitten yritän säästää tuohon..
No haluan pystyä kuvaamaan koiria hallissa ja myös muissa tiloissa ja ullkona..[/quote]

Kyllä tavallisen ihmisen (ei ammatikseen kuvaavan) käyttöön riittää ihan tavallinen kamerakin. :) Uskoisin että joku tonnidee tai muu "halpisjärkkäri", joita siis on usein tarjouksessa ja jotka maksavat tonnista alaspäin yleensä, olisi sulle oikein passeli. Kamerahan on tarkoitettu vain kuvan tallentamiseen ja itse kuvia otetaan lähinnä putkella. Eli joku perusjärkkäri ja laadukas putki (=yleensä kallis putki) olisi varmaan sun tarpeisiin hyvä.

Jo hyvällä pokkarillakin saa ihan kelpo kuvia halleissa, jos osaa sitä käyttää. Siihen tarkoitukseen ei tarvitse superkameraa :)

jannie, tarkoitus olisi tosiaan käyttää manuaalisäätöjä. Ainoa vaan, että se kamera on toistaiseksi ihan itse päättänyt muutella niitä säätöjä kun itse sen parhaaksi kokee.. :D Pitäisi varmaan kaivaa ohjekirja jostain esiin, saattaisi helpottaa hommaa!

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 01:00)