Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 45

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 03.03.2014 klo 19:54  
+
0
Onko kukaan käyttänyt paracord-narua isompien koirien taluttimissa? Repiikö kädet verille? Onko tuo muuten samaa narua kuin käytetään esim. hevosten punotuissa riimunaruissa, niissä perinteisissä kaksivärisissä?
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 04.03.2014 klo 00:18  
+
0
^Meillä oli sellainen, siis nelinkertaisesta narusta punottu. Myin pois kun ei sopinut pantojen väreihin :D Mun mielestä ei repinyt pahasti, mutta oon tottunut pitämään remmeistä kiinni niin, että ei varmaan koskaan ole polttanut mikään hihna käsissä.

Se paracord on tosi kapeeta, olisko jonkun 4-5mm. Mutta aika samantuntuista kyllä kuin ne heppojen salmiakkiriimunnarut.

Rintintin

Rintintin
Viestimäärä: 6

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 04.03.2014 klo 17:25  
+
0
Tällä tavalla se BGB-lukko on varmaan teilläkin auennut, jos on kuitenkin ollut kunnolla kiinni :) Kas näin!

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 04.03.2014 klo 17:43  
+
0
^No joo ! Eipä olisi tullut mieleenikään, mutta aivan järkeenkäyvästi havainnollistettu.
Just tuollein varmaan meilläkin se kävi :eek:.

//Ja Tingelstiina, uusi hihna on varmasti jo valmiiksi rasvainen ja käsitelty. Jos kovin kuivalle tuntuu niin ei siitä rasvaamisesta haittaakaan ole.
Omat hihnat rasvaan varmaan kerran vuoteen/kahteen. Tiedä sitten mikä olisi oikeaoppinen huoltoväli ?
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu tiistaina, 04.03.2014 klo 17:46)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 04.03.2014 klo 18:02  
+
0

Kaislus kirjoitti:

^Meillä oli sellainen, siis nelinkertaisesta narusta punottu. Myin pois kun ei sopinut pantojen väreihin :D Mun mielestä ei repinyt pahasti, mutta oon tottunut pitämään remmeistä kiinni niin, että ei varmaan koskaan ole polttanut mikään hihna käsissä.

Se paracord on tosi kapeeta, olisko jonkun 4-5mm. Mutta aika samantuntuista kyllä kuin ne heppojen salmiakkiriimunnarut.



Ok, ehkä vois kesäks ajatella tuollaisia, kun tykkään että taluttimet ovat kevyitä, nopeasti kuivuvia ja värikkäitä :) Jossain Koirat- lehdessä oli opas tuollaisen taluttimen punomiseen, ajattelin jos olisi hankkinut tarvikkeet ja tehnyt itse. Eivätpä nuo tosin ole kauhean hintaisia valmiinakaan.

Muoks. Ohho, en tiennyt että se BGB lähtee noin helposti auki. Mitäs lukkoa sitä uskaltaisi käyttää joka varmasti kestää ja pysyy kiinni?
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away
(Viestiä on muokattu tiistaina, 04.03.2014 klo 18:05)

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 05.03.2014 klo 08:30  
+
0

nnora kirjoitti:



//Ja Tingelstiina, uusi hihna on varmasti jo valmiiksi rasvainen ja käsitelty. Jos kovin kuivalle tuntuu niin ei siitä rasvaamisesta haittaakaan ole.
Omat hihnat rasvaan varmaan kerran vuoteen/kahteen. Tiedä sitten mikä olisi oikeaoppinen huoltoväli ?



Kiitos :hymy: Kerta tai kaksi vuoteen rasvausta olin vähän itsekin ajatellut. Tuskinpa sen useammin tulee asia edes mieleen...
Vpn 06/13

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 07.03.2014 klo 11:27  
+
0
Hurtan kevätvärit.. :love: Mies tuskaili vähän noiden värien kanssa, se kun ei voi ymmärtää mm. värikuvausta vadelma-saniainen-hylje (eläin kun ei voi olla väri - arvatkaa ollaanko väitelty muutamaan otteeseen mm. sukkahousujen kameli-sävyn takia). :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 07.03.2014 klo 12:15  
+
0
^ Toi vadelma-saniainen-hylje on ihana, lopuista tulikin sit mieleen miesten kalsareiden värimaailma...

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 07.03.2014 klo 13:37  
+
0
Hylkeen mä nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta riikinkukko?!

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 07.03.2014 klo 14:01  
+
0
^ Eikös se riikinkukko ole tossa se sininen? Eikö siihen ois ehkä keksinyt jonkun osuvamman nimityksen :nauru: Mustakin toi vadelma-saniainen-hylje on ihana, mutta onneks mulla on uros niin ei tarvita noin pinkkejä vermeitä sille, egohan siinä kärsisi. :nauru: Hyvä syy olla ostamatta uusia pantoja ja hihnoja...
skcu Pongo

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 07.03.2014 klo 16:45  
+
0
Mun mielestä taas toi piparminttu-hylje-lohi oli aivan ihana ! Voisin niin nähdä sen meidän oman hylkeen kaulassa :).
Ja ilman muuta mies voi käyttää pinkkiä :paapatus:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.03.2014 klo 16:49)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 07.03.2014 klo 17:56  
+
0
Muhun ei iske nuo Hurtan uutuusvärit. Ja mun mielestä nuo värien nimet on ihan naurettavia :nauru: Miksei niitä vois nimetä vaan tyylillä vihreä-sininen-oranssi tai pinkki-vihreä-harmaa? Liian tylsää ja informatiivista? :roll:

Mulla on Hurtalta vaan perus keltainen panta jonka aikoinaan alesta ostin. Sekin on nykyään ennemminkin vihreä. Täällä tais ollaki joskus puhetta noista mysteerisistä vihreistä Hurtta pannoista jos en ihan väärin muista?

Jalmar sai joku aika sitten ensimmäisen "hifistelypantansa" kun meille muutti Satulahuoneen kodinvaihtajapanta. Mä en ihan tiiä onko se sitte kuitenkaan Jalin näkönen, mutta ihan kiva se on. On se kumma kun koira ei yhellä pannalla pärjää :shifty:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 00:37  
+
0
Onko kellään Allsafe valjaita koossa L?

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 11:18  
+
0

keimu kirjoitti:

Hylkeen mä nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta riikinkukko?!



Hah. Minusta taas noi värikuvaukset on paljon paljon kuvaavampia kuin joku sininen. Tai piparminttu-hylje-lohi jos se oiskin vihreä-harmaa-vaaleanpunainen kun noista tietää samantien myös sen minkä sävyisiä ne värit on. Sinisiäkin on miljoonaa eri sävyä, mutta riikinkukonsinistä ei ole kuin yhdenlaista :paapatus: Mutta mä olenkin kamalan tarkka sävyistä ja väreistä :nauru:

Menetin hermoni eilen lenkillä ja kävin sitten ostamassa yhdelle elukalle Hurtan haalarit. Ne tarvii tuunaukseksi pidemmät lahkeet, mutta luulen että on nopeampaa pidentää lahkeet kuin ommella koko haalari. Varsinkin kun koko loppusakkikin kaipailee kurahaalareita.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 12:14  
+
0
Mulle riikinkukon värinen tarkoittaa värikästä (mies oli samaa mieltä), ei tulis pieneen mieleenkään itselle, että sillä tarkoitetaan sinistä.

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 12:21  
+
0
OT: tuli heti mieleen tosta värikeskustelusta tää kuva :nauru:

muoks sanajärjestysss
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."
(Viestiä on muokattu lauantaina, 08.03.2014 klo 12:22)

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 13:13  
+
0
Mulle taas on ihan selvää, että riikinkukko tarkoittaa sinistä ja juuri tiettyä sinistä. Riikinkukko-uroksen vartalo on kuitenkin pääosin sininen, vaikka pyrstöstä sitten löytyy vihreää (ja onkos siinä ruskeansävyäkin). Olen törmännyt aiemminkin värimääreeseen riikinkukonsininen, joten ei tämä Hurtan määrite mikään ainutkertainen juttu ole :hymy:

Mie oisin voinut ostaa vadelma-saniainen-hylje värityksellä olevan pannan muuten, mutta minusta tuo pinkki on aika vähäisessä asemassa tuossa pannassa. Ei oo tarpeeksi pinkki mun tytölle :nauru:
Vpn 06/13

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 13:22  
+
0
^Valkkarille eittämättä sopii pinkki tosi hyvin - ja oikeastaan mikä vaan väri. Sama mustilla koirilla. Mun silmään taas tää oma loan värinen koira näyttää hölmöltä jos sillä on muuta kuin hillittyjä, maanläheisiä ruskeita sävyjä :nauru:
spn -13
broholminkoira, uros -16

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 13:47  
+
0

keimu kirjoitti:

Onko kellään Allsafe valjaita koossa L?


Mulla on rotikalla. Kuin?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 13:50  
+
0
^^Tuo pinkkihypetys on lähtöisin ihan siitä, että minulle valikoitui pentu, joka oli merkattu kasvattajan toimesta pinkillä pannalla. En ole koskaan ollut mikään pinkin ystävä, mutta sitten se väri tarttui vain mukaan, kun itselleni lopulta päätyi se pinkkipantainen tyttö, jota olin ehtinyt ihailla ja toivoa itselleni moneen kertaan ennen kuin asia varmistui. Koomista kyllä, itsellänikin on nykyään joitain pinkkejä vaatekappaleita :roll: :nolo:

Koiralle on kuitenkin musta pk-panta ja hihnakin olemassa, joten ei nyt sentäs ihan pinkillä linjalla. Aika useasti tulee vain katsottua ekana pinkkejä juttuja (harmillisesti kevythäkki on viininpunainen, kun pinkkejä en löytänyt enää mistään).

Oikeastaan tuon oman koirani kohdalla on ihan yks lysti, että minkä värinen panta on. Eipä ne pitkäkarvaisen koiran turkin alta suuremmin erotu ellei nyt ole normaalia leveämpi panta. Puhtaavalkoista ei kuitenkaan tähän taloon tule koskaan. Se väri ei mun mielestä käy valkkarille, kun nämä nyt ei puhtaanvalkoisia ole väritykseltään.

Pahoittelen, kun meni ohi aiheen...
Vpn 06/13
(Viestiä on muokattu lauantaina, 08.03.2014 klo 13:51)

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28163
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545653
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 10:00)