Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 45

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 13:25  
+
0
Mulla on tokokisakoira ja tulevaisuuden toivo. Yhtään ohjatun kapulaa en omista, kosketuskeppiä en ole edes kaivannut, alustana toimii milloin mikäkin... Leluja on, mutta nekin ihan peruspatukoita ym. moneen tilanteeseen sopivia. Noutokapuloita on kaksi puista ja yksi metallinen, koska avo-koira väkisinkin jo sen kapulan tarvii. Ohjatun kapuloita piti ostaa messarista, mutta unohdin koko jutun - eikä edes harmita. Tunnarit on hankittu ihan rautakaupasta metritavarana. Kyllä niitä hankintoja ehtii tehdä sitten kun on oikea tarve. Ei mulla ole käynyt mielessäkään aloittaa esim. ohjattua tuon 7kk pennun kanssa (vanhemman kanssa edetään hyvin erilaisella systeemillä).

Ylipäätään mä miettisin, mikä on oikea tarve, ja mikä vain tarpeeksi naamioitu halu tai mieliteko. Nyt kun tuota tavaraa on kertynyt, itseä vähän harmittaa, että kaikkea "tarpeellista" on tullut hankittua pölyttymään kaapin nurkkiin.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.06.2014 klo 23:26)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 13:53  
+
0
Mulla on ALO - ja AVO-koirat ja meidän tokotarvikkeet on ruutukartiot, omin pikku kätösin sahatut tunnarit (ei kai näitä kukaan mistään tarvikeliikkeestä edes osta?) ja kaksi erikokoista puista avoimen luokan noutokapulaa. On munkin ensi vuonna kokeeseen menevällä junnulla kaksi luokkaa käymättä ennen sitä voittajaa jossa vaikka ruutu tarvitsee haltsata mutta mun mielestäni alokasluokka on niin puuduttava treenattava että mä olen ihan sillä opiskellut lupaavamman koiran kanssa liikkeitä vähän joka luokasta. Mutta kyllä mäkin nyt tässä tapauksessa jättäisin ne välineet mitä sun vanhempi koira ei tarvitse kauppaan ja keskittyisin ilman hervotonta välinearsenaalia ensimmäisen vuoden siihen että se sun colliepenne viihtyy ja toimii sun kanssa vaikkei sulla olisikaan kolmea erilaista motivaatiolelua messissä.
Rise to reset the world.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 14:45  
+
0
Mulla on vanhalta koiralta jäänyt noita tokokamoja, kun sen kanssa kisattiin evl:ssä. On siis ohjatun kapulat, metalli ja ruutumerkkejä pari sarjaa ollut valmiina. Nuoremman aikana olen tainnut ostaa vain ruutunauhat, ja nyt olen himoinnut sellaisia painotettuja tötsiä, jotka eivät lähde tuulen mukaan. Ja tietysti ison liudan dameja, seniori kun ei nome-koirana toiminut lainkaan :) Messarista ostin uuden treeniliivin kun sai halvalla oranssin Hurtan, mutta ei se kuitenkaan ole niin kiva kuin meidän ex-Berra.. Ihme pussitusmalli, eikä ne vetoketjutaskut ole mun juttu. Hyvä heijastinliivihän se on pimeällä liikuttaessa, ja ollaan ainakin koiran kanssa sävy sävyyn kun sillä on se samanlainen kirkuvan oranssi sadetakki. :D

Ohjatun kapulat käytän ensin loppuun ennen kuin hankin uudet. Voisihan sellaisia toki itsekin väsäillä, tulis aika tosi paljon halvemmaksi, kun tuo singeri puree niitä tikuille tosi äkkiä. Ja jos itse tekisi, voisi niitä aina maalaillakin kivan värisiksi :D Oli se niin helppoa, kun vanha koira piti kaikkia kapuloita tosi nätisti, eikä niitä tarvinnut uusia koskaan..

Tunnarikapuloita tuli kokeista aina yksi kappale, niitä mä olen sitten keitellyt ja tuuletellut, ja ihan hyvin ovat treenit sujuneet. Kerran sain kaverilta muovikassillisen niiden vanhoja kapuloita, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut uusia hankkia. Joskus olen vaihdellut kapuloita kavereiden kanssa, mutta nykyisin kun mulla on parveke, säilytän niitä siellä ja luotan siihen, että koira kyllä tunnistaa tuoreimman hajun vaikka niihin jotain hajua varmasti jääkin. Tunnarikapuloita ei tosiaan missään nimessä kannata ostaa valmiina, ne hinnat on ihan tähtitieteellisiä! Ostaa rautakaupasta rimaa ja pistää paloiksi, niin saa ihan tosi halvalla. Joissakin rautakaupoissa ne jopa pistävät rimat valmiiksi sulle pätkiin ja pussiin, jos nätisti pyytää.

//Ai niin ja leluja on tosiaan tullut osteltua vähän liikaakin tässä vuosien varrella. Mutta kyllä se vaan on niin, että eniten käytössä ovat edellisellä sivulla esitellyt narupallo, pesäpallo ja punottu köysilelu, ja loput lojuvat siellä kaapissa käyttämättöminä. Isommat pallot ei mahdu taskuun, vinkulelut on ärsyttäviä ja koira rikkoo ne, pehmolelut ovat ällöttäviä ensimmäisen ulkokäytön jälkeen. Ja Pallo nyt vaan on Paras.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.12.2013 klo 14:49)

LjJ

LjJ
Viestimäärä: 114

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 20:23  
+
0
Minusta Pomppa on liian jäykkää kabgasta pikkukoiralle ja ainakin meillä nousee takaa ylös. Hiertää myös kainaloista ohutturkkisella koiralla. Meillä hurtan ultimate on ollut paljon parempi takki

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 20:42  
+
0
Meillä on kaks Pomppaa ja yksi joku Hurtan (en muista mallia). Pompat on olleet selkeästi paremmat meille malliltaan ja peittävät oikeasti myös ne lapojen isot lihakset, toisin kuin Hurtan takki. Lisäksi Hurtan takkia on pitänyt muistaakseni kääntää kyljistä, kun se oli turhan leveä. Tuo Hurtan tosin on joku vanhempi malli, kun sen hankkimisesta on useampi vuosi, joten nekin voi olla toki parantuneet paljon.

Mulla koirat tosin pitää takkeja lähinnä kylmillä reeneissä/kisoissa odotellessa ja lämppälenkeillä saattaa olla myös. Normilenkeillä ei nuo takkeja käytä.

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.12.2013 klo 20:42)

Emmuska

Emmuska
Viestimäärä: 328

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 26.12.2013 klo 00:51  
+
0
Mietin näin ei väsyneenä niin en ostakkaan ihan vielä noita tavaroita, pidän taskussa jos tekee jotain mieli... :hymy: Tosiaan noi ei tulisi turhuuksiin, mehän emmankaa treenataan ruutua ynnämuuta :peukku:
RTK2 TK1 BH Fatikon Hera <3
Emma <3
http://ekanoma.blogspot.fi/

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 26.12.2013 klo 11:52  
+
0
Jos mulla ei olisi ennestään tokokamoja nykyisen koiran jäljiltä, hankkisin kyllä ehdottomasti ruutuvehkeet ja noutokapuloita tarvittavat kappaleet kun pentu alkaa olla edes vähän "treeni-ikäinen". Niiden kanssa saa treenejä monipuolistettua niin paljon ja mikäs sen parempaa pennun kanssa kuin vauhdikkaat ruututreenit motivaation ja asenteen kasvattajana? Meillä ei ole edes aloykköstä takana (2v sitten oltu ainoassa kokeessa) ja kyllä me silti treenataan pääsääntöisesti ylempien luokkien temppuja. Varsinkin metsku (mä en tykkää lusikkaa käyttää koska sitä on hankala nostaa maasta) on ihan välttämätön treeniväline jo pennun kanssa.

Meiltä löytyy siis erilaisia tötsiä 8kpl (treenikamuilla taas erilaisia ja erikokoisia), ruutunauha, metskuja 2kpl, mulla taitaa olla myös treenikamun vanhanaikainen triangeli-metskukapula lainassa, ohjatut 3kpl, 400-600g 2kpl ja tunnareita. Kaikkia käytetään aktiivisesti, varsinkin tötsät levitetään lähes aina ympäri treenikenttää häiriöksi.

Muoks. Listaan nyt samantein Lyytin kamat, niitä kun ei kamalasti ole: puolikuristava vakiopanta, nahkainen vinttaripanta (käytän yhteislenkeillä Orbilocin kanssa), nahkahihna (rikki), vakiokäytössä oleva kangashihna, Berran fleecehihna jossa panta mukana, perusvaljaat, Bot-sadetoppis, treenikamun vanha Pomppa, 2kpl patukoita, pari narulelua, Ikea-rotta, peti, vesikuppi/pullo, 2kpl heijastinliivejä, heijastinhuivi, Orbiloc, aktivointipallo... Siinä ne sit olikin? Uusi hihna tarttis hankkia varalle.
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.12.2013 klo 12:09)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 26.12.2013 klo 13:50  
+
0
Siis totta kai niitä tokon ylempien luokkien liikkeitäkin kannattaa treenata - kuten naukunen sanoikin, ALO-liikkeet on ihan tappavan tylsiä. Mä itse olen opettanut pennun nostamaan kaikkia mahdollisia kotoa löytyviä esineitä, jottei aristele erilaisia materiaaleja suussa. Nouto on kuitenkin niin vaiheessa, että kapuloilla ei treenata tällä hetkellä käytännössä lainkaan, kiitos pureskeluongelman kierrosten noustessa. Tavoitteelliseen harrastamiseen kuitenkin tarvii tiettyjä välineitä (joskin siinä ohessa voi hankkia myös paljon ei-niin-tarpeellisia juttuja).

Ja siis itse en tosiaan kritisoinut tarpeeseen ostettuja tarvikkeita vaan ihmettelin sitä, tarviiko sitä tarvetta tekemällä tehdä vain päästäkseen ostamaan jotakin.

Emmuska

Emmuska
Viestimäärä: 328

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 28.12.2013 klo 00:09  
+
0
Tänään tuli käytyä sitten eläinkaupoissa muttei niissä mitään alennuksia ollut... höh. Kumminkin mukaan tuli kauan haaveiltu kiekkoaktivointilelu, nahkaiset T-valjaat, nutrolia, raakaruokia ja ihan super lelu bouzer. On kyllä kätevä pellolla juostessa! :jjei:

ps. hui kauheeta petellä alko kivat alet... jos mä nyt jotain pientä uskaltaisin tilata. Ihan vähän vain. :roll:
Ärsyttää kyllä prkeleesti kun olin tilaamassa sieltä kaninkarvalelua kahdella kahvalla mikä ois niin pop treeneissä kun voitas repiä ton vanhuksen kanssa kunnolla mut loput meni alta viidessä minuutissa :suru: Eli meille saa ehdottaa mistä tilata tämän tyyppinen lelu!
RTK2 TK1 BH Fatikon Hera <3
Emma <3
http://ekanoma.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 28.12.2013 klo 00:11)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 12:55  
+
0


Näpertelin eilen illalla muutamat näyttelyhihnat, tulisi nyt vaan taas aika päästä kehään niin voitaisiin keikistellä tyylillä! :D Näissä on vaan se huono puoli että koukkuunhan näihin jää, nytkin on jo monta väriä toteutettavien listalla.. :viheltel:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 20:42  
+
0
Minulla on sekä Helmille että Elenalle Janutexilta kurahaalarit. Nyt huomasin että Helmin haalarista menee kosteus läpi. Haalarissa oli siis vettä sisäpuolella. Elenan haalarissa tätä ongelmaa ei ole. Muutenkin pitäisi saada Helmille uusi haalari, mutta mistä?

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 30.12.2013 klo 16:29  
+
0


Siinä on juipin joululahja! Herkkuja se sai myös, mutta rakki on ollut koko vuoden niin tuhma, ettei olisi niitäkään ansainnut :twisted:

Emmuska

Emmuska
Viestimäärä: 328

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 01.01.2014 klo 01:22  
+
0
Hitsi kun alko hyvät alet mustissa&mirrissä.. Heti lähti tilaukseen peti, nahkapatukka, lelu ja namipussi ja vain 23e! :peukku: Olis tehny mieli tilata kevythäkki mutten mä sitä tarvii joten oli pakko jättää, metalli on parempi :jjei:
Kävinpä myös muut kauppojen alet muttei niistä mitään löytyny.. Pitäis viel pari treenikamaa ettiä niin eikös se tästä.
eli tämän materialismin vuosi alkoi hyvin ja jatkuu hyvin pennun haulla, nyt unta palloon ja morjens! :heiluti:
RTK2 TK1 BH Fatikon Hera <3
Emma <3
http://ekanoma.blogspot.fi/

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 04.01.2014 klo 00:48  
+
0
Meitsi on siivoillut täällä ahkerasti, ja myös koirakaappi sai kyytiä! Kyllä sitä yksi koira saattaisi vähemmälläkin roinavuorella pärjätä.

Alahyllyllä on tynnyri täynnä treenikamoja (satakolkytseittemän ruutumerkkiä, ruutunauhat, kolmesataaviiskyt pesäpalloa ja ketjupanta, lyhyt grippi, naksutin sekä kosketusalusta, muutama eniten käytössä oleva treenilelu). Tynnyrin päällä noutokapulat pussissa, tunnarikapulat ovat parvekkeella. Keltaisessa repussa on leluja, mustassa laukussa damit ja pari palloa lisää, läjän päällä vetovermeet eli valjaat, vetovyö ja -liina. Laatikoissa on näyttelyhihnat ja numerolapputasku ja muuta näyttelysälää, pillit ja jotain koiraan liittymätöntä joka on kivasti poissa silmistä ja mielestä.

Ylähyllyllä on koiran vaatteet: talvitakki ja pelastusliivit. Sadetakki on kylppärissä, sitä on käytetty viime aikoina. Ylhäällä on myös treeniliivi ja -helmat, kassillinen käytöstä pois jääneitä hihnoja, pantoja, kuonokoppia ja ties mitä roinaa sekä turkinhoitovälineet: kammat, karstat, sakset. Ja toi keltainen grippi, joka odottaa muodonmuutosta monitoimihihnaksi. Kaappiin pitäisi vielä asentaa poikkipuu, jossa voisi säilytellä takkeja ja treeniliivejä siistimmin henkarissa.

Eniten käytössä olevat remmit ovat remminaulakossa. Täytyisi pitää remmin(ja koiran)pesutalkoot, kaikki alkavat olla jo tosi paskaisia.. Ostoslistalla on myös joku nahanpesu/hoitoaine, löysin vanhuskoiran nahkaremmin ja -pannan tässä siivousrykäisyssä ja ne kaipaavat kipeästi huoltoa! Onko kellään mitään suosituksia vai onko ihan tavan satulasaippua ja -rasva parasta? Olisi kiva käyttää sitä vanhaa hihnaa, nahka kuitenkin elpyy vissiin aika hyvin vaikka sitä olisi pahoinpideltykin.

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 11.01.2014 klo 17:52  
+
0
Oon miettinyt tässä sopivaa takkia Rollelle, sillä on molemmissa lonkissa nivelrikkoa, joten viima ei tee sille yhtään hyvää, kun jäkittää takapään lihaksia muutenkin herkästi. Kylmähän sille ei tule melko kovillakaan pakkasilla, mutta sitten kun oikein tuulee tai sataa niin se ei ole hyvä juttu. Nyt sillä on syksyn ajan ollut käytössä lähinnä sateelta suojaamassa Hurtta lifeguardin sadeloimi, mutta se ei paljon näillä keleillä enää pidä lämpöä sisällä. Olenkin miettinyt nyt tätä ja tätä, mutta onkohan tuo toppis jo liiankin lämmin ja botissa epäilyttää onko saman mallinen kuin verkkoloimi (eli että tulee "pepun alle"). Vaihtoehto olisi myös neuloa itse joku mantteli, mutta se ei toisaalta auta sitä viimaa vastaan kuitenkaan.. Botin verkkoloimi on sillä kyllä käytössä, mutta se ei oikein lenkeillä mallinsa takia toimi, eikä myöskään suojaa kovalta tuulelta. Olisko vinkkejä, suosituksia, ideoita? Vai riittäisiköhän se että puen tuon verkkoloimen aina lenkin jälkeen?!
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 11.01.2014 klo 18:54  
+
0
Onko kellään käyttökokemusta Neopreeni-liivistä? esim.

Mietin Hipulle jotain sateelta tai yleensäkin kosteudelta suojaavaa vaatetta, jossa olisi mahdollisimman pieni riski jäädä kiinni mihinkään metsässä. Meillä on käytössä Pompan ja Hurtan sadetakit eikä kumpikaan mielestäni sovi pöpelikössä liikkumiseen. Etsintää tehdessä ei kuitenkaan ikinä tiedä, mihin joutuu ja koira nyt on varsin vähäkarvainen.

m. Linkki korjattu
tarupi Hippu (9/2009)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 11.01.2014 klo 18:55)

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 11.01.2014 klo 19:34  
+
0
Ääh. Ei tahdo oikein mistään löytää hyvää pukua tälle pörröturkkiselle. Kaikki hankaa ja takuttaa. Oon kokeillu jo niin eri sortin pukuja, että annoin periks ja palaan takaisin ihan Hurtan perus toppamantteliin. Sekään ei oo hyvä, koska kuminauhat takajalkojen kohalla takuttaa ja huopaannuttaa karvoja ja toisaalta taas jos kuminauhat jättää käyttämättä, koko mantteli liikkuu ja takuttaa kylkien karvoja.

Enpä mä käytä vaatteita tuolla kuin rankkasateella, kylmällä viimalla tai erittäin kovilla pakkasilla, mutta nyt ois tarpeen.
Bolognesenarttu 7/2012

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 11:33  
+
0
Meillä ainakin auttaa takkuuntumiseen et takkien vuori on liukasta, ei mitään tahmeeta kangasta. Puuvillavuori on ok, mut silkki tai vastaava parempi.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 11:45  
+
0
Ilpukan pompasta katos eilisellä reissulla toinen puolisko soljesta :((! En tiiä missä välissä hajonnu. HÖH!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 11:52  
+
0
Vintti sai takin! :hymy: Kokeiltiin sitä tänään ensimmäistä kertaa tositoimissa ja toimii oikein hyvin. Ainoa muutos minkä tuohon teen, on varmaan jalkakumpparit helmaan jotta pysyy takaosa raisummassakin menossa päällä. Vuori on fleeceä ja takissa on toppaus. Tyyppi jopa pystyy hoitamaan tarpeensa se päällä, joten ei tee asioiden hoitamisesta yhtään vaikeampaa. :nauru:

ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 02:30)