Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 45

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 15:50  
+
0
Mä tuun jatkamaan lieblingin aihetta. Tuolla pennunodottajissa mietittiin, olisiko tämä liina hyvä alkuun. Mielipiteitä tästä ja myös siitä, sopiiko lieblingin kriteereihin.

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Kotielaintarvikkeet/Koira/Jaljityshihna-15-m-pyorea-47080/
Mukana menossa snu Napo

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 15:53  
+
0
Meillä on alle 8kg sheltille muistaakseni M&M:stä tilattu, tämän näköinen 15 tai 20m (en muista kumpi) liina. itse totesin niin pienelle koiralle tuon muovisen liian painavaksi, tuollainen nailoninen on huomattavasti kevyempi.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

liebling

liebling
Viestimäärä: 162

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 15:57  
+
0
mannaa, me ostettiin mun mielestä just toi liina (oranssi liina biltemasta) kun pentu oli jotain 4kk, ja palautettiin se samantien. Pienikokoiselle pennulle siis aivan liian jäykkä ja painava, mutta varmaan isommalle (+10kg) ihan ok?

NiiNu, tällaista liinaa mietinkin, mutta tossa ei ikävä kyllä lue kuinka leveä toi liina on...
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.01.2014 klo 15:58)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 16:06  
+
0
^Siis meillä on just tuo liina! :nauru: Mitähän sillä nyt sitten olisi leveyttä, varmaan n. 2cm. Varmasti jaksaa 6kg teini liikkua tuon kanssa jos meidän shelttikin :) Me käytetään tuota Hertalla, jos ulkoillaan sellaisessa paikassa jossa ei voi/ei uskalla pitää vapaana, mutta voi antaa vähän enemmän liikkumatilaa kuin normihihnassa, ja sitten mun vanhemmilla, kun siellä Hertta ei pysy pihassa, vaan lähtee herkästi huitelemaan viereiselle golfkentälle.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

liebling

liebling
Viestimäärä: 162

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 16:24  
+
0
^ 2cm on kuitenkin melko leveä. :mietiskel: Esim. tämä ois sit vaan 8mm levee (tosin tää on pyöree ja tuo Firedog on litteä).

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 16:55  
+
0
nnora Mä luin vähän huolimattomasti. Kyllähän autoon voi kaksinkertaisella turkillakin olevan koiran joutua pukemaan, jos pakkasessa joutuu odottelemaan. Lenkillä ei pitäisi käsittääkseni vielä -10 asteessa lappalaiskoiran tarvita takkia, jos ei ole sairas. Tai ehkä vanhat luut voivat myös kolotella, mutta terveen aikuisen ei takkia luulisi kaipaavan.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 20:02  
+
0

liebling kirjoitti:

Suosituksia ohuesta ja kevyestä jälkiliinasta? Hakusessa luoksetulo-vammaiselle teinille (6kg) liina, joka olisi mahdollisimman huomaamaton ja kevyt. Pituus mielellään vähintään 15m.



Mä käytin silloin aikoinaan teinihirmulle (silloin n.30kg) ihan pyykkinarua, johon ostin BGB-lukon ja solmin siihen. Hyvin toimi kun on niin kevyt että koira ei juurikaan huomannut sitä. Suosittelen kuitenkin käyttämään hanskoja :D sitten on niitä muovitettuja piuhoja jotka ei sotkeudu kasvustoon, mutta ne on aika jäykkiä varsinkin pienelle koiralle.

Mä oon niin fiilareissa! Oon löytänyt aineen joka estää jääpaakut ja rohtumat! tämä on ihmeaine! ostin sen viime vuonna peten koiratarvikkeelta, ja toimii aivan tajuttoman hyvin. Sivut on ruotsiksi enkä löytänyt sitä enää peteltä, mutta jos joku tuskailee lumipaakkujen kanssa niin kannattaa tilata. Me käytiin tänään kolmen tunnin lenkillä ja jouduin kerran poistamaan yhden jääpaakun cockerin tassusta, ihan lenkin loppupuolella.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 20:32  
+
0
Viikonloppuna nokka kohti Winter Dog Show'ta! Olis tarkotus hankkia treeniliivi ja näyttelyhihna ainakin. Ehkä vähän herkkuja myös. :hymy: Viikonloppu tule jo!
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

liebling

liebling
Viestimäärä: 162

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 20:40  
+
0

raggetti kirjoitti:

Mä käytin silloin aikoinaan teinihirmulle (silloin n.30kg) ihan pyykkinarua, johon ostin BGB-lukon ja solmin siihen. Hyvin toimi kun on niin kevyt että koira ei juurikaan huomannut sitä. Suosittelen kuitenkin käyttämään hanskoja :D

Kiitti, tää voiskin olla se meidän juttu. :peukku: Meille ois nimittäin siis tärkeää se, että koira ei tuntis olevansa kytkettynä.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 22:15  
+
0
Kiitos kaikille vinkeistä jälkiliinan suhteen!
Mukana menossa snu Napo

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 23:14  
+
0

sändi kirjoitti:

^ Miten noi pawzit pysyy menossa mukana? Mä en ole vieläkään saanut tehtyä tai ostettua koirille mitään tossuja, vaikka ne on jatkuvasti mielessä..



Ei olla vielä testattu koiran irtiollessa miten pysyvät, mutta uskoisin että pysyvät mainiosti. Mutta nuohan eivät siis lämmitä oikeasti ollenkaan koska ovat vaan kumia (näyttävät erehdyttävästi vesi-ilmapalloilta kun eivät ole jalassa). Eli jos kaipaa koiralle lämpöä tassuihin niin tossut tai kengät ovat paremmat.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 17.01.2014 klo 08:35  
+
0
^ Melkeen tekis mieli päästä testaamaan. Tolle toiselle riittäis vaan suoja niin, ettei lumi pääse pakkautumaan jääksi anturoiden väliin. Tänä talvena sitä ongelmaa ei kyllä juuri ole ollut, kun vesikeleistä pompattiin suoraan koviin pakkasiin, eikä lunta paljoa ole :wink: Pitää pistää korvan taakse, vaikka enpä tiedä salliiko rahatilanne just nyt mitään ylimääräisiä testailuja.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 00:53  
+
0

sändi kirjoitti:

^ Miten noi pawzit pysyy menossa mukana? Mä en ole vieläkään saanut tehtyä tai ostettua koirille mitään tossuja, vaikka ne on jatkuvasti mielessä..



Noissa idea on siis se että ne ei tosiaan lähde jalasta :D Se näyttää hurjan pieneltä se suuaukko, mut ei se meillä ainakaan puristanut. TODELLA tärkeää on ostaa oikea koko, ettei ne hierrä anturoita/ihoa rikki. Meillä siis oli Pawzit käytössä kun Mango sai haavan anturaan. Laitoin sen alle vaan sukan (ihan siis oman) ettei se tunnu niin ikävältä (inhimillistämistä joo, en tiedä vaikuttaako edes....). Suojaavat hyvin tiesuolalta, jäältä ja pieniltä teräviltä (lasinsiru varmaan tulee läpi jos osuu sopivasti, muttei ehkä satuta/tee jälkeä), muttei ne siis lämmitä.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.01.2014 klo 00:53)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 09:23  
+
0
^Hei noihan ois hyvät tossut sit meidän Taaville joka kärsii kroonisesta furunkuloosista ja varpaan välit aukee aina kosteilla keleillä. Mikään tähän asti kokeilluista tossuista ei oo pysynyt jalassa ja sit ongelmana on kaikissa että kosteus menee läpi yhtälailla kuin ilman tossua. Onko noi sellaiset mitkä ei ihan läpi kastu? Me ei siis tarvita tossuja lämmittämismielessä tai talvella muuten, mutta ympäri vuoden pitäis olla tarvittaessa kun furu on pahimmillaan jotta vähän sais suojaa kosteudelta ja pahimmilta kiviltä yms. Taavi kun ei edes kävele millään perus tossuilla, noi vois olla sen verran kevyetkin että ehkä vois jopa kulkea niillä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 09:52  
+
0
^Ei pitäs mennäkoteus läpi, kunhan ovat ehjät. Noi on siis ihan ilmapallot, tosin tietysti vahvempaa kumia. Vois olla Miimillekin hyvät. Miimillä kertyy lumi paakuiksi tassuihin jopa näilläpakkasilla siitähuolimatta, että vedin tassukarvat tosi tosi lyhyiksi.

Mä ostin eilen UFFin kahden euron päiviltä jättikokoisen villakangastakin ja liian kuumassa pestyn villapaidan tarkoituksena tehdä niistä koirille vaatetta. Miimin selkä reagoi takista huolimatta kylmään ja Tilli taas palelee tosi helposti. Tänään ajattelin hakea resoria, kumpparia, tarranauhaa jne ja ens viikolla isätuo mulle äidin ompelukoneen lainaan. Haluisin myös tehdä/yrittää tehdä Tillille haalarin esim fleecestä, mutta ei ole mitään hajua kaavoista. Mulla on olemassa vain Miimille haalari, mutta noiden mittasuhteet on niin erilaiset ettei tosta saa apua juurikaan. Fb'n russeliryhmässä oon huudellut kaavoja, mutta tuloksetta. Kai mun on vaan yritettävä keksiä päästä jotain...
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

muffinssi

muffinssi
Viestimäärä: 209

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 13:10  
+
0
Noista jälkiliinoista vielä, niin itsellä on alle 5kg koiralla käytössä tämä liina ja on toiminut todella hyvin. Hieman liukashan toi on ja aika vaikea napata nopeaa maasta kun on niin ohut, 4mm vain paksuudeltaan. Alkuun ostin koiralle biltemasta sellaisen oranssisen liinan, mutta näin pienelle koiralle aivan liian painava, tuo on ollut erittäin passeli :) Mejä jutuissa me tuota käytetään, mutta varmasti toimisi myös irtiolon opettamisessa :)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 13:25  
+
0
Nyt on sitten meillekin tilattu puhelinnumeropanta irtioloja varten, kiitokset Tigrulle linkistä :) Toivottavasti on kivannäköinen, kun en ihan luota omaan visuaaliseen silmääni, että osasin tilata yhteensopivilla komponenteilla :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 18:23  
+
0
Laita ihmeessä kuva kun saat sen!
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 18:26  
+
0
Juu täytyy laittaa. Voitte sitten ihastella tai kauhistella mun taiteellista näkemystä :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 18:51  
+
0
Miekin mietin Tigrun numeropantojen tilaamista, mistä niitä saa?

Miten teillä menee yhteen poikakoirat ja Pompat? Haluaisin Paavolle toppapompan, mutta mitä niitä olen tuolle mallannut, niin pissaaminen tuntuu melko mahdottomalta toteuttaa. Voiskohan sellaisen pukea päälle jotenkin eri tavalla, ettei peitä koko mahanalusta? En millään haluaisi luovuttaa ja ostaa jotain muuta, kun Sannilla on toppapomppa käytössä, ja se on ollut niin käytettävyydeltään kuin ulkonäöltäänkin just eikä melkein. Voi toki olla että kakaran pissaaminen on vielä hallitsematonta, ja siksi roiskii ympäriinsä..
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.01.2014 klo 18:52)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265825
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 19:15)