Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 ... 42 43 44 45

jasnu

jasnu
Viestimäärä: 47

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 21.10.2015 klo 01:06  
+
0

sändi kirjoitti:

^^ Mulla ei ole aiemmin ollut rasvanahkahihnoja -vaan jotkut markettitaluttimet, joihin olin tyytyväinen vuosia! Mä yritin laittaa mahdollisimman asiallista yhteydenottoa hihnan tekijälle ja kysyin, millainen venymä on normaalia, kun en yhtään tiedä, mutta epäilyttää jo, kuinka tuo kestää.

Lupasivat vaihtaa hihnan uuteen, leveämpään taluttimeen (tai vaihtoehtoisesti sellaiseen ommeltuun, missä on nylon välissä, mutta oon vähän skeptinen sen ohuen nahan kulutuksenkestävyyteen), joten mun pitäis saada aikaiseksi laitettua tuo remmi postiin.

Pitää pistää tuo parkkinahka korvan taakse! :peukku:




^ Minkä kokoisesta koirasta on kyse? Kukakohan se oli täällä, joka kiros niitä isojen koirien leveitä nylonnauhafleksejä, kun meinaa mennä kierteelle tai ei muuten vaan kelaudu kunnolla..? Jos kutakuinkin tottelevaisesta koirasta on kyse, niin vissiin parempi vois olla sellainen alle 25-kiloisten versio (jota mäki oon käyttänyt tolla erittäin vahvalla ja sinkoilevalla 35-kiloisella).



Ahaa, mä just mietin, että olis tosi kätevä sellanen leveempi naru, joka vielä heijastais. Mustis ja Mirris näytti noita heijastin flexejä olevan. Toi on jämtlanninpystykorva, toistaiseksi ei pahemmin oo sinkoillu. :) meillä on kotona vaan sellanen minipieni, chihuahuan kokoa oleva flexi, vähä jämäkämpää toivoisin kyllä. :nauru:
Pitäisköhän sitte vaan ostaa normi flexi, ohuemmalla narulla. Tai sillä narulla, jolla niitä sai 10vuotta sitten.:nauru:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 21.10.2015 klo 10:52  
+
0
^Meillä hirvikoiralla on flexi ja jokunen vuosi sitten oli flexi jossa oli se pyöreä naru joka kelautui sisään. Yhtäkkiä se kuitenkin reilun parin vuoden käytön jälkeen napsahti poikki ja nykyinen flexi on leveällä narulla- kestänyt jo se kolmisen vuotta ongelmitta.
En ole kokenut mitään ongelmia kelautumisessa tai että olisi mennyt solmuun. Oikein hyvin ajaa asianta.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 21.10.2015 klo 19:15  
+
0

nnora kirjoitti:

Leuchtie-valopannan omistajat ! Tietääkö kukaan mistä saisi vielä ostettua kyseisen firman vanhan mallisiin valopantoihin niitä paristo-osia (jossa paristot on kumiletkun pätkän sisällä) ?
Oon joka vuosi tilannut Zooplussalla mutta nyt ei siellä ollut, ja D&C:lläkin näyttäisi olevan osia vaan noihin uudempiin malleihin.
Itku ja harmitus jos muuten hyvät ja kestävät pannat jää nyt tämän takia pois käytöstä.



Nuo uudempien mallien keskiosat käy kyllä noihin vanhempiinkin pantoihin :hymy: vai onko se makukysymys että haluat noita vanhempia? Mulla on toisessa pannassa tuo kumipätkä ja toisessa se uuden mallinen välikappale ja musta tuo uudempi on parempi, sen verran painoa että pitää sen pannan paremmin oikeassa asennossa. Ja ihan mielenkiinnosta, onko nuo kumiosat menneet rikki vai miksi on pitänyt ostaa ennenkin uusia? Meillä toki vasta toista talvea käytössä mutta ainakaan vielä ei näy sen kummemmin käytön jälkiä.
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 21.10.2015 klo 19:25  
+
0
Meidän Leuchtiet on niin antiikkiset että se patteriosa on sellanen kumipätkä, jossa on ne patterit sisällä ja niitä ei saa pois. Sit kun pattereista loppuu virta niin laitetaan uus pätkä (missä ne patterit on jo valmiiks sisällä) tilalle. Ja niitä pätkiä sai tilattua Zooplussalta ennen mutta enää ei saa eikä kyllä näköjään löydy mistään muualtakaan.
Noi meijän mallit on vanhemmat kun se nykyinen standard, eli siinä ei ole edes niitä kumisia silikoniliittimiä/tiivisteitä vaan on ihan vaan sileetä lötköä putkea.

//Siinä kuvamatskua




Saiskohan noihin tosiaan sen uuden patterikotelon liitettyä, täytyy pistää Dogsporttiin melkeen meiliä ennenkuin tilaa :hymy:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.10.2015 klo 19:44)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 25.10.2015 klo 21:14  
+
0


Lepon uus panta. Meikä on ihan ihastuksissaan. :love:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 14.12.2015 klo 00:06  
+
0
Mä olen facebookin laiskistama, mutta täytyyhän tääläkin käydä välillä kirjottelemassa.
Mulla lkaa oleen ongelma... Eteinen on pieni ja talvi tulee ja taas tarvii haalarit sun muut takit olla saatavilla helposti. Miehen kanssa jo mietittiin miten niitä pidettiin ja meinattiin että aletaan katsomaan kaapin oviin laitettavia kenkä laatikoita mitkä aukeaa V mallisiksi. Jos niihin sais kunkin koiran käyttö vaatteet tungettua :D

Viime aikoina on vain itse tullut väännettyä koirille pantoja niin ei ole kun yksi panta eksynyt tänne koko vuonna o.O Ihan käsittämätöntä :D Paitsi nuo itse tehdyt.
Muutenkin itsekkin tehnyt aika vähän mutta pakkohan se oli alkaa taas vaatteita vääntään :) Takeista tuli nyt innostuttua, varsinkin helposti puettavista ja ennnen kaikkea riisuttavista. Takin kriteereinä kun oli että mieskin saa puettua sen :D Eli ei jalka lenksuja mutta silti pitää pysyä päällä kun nakutettu hyppiessä, pomppiessa ja ravistellessa.

Tämmöset niil nyt sit on..






Ja vielä Össin haalari mihin oon ite iha hulluna :P




Tää vaate hulluus alko taas jo pilkistää :D Saa nähdä iskeekö panta hulluus vielä samalla tapaa kun aikasemmin. Olen yrittänyt olla katsomatta tiettyjen valmistajien pantoja :P

hannaero

hannaero
Viestimäärä: 8

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 28.12.2015 klo 09:04  
+
0

nnora kirjoitti:

Mä olen ostanut nimilaatoja Hollolan nahkapajan kojulta näyttelyreissuilta. Olleet tosi edullisia ja teksti ei ole kulunut. Myös etsy:stä olen tilannut ihanan laatan Moonalle. Tuolta saa persoonallisia ja edullisia laattoja, mm. vanhoista kolikoista tehtyjä.
(Varoitus...tuolla on kaikkea muutakin maailman ihaninta koirille. Saattaa käydä kalliiksi lompakolle ):viheltel:

// Mulla on tämä varusteholismi nostanut viimeaikoina päätään. Taas niitä perhanan grippejä vaikka kerran jo suurimmasta osasta luovuin...Sitten olen löytänyt itseni hankkimasta pienenpieniä pennelin tarvikkeita kans :shifty:



Aivan ihania nimilaattoja löytyi tuolta! Tilasin pennulle Wagtagilta kultaisen luuriipuksen nimellä ja puhelinnumerolla.

Linkki: https://www.etsy.com/listing/222796576/dog-tag-pet-id-tag-bone-shaped-tag-brass?ref=hp_mod_nifyfs

Olen pitkään etsinyt tuollaista "pehmeän" tuntuista metallinimilaattaa ja tuoltahan se löytyi. :kumarrus:

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 07.01.2016 klo 00:06  
+
0
Mun pitäs hankkia kaikille 5 uudet hihnat... Mä en vaa tiä mistä ja mimmoset. Tuntuu et saa maksaa kerta ostoksena ittensä kipeeks :D Ni en nyt raaski nahkasia teettää... Miettiny noita hurtan pyöreitä taluttimia mut on neki näköjää 25 €kpl... Haluisin et kaikki olis kumminkin samaa laatua vaikka sit oliski eri väriset. Tai sit jos joku vinkkais jonkun joka teke paracod hihnoja ?

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 07.01.2016 klo 08:42  
+
0
^bilteman jäljestysliina on tosi hyvää hihnaa. Se maksaa 10 e / 10 m ja siitä voi pätkiä sen mittasta hihnaa kuin tarvitsee. Jos tekee samasta liinasta kolme kolmen metrin hihnaa niin solkia saa halvalla taas bilteman hihnan jakajasta. Siinä on hyvä grippi pinta ja tosi hyvä heijastin! Likaa tulee helposti pintaan, mutta muuten on tosi kestävä. Mä askartelin siitä hihnat mun koiralle ja meidän hoidokille kun on paljon helpompi lenkkeillä kun hihnat on samaa matskua.

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 07.01.2016 klo 15:07  
+
0
Jos haluan ite tehdyt hihnat niin teen kyllä, mulla on tossa gripit sun muut heijasti nylonit mutta ei nyt oikein nappaa.
Toisekseen en haluaisi nylonia koska omat kädet ei kestä sitä.

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 23.01.2016 klo 23:22  
+
0
Löytykin paracodeja tekävä henkilö, nyt vaan pitää odotella että hän saa 5 hihnaan tarpeeksi mustaa heijastinta että saadaaan meille uudet hihnat.

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 23.02.2016 klo 11:27  
+
0
Pentukuumeen innoittamana yllätti nyt myös pantakuume :eek: joka tulikin aika nopsaan sitten täytettyä :viheltel:

Nuoremmalla koiralla on jo ihan liian pieni panta ja oon jo pitkään puhunut, että uusi on hommattava. Ehdin jo löytää samanlaisen Hurtan perus puolikiristävän kuin molemmilla ennestäänkin on ja vielä ihan kohtuu edullisesti 15 euroa posteineen. MUTTA sitten tää varustepöllöys iski ja tilasinkin molemmille Ebba&Albus pehmopannat :viheltel: ajattelin perustella tän sillä, että tuen suomalaista käsityötä :peukku:

Joo noh, mies hieman pihimpänä ja jopa muakin vähäisempänä materialistina totesi, että plääh turhaan :ylpea: ostin silti :shhh: mut hei mä olen viimeksi ostanut nuoremmalle pannan 2 vuotta sitten ja vanhemmalle muistaakseni 4 VUOTTA sitten!!! Et en mä kyllä mikään shoppailija oo...ehkä mua ei siis voi kutsua tuhlaajaksi...

ja hei katsokaa nyt :love:

Ruskealle Utulle tuo alempi;
kuva

ja vaalealle Kurulle tää alempi;
2

Sit jos tuo mies suostuu siihen pentuun niin mustalle nartulle tää :love:
3

Vain omat kuvat kuvatoiminnolla, muiden ottamat kuvat linkkeinä.
Vanis


Linkit korjattu toimiviksi.
Jaijah
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.02.2016 klo 19:20)

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 23.02.2016 klo 15:27  
+
0
^Ihania pantoja :love:
Ebba+Albus tosi laadukas merkki kyllä ! Ja ihanat kuosit. Harmittaa kun mun lappari on niin karvanen että menee nätit pannat hukkaan kun ei juurikaan näy karvan seasta :neutral:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 11:57  
+
0
Kukahan tuota mun viestiä on mennyt muokkaamaan ja miksi? :eek: :eitietoo: mä en itse sitä pysty muokkaamaan. Mä laitoin siis kuvat ja ne on muutettu linkeiksi, mutta 2 ekaa ei toimi eli joku kuka nyt onkaan muokannut ne linkeiksi on laittanut linkit väärin. Mikä juttu tää oikein on? :ylpea:
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 12:06  
+
0
^ Viestiäsi on mode muokannut, koska kuvat eivät olleet omiasi niin niitä ei saa jakaa kuvatoiminnolla, ainoastaan linkkeinä. :)
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 12:15  
+
0
Joo en hoksannut, että pitää laittaa linkkeinä, mut ois se mode nyt voinut parempaa työtä tehdä ja laittaa edes linkit oikein toimiviksi :roll:
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 19:20  
+
0
^ Muokkasin linkit toimiviksi. Linkkeihin oli jäänyt ylimääräiset välilyönnit ja siksi eivät toimineet oikein.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 20:01  
+
0
Meil on Verde Lepolla toi Runo-panta kans (ylempänä tällä sivulla on kuvakin), oon kyllä tykänny hurjasti! :hymy: Nää kuosit on kyllä aivan ihania. :love:

Mistähän löytyis jokin kiva ilmatiivis astia koiran kuivaruualle? Lepolla on sitä varastopunkkiallergiaa... Muuten ei siis raksuista oireile, paitsi kun säkki on ihan lopuillaan niin sillon vähän rapsuttelee. Mietin josko ilmatiivis säilytysastia auttais tähän? Mustilla ja Mirrillä on tommonen harmaa missä on sinisiä kuvioita, joka ei käy meidän sisustuksen väreihin ollenkaan. :nauru: Mut jos ei kukaan tiedä vinkata mustaa/harmaata/limeä astiaa niin voi olla et se on tyydyttävä tuohon.
Hitsi kun oli just viime vkloppuna tarjouskin et kun ostaa yhtä tiettyä merkkiä ni ois saanu sen säilytysastian ihan kivoissa väreissä kaupan päälle, mut ku kävellen oltiin liikenteessä ni ei voinu hyödyntää. :ttou:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.02.2016 klo 20:01)

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 20:45  
+
0
Osta vaan se mustin ja mirrin tai jonkun randomin ja fiksaa se :)

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 23:11  
+
0

Jaijah kirjoitti:

^ Muokkasin linkit toimiviksi. Linkkeihin oli jäänyt ylimääräiset välilyönnit ja siksi eivät toimineet oikein.



Kiitos :love: ja samalla anteeksi.

dinski mä itseasiassa jälkikäteen huomasinkin ja voi miten ihanaa nähdä koiran kaulassa - etenkin kun meidän Kuru on väriltään melko lähellä Lepoa :cool: upea panta!!
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 42 43 44 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545647
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265819
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 23:15)