Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 45

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 19:51  
+
0
Mä hehkutan aina vaan ton Jokken rasvanahkahihnan puolesta. Lukkona bgb, ei ompeleita vaan on tehty punomalla eli ei hapertuvia ompeleita. Käsilenkissä rengas, aivan mahtava käteen ja varmasti kestää isommankin koiran kuin mun oma 22 kg seropi.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 21:15  
+
0
Minäkin vannon Nahkapajan nimeen, en muita nahkahihnoja enää huoli. No ehkä jonkun kivan värikkään pehmonahkahihnan, mutta se kuitenkin menisi likaiseksi ja rumaksi.

Meillä on siis semmoinen 1cm leveä nahkahihna, missä on suht siro messinkinen pistoolilukko. Hyvin on kestänyt tuon 38-kiloisen rotjakkeen joka kiskoo ja rempoo välillä vähän liikaakin. Mä haluan käyttää vain sellaisia mahdollisimman siroja ja kevyitä hihnoja, vaikka iso koira onkin, ja 2cm leveä nahkahihna on jo mun makuun liian raskas ja kömpelö.

Nahkahihnan kanssa oon käyttänyt ihan vaan jotain heijastinjatkopalaa, tai sitten R-kioskilta (ja apteekista, mutta kalliimmalla hinnalla) saatavaa heijastinteippiä. Sitä on kätsy kieputella remmien ja vaikka omien laukunhihnojen ympärille, ei ole mitään roikkuvia ja joka paikkaan tarttuvia heijastinosia :) Toki se kuluu ja jossain vaiheessa irtoaa, mutta uutta teippiä sitten vaan tilalle.

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 21:33  
+
0
Kiitos paljon vastauksista :hymy: Tuo Hollolan nahkapaja vaikuttaa ilmeisesti varteenotettavalta hihnan ostopaikalta. Sivuilta ei löytynyt kuitenkaan minkäänlaisia hintatietoja. Minkälaisissa hinnoissa nahkahihnat ovat suurinpiirtein? Kyselemällähän saa tietysti tiedon heiltäkin, mutta jos jotain arviota saisi. Mitään ihan älyttömän tyyristä hihnaa en tällä erää voi alkaa ostamaan...
Vpn 06/13

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 21:39  
+
0
Mulla on sieltä tommonen perusnahkahihna, varmaan 180cm pitkä ja hintaa oli 25 euroa muistaakseni. Vanhempi on ollu kohta käytössä 6vuotta ja uudempi 5 vuotta eikä mulla sitten muita hihnoja aktiivikäytössä olekaan ollut. Hyvänä on pysynyt eikä mitään valittamista.

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 21:52  
+
0
Mikä on se ihmeellinen hihnanpätkä mikä tulee flexin mukana? Tässä kuvassa näkyy.

Ostin tosiaan viimein flexin ja olen ihan rakastanut. Lyhyillä lenkeillä ja kaupungilla tulee edelleen olemaan nahkahihna, mutta käytiin eilen naudan kanssa pitkällä metsälenkillä ja siellä se oli täydellinen. Roccoa ei voi pitää vapaana, joten 5 metrin flexi toi mukavasti liikkumavaraa, saatiin molemmat kävellä omaan tahtiin kun aiemmin se on ollut hirveää nykimistä molemmilta. .

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 21:57  
+
0
^ Mä oon kuvitellut että se on joku alkeellinen hätäpanta. Samaa oon ihmetellyt.
Rise to reset the world.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 22:10  
+
0

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 22:11  
+
0

keimu kirjoitti:

Mulla on sieltä tommonen perusnahkahihna, varmaan 180cm pitkä ja hintaa oli 25 euroa muistaakseni. Vanhempi on ollu kohta käytössä 6vuotta ja uudempi 5 vuotta eikä mulla sitten muita hihnoja aktiivikäytössä olekaan ollut. Hyvänä on pysynyt eikä mitään valittamista.



Oho, aattelin jotenkin, että hintaluokka pyörii ihan mahottomissa korkeuksissa (odotin vastauksia, joissa puhuttaisiin tyyliin 70 euron hinnoista). Taitaa lähteä tilaukseen yksi hihna...
Vpn 06/13

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 22:17  
+
0
^Juu ei todellakaan ole liian kalliita. Kolmenkympin molemmin puolin, riippuen haluatko tavallisen hihnan vai monitoimarin. Ja heijastava teippi, jota joku jo mainostikin saatavan ärrältä ja apteekista, on aivan mainiota. Olen sitä teippaillut mm. monitoimihihnan lenksuihin, reppuun, treeniliiviin ja fleksiin. Hyvin pysyy ja heijastusteho on tosi hyvä !

//Toi fleksin pienen narun käyttötarkoitus on kyllä hämmentävä. Eipä ole tullut mieleenkään :eek:.
Ihan uutena tietona tuli tuokin, että sen heijastinosan on tarkoitus toimia käsikahvana.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu tiistaina, 21.01.2014 klo 22:22)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 22:19  
+
0
Varmaan ovat melkein edullisinta suomalaista nahkatuotetta, mutta laadusta ei oman kokemuksen mukaan ole yhtään tingitty.

Onko kukaan kokeillut niitä suihkutettavia heijastimia?

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 09:34  
+
0
^Junnun veljen omistajalla oli sitä, kun oltiin yhdessä lenkillä. Suorassa valokeilassa koira hohti haisunäätänä :nauru: Kaverilla oli otsalamppu ja näki sen valossa heijastuksen, mutta mun (lamputtomana) piti siirtyä ihan viereen asti, että heijastus näkyi mulle (vaikka kaveri koiraansa katsoikin, ts. valo oli kohdistettuna koiraan). Tuolloin sateli kevyesti lunta ja pojat paini menemään, eikä tunnin jälkeen heijastinta ollut juuri jäljellä. Oletan, että vaatteista ym. lähtee myös herkästi kostean seurauksen pois.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 12:24  
+
0

Innova kirjoitti:

Ostin tosiaan viimein flexin ja olen ihan rakastanut. Lyhyillä lenkeillä ja kaupungilla tulee edelleen olemaan nahkahihna, mutta käytiin eilen naudan kanssa pitkällä metsälenkillä ja siellä se oli täydellinen.



Kävit naudan kanssa pitkällä metsälenkillä? :nauru::nauru:

Mulla on kans toi Mianan kehuma Jokken rasvanahkahihna 180-senttisenä ja se on ihan huippu! Meillä on ollu se nyt käytössä vuosia, ja se on ihan uuden veronen, muuttunu vaan käytössä ihanan pehmeeks ja taipusaks. Ostin sen muistaakseni Stockmannilta ja se makso parikymppiä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 12:53  
+
0
Meil on tuolla ihan tiellä lenkkeillessä tavalliset hihnat (200cm ja 180cm) ja metsässä kun käydään ni on flexit käytössä. Kivempi ku koirat saa mennä viipottaa edellä :nauru: Vapaana ku en ihan hirveesti uskalla pitää, ku kuitenki siellä suht lähellä autotie ja kävelytie, ettei sitten lähde sinne. Siinä mielessä siis noi flexit on metsälenkeillä tosi käteviä!
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 14:03  
+
0
Meiltäkin löytyy fleksit molemmille. Seropi on käyttänyt omaansa joskus ainoana koirana ollessa sauvakävelylenkillä (mulla on ollut fleksi vyöhön pujotettuna, että oon saanut kädet vapaaksi) ja porukoilla hyvin satunnaisesti (on siellä yleensä aina vapaana). Russeli on käyttänyt omaansa juoksujen aikaan metsälenkeillä. (Huonona omistajana pidän seropia vapaana myös juoksujen aikaan, russelia ei todellakaan voi pitää silloin vapaana.)
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 14:04  
+
0
Meiltäkin löytyy fleksit molemmille. Seropi on käyttänyt omaansa joskus ainoana koirana ollessa sauvakävelylenkillä (mulla on ollut fleksi vyöhön pujotettuna, että oon saanut kädet vapaaksi) ja porukoilla hyvin satunnaisesti (on siellä yleensä aina vapaana). Russeli on käyttänyt omaansa juoksujen aikaan metsälenkeillä. (Huonona omistajana pidän seropia vapaana myös juoksujen aikaan, russelia ei todellakaan voi pitää silloin vapaana.)
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 15:26  
+
0
Munkin on pakko myöntää, että oon ruvennu flexinkäyttäjäksi... Muudeli on nykyään lähes kaikki remmilenkit flexissä, koska se on vaan niin paljon iisimpi. Ilo ois mulla kaikki lenkit irti jos sitä ei muut tielläliikkujat paheksuisi. Ja pystyy ravaamaan paljon paremmin kuin normiremmissä.

Niin hullu en oo, että Pessiä laittaisin remmilenkillä flexiin.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 15:36  
+
0
Mä käyttäisin mielelläni fifeillä fleksejä joskus "ruuhka-aikaan" metsälenkeillä, mutta en uskalla. Tuo beussi ihan varmana teloisi itsenä siihen naruun.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 15:43  
+
0
Munkin on myönnettä että fleksissä on oikeassa paikassa ihan pop. Mä kävelen ihmisten ilmoillakin iltaisin paljon niin että collie on vapaana ja Mökö on fleksissä, se on jotenkin niin care free kun Utu on muutenkin aina lähellä ja sitten toisen saa tarvittaessa luokse mutta tuntuu siltä kuin kumpikin olisi irti.
Rise to reset the world.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 17:23  
+
0
Ihana, ku kaikki vähän noloina myöntää käyttävänsä fleksiä. :nauru: Mäkin voin myöntää käyttäväni fleksiä usein, just koska se on niin helppo, ei tartte keriä hihnaa ja koira ei peitsaa siinä. Ihmisten ilmoille pistän lyhyen hihnan ja samoin, jos meen johonkin, missä Alissa saa olla vapaana, ku tavallisen hihnan voi laittaa roikkumaan olan yli tai keriä pieneks nipuks.

Fleksi on kätevä, jos sitä käytetään oikein. Mua niin ärsyttää täällä lenkkeilevä shih tzu (mun pitää joka kerta googlettaa tää nimi :nauru:) -poppoo, jossa vaihtelevasti kaks tai kolme hapsuturkkia. Ne räyhää Alissalle ja sit niitä kaheksan metrin fleksejä kelataan ja kelataan ja kelataan... Mä en ymmärrä, mihin niitä fleksejä niillä tarvitaan, ku ne lyllertää niin hitaasti eteenpäin.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 17:37  
+
0
Mäkin käyttäisin russelilla flexiä peitsaamisen takia, jos se ei joka kerta menisi sekaisin sen käytön jälkeen. Seuraava lenkki tavallisella hihnalla on ihan kamalaa vetämistä, joten flexi on ihan poissuljettu. Joskus jäähkälenkillä treenien jälkeen käytän sitä, mutta silloin kävellään sellaista tietä hallin vieressä, että Aada joka tapuksessa haistelee koko matkan.

Somalle on kyllä maailman vaikeinta löytää takkia. Nyt se on jo vähän inhimillisemmän muotoinen, kun kasvatti selän jalkojen kaveriksi. Se on kuitenkin tietysti vielä niin ruipelo, että kaikki takit on kamalia telttoja sen päällä, ja se mahtuu kaula-aukoista ulos. Tällä hetkellä sillä on käytössä russelin Bot, joka on kokoa 34cm. Tänään kokeilin mustissa ja mirrissä hurtan takkeja, joista koko 40 olisi juuri sopiva kunhan kaulan kiristää kunnolla. Toihan kasvaa kuitenkin niin nopeesti, että ei mitään järkeä ostaa nyt juuri sopivaa takkia. Koko 45 taas on leveydeltä sellainen teltta, että sitä mahalärpäkettä ei saanut säädettyä tarpeeksi tiukalle. Se vaan pyöri päällä se takki. Pituudesta oli kuitenkin hyvä, joten pienempi kokokaan ei tule kysymykseen. Pitää varmaan yrittää löytää käytettynä toi koko 45 ja muokata siitä topiva.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 07:00)