Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 45

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 18:24  
+
0
Minäkin käytän fleksiä tilanteissa, joissa staffia en halua ihan irti pitää mutta rotikka menee vapaana. Tosin käytän fleksiä kyllä ihan ihmisten ilmoillakin, jos oon pelkän staffinistin kanssa liikkeellä. Tuolla rwllä taas en jostain syystä käytä fleksiä koskaan missään. Varmaan kun se saa olla niin paljon enemmän vapaana muutenkin että sitten kun ollaan ihmisten ilmoilla niin sille tekee ihan hyvää hihnalenkin muistuttelu.

Naminé

Naminé
Viestimäärä: 94

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 19:49  
+
0
Mä ostin tossa fleksin ratsastuslenkeille. Oikein nätisti kulki koira fleksissä ponin vierellä maastossa. Pysyi mukana töltissä ja ravissakin. Ainoo ongelma oli, että se poni pelkäs sitä nauhaa, kun vissiin yhdisti sen tarhojen sähkölankoihin... Mutta siitäkin päästin, kun kerroin koiralle, että kävele tossa vierellä mielummin.

Muuten liikun noitten kanssa niin paljon metsässä että ne on lähes aina vapaana. Tosin toi jäähkä- ja lämppälenkeille fleksi olis aikas pop!
Shetlanninlammaskoira Sora 130312
Espanjanvesikoira Nero 230710

Espanjanvesikoira Nalle 040704

Blogi

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 20:16  
+
0
Musta tuntuu että Bailey kävelee fleksissä paremmin kuin normaalissa hihnassa.. Perushihnalla se vetää aina sen verran, että hihna ei oo koskaan ihan löysällä. Mutta fleksissä kulkee ihan jalan vieressä ja joskus jää jälkeenkin. Ja se on sille muutenkin ihana kun en sitä vapaana uskalla pitää.

Joten voin myöntää että tuon koiran kanssa rakastan fleksiä. :nauru:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 21:33  
+
0
Mulla on yksi fleksi, elämäni ensimmäinen minkä ostin Aapon ollessa pentu. Oon käyttänyt sitä sillä ehkä 3-4 kertaa ja nekin kerran tyyliin yöllä kun muuta liikettä ei oo niin paljon. Aapon kanssa vielä voikin käyttää kun kulkee vetämättä ja nätisti hihnassa. Taavilla ei vois kuvitellakaan käyttävänsä fleksiä, se todellakin tappais ittensä ja muut siihen poukkoiluun. En tiedä miksi edes ostin fleksin koska en sitä juurikaan käytä, mutta tuolla se roikkuu naulassa kuitenkin. Vaikka Aapo kulkee nätisti hihnassa niin se saattaa etenkin pimeellä saada hepuleita esim. kohti kävelevää ihmistä kohtaan, eli saattaa alkaa yhtäkkiä rähisemään ihmiselle (tästä ollaan pyrkimässä pois toki, eikä siis kaikille sitä tee), fleksissä en sais sitä niin nopeesti hallintaan mitä normi hihnassa ja fleksissä se jopa saattais päästä sen ihmisen luo säntäämään. Tekee siis näitä ihme hyökkäyksiä ihan yhtäkkiä ilman varoitusta ja hetki aina menee ennenkuin itse olen tilanteen tasalla. Ehkä siksi en tykkää sitä fleksiä käyttää normaalioloissa, vaan todellakin ihan kesellä yötä jossain metsässä kun tiedän ettei muita tule vastaan.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 21:48  
+
0
Piti viel tarkentaa, et kyl mäkin käytän fleksiä "ihmisten ilmoilla", vähän huonosti siis muotoiltu, en siis käytä sitä vaa jossain syrjäteillä. Mihinkään Turun keskustaan tai tosi vilkkaille lenkkipoluille en sitä laita, vaikka Alissa kulkeekin nätisti hihnassa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 22:50  
+
0
Mulla on normilenkeillä aina tavishihnat mukana (jos siis muistan hihnoja ottaa mukaan :nolo:), kun koirat on aina irti. Sitten jos lähden erikseen ihmisten ilmoille, otan flexit, koska niissä koirat saa nuuskutella hajuja paljon vapaammin, kun kumminkin pitää koirat olla kiinni, ettei tuu sanomista. Musta flexi on tosi hyvä vehje, kun vaan koiran opettaa kulkemaan tien laitaa ja tulemaan käskystä luokse ja kävelemään käskyn kanssa tarvittaessa sivulla ja siis toki kävelemään pahemmin vetämättä. Eli siis niin, ettei koiraa tarvitse kelata flexillä luokse eikä välttämättä luottaa siihen, että flexi kestää nykäisyt (koska niitä ei tule, jos koira tottelee ääniohjausta eikä singahtele muutenkaan).

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 23:18  
+
0
Just juttelin tänään puolitutun kanssa ja se sano että tykkää käyttää toisella koirista flexiä sillon kun toinen koira on irti, helpottaa :)

Yh, Mangolle ostettu led-hihna on ihan persiistä! Se on pirun liukas eli pitäis vaan antaa koiran mennä siellä pitkällä. Onhan se toki säädettävä, mut on niin monta tilannetta missä tykkään ottaa koiran vierelle. Muuten se oliskin kätevä- led olis USB- ladattava.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 23.01.2014 klo 08:40  
+
0
Mulla kulkis seropi aina irti, jos sitä ei katottais niin huonolla. Kulkee se välillä kävelyteillä irti nytkin, jos selkä on huonona ja ollaan hiljaisemmassa kohdassa/aikaan liikkeellä. Fleksiin en sitä voi pistää, kun pikkuräksyllä menee pasmat sekasin, jos kaveri huitelee monen metrin päässä (vapaana pysyy lähempänä kuin fleksissä). Muutenkin toi Miimin fleksi on jo sen kokoinen mötikkä, etten tykkää kanniskella sitä yhtään. Nahkahihnat on normihihnalenkeillä molemmilla käytössä. Irtipitolenkeille otan monitoimarin kaulaan roikkumaan. Mies käyttää monitoimaria hihnalenkeilläkin, mut mä en suurista luuloista huolimatta siihen tykästynyt.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 23.01.2014 klo 11:10  
+
0
Mä käytän molemmilla noutajilla fleksiä ihan tyytyväisenä. Tollolle ostin reilu vuosi sitten semmoisen nauhafleksin, kun tuo naru tuntui sen kanssa niin heppoiselta. Neitikoiraa kuljetin myös keskustassa fleksissä, jos oltiin vaikka kaverille menossa ja piti mennä steissin kautta tms. Onhan siinä se lukitusnappi sitä varten, ettei koiran tarvi aina huidella viiden metrin päässä.

Fleksi on kyllä tosi kätevä, ja koska mun koiran pitää kulkea aina siinä reunassa mihin olen sen käskenyt, on ihan sama onko se fleksissä vai normihihnassa kun se ei kuitenkaan poukkoile tien puolelta toiselle.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 23.01.2014 klo 16:55  
+
0
Iso kiitos nnora:lle tossuohjeesta! Ehkä jopa minä saan tuolla ohjeistuksella jotain aikaan. :hymy:

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 23.01.2014 klo 17:19  
+
0
Ääh.. Ostin Jopelle ton BOT-loimen ja meillä on sen kanssa pieni ongelma. Eli jos nostan Jopen hännän siitä rakosesta, niin se onnistuu aina kakkimaan myös loimelle. En tiedä mitä siihen keksisin, nyt olen vaan pitäny sit loimee hännän päällä mutta eihän se varmaan tolle hirveän mukavaa ole. Kaverilla on corgi ja suositteli tota loimea, selitti että kyllä se kangas antaa silleen myöten että koira pystyy kakkia ilman ongelmia siitä. Ei meillä vaan..
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 16:27  
+
0
Pakko tulla vähän esittelemään, kun tein tänään Lilolle (taas) yhden fleecehaalarin! :hymy: Mallina toimi tosin tällä kertaa Lilon sisko, joka on mulla hoidossa, koska en jaksanut noukkia Liloa mistä ikinä se nyt nukkuikaan...:nauru:

Kaulus pitkänä:


Kaulus käännettynä:


Vaikka nyt kun näitä kuvia katselen, niin olishan toi väriensä puolesta sopinut tolle siskollekin kyllä...
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Miips

Miips
Viestimäärä: 239

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 17:25  
+
0
^Ihana! Mä oon haaveillu tollasen haalarin ostamisesta, mutta kun ei sille edes ole tarvetta :shifty:
Nyyh, pitää varmaan hankkia lyhytkarvainen koira, jonka saan tunkea täyteen söpöjä lämmittäviä vaatteita! :D

Mutta asiasta ydinvoimaan, osaako joku selittää mulle onko noilla "kurra"-pannoilla joku tietty tarkoitus? Tai siis onko niiden tarkoitus ehkäistä vetämistä tms? Vai käykö ihan normaalikoiralle ilman mitään tällaisia ongelmia? :D Näyttää niin hauskoilta ja pehmoisilta että voisin Kurkolle hankkia.
Vai onko noista helpompi luiskahtaa ulos kuin ihan normi pannasta?

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 20:55  
+
0
Meinaat varmaan puolikuristavia kun puhut "hauskoista ja pehmoisista"? :) No nehän on siinä hyvä että ne on huomattavasti nopeampia laittaa ja ottaa pois kuin solkipanta ( tai pistolukkopantakin). Kannattaa ostaa sellainen panta missä on kuristusosassa solki jonka saa laskettua lähemmäs koiran kaulaa "stoppariksi". Tässä näkyy mitä tarkoitan Ja sit toki se että koiran vetäessä kuristusosa tiukkenee (itse pantaan saakka, jonka siis tarkoitus olla koiran pienin kaulan ympärys, mitataan heti korvien takaa) ja näin koira "tajuaisi" hiljentää tahtia. Käytännössähän se ei ihan noin aina toimi, mutta auttaa se vähän kuitenkin :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu maanantaina, 27.01.2014 klo 20:58)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 21:25  
+
0
No mun pannasta peruutteleva koirani pääsee puolikurkkarista paremmin pois kuin tavallisesta solkipannasta jonka saa niin kireelle että pää ei mahdu läpi.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 21:31  
+
0
^Jos puolikurkkari on just eikä melkeen sopiva niin en voi ymmärtää miten pääsee pää läpi ? :mietiskel:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 23:31  
+
0
^Sehän löystyy kun koira kävelee lähellä ja ainakin meidän vanhus pääsee pannastaan käytännössä pois ihan koska vain haluaa jättättymällä taakse ja painamalla pään alas...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 23:45  
+
0
Sen takia kannattaa valita se stopparillinen puolikurra. Mut en mäkään nää mitään ongelmaa tossa. Paitsi jos koiralla on tapana peruutella hihnassa tai riehua itsensä irti.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 00:14  
+
0
^Meillä on stopparilliset puolikurrat... :nauru: Osasta ne löystyy lenkin aikana sen verran että tuo houdini pääsee pois ja osasta apujoukot (aka Halla) on syönyt stopparin.

Mutta jos siis omistaa normaalin koiran niin tuskin on ongelmaa. Ja kyllä mäkin tuon kanssa noita käytän. Vahdin vaan sitten silmä kovana että se ei jättäydy taakse ja käytän vain sellaisissa paikoissa joissa se voisi periaatteessa olla irtikin.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 06:55  
+
0
No niinpä tietysti ! Kiitoksia vastauksista, en tuollaista vaihtoehtoa tullut ajatelleeksi lainkaan :ttou:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11






  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545429
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 16:30)