Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 45

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 14:06  
+
0
Mulla tais olla sillälaillakin että oli se monitoimari ja suunnilleen siihen keskimmäiseen säätörenkaaseen napsautin esim. heijastinjatkopalan käsilenkiksi ja noitahan on nykyään jotain ihme lyhyitä remminpätkiä joissa kumminkin käsilenkki niin hankkii sellaisen siihen "jakamaan" sen remmin. Tosin mahtaako yhdessäkään monitoimarissa olla tasavälit säädöissä, omassa ainakin toinen koira vetää sen lyhyemmän korren/remminpätkän. Joltain fiksumpia vinkkejä heittää tähän? :neutral:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 15:46  
+
0
Eikö ihan tavallinen hihnanjakaja kelpaa vai mitähän tässä haetaan? :)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 17:49  
+
0
^ Jaaaaaaa, ne voi näyttää myös tuolta! Onpa halpa. Melkein voisi laittaa tilaukseen :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 11:53  
+
0
Lupasin kuvaa meidän numeropannasta jahka se saapuu. Tässä olis, tosin ei kovin laadukas kun kamerana mulla on edelleen vaan puhelin ja panta nyt ei kauheen paljon tuolta kauluskarvan seasta näy :nauru: Mutta tyytyväinen olen, panta on sopivan kokoinen ja laadukkaan tuntuinen.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 17:10  
+
0
Mikäpä lelu Nilalla kestäisi.

Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 17:20  
+
0
^Meillä kans menee nännäreitä rikki :| Nyt Touko saa jäystää noita "sisuksettomia" pehmoleluja joissa on vinkupallura molemmassa päässä. Vinkupalluroiden ekstraktion jälkeenkin se pehmoeläin-rätti on ihan jees, vaikka teknisesti "rikki" :nauru:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 20:37  
+
0
^Meillä toimitaan täsmälleen näin. Ne rätit on tähän asti ainoita leluja joita Blake voi käyttää. Blake tuhoaa ihan kaiken, mutta Bailey tykkäis vaan imeskellä sen pehmoleluja. :nauru: Tän oon ratkassu niin että Baileyllä on tollanen oma kilpikonnapehmolelu mihin Blakella ei oo mitään asiaa koskea. Nostan sen aina turvaan kun en oo vahtimassa. Ei se varmaan tajua yhtään että miks se on vaan Baileyn, mutta ei voi mitään.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 14:18  
+
0
NiiNu, hieno panta! Hertta on niin söpö. :love: Jännä, ku en oo ennen tajunnu, et sil on noin valkonen kuono! Sä oot pistäny vissiin kuvia vaa toiselt puolelt. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 14:31  
+
0
Juu Hertalla toi pään ja kaulan alueen valkoinen ei ole sillälailla symmetrisesti ja tasapainoisesti samalla tavalla molemmin puolin, vaan kuten tuosta kuvasta ja vertaamalla mun profiilikuvaa näkee, niin sillä on tollanen valkonen "levittäymä" toisella puolella kuonoa. Kauluksessa taas menee tuo valkoinen alue puolien suhteen juuri päinvastoin eli sillä puolella, jossa kuono on valkoinen niin kauluksessa valkoista on paljon vähemmän kuin toisella puolella. Ja Hertalla on hauskasti kuonon ruskealla puolella mustat viiksikarvat ja valkoisella puolella valkoiset :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 18:19  
+
0
Ei kukaan ole törmännyt lähiaikoina näihin Show tech kurahaalareihin? Harmittaa kun löyty tommonen yksinkertainen mutta ihan kivan näköinen haalari mutta kokoja ei ollu:( Laitoin s-postia tonne että tuleeko niitä lisää, mutta epäilen.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 21:11  
+
0
Iski joku ihmeen inspiraatio ja päätin vääntää vanhasta fleecepeitosta vanhempien kääpiöpinserille fleecehaalarin. Aika tyytyväinen olen sillä tuli ihan täydellisen kokoinen, ilman mitään kaavoja tai mittoja.



Sillä aina korvat jäätyy joten jätin kaula-aukon pitkäksi "putkeksi" niin toimii pipona. :hymy:

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 04.02.2014 klo 14:49  
+
0
Haa! Itsetutkiskelun paikka.. Perjantaina hypistelin Tarjoustalossa flexejä, olivat alennuksessa. Hamusin sellaista jossa on "kitkakahva" ja paremmin tilaa lapaskädelle mutta jätin kuitenkin ostamatta. Eilen iltapissityksellä sitten kaverin koiran S-koon perintöfleksi sanoi surrur viimeisen kerran :neutral:

No, taidan kuitenkin tänään käydä katsomassa josko niitä hilavitkuttimia ois vielä siellä alessa (mun tuurilla ei koska se ale periaatteessa päättyi sunnuntaina). Onneks nuo nyt ei mitään kauheen kalliita perusfleksit ole. Yksihän löytyy uudempi jo valmiiksi mutta on ne välillä kummallakin koiralla niin käteviä että taitaa itsetutkiskelu jäädä vähälle tällä kertaa :shifty:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 06.02.2014 klo 19:22  
+
0
Löytyykö keneltäkään samankaltaistahaitariporttia? Käyttökokemuksia? Onko helppo, kestävä ja ei niin tiellä? Kiinnitys?

Hakusessa ois normaalia leveämpi (n.118cm) portti, joka ei sais olla kovin tiellä -avautuis edes lähes koko leveydeltään. Kiva silmälle plussaa.

Tigrulla on upea portti, pistää miettimään marssinko puusepän paikkeille mittojen kanssa:nauru:

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 09:42  
+
0
Mä mietin josko ois hommannu ton bot koiranloimen Lunalle kun suositeltiin suojaamaan lihaksia kylmältä. Mä oon vähän jälessä tänkin asian suhteen joten voiko tota siis käyttää ihan lenkilläkin?:nolo: Ja onko toi miten paksu kun en kuitenkaan viiti toista kuumuuteenkaan tappaa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu lauantaina, 08.02.2014 klo 09:56)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 10:50  
+
0

creek kirjoitti:

Löytyykö keneltäkään samankaltaistahaitariporttia? Käyttökokemuksia? Onko helppo, kestävä ja ei niin tiellä? Kiinnitys?

Mulla on tuollainen, mutta se on itse tehty, joten en pysty tuon osalta sanomaan mitään. Oon kyllä ollut tyytyväinen.
Tämmöinen, joka taittuu eteisen oviaukkoon tai kääntyy näin isomman aukon peitoksi yhdessä toisen portin osan kanssa.

Nyt meillä on suunnitelmissa saluunanovisaranoilla toimiva koiraportti kodinhoitohuoneen ovelle. Jostain syystä nää mun suunnitelmat porteisa ei ikinä oo sellaisia että voi vaan marssia kauppaan vaan aina ne vaatii, että itse tekee. :nauru:

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 15:55  
+
0
^Kiitti!:hymy: Portissa on siis ilmeisesti jonkinlaiset saranat, jotta saa taiteltua pois tieltä? Täytyy laittaa korvan taakse, sillä taidan teetättää tuohon portin.

Tällainen rullaverhon kaltainen ois niin bueno, ei veis tilaa ja helppo käyttää. Muttei tarvi ku kerran saada hammasta niin se oli sitten siinä..

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 16:12  
+
0
^Juu, mulla tuossa on piano-sarana, jonka avulla portti kääntyy sekä eteisen oviaukon eteen että aulan suuntaan toisen portin kaveriksi. Seinälle ylösnostaminen taas mahdollistuu sillä, että nuo pystypienat eivät ole kiristetty niin tiukalle, jolloin portti ei ole tiukka suorakulmio vaan reunasta nostamalla taittuu ylöspäin kasaan. Käytännössä jokainen pystypiena on siis pienellä pultilla kiinni ja pultin kaverina on nyloc-mutteri, joka ei löysty vaikka tuota kiertyvää liikettä porttia käytettäessä tuleekin. Niin, ja joka välissä on pieni prikka vähentämässä hankausta.

muoks. Niin, ja tuossa toisessa portissa on siis erilainen saranaratkaisu. Sen saa taiteltua tieltä näin. Ja taiteltuna se on siististi sivussa joko näin tai näin.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 08.02.2014 klo 16:44)

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 20:10  
+
0
^Tuhannet kiitokset taas! Tuo toinen portti saattais ehkä olla sittenkin näppärempi ratkaisu meidän tilaan, koska haitari menetelmällä portti olisi ehkä enemmän tiellä, silloin kun portti ei ole käytössä. Kohta johon portti tulee, on käytävän suuaukko olohuoneeseen, jota kautta kuljetaan jatkuvasti toiselle puolelle taloa. Tuollaisen toisen portin sais taiteltua seinän viereen nätisti pois tieltä, eikä nousis niin ylös mitä haitari.
Saanko vilauttaa sun kuvia sen verran mahdolliselle portin tekijälle, mikäli en osaa selittää tai ei ymmärretä mitä haen takaa? :nauru:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 20:51  
+
0

creek kirjoitti:

Saanko vilauttaa sun kuvia sen verran mahdolliselle portin tekijälle, mikäli en osaa selittää tai ei ymmärretä mitä haen takaa? :nauru:

Meinasin jo edelliseen viestiin laittaakin, mutta unohtui, että saat toki käyttää kuvia mallina, jos aiot teettää portin ja haluat mallikuvia selventääksesi, mitä haluat.

Tuossa seinän viereen taittuvassa mallissa on tosiaan se etu, että sen saa aika kivasti tehtyä leveämpäänkin aukkoon sopivaksi ja koostettua halutusta määrästä kappaleita. Toki tuon pystyyn nousevankin voi tehdä eri kokoisiin aukkoihin, mutta se nousee sitten aina vaan korkeammaksi, kun portin leveys kasvaa. Ja jokainen pystypiena leventää muutenkin kasaan nostettuna portin leveyttä.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 22:01  
+
0
Hieno juttu, kiitos!

maddy kirjoitti:

Toki tuon pystyyn nousevankin voi tehdä eri kokoisiin aukkoihin, mutta se nousee sitten aina vaan korkeammaksi, kun portin leveys kasvaa. Ja jokainen pystypiena leventää muutenkin kasaan nostettuna portin leveyttä.


Tuon takia haitari taitais ontua meillä. Koira on vielä pentu ja menee isoista väleistä läpi, joten kaltereita on oltava enemmän jolloin kasa kasvaa enemmän tielle.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 00:45)