Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 22.01.2015 klo 18:05

Kukkujat 37

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KUKKUJAT 37 - Torstaina, 22.01.2015 klo 18:05  
+
0
Kukutikuu ja jatkoa höpötykselle.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KUKKUJAT 37 - Torstaina, 22.01.2015 klo 19:05  
+
0

tihe kirjoitti:

Innna, ihanasti muistettu!
Maddy ja Griffon, kiva nähdä, että tekin ootte vielä täällä!



No mihinkäs sitä osais täältä lähteä :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KUKKUJAT 37 - Perjantaina, 23.01.2015 klo 09:08  
+
0
Voi elämä tuon koiran kans :nauru: Kiinnitin aamulla kotoa lähtöä tehdessäni huomion siihen, että koira nuuskii ja tökkii kuonolla takapuoltaan ihmeen tarmokkaasti. Kurkkasin sitten varuilta, että jos sattuukin olemaan tulehdusta tai jotain semmoista. Eikö mitä, kakkakokkarehan siellä perskarvojen joukossa roikkui. Vielä niin hyvin piilossa, että huomasi vain ihan kunnolla katsomalla. Eipä oo tuommoista ennen sattunut. Yäk, koiran takapuoltakin piti alkaa sitten kiireessä vielä pesemään :ttou: Pittääkö tuon kyykkäilyjä alkaa nyt tarkkaileen joka kerta. Tekniikka hukassa lumihankien takia tai jotain :nauru:
Vpn 06/13

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 16:18  
+
0
^Pyllykarvoja kannattaa vähän siistiä pitkäkarvaisilta, näin kertoi trimmaaja meille luennolla.

Mä oon kippeenä. Aamulla meinas itku tulla jo loppulenkistä kun oli niin tuskaista olla ja kotiin päästessä suoraan unille. Minä ja mun oikaisu reitit vielä, kova hanki mutta ei niin kova että ois meidän painoa kestänyt ja mukavasti raapaisi koivesta kun jalan nosti ylös. Välillä upposi ja välillä pysyi jalka hangen päällä. Lunakin melkein itkua väänsi että mikä tää sun reitti taas oli :nauru: Nyt mietin lähtiskö kauppaan koirien kanssa potkurilla vai oisko nälissään. Melkein pakko lähteä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 16:42  
+
0
^Täh, miten niitä peppukarvoja sit kantsis siistiä? Mä en oo ikinä tehny niille mitään, eikä niihin yleensä mitään jääkkään kiinni, ellei sit oo ripulia.

Käytiin siskojen kanssa Turun kv näyttelyssä kiertelemässä ja pitihä sitä vähä shoppailla: iso pussi siankorvia, siansaparoita, nahkaluu, hirnuva hevospehmolelu ja ihana pinkki valo hihnaan tai pantaan kiinnitettäväksi. Kerranki löyty valo, joka ei vilku, en tykkää yhtään sellasista. Tai tonkin saa vilkkumaan kahella nopeudella, jos haluu.

Ei vaan ollu kovin ilonen kotiinpaluu. :suru: Purkautumisketjuun jo tosta avauduin. En tajua, mikä Alissalla on. Ei leikkiny yhtään uudella lelulla ja kulkee kyyristellen kauemmas, jos meen sen luo. Ulkona se oli normaali ja hamuili mun hanskaa leikkikaluks. Kopeloin sen läpi, mut ei se reagoinu mihinkään kohtaan mitenkään erityisesti.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 17:42  
+
0
^En tullut kysyneeksi kyllä kun ei sellaista koiraa ole:mietiskel: Puudeliltahan pitää pyllynreikä ajella esiin ja pimppi tietysti:nauru: Mutta saattais näyttää pitkäkarvaisella koiralla hassulta ajella samaan tyyliin, joten kai siihen on joku oma kikkansa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 18:16  
+
0

Niii kirjoitti:

^Pyllykarvoja kannattaa vähän siistiä pitkäkarvaisilta, näin kertoi trimmaaja meille luennolla.



Häh? :eek: :nauru: Ei tuolla siinä persreiän ympärillä pitkiä karvoja kasva, joten en näe miten housukarvojen leikkely auttaisi. Housukarvat ei ainakaan edessä ole tuolla nelijalkaisella.

Tämä juttu nyt oli yksittäinen kerta ja johtui olettaakseni siitä, että täällä on melkoiset lumihanget ja tuo koirahan ei mene kakalla kuin sinne umpihankeen. Kökkii välillä sitten niin ihmeellisessä ja vinossa asennossa, että ihmekö ei ole koko koira p*skassa, kun yrittää tulla hangesta pois :nauru:

Ei ole muistaakseni sotkenut housukarvojaan edes silloin, kun on ollut ripulilla, joten näen ongelman ihan muussa kuin karvojen pituudessa :wink: Eikä ole edes trimmattava rotu, joten trimmaajan vinkit lienee tarkoitettu trimmattaville roduille :hymy:
Vpn 06/13

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 18:32  
+
0
^Ihan kaikille roduille suositteli joilla pitempi karva takapuolessa:hymy: Tuli vaan mieleen enkä itekkään välttämättä lähtis kynimään ellei ole useasti kokkareita pyllyssä kiinni.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 18:54  
+
0
^Vuodesta -93 tipsujen kanssa pyörineenä en käsitä tuota kommenttia :nauru: Uroksilla varsinkin saattaa olla varsin tuuheat ja muhkeat perskarvat, mutta ei niihin kyllä pjaska jää ellei ole ripulilla.

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 19:31  
+
0

Niii kirjoitti:

^Ihan kaikille roduille suositteli joilla pitempi karva takapuolessa:hymy: Tuli vaan mieleen enkä itekkään välttämättä lähtis kynimään ellei ole useasti kokkareita pyllyssä kiinni.



Ainaki omalla koiralla ne housukarvat on semmoset pönkät, eikä tule eteen, joten en nyt näe miten niitä vois trimmata hyödyttävällä tavalla. Ainoa josta saattais jossain tilanteessa olla hyötyä on se, jos ne ajais täysin pois. Muuten luulen, että vois olla enempi haittaa, jos niitä kävis keventämään tai lyhentämään. Pian ne törröttäis miten sattuu.

Trimmaajilla tahtoo olla vähän omat näkemyksensä rotuun kuin rotuun. Olenpa lukenut useamman valkkarin omistajan kokemuksia siitä, että trimmaaja on päin naamaa kauhistellut, kun ei ole haluttu trimmata valkkarin korvahapsuja tai vastaavaa näyttelyä varten. Valkkarihan ei ole trimmattava rotu, joten kehästä lentää aika äkkiä, jos tuomarille jää kiinni trimmaamisesta. Silti tosiaan ainakin muutama trimmaaja on tällä kantilla ollut. Mielipiteensä siis kullakin.

Tietysti jos tarvetta olis karvojen kynimiselle, sen tekisin. Tassunpohjista leikon karvat, koska talvella on lumipaakut ongelmana. Muuten en ole tarvetta nähnyt, enkä leiko. Sano trimmaajat mitä tahansa.
Vpn 06/13

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 19:50  
+
0
Helmilläkin on pitkät ja tuuheat perskarvat ja en ole koskaan niitä lyhentänyt tai muutenkaan trimmannut. Normikakka ei niihin jää, mutta joskus saattaa joku jäädä roikkumaan ja kun pussilla otan pois, niin sotkeentuu ne karvat siinä. Ja tietenkin jos ripuli on. Helmihän ei voi liikkua jos jotain ylimääräistä on perskarvoissa. Mutta ruma siitä tulisi jos ne karvat leikkaisi pois. Villakoirilta tietenkin trimmataan ihan lyhyeksi, ajellaan koneella.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 20:36  
+
0
Mulla ei tosiaan ole kokemusta asiasta eikä ole koskaan ollut pitkäkarvaista koiraa, mutta näin meille sanottiin:nauru: Enkä jäänyt asiaa sen kummemin ihmettelemään kun on tottunut Milan pyllyn ajelemaan esille ja kuulosti muutenkin ihan loogiselta:nauru: Ja en kyllä väärinkään ymmärtänyt sen sanomisia siitä olen sata varma.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 37 - Lauantaina, 24.01.2015 klo 23:32  
+
0
Ei meilläkään mitään perskarvoja ole koskaan trimmailtu (paitsi nyt Rillalta synnytyksen jälkivuotojen takia). Ei tule äkkiseltään mieleen yhtäkään koiraan, jonka kanssa tällaiseen olisi jouduttu turvautumaan.

tihe

tihe
Viestimäärä: 5

VS: KUKKUJAT 37 - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 17:28  
+
0

griffon kirjoitti:

No mihinkäs sitä osais täältä lähteä :nauru:


:peukku:

Meidän porukan vauvasta on tullut ihan ihme tissiposki minua kohtaan. Rehellisyyden nimissä meillä saa koirat suhteellisen vähän huomiota, ja siitäkin suurin osa tulee tuolta mieheltä. Toki minä itse ruokin ja ulkoilutan nuo, mutta vastaavasti myös koulutan ja komennan. Pojat on ihan mun koiria, mutta eivät mitenkään yltiötissiposkia. Tai no ovat, mutta ne edes yrittävät peittää sitä joskus. Keiko ("vauva", reilu 1v bullityyppinen sekoitus narttu) on parissa viime päivässä heittäytynyt ihan pässiksi. Se oli itkenyt perääni eilen, kun lähdin pariksi tunniksi pois ja mieheke jäi kotiin. Kun kävästiin äsken n.10min poissa yhdessä, Keiko ryntäsi eteisen portille vastaan (normisti pysyy paikallaan vaikkakin on innoissan), ja kun mies meni ohjaamaan ne paikalleen, Keiko kuikki koko ajan minua päin ja lopulta olkkariin päästyäni ryntäsi kinttuihini ja yritti hyppiä vasten (tätäkään ei tee kuin uusille vieraille). En mielestäni ole huomioinut sitä normaalia enempää. Hauskoja nää koirien sielunelämät, ainakaan meidän apinoilla niissä ei oo mitään järkeä :eitietoo:
https://www.facebook.com/thethreemascoteers

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 18:23  
+
0
Kylläpäs silmät painaa... Zzzzz... Tästä viikosta tulossa muutenki melko kiireinen ja tänään on ainoa päivä kun ei töiden jälkeen oo mitään ohjelmaa. Huomenna hakutreenit, torstaina kasvohoito, perjantaina keilaamaan ja lauantaina kaveriporukalla mökkeilemään. Voi sunnuntaina mennä koomaillessa :nauru:

Tänään tuli töissä puheeksi väsymys ja nukkuminen ja epäilivät siellä, et mun kannata mitään D-vitamiinin puutteita miettiä vaan pitäis mennä aikasemmin nukkumaan. En vaan yksinkertaisesti saa unta mihinkään kymmenen aikaan. Yhdeltätoista tulee aikaisintaan uni ja sillonkin pitää ehtiä sinne vilttien väliin kymmeneksi. Miten ihmiset oikein ehtii sänkyyn niin aikaisin, et viikollakin tulee se 7-8 h unta? :eitietoo: Monesti viikolla se uni tulee mulla vasta 11-2 välillä vaikka en edes päikkäreitä nuku. Aamulla sitten herään seitsemän pintaa ja sillon kyllä uni maistuis. :shifty:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.01.2015 klo 19:54)

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 19:49  
+
0
^Mulla on sama juttu. En tajua miten joillain on niin hyvät unenlahjat että saa unta koska vaan. Jos haluan nukahtaa ennen klo 12, mun täytyy mennä sänkyyn jo 10 aikaan.
En tiedä olisiko siihen jotain kikkaa että saisi paremmin unta :eitietoo:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 19:57  
+
0
^Sen oon ainakin omalla kohdalla huomannut, et lukeminen ei todellakaan auta. Saatan pahimmassa tapauksessa valvoa jopa viiteen jos kirjan erehdyn illalla aukaisemaan :shifty: Paras just on, jos vaan menee sinne sänkyyn, valot veks ja viltti korville. Mut tällöinkin, jos sinne menee aikaisin, niin se uni antaa odottaa itseään vähintään yhteentoista. Hirveesti ei siis houkuta mennä "turhaa" makoilemaan sinne tunniksi :roll: Avo taas on tässä suhteessa täysin päinvastainen. Sen ei tarvi ku silmät sulkea, niin johan tohina alkaa kuulumaan. :ylpea:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 20:12  
+
0
SanttuJ ja themaara: Oletteko kokeilleet rentoutus- tai uniharjoituksia? Kun mulla oli nukahtamisvaikeudet pahimmillaan niin uniharjoituksista ja reseptivapaasta melatoniinista oli paljon apua. Mitenkäs jalat, onko viileät, paleleeko? Kokeilkaa nukkua villasukat jalassa, sekin voi auttaa.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 20:12  
+
0
^^Joo ei se paikallaan makaaminen ihan herkkua ole varsinkin jos on ihan pirteä. Tästä syystä menen joskus nukkumaan vasta noin 12 aikaan kun ajattelen ettei uni kuitenkaan tule aikaisemmin ja sitten nukahtaminen viivästyy taas :shifty:
Mä usein alan kuuntelee musiikkia kun menen nukkumaan, mut olen huomannut ettei sekään ole ehkä paras mahdollinen tapa :hymy:

Lisäys:
^Minkälaisia rentoutus- ja uniharjoituksia on? :mietiskel:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.01.2015 klo 20:14)

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 20:28  
+
0
Vaikka mulla ei sen kummempia ongelmia nukahtamisessa ole (päinvastoin :nauru:), oon silti joka ilta juonut tätä teetä. Rentouttaa mukavasti ja unen laatu on ainakin itellä parantunut, nukun koko yön putkeen enkä heräile melkein ollenkaan, niinkuin joskus aikaisemmin.
Aluksi en millää uskonu minkään teen auttavan yhtään mihinkään, mut hyvin täällä nukutaan :cool:

Tätä versiota oon löytäny ihan lähimarketeista, ylempää mies on tuonut Stockan Delistä lähinnä.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 14:45)