Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 22.01.2015 klo 18:05

Kukkujat 37

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 20:32  
+
0
^Pitääpä kokeilla! :)
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 20:32  
+
0
^^^ En tiedä löytyisikö netistä sanallisia ohjeita luettavaksi, mutta ainakin sellaisia nauhoitteita on tarjolla useampia erilaisia. Mulla on omana sellainen kuin Unen aika - syvärentoutus hyvään uneen ja siinä harjoituksessa asetutaan rauhallisesti selälleen makaamaan, kädet vartalon sivuilla ja kuvitellaan kirkas, lämmin "pallo" jonka annetaan liikkua ruumiinosasta toiseen rentouttaen ja lämmittäen aina pikkuvarpaasta päälakeen asti. Mä en oo koskaan päässyt sitä harjoitusta loppuun saakka koska nukahdan aina. :nauru: Kirjastosta voisi varmaan löytyä lainattavaksi joku rentoutusharjoitus jos ei heti uskalla omaksi hankkia...

Muoks. Väksy lisää.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.01.2015 klo 20:33)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 20:34  
+
0
Mä oon kyllä kanssa sitten niin univammainen että oikeen ärsyttää. Kyllä mä unen saan ihan helposti vaikka olisi vähän meteliäkin, enkä heräile yöllä kovinkaan helposti, mutta se uni tulee aina aikaisintaan vasta yöllä 12, useimmiten sen jälkeen. Tosi turhauttavaa kouluviikkoina kun väsyttää niin että melkein pystyyn kuolee, jonnekin ehkä 7n asti ja sen jälkeen alkaa se piristyminen :roll: aamulla tuntuu usein ettei fyysisesti ole mahdollista herätä vaikka ainahan sieltä on tullut ylös noustua. Mulla menee aina pidemmillä lomilla unirytmi automaattisesti siihen että valvon jonnekin pikkutunneille ja herään vasta 11-12 päivällä, sekin ärsyttää mutta on ainoa unirytmi jolla mä pysyn pirteenä koko päivän ja saan jotain aikaiseksikin :eek: :eitietoo:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 20:41  
+
0
Mua taas ärsyttää, että en oikeesti kykene valvomaan. Jos on esim rauhallisia koti-iltoja, joskus kymmeneltä oon jo ihan unessa ja en vaan voi valvoa. En voi kattoo leffaa, en varsinkaan olla yhtään makuultaan tai nukahan välittömästi. Jotkut baari-illat joo onnistuu, mutta yleensä nukahan ihan yliaikasin ja en vaan maha sille mitään.. Mulla on kyllä tosi hyvät unenlahjat, pystyn nukkumaan lentokoneessa/linkissä/autossa tms tosi helposti, mutta en kykene yhtään valvomaan. Se välillä ärsyttää, kun ois kiva kattoo joku leffa tai pitää koti-iltaa niin mun on pakko mennä nukkumaan tai oon ihan mielettömän äree kun oon uninen.
skcu Pongo

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 20:48  
+
0
^Mulla ei sinänsä ole ongelmaa valvomisen kanssa, mutta jos valvon liian pitkään tai nukun yli klo 10 aamulla, mulle tulee kauhea päänsärky ja huono olo :neutral:

Jaijah kiitos :kumarrus: Pitää mennä kirjastoista katsomaan josko löytyisi :)
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 21:06  
+
0

Jaijah kirjoitti:

^^^ En tiedä löytyisikö netistä sanallisia ohjeita luettavaksi, mutta ainakin sellaisia nauhoitteita on tarjolla useampia erilaisia. Mulla on omana sellainen kuin Unen aika - syvärentoutus hyvään uneen ja siinä harjoituksessa asetutaan rauhallisesti selälleen makaamaan, kädet vartalon sivuilla ja kuvitellaan kirkas, lämmin "pallo" jonka annetaan liikkua ruumiinosasta toiseen rentouttaen ja lämmittäen aina pikkuvarpaasta päälakeen asti. Mä en oo koskaan päässyt sitä harjoitusta loppuun saakka koska nukahdan aina. :nauru: Kirjastosta voisi varmaan löytyä lainattavaksi joku rentoutusharjoitus jos ei heti uskalla omaksi hankkia...

Nuorempana käytin vastaavaa harjotusta kun uni ei meinannut tulla, mut päässyt unohtumaan koko homma. Pitääkin kokeilla seuraavan kerran kun silmät seisoo päässä vielä kahdentoista jälkeen. Kiitos muistutuksesta!

Mullakaan ei siis ole unen laadussa varsinaisesti mitään vikaa, vaan nukun tosi sikeästi sitten yön läpi. Ainoat mihin herään herkästi on huono asento, joka käytännössä tarkoittaa sitä, et avo tai Luna vie niin paljon tilaa, et tipun sängystä jos yritän kylkeä kääntää. :nauru: Mut tuo unen saanti vaan on vähän hankalaa. Sama vaiva ku nollella, et luontainen rytmi ois nukahtaa joskus kahdelta ja herätä yhdeksän tai kymmenen väliin.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 21:09  
+
0
Mä oon kanssa ollut koko täysi-ikäisyyteni ajan ihan uskomattoman tylsä mitä tuohon valvomiseen tulee. Mä menen viikonloppunakin nukkumaan viimeistään klo 23.00 ja pyrin heräämään kahdeksan jälkeen, baarissa oon ollut pilkkuun yhden käden sormilla laskettavan määrän ja mullakin on tuo sama että jos unta tulee liikaa niin aamulla on pää kipeä. Se on joskus ärsyttävää kun olisi kiva valvoskella muiden kanssa, mutta alkoholi nukuttaa vain entisestään ja sitten kun oon väsynyt niin musta tulee kiukkuinen eikä mikään huvita...
Rise to reset the world.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 21:16  
+
0
Ainoo missä minunkinkaltainen unikeko herää on kello neljä yöllä kun poikaystävä tuijottaa NHL-matsia samassa huoneessa. :nauru: Ja silloin ei millään saa unta ennenkuin on silmälaput ja äänet nollassa ja muuta, vaikka normaalisti nukahan vaikka kesken lauseen.. :shifty: En mä tiiä mikä siinä on, yöllä jos herää ja tv tai joku valo on päällä niin se häiritsee tosi paljon, vaikka illalla ei haittaa ollenkaan vaikka ois telkkari täysillä vieressä ja lamppu osottamassa suoraan silmään.
skcu Pongo

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 21:21  
+
0
Muakaan ei niinkään mikään ääni tai valo häiritse nukahtamista (se on muuten vaan vaikeaa), mutta kaikki ääni jonka ihminen tekee unissaan haittaa mua todella paljon, mm. kuorsaaminen ja syvä hengitys.
Mä herään ääniin todella herkästi mutta yleensä takaisin nukkumaan meno on suhteellisen helppoa.
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 21:47  
+
0
Mä oon melko tylsää baariseuraa silloin tällöin myös, varsinkin perjantaisin (työpäivän jälkeen jos lähtee) :nauru: Oon klo 22-23 ihan valmista kauraa nukkumaan, eikä siihen kauheasti auta alkoholi.. viime perjantaina tyttöjen illassa luulin että nukahdan pystyyn. Lauantaina sitten jos saa nukkua pitkään niin illalla jaksaa ehkä hieman valvoakin :peukku:

Tosin joskus kun olen alkoholia ottanut, heräilen öisin ihan koko ajan. Eikä välillä ole edes alkoholia kuvioissa kun tämä tapahtuu. Herään siis tunnin välein ilman mitään syytä, nukahdan hetken päästä ja sitten taas herään. Kauheeta pyörimistä koko yö, enkä edes tiedä mistä moinen voisi johtua.. :eitietoo:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 21:49  
+
0
themaara ja SanttuJ, ei kestä kiitellä. Muistan hyvin miltä tuntui kuukausien nukahtamisvaikeudet ja se ainainen väsymys.

Youtubestakin muuten löytyy jokusia uniharjoitus/syvärentoutus-pätkiä, mutta muistakaa pistää aikakatkaisu puhelimeen/tablettiin/tietokoneeseen noiden kanssa koska useissa on virkistyslauseet harjoituksen lopussa ja siinäpä sitä sitten ollaan kun ollaan entistäkin virkeämpänä.

Kokeilkaapa esim. tätä tai tätä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 22:42  
+
0
Tääl kans iltavirkku! nollen tapaan mulle luontanen rytmi ois kukkua johonki yökahteen -kolmeen ja sit nukkua puolillepäivin. Harmi vaa, ettei se oo tässä yhteiskunnassa kovin järkevä rytmi. Lomilla sit heittää rytmit häränpyllyä. Mä oon kans oppinu ton Jaijahin esittelemän rentoutustavan, jossa käydään kaikki kehon osat läpi ja se tosiaan on tehokas. Mulla auttaa myös se, et miettii mielessään jotain tosi tarkasti, esim. reittiä kotiin, mummolan sisustusta, iha mitä vaan, minkä voi kuvitella yksityiskohtasesti. Mul on lisäks yks mielikuvituspaikka, jonne kuvittelen itteni, jos en saa unta: lasihissi meren rannalla ja sen noustessa lasken numeroita ykkösestä ylöspäin (joo, älkää kysykö :nauru:). Toi hissiharjotus on jostain rentoutuskirjasta kans: kuvitellaan, et ollaan hississä ja numeroita laskiessa rentoutetaan kroppaa pikku hiljaa samaan tapaan ku Jaijahin tavassa. Toi hissihomma tepsii mulla: on helpottavaa, et on joku "paikka", jonne paeta ajatuksia ja keskittyy vaan ympäristön kuvittelemiseen ja laskemiseen.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 23:33  
+
0
Mä oon siittä pöljä, että vaikka tälleen viikolla saatan olla hyvinki väsyny jo joskus klo 21-22, niin en tyyliin koskaan mee nukkuun kuitenkaan ajoissa, vaikka mulla ei mitään ihmeempää tekemistäkään ois. Kukun aika poikkeuksetta aina sinne puolelle öin..
Herätyksiä mun pitää laittaa aina vähintään kaks, torkuttaa en osaa. Mulla on vähän semmonen huono 'tapa', et saatan tietämättä laittaa herätyksen kiinni ennenku se edes soi, tai sitten se ehtii päästää jonku yhden sadasosasekunnin kestävän äänen ku pyyhkäsen sen kiinni. Tän takia häätyy olla toinenki herätys, ku enhä mä koskaan ois missään ajoissa ilman :nauru:

Junassa ja bussissa matkustaminen on ehkä ärsyttävintä koskaan, varsin jos on pitkä matka ja siellä häätys ehkä vähän torkahtaa. Herään AINA, ku auto tai juna alkaa pysähtyä. Siis aina. Mut ei ainakaan mee omasta pysäkistä ohi, se hyvä puolihan siinä on :nauru:

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KUKKUJAT 37 - Tiistaina, 27.01.2015 klo 23:51  
+
0
Aika monella tuntuu olevan ongelmia unirytmissä. Jossain dokumentissä siitä taisi olla ihan juttua, että kaikilla se biologinen unirytmi ei ole sama ja että tämä nyky-yhteiskunnan luoma rytmi ei ole edes mikään normaali, ainoastaan jäänne entisistä ajoista kun peltotöihin ym. piti ehtiä valoisaan aikaan. En sitten tiedä :nauru:

Mä en edes tiedä miksi se nukahtaminen on niin mahdotonta ajoissa, mä kuitenkin pystyn nukkumaan (ja yleensä nukunkin) bussissa, autossa, junassa, lentokoneessa jne. Nykyisin vaan koirat vähän haittaa tätä tapaa kun niitä pitää vähän matkustaessa vahtia :shifty: Muistan kun kerran Rollen kanssa olin junassa ja kävin nukkumaan niin eihän siitä mitään tullut, aina kun nukahdin ja joku mies käveli ohi ja erehtyi katsomaan mua niin Rolle aloitti kauhean metelin. Seurasin sitä tilannetta yhdessä vaiheessa niin että esitin nukkuvaa, niin ei tullut mitään reaktiota jos naiset käveli ohi tai jos mies meni mutta ei katsonut mua :eek: sitten kun luovutin ja pysyttelin hereillä niin Rollekin pystyi rentoutumaan ja kävi itse unille :roll::nauru:

muoks. Ehkä se tosiaan on parempi että en nukukaan, mm. kerran myöhästyin töistä kun heräsin ihan liian myöhään ja olin jo noin 40 km:n päässä oikeasta pysäkistä..
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.01.2015 klo 23:53)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 28.01.2015 klo 12:24  
+
0
Kyl vaan mulla on ihan ihmeellisiä facebook kavereita! :nauru:

Tossa jokunen aika sitten huomasin ku yks facekaveri oli laittanut hevoskuvan. Katoin kuvaa ja huomasin et on laitettu suitsien turparemmi vähän väärin ja menin sitte ihan ystävällisesti asiasta huomauttamaan, et sori että tulen kommentoimaan mutta toi turparemmin on vähän väärällä puolella kuolainta (kyseessä oli siis remonttisuitset ja turparemmi oli laitettu normaalin turparemmin tapaan kiinni väärälle puolelle). Noh, katoin jossain vaiheessa et hitto menikö se tyyppi nyt poistamaan koko kuvansa ku ei enää tossa omassa uutisvirrassa näkyny.

No joo, mitä vielä, oli sitte tää kaveri vetäny herneet nokkaansa mun huomautuksesta ja oli poistanut mut kokonaan kaverereista :nauru: Sain mä pienet naurut siinä kohtaa, että mahtaa olla melkoisen tiukkapipo ihan IRL jos ystävällisesti huomauttaa jostain virheestä ja siitä suuttuu noin paljon että täytyy poistaa kavereista. Hohhoijjaa.

Ja tässä taannoin yks tyyppi poisti mut kavereista ihan ilman syytä ilmeisesti. Ihmettelin et miksei ko. tyypin päivityksiä enää näy ja kappas, eihän se oo enää edes kaverilistalla. Noh, eipä kyllä haittaa, ihan ihme tyyppi oli kyllä muutenkin et paree että poistikin :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 28.01.2015 klo 12:51  
+
0
^Kuulostaapa oudolle että tuommoisesta suuttuu noin paljon. Musta tuo ei ollut sulta mitenkään loukkaava kommentti. Noh kyllähän niitä kaikenlaisia ihmisä tähän mailmaan mahtuu. Ei ollut varmaankaan sun arvoinen ihminen kun tommosesta suuttuu=D
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 28.01.2015 klo 13:41  
+
0
Voi ei.. Voiton kasvattaja sai mut ylipuhuttua viikonlopun ryhmänäyttelyyn. Toivon että junnukehässä saa jotain anteeksi. :shifty: En oo ikinä esittäny koiraa ja Voitolle tää on tietty kans ensimmäinen pyörähdys kehässä. Täytyy sanoo että kyllä jännittää. :neutral:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 28.01.2015 klo 14:51  
+
0

magik kirjoitti:

^Kuulostaapa oudolle että tuommoisesta suuttuu noin paljon. Musta tuo ei ollut sulta mitenkään loukkaava kommentti. Noh kyllähän niitä kaikenlaisia ihmisä tähän mailmaan mahtuu. Ei ollut varmaankaan sun arvoinen ihminen kun tommosesta suuttuu=D


Haha, siis joo ihan ystävällisesti ilmoitin, en mitenkään vittumaisesti. Ihan siis jo hevosta ajatellen ja kun se oli ihan siinä kuolaimen takana (pitäis olla siis edessä :D ). Noh, kaikenlaisista kommenteista nykyajan ihmiset tuppaa suuttumaan ja luulis ottavan ihan mielellään vastaan palautetta jos itse on tehnyt epähuomiossa väärin tai ei ole tiennyt miten jokin asia tehdään/laitetaan.

Noh, eipä toi kyllä maailmaa kaada jos tyyppi mut poistikin kaverilistalta :nauru: Koskaan olla oltu mitään yimpiä ystävyksiä, pikemminkin nuoresta asti sellasia "koulututtuja", eikä olla koskaan vissiin edes pahemiin hengailtu muuta ku koulussa tyyliin välitunnilla muiden kavereiden kesken jotain turistu :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 28.01.2015 klo 15:22  
+
0
Lepon bestisvillis hoidossa ja jestas mikä säätö kun mul on pyykkivuorot täs just samaan aikaan. :nauru: Tuli siis vähän yllättävä lääkärimeno villiksen omistajalle niin toi puudelssonin meille, nyt mä säädän näiden kans ku kerran tunnissa meen alakertaan pyykkäämään ja koirat erotan portilla ettei käy vaan mitään kun oon poissa. Herra puudeli on tietysti hämmentynyt tästä kaikesta, kitisee kun lähen ja riemu on katossa kun palaan, hirvee hyppiminen ja etujaloilla raapiminen kun haluis syliin ja vessakäynnin jälkeenkin on ihan riemuissaan. :roll: Seuraa koko ajan mihin meen ja jos oon sohvalla niin tunkee ihan muhun kiinni nukkumaan... :nauru: Leppo vaan seuraa puudelia häntä heiluen ja suu nauravaisena.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: KUKKUJAT 37 - Keskiviikkona, 28.01.2015 klo 19:26  
+
0
Minulla oli pitkään niin, että piti päästä nukkumaan aina klo 21. Mutta se johtui ainakin osittain siitä, että Helmi ei osannut nukkua aamuisin, vaan herätti aina klo 4 tai viimeistään 5. Pakko oli käyttää se ulkona silloin ja sitten samalla jäin syömään aamupalaa. Menin sen jälkeen kyllä takaisin nukkumaan, mutta silti olin jatkuvasti väsynyt, kun en saanut riittävästi yhtäjaksoista unta. No, koirat ovat kesästä asti nukkuneet aamukahdeksaan asti, joten oma nukkumaanmeno siirtyi vähän. 21.30 menin nukkumaan. Kunnes tuli pentu, joka hepuloi sinne melkein iltakymmeneen asti… Ja aamuherätyksetkin aikaistui taas kun pentu herättää klo 6. Mutta tarvitsen sen 9 tuntia unta että jaksan olla pirteänä koko päivän.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 23:00)