Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 19.02.2016 klo 23:55

Kukkujat 38

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 24.08.2016 klo 12:29  
+
0

nnora kirjoitti:

Tigru, hurjaa ! Mistä jänisruton voi saada ? Onko se vähän kuin myyräkuume ? Mulla kerran epäiltiin myyräkuumetta ja olo oli aivan _tosi_ huono. Ei sit testejä kuitenkaan otettu.



Sain hyttysen pistosta luultavasti. Ainakin jaloissa oli useampi siihen sopiva jälki. Sen siitä saa kun rämpi umpimetikössä koirien kanssa tuntitolkulla :eitietoo: Kuumetta oli aika hurjasti alussa (39,5 sekä buranan että panadolin vaikuttaessa) ja päätä, lihaksia ja niveliä särki. Edelleen lämpö seilaa ja mua yskittää ajoittain ihan tolkuttomasti mutta suunta on parempaan päin. Pari viikkoa tulee huomenna täyteen sairastumisesta ja onneksi tosiaan tajusin aika pian mistä on kyse niin sain lääkkeetkin nopeasti. Tähänhän on antibiootit toisin kuin myyräkuumeeseen. Ja jos jotain hyvää niin mun pitäis saada tästä immuniteetti loppu elämäksi :jjei:

Ruton kourissa kannattaa tietysti haalia kotiinsa lisää koiria joten Hippa Hipsutius on meillä on hoidossa. Ja täytyy kyllä ihmetellä miten helposti menee neljäskin koira tässä ohessa. Paljon pienempi muutos kuin muutos kahdesta kolmeen. Lisäksi voisi ihmetellä sitä miten ihmiset voi kokea tällaisen lauman jotenkin syyksi tunkea ihan iholle. :mietiskel: Eilenkin väistin ensin toiselle polulle miestä koiran kanssa. Se tulee perässä ja minä sanon että me mennään nyt vaan ohi. Ei kun hän haluaa että koirat tervehtii. Minä sanon ettei me nyt tervehditä kun meitä on näin monta ja yhdellä on juoksut ja yksi on uros (ei oikeasti edes ollut juoksut mutta kun ajattelin että se vois auttaa tajuamaan). "Mutta tää on tosi vanha!" (en edelleen tajua mikä selitys se on millekäään?) Minä totean että me ei silti tervehditä ja komennan koiria eteenpäin ja nää alkaa juosta perässä ja tivata onko mun koirat taistelukoiria vai miksi minä en voi tervehtiä kun hänen koira on niiiin kiltti ja vanha ja... plaah. Lopulta totesin että se tunkee sen koiran jokatapauksessa meidän lauman keskelle joten pysähdyin ja otin koiria haltuun. Sitten tyyppi toteaa että koira on oikeastaan hänen naisystävän ja että hän ei sitä uskalla silittää kun se voi purra koska vaan "mutta on tosi kiltti ja vanha". Voi luoja.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 24.08.2016 klo 12:50  
+
0
Prosentuaalisesti siirtymä 2 -> 3 on isompi, kuin 3 -> 4 siks se on helpompi :nauru: :kieli:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 24.08.2016 klo 14:00  
+
0

Tigru kirjoitti:

Sitten tyyppi toteaa että koira on oikeastaan hänen naisystävän ja että hän ei sitä uskalla silittää kun se voi purra koska vaan "mutta on tosi kiltti ja vanha". Voi luoja.


:nauru: repesin :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 24.08.2016 klo 21:23  
+
0
Tulee tosta Tigrua ahdistelleesta miehestä mieleen eräs kerta, kun Alissa oli vielä pentu ja siirryttiin kävelytieltä reilusti sivuun namien kanssa harjottelemaan, kun näin toisen koirakon tulevan vastaan. Mies päästi beaglensä tulemaan fleksissä vapaasti meidän luo ja tuli siihen jotain turisemaan ja sano, että: "Joo, tää on vähän tämmönen arvaamaton". :eek: Onneks sillä kertaa koira käyttäyty ihan ok, mutta kyllä silti ärsytti, kun yritin opettaa Alissalle muiden ohittamista, se kun ois halunnu moikata kaikki ohimenevät koirat ja ihmiset. Sama beagle lenkkeili usein perheen pienten lasten kanssa, fleksissä tietty, vaihdettiin aina suuntaa, kun ne oli tulossa vastaan.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 24.08.2016 klo 21:30  
+
0
Työkaverille kävi keväällä inhottava juttu, kun hänen ottamansa kodinvaihtajachihuahua jouduttiin lopettamaan golfpallon kokoisten virtsakivien vuoksi vain pari viikkoa kodinvaihdon jälkeen. Hän oli asiasta kovin maassa ja valitteli että elämä on yhtäkkiä kamalan tyhjää ilman koiraa, joten otin asiakseni etsiä hälle hyvistä lähtökohdista olevan pennun. Rotu vaihtui sheltiksi kun toiveissa oli agilityharrastus ja parempi kylmänkestävyys, ja nyt ensi viikolla haetaan superkivalta kasvattajalta reipas trikkipoika. Että voi tulla hyvä mieli toisen puolesta :hymy:
Rise to reset the world.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 24.08.2016 klo 22:45  
+
0
^Nyt rupes kiinnostamaan, et mikä kasvattaja kyseessä... Voitko laittaa yksäriä? :hymy: Kiva varmaan ettiä toiselle pentua, mä ainakin rakastan selailla kasvattajien sivuja, sukutauluja ja muita, voi tosin olla, et oma pentukuume ei kestäis moista. :nauru:

Mä varasin eilen lennot Australiaan, en voi vieläkään uskoa... Sisko lähtee lokakuussa sinne working holidaylle ja me mennään kahen siskon kanssa sit moikkaamaan sitä reiluks kaheks viikoks joulu-tammikuussa. :aurinko: Tuli jo pienoinen kriisi siitä, et joulu on tänä vuonna hiukan erilainen, mut toisaalta joulu rannalla ei kuulosta hassummalta. :nauru: En oo ikinä ollu lomalla jossai lämpimässä sillon, kun täällä on talvi, se aurinko tuntuu varmaan taivaalliselta keskellä pimeyttä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KUKKUJAT 38 - Torstaina, 25.08.2016 klo 12:01  
+
0
Mä sain kämpän myytyä ja ens kuussa ois muutto semmoseen kanihäkin kokoiseen yksiöön. Saapi nähä mitä kääpiöt siitä tykkää. :nauru: Onneks asumus on vaan pari yötä viikossa ja toivottavasti vaan vajaan vuoden ajan ja muuten saahaan asustella leveästi Savossa kolmessa kerroksessa. Säästyypähän rahaa muuhun.

Mut muutto, liittymien muutto ja kaikki voi härre ja guud. :roll: En tykkää.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 38 - Tiistaina, 06.09.2016 klo 17:20  
+
0
^ Uu, mä taas niin kovasti haluaisin muuttaa. :nauru: Haluaisin alkaa pakkaamaan ja etsimään uutta asuntoa, mut kun mitään ei tiedä vielä mistään (miehen työnsaanti lähinnä se määrite että mihin muutetaan ja millon)... Noh, toivotaan kovasti että asiat tästä lutviintuisi. Eiköhän ne teidänkin koirulit nopeasti sopeudu uuteen asumismuotoon. :hymy:

Himoksella olis nyt viikonloppuna Onnidog-koiratapahtuma. Onkos ketään täältä menossa? :hymy: Lähden pallopaimennusopen kans sinne, saan olla palloilussa koulutusapulaisena. :aurinko: Kaikenlaisiin lajeihin järjestetään siellä koulutusta jos haluaa koiransa kanssa käydä kokeilemassa, sit on mätsäriä ja aksakisaa ja kaikenlaista muuta mukavaa. :hymy: En malta oottaa!
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 06.09.2016 klo 17:20)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KUKKUJAT 38 - Tiistaina, 06.09.2016 klo 19:56  
+
0
Yksiössä asustaa vaan pari yötä viikossa mä ja koirat. En mä toisen ihmisen kanssa mahtus varmaan ees kaksioon.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 38 - Tiistaina, 06.09.2016 klo 21:54  
+
0
^ Joo niin mie luin tosta ylempää että tollanen osa-aika-asumismuoto olis toi yksiö. :hymy: Varmasti ne hauvat siihen tottuu.
Lenkkikaveri sano mulle kun puhuttiin muuttamisesta, että kai me mahduttais miehen ja koiran kans johonkin kivaan pikku yksiöönkin kaupungissa... Mut meilläkin kun tota tavaraa on täällä 50 neliön kaksiossa ihan riittämiin, niin miten ihmeessä sen saisi muka yksiöön sullottua. :nauru: Eijeiei, samankokoinen, isompi tai korkeintaan viis neliöö pienempi sen uuden asunnon olla pitää.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KUKKUJAT 38 - Tiistaina, 06.09.2016 klo 22:18  
+
0
Meillä on onneksi savossa semmonen rintamiestalo mörönperseessä että koiriakin oon pitänyt ihan irti ulkona. Eivät kovin hanakasti tiellekkään ole pyrkineet niin saavat olla jatkossakin. Ja voin välillä jättää kääpiöt miehen hoiviin. On lääniä kolmessa kerroksessa. Ai hitto tavaran määrääkin ollaan vielä hamstraajat ohjelmassa joku päivä:nolo:

Monesti miettinyt miten ihmiset mahtuu yksiöön kahestaan. Koko ajan toisen naama nenän eessä. :eek:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 07.09.2016 klo 11:40  
+
0

dinski kirjoitti:

Himoksella olis nyt viikonloppuna Onnidog-koiratapahtuma. Onkos ketään täältä menossa? :hymy:


Mua on alkanut ärsyttää mun asenne tota Onnidogia kohtaan. Pitkään mietin ja pohdin, josko tänä vuonna sinne lähtisi, mutta lopulta totesin ainoan kiinnostavan koulutuksen olevan Reija Niemisen hakukoulutus (joka sitten täyttyikin ennen kuin ehdin mitään päätöstä tehdä :shifty:). Muuten kouluttajat ei joko sanoneet mulle mitään tai eivät muuten vaan olleet sitä mistä olisin valmis maksamaan. Mua siis oikeasti harmittaa, että tietyissä lajeissa oma harrastaminen on mennyt sille tasolle, että mietin tällaisia... Varsinkin, kun hyvinkin monella kouluttajalla voisi olla jotain annettavaa, mutta en vaan viitsi kuluttaa aikaa ja rahaa "jos ei sitten hyödytäkään mitään" :roll: Tietysti saa olla onnellinen, että on käynyt niin hyvä tuuri että kouluttajina on ollut ihan mahtavia, menestyviä ihmisiä, mutta eihän sen pitäisi poissulkea mahdollisuutta oppia muilta.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.09.2016 klo 11:41)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 07.09.2016 klo 12:15  
+
0

eetla kirjoitti:

Monesti miettinyt miten ihmiset mahtuu yksiöön kahestaan. Koko ajan toisen naama nenän eessä. :eek:



Me asuttiin just kymmenen kuukautta miehen ja neljän koiran kanssa 40 neliöisessä kerrostaloyksiössä. Jotain kummaa siinä kämpässä oli, koska mä viihdyin siellä huomattavasti paremmin kuin aiemmassa 67 neliöisessä luhtitalokolmiossa, jossa oli pihakin. Tossa yksiössä ei ollut edes parveketta. Ennakkoluulot tuosta yksiössä asumisesta oli tosi kielteiset, mutta aivan yli odotusten mahduttiin ja sopeuduttiin koko porukka. Toki olin ja olen helvetin iloinen, kun päästiin muuttamaan väljempään ja rauhallisempaan :nauru: Ehkä siinä viihtymisen taustalla vaikutti myös tietoisuus siitä, että kämppä oli väliaikainen.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.09.2016 klo 12:17)

jakiem

jakiem
Viestimäärä: 74

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 07.09.2016 klo 13:22  
+
0

dinski kirjoitti:

Himoksella olis nyt viikonloppuna Onnidog-koiratapahtuma. Onkos ketään täältä menossa? :hymy:



Kateltiin parin ystävän kanssa ettö olis mielenkiintosta lähteä, mutta miulla Virna liian nuori vielä ja tovi menee säästämiseen. Mutta tarkoitus olisi joku vuosi vielä Onnidogiin päästä, toivottavasti tapahtuma pidetään vielä useana vuotena :D
Kääviln Nella (4/2002)
Toyviln Enni (6/2005)
Buhund Virna (7/2016)

Unesta piirretty, hiilistä hiottu - Kolmen koiran kopla ja se kaksijalkainen.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 07.09.2016 klo 14:22  
+
0

Rorys kirjoitti:

[quote=eetla] Monesti miettinyt miten ihmiset mahtuu yksiöön kahestaan. Koko ajan toisen naama nenän eessä. :eek:



Me asuttiin just kymmenen kuukautta miehen ja neljän koiran kanssa 40 neliöisessä kerrostaloyksiössä. Jotain kummaa siinä kämpässä oli, koska mä viihdyin siellä huomattavasti paremmin kuin aiemmassa 67 neliöisessä luhtitalokolmiossa, jossa oli pihakin. Tossa yksiössä ei ollut edes parveketta. Ennakkoluulot tuosta yksiössä asumisesta oli tosi kielteiset, mutta aivan yli odotusten mahduttiin ja sopeuduttiin koko porukka. Toki olin ja olen helvetin iloinen, kun päästiin muuttamaan väljempään ja rauhallisempaan :nauru: Ehkä siinä viihtymisen taustalla vaikutti myös tietoisuus siitä, että kämppä oli väliaikainen.[/quote]

Mulla vaikutti tuohon 22 neliöiseen (siis oikeesti pienen) yksiön vuokraamiseen myös se että seon vaan vuoden ja vaan kaks yötä viikossa. Jos ois enemmän niin oisin ottanut sit sen melkeen puolet kalliimman ja isomman ja saunallisen kaksion.

Kaikkeen tottuu toki. Ja kun elän vain matkalaukkuelämää niin tavaroitakaan ei ihan päälle kylykiisä tartte sinne kämppään roudata. Nyt pähkin että ostanko semmosen parin kympin kapseli kahvinkeittimen oisko se tarpeellinen jos joskus tekee kahvia mieli, mut mietin pitääkö sitä joka käytön jälkeen pestä vai onko se vesi sisään ja kapseli ja ei ku käyttöön.

Just hain viikon ab kuurin poskiontelotulehdukseen tai siis alkavaan mut pakko vähän "ennakoida" kun on ens pe lähtö sinne kosille ja siellä ei oikeen voi ab kuuria nappasta kun ei saa olla auringossa menee vähän reissu hukkaan jos möllöttää hotellihuoneessa kokoajan. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 09.09.2016 klo 21:36  
+
0
Tänään soitti treenikaveri kun olin töistä lähtemässä ja ehdotti pientä tosielämän etsintätehtävää. Yhdellä marjastajalla oli tippunut metsään avaimet ja kaipasi sinne apua. Mehän tiitteränä paikalle kurvattiin ja Innihän löysi ne avaimet! Kyllä oli sellainen hyvän mielen tehtävä, että vieläkin lämmittää mukavasti. :aurinko:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: KUKKUJAT 38 - Maanantaina, 12.09.2016 klo 15:15  
+
0
^Vau, hyvä te! :hymy:

Kirjoittelin kahdesti(!) mielipidettäni maksullisisa koulutuksista, mutta pyyhinkin kaiken pois :nauru::shifty:
spn -13
broholminkoira, uros -16

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 38 - Maanantaina, 10.10.2016 klo 17:55  
+
0
Tänään käväisin lähistölle juuri avatussa Puuilossa, kattelemassa mitä kaikkea kivaa koirakrääsää sieltä löytyy. :shifty: Oli aika siistiä, kun koirien leluja, hoito- ja ulkoilutarvikkeita, ruokia, luita, sekä herkkuja oli jokaista 5m:n hyllyn verran.. :love::nauru: Leluja hypistelin kaihoisasti pitkään vaikka niitä on jo liikaakin, meinasin ostaa frisbeen mutta sit hokasinkin ulkoilutarvikkeista led-valopannan joka ladataan USB:lla ja ostinkin sen. :hymy: Autopuolelta piti käydä ettimässä kumiharja irtokarvojen poistoon tekstiileistä, kun edellinen kumisuka oli jo ihan kulunut.
Muu päivä on menny virkatessa ja ulkoillessa, kohta puoliin olis kaurarieskojen tekoa. Missäs muut kukkujat huitelee? :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KUKKUJAT 38 - Perjantaina, 21.10.2016 klo 21:05  
+
0
Heissan! Eipä oo täälläkään tullut pitkään aikaan edes käytyä lukemassa mitään. :hymy: Kovin on hiljainen palsta nykyään. Syksy on ollu ihan hirveää hulinaa, aloitin kesäkuussa työt (vihdoin, muistan miten täälläkin on tullut depisteltyä työttömyyttä) ja siihen vielä iltalukio päälle, ihanaa kun on paljon tekemistä.

Mytty täyttää ensi kuussa jo 1! Aika menee ihan hurjan nopeasti, vastahan se pieni köntti meille tuli ja Muhku oli ihan masentunut.



Muhkulla on ongelmia nyt toisen etutassun kanssa, tai oikeastaan ilmeisesti kyynärnivelessä, ensi viikolla mennään käymään ortopedillä katsastamassa mitä koivelle kannattaisi tehdä. Se menee ihmeellisesti välillä pois paikoiltaan ja Muhku ei varaa sille painoa ollenkaan. Kun jalan (tai mikä lie siellä nyt vialla onkaan) rusauttaa paikoilleen niin meno jatkuu yhtä kovana kuin ennen paikaltaan menoa. Onhan se silti tutkittava. Harmittaa vaan kovasti kun juuri ollaan oltu ties miten pitkä aika ilman lonkkaongelmia niin uusi vaiva tuli tilalle. :neutral:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.10.2016 klo 21:05)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KUKKUJAT 38 - Keskiviikkona, 26.10.2016 klo 19:52  
+
0
^ Kiva kuulla teidän kuulumisia! Mahtavaa että oot saanu työpaikan ja touhua riittää. :hymy: Ootko viihtyny siellä hyvin?

Kurja uutinen toi Muhkun koipi... :neutral: Toivottavasti ei mene pahemmaksi ja saisitte eläinlääkäriltä/ortopediltä asiaan apua. Kertoilehan sitten että miten kävi! Täällä pidetään peukkuja.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6328
Viestejä yhteensä545677
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 04:00)