Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:43

Kun olin lapsi...

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

KUN OLIN LAPSI... - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:43  
+
0
...minulla oli kaksi mielikuvituskoiraa, Tico ja Tiikeri. Rotuna taisi olla chihuahua vaikka en oikeasti sitä rotua ikinä ole itselleni halunnut.
...koulumatka kesti talvella ihan tolkuttoman kauan sillä veistelin lumipaakuista erinäköisiä eläimiä
...lauloin joka paikassa. Siis AIVAN joka paikassa, mm. busseissa, juhlissa (pyynnöstä tai ilman), koulussa, yms.
...rakastin vampyyritarinoita ja halusin että minustakin tulisi vampyyri. (Ja tämä oli kaaaauan ennen Twilighteja.)
...kuvittelin että sokerivettä juomalla pystyi taikomaan. Se litku oli kamalaa mutta hei, jos sen avulla saa taikavoimia niin...

Entä teidän lapsuutenne?
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KUN OLIN LAPSI... - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:56  
+
0
Minä ahmin Pikku vampyyri kirjoja pienenä ja siihen liittyi myös suurin osa sen aikaisista leikeistä ja sain äitini huolestumaan, että jollain tapaa "vinksahtaisin" niistä kasvaessani. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KUN OLIN LAPSI... - Maanantaina, 24.05.2010 klo 21:19  
+
0

Fay kirjoitti:

...rakastin vampyyritarinoita ja halusin että minustakin tulisi vampyyri. (Ja tämä oli kaaaauan ennen Twilighteja.)

Minä rakastin myös ja juoksentelin pitkin meidän pihamaata pyyhe viittana, pyykkipojalla kiinnitettynä. Innoittajana oli Pikku Vampyyri-sarja ;)

Lapsena vuodet tuntui kestävän paljon pidempään, synttäreitä piti odottaa ainakin ikuisuus.
Mulla myös koulumatkoihin upposi paljon aikaa, vaikka matkaa oli suoraa tietä 900m. Mutta mun mielestä oli kiva kulkea peltojen ja metsien poikki, jolloin matkasta tuli vähintään kaksinkertainen. Pysähtelin myös viemään ötököitä tien yli (tämä tapa on vieläkin..) ja monesti mulla olikin pohdittavaa, kun ei ollut ihan selvää kummalle puolelle se otus tahtoi.
Lapsena mä myös ihalin mun isosiskoa ihan älyttömästi ja halusin aina olla kuin se ja koitin olla pikkusiskolleni samanlainen isosisko.
Pidin myös päiväkirjaa ihan siitä asti kun opin kirjoittamaan ja mulla on ne kaikki yhä tallella. Itku tulee usein, kun lukee miten tekstit vähitellen alkaa kertoa vakavammista jutuista, kuten siskosta, vanhempien tappeluista ja koulukiusaamisesta, eikä enää siitä miten hauskan ötökän löysin sinä päivänä.

Mutta 8-9-vuotiaaksi mun elämä oli yhtä juhlaa ja niitä aikoja on usein ikävä tässä aikuistumisen ohessa :')
Varjo 12/2010 ♥

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KUN OLIN LAPSI... - Maanantaina, 24.05.2010 klo 21:52  
+
0
Täälä kans yksi vampyyri ja noita fani :heiluti: En enään muista mikä se kirja oli jota lainasin kaverilta joskus ala-aste ikäsenä mutta se tuntu niiin hurjalta, kannessa tais olla pääkallo tms ja sielä oli juttua noidista, ihmissusista, vampyyreistä ja kaikesta mahdollisesta. Luin myös Pikku vampyyri kirjoja
(Viestiä on muokattu maanantaina, 24.05.2010 klo 21:52)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KUN OLIN LAPSI... - Maanantaina, 24.05.2010 klo 21:59  
+
0
Noidan käsikirja

Oliko tuo?
Mä ainakin salaa lainasin tuon kirjastosta ja sit luettiin sitä kavereiden kanssa ja oltiin ihan tukka pystyssä.. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Numika

Numika
Viestimäärä: 22

VS: KUN OLIN LAPSI... - Maanantaina, 24.05.2010 klo 22:51  
+
0
...kuvittelin että fillarini on hevonen, koska kouluun ratsastaminen oli paljon siistimpää kuin pyöräily
...halusin velociraptorin lemmikiksi, koska ne oli niin cooleja Jurassic Parkissa
...sanoin hämähäkkejä ähämäkeiksi
...halusin ruveta pokemonkouluttajaksi ja kuljimme kaverin kanssa pitkin kylää "pyydystämässä pokemoneja"

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KUN OLIN LAPSI... - Maanantaina, 24.05.2010 klo 23:01  
+
0

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 00:33  
+
0
Mun isä on aina metsästänyt kettuja. Käytiin aina yhdessä moottorikelkalla tarkastamassa pyydykset, ja ilmeisesti noista reissuista johtui lapsuuteni kettufanaattisuus. Muistan kun piirsin tosi paljon piirustuksia, joissa järkyttävä jättiläishampainen kettu ajaa tukka putkella moottorikelkkailevaa isää takaa kamalat veriroiskeet suusta roiskuen.. Isä oli kamalan otettu noista piirustuksista ja säilytti ne, mutta enää niitä ei löydy mistään.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 08:43  
+
0

Numika kirjoitti:

...kuvittelin että fillarini on hevonen, koska kouluun ratsastaminen oli paljon siistimpää kuin pyöräily



Ai niin polkupyörähevostelut! Polkupyörän selässä myös kevennettiin "ravissa".. Varmaan fiksun näköistä.. :viheltel:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 08:49  
+
0
^Niin kevennettiin!
Leikittiin myös pihalla hevosia ja juostiin- anteeksi, laukattiin ja ravattiin- pitkin pihaa.
Pidettiin myös estekisoja, joissa esteinä toimivat pensasaidat.
Hevosmaiset ääntelyt kuuluivat tietysti asiaan! :shifty:

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 09:20  
+
0
Voih...polkupyörähevostelu oli niin tuttua. Fillareilla ratsastettiin missä milloinkin...ja tosiaankin ravissa piti satulassa keventää. Ja kyllä leikittiin hevosia jalankin, joku oli ratsastaja ja joku hevonen. Hyppynaru toimi suitsina. Pihaan rakennettiin erilaisia esteitä. Voi noita aikoja. :hymy:

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 09:47  
+
0
Pyöräillessä oli myös kiva leikkiä prätkähiiriä :jjei:

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 09:52  
+
0
Mekin ollaan estehypitty pitkin pihamaata ja tehty kaikenmaailman kouluratoja.

Lapsuuden leikit oli kyllä huippuja, miksei enää oo sellasta mielikuvitusta ja taitoa heittäytyä johonkin niin sataprosenttisesti? Leikittiin mm. ameeboja (jep, katottiin liikaa luontodokkareita). Ameeba -leikki oli vallan sosiaalista -heitettiin peitot niskaan ja ryömittiin puhumatta ympäri kämppää. Kun eihän ameebat tee muuta :roll: Kaivettiin talvella myös lumikasoihin luolia, ja leikittiin leijonia. Koska leijonathan nimenomaan elää lumiluolissa. Siinä kohtaa oli tainnu jäädä luontodokkarit katsomatta :nauru:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 10:28  
+
0
^Lapsena on ollu kyllä ihan käsittämätön kyky uppoutua siihen leikkiin ja yleensäkki se eläytymisen määrä on kahdehdittava. Miten ihmeessä sitä on osannu niin paljon muutella äänen sävyäänki tietyn lelun kohdalla? Mulla oli ainakin joka lelulla erilainen persoona ja siihen soveltuva tapa puhua. Tiedä sitte et tapahtuko ne eri äänet ihan omassa päässä vai tuliko ne selväksi myös kuulijoille :nauru:

Polkupyörähevostelua tapahtui myös omassa lapsuudessa. Hevosta tuli muutenki leikittyä tosi paljon. Maitokärryä (eli hevoskärryä) tuli vedettyä ja metsään tehtiin tosi hienoja esteratoja. Pukeutumis ja hääleikit sisälsi verhoihin yms. riepuihin pukeutumista. Mä leikin pääsääntöisesti mun siskojen kanssa (mua 2 ja 4-vuotta nuorempia) ja yks vakkari leikki tapahtui läheisessä metsässä. Meillä oli siellä erilaisia kauppoja, joissa maksuvälineenä toimi kävyt ja lehdet. Siinä meni tovi et kehitti erilaisista kivistä ja risuista sopivia tuotteita.

Kadaver kirjoitti:

Mun isä on aina metsästänyt kettuja. Käytiin aina yhdessä moottorikelkalla tarkastamassa pyydykset, ja ilmeisesti noista reissuista johtui lapsuuteni kettufanaattisuus. Muistan kun piirsin tosi paljon piirustuksia, joissa järkyttävä jättiläishampainen kettu ajaa tukka putkella moottorikelkkailevaa isää takaa kamalat veriroiskeet suusta roiskuen.. Isä oli kamalan otettu noista piirustuksista ja säilytti ne, mutta enää niitä ei löydy mistään.


Ihana :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 10:31  
+
0

catja kirjoitti:

Leikittiin mm. ameeboja (jep, katottiin liikaa luontodokkareita). Ameeba -leikki oli vallan sosiaalista -heitettiin peitot niskaan ja ryömittiin puhumatta ympäri kämppää. Kun eihän ameebat tee muuta :roll:



*totalreps* Ameeboja?!?? Mä kuolen!!! *tippuu kohta tuolilta*
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 10:36  
+
0
Tuli tuosta catjan ameebaleikistä mieleen ku me leikittiin pienenä lepakko naisia :nauru: Ko. leikki oli siis sitä, et juostiin alasta penkin päähän viitta (=kylpypyyhe) hartioille nakattuna ja hypättiin alas siitä karjuen "Olen lepakko naineeeeeen!
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 10:46  
+
0
..meillä ori iha älyttömästi kaikenmaailman leikkejä ja keksittiin sitä mukaa kun vanhat rupes käymään tylsäksi. Nyt kun olen katsellut siskon lapsia jotka ovat siinä iässä niin ei ne kyl läheskään niin kekseliäitä leikkejä leiki, aina pitäs vaan olla sisällä ja tuijottaa tv:tä. Ja vähän väliä vinkumassa ett ku ei ole tekemistä. Mä ainakin omasta ajastani muistan ett ei myö oltu noin pahoja vinkumaan.. hmm..
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 10:49  
+
0
^^Hahah. Halpaa hupia oli myös leikkiä tv-tähteä (...tarkalleen ottaen siis mitä? Jotain riittaväisästä vai?). Oltiin siis muka telkkarissa juontamassa jotain ja otsiin piti kirjoittaa tietysti tv-tähti asian allekirjoittamiseksi. Fantsua vaan että kun sen teki peilin avulla, oli teksti tottakai väärinpäin. Joka kerta. Älykkäät Lapset Ry.

Me tehtiin myös omaa radioshowta. Kierrettiin siis mankka kädessä ja rec -nappula pohjassa kilkuttelemassa naapurien ovikelloa ja kyseltiin niiltä milloin mitäkin "ajankohtaista" asiaa. Harmi ettei nää nauhat oo enää tallessa, vois olla kovaa kamaa ja suora pääsy juontajaks.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 10:50)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 10:54  
+
0
^Me myös nauhotettiin paljo kaseteille. :nauru: Ohjelmat oli instrumentti musiikkia (vetoketjulla saa muuten mahtavan taustaäänen :cool:), sketsejä ja ihan lauluesityksiä. Parhautta oli ku kuunteli ne sit nopeammalla et oma ääni kuulosti ihan Tikulta ja Takulta. Kasetit on kyllä tallessa, mut se soitin meni rikki eikä niitä voi enää kuunnella :ylpea:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 10:57  
+
0

catja kirjoitti:


Me tehtiin myös omaa radioshowta. Kierrettiin siis mankka kädessä ja rec -nappula pohjassa kilkuttelemassa naapurien ovikelloa ja kyseltiin niiltä milloin mitäkin "ajankohtaista" asiaa. Harmi ettei nää nauhat oo enää tallessa, vois olla kovaa kamaa ja suora pääsy juontajaks.



Omat radio-ohjelmat oli ihan parhaita! Kaverin kanssa tehtiin joskus Noitaradiota, jossa juontajina oli noitia ja jututkin hyvin noitamaisia. Ohjelmassa oli vitsejä, tarinoita ja kaikkea muuta kivaa. Vitsit oli tosi hauskoja kun itsekeksittyjä olivat! "Mikä on musta ja haisee pahalle? Kärpsähtänyt rölli! Hahahahahahaha.."

Serkun kanssa taas pistettiin pystyyn Radio Tornado.

Ei noita varmaan enää missään tallessa ole. Harmi kyllä. Olisivat olleet tosi hauskoja!

Kaikista eniten kyllä harmittaa katsella noita omia poikia. Jatkuvasti on tylsää ja mitään tekemistä ei ole. Hitto itse ainakin keksin leikkejä ihan mistä vain! Shakkinappulat olivat kivoja kun niille voi keksiä aina uusia hahmoja ja olin hirveän kova askartelemaan ja keksimään kaikkia rakennettavia esim. maitopurkeista. Ei minulla ollut koskaan tylsää tuon ikäisenä!! Tai jos hetkellisesti olikin, silloin keksittiin jotain tekemistä eikä vain maattu sohvalla laiskannäköisenä!
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 11:04)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 21:30)