Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:43

Kun olin lapsi...

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:23  
+
0
Täälläkin on leikitty heppaleikkejä ja salakuljetettu kaurahiutaleita hepan ruuaks. Ja myös mun pyörä oli hevonen, Friidu. Mulla oli jopa usein käytössä "ohjat" eli joku hyppynaru tangossa kiinni ja pyörää ohjattiin siitä (todella turvallista...). Sitten oltiin usein "ratsastustunnilla" ja mentiin pyörillä pitkin kenttää. :nauru:

Me leikittiin myös paljon eläinleikkejä. Esim. siilejä, gepardeja, lintuja, jäniksiä, virtahepoja... Siilit tietty möyri heinissä ja gepardit "saalisti" pitkin peltoja. Virtahepoleikissä heiteltiin ruohoa lasten uima-altaaseen ja vanhemmat tykkäs. :nauru: Me leikittiin usein myös koiratarhaa, eli tehtiin verkkoaidasta aitauksia ja joku oli hoitajana (useimmiten mä :ylpea:). Myös koululeikit oli suosittuja ja meidän leikkimökissä leikit jatku tosi pitkään ja sisustukset oli tosi hienoja! Kouluruokana oli tietty jotain hiekkaa, kuraa, lehtiä ja syksymmällä omenoita, marjoja ja raparperia. Näissäkin leikeissä mä jouduin yleensä olemaan opettaja, ku ketään muu ei suostunu. Sit leikittiin näitä perinteisiä: kymmenen tikkua laudalla, rippa, värissi, peilissi, keinupolttopallo (onko muut leikkiny tätä?) ym. ja hypittiin ruutua ja narua (ruotsalaiset ja ranskalaiset, koi-ran-pen-tu, kahvi-sokeri-kerma-tee ym. rallatukset) ja joskus twist-narulla.

Mäkin oon leikkiny sekä nukeilla, barbeilla että poneilla ja meillä oli myös ihan hirveesti Barbien hevosia. Siskon kanssa me rakennettiin usein hevosille talli videokaseteista ja laitettiin karsinoihin ihan oikeeta heinää. Lisäks meillä oli iso muovilaatikko "elukoita" eli pieniä muovisia eläimiä, aitauksia, puita ym. Leikki alko aina niin, et elukat jaettiin ja jokanen sai ottaa vuorollaan, minkä halus. Meille tuli aina riitaa yhestä tietystä vasikasta. :nauru: Kinder-yllätyksiä meillä oli myös hirveesti, parhaita oli kilpparit ja krokot ja niitä kerättiin ihan innoissaan joka kevät. Kaupassa munia helisteltiin asiantuntevasti ja valittiin se oma. Lisäks jotkut keräili niitä trolleja, joilla on värikkäät tukat ja sit sellasia eri värisiä muovisia tutteja.

Mä olen myös lukenut Pikku vampyyri- ja Neiti Etsivä-sarjaa. Lisäks tykkäsin hirveesti Huone 13-nimisestä kirjasta, jossa oli tietty vampyyri. Se oli niin jännä ja luin sen varmaan kymmenen kertaa. Pitäskin lainata se joskus ja testata, vieläkö se on yhtä jännä... :wink: Mun kaverilla oli Dracula-peli, jossa kauhu-musiikin säestämänä kuljettiin pitkin pimeetä taloa ja aina joku oli Dracula ja muutti ihmisiä vampyyreiks. Voi vitsit se oli pelottava!

Ja oon myös samaa mieltä siitä, että nykyään lapset lopettaa leikkimisen ja muut "lapsellisuudet" kauheen aikasin. Ite menin kouluun vielä viidennellä nallepaidassa ja leikin barbeilla ihan ala-asteen lopulla. Nykyään, ku kattoo ala-astelaisten pukeutumistyyliä, niin tulee jotenkin surullinen olo. Riippuu tosin varmaan paikkakunnastakin, että kuinka kauan lapset on lapsia. Todella järkyttävää on esim. kuulla kuinka joku on alottanu juomisen 11-vuotiaana tms. :roll:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:28  
+
0
...soiteltiin pilapuheluita. Tietysti käytössä oli ainoastaan lankapuhelimet eikä vastaanottaja nähnyt kuka soittaa. Silloin oli helppo soitella eri ihmisille. Pilasoittojen kohteet valittiin satunnaisesti puhelinluettelosta ja saattoi pilapuhelun kohteena olla jonkun ihastus. Muistaakseni ei me pahemmin puhelimeen mitään puhuttu, odotettiin vaan, että joku vastaan ja tyyliin lyötiin luuri korvaan.

...kiskalta ostettiin irtokarkkeja niin, että myyjältä pyydettiin 20 pennillä noita, 50 pennillä noita, 20 pennillä sit taas noita.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:32  
+
0
Nii ja jollain viidellä markalla sai isohkon pussillisen karkkia. Millasen nykyään sais sillä alle eurolla.. :eek:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:33  
+
0
^Me soiteltiin kans joskus fiksuja pilapuheluita tyyliin "Hirvimäellä" "No ampukaa se". Hah. Hah.

Ataraxie

Ataraxie
Viestimäärä: 5

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:33  
+
0
Tuplat pois...
Auringossa aina Varjo seuraa kulkijaa, kun päivä painuu pilveen niin Varjo... seuraa kintereillä entistä tiiviimmin.

bpgn Eloisa Qisa "Varjo" 6.6.2010
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.09.2010 klo 12:58)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:43  
+
0
^tuliko tää tarkoituksella toiseen kertaan? :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Numika

Numika
Viestimäärä: 22

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:49  
+
0
Täällä kyllä leikittiin koiraakin hevostelujen välissä. Varsinkin serkkutyttöjen kanssa, jotka eivät olleet lainkaan hevosihmisiä. Muutamaa vuotta nuorempi serkku oli juuri sopivasti minua pienempi ja sai aina leikkiä koiraa kun itse olin omistaja: fleksi kiinnitettiin milloin mihinkin vaatteennyöriin ja sitten mentiin kontaten pitkin taloa ja takapihaa. Usein vaatteet vielä ratkesivat kun koira oli tottelematon ja kiskoi hihnassa :D Niin ja hopeanuolen innoittamana tuli toki itsekin oltua milloin mikäkin ninjakoira ja suuri karhuntappaja.

On se muuten jännä miten lapsuus on muuttunut, vaikka ei siitä omastakaan kovin montaa vuotta ole. Itse taisin tosin olla vielä siitä lapsellisimmasta päästä, ala-asteella kuljin ihan tyytyväisenä hevos-kollegessa ja verkkareissa kun siisteimmät ikätoverit meikkas ja osti muotifarkkuja.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 15:51)

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 16:02  
+
0
Meillä tuli Levikset muotiin silloin, kun olin kuudennella. Sitä ennen ei vaatteilla/vaatemerkeillä ollut merkitystä. Pitihän ne Levikset heti saada, kun ensin joku kaveri oli sellaiset ensin ostanut.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 16:24  
+
0
Barbeilla leikittiin tietysti, mutta suurempi suosio oli näissä oma keksimissä leikeissä, joiden nimiä oli mm. punainen matto (tässä joku oli prinsessa, sitten oli kuningatar ja kuningas ym), tarzan (mä olin aina jane :D), sukkamehu (?! en muista siitä paljoa järkevää mutta ainakin hengattiin vaatekaapissa). Hautajaisiakin pidettiin aina milloin millekin kuolleelle ötökälle. Niin ja sitten kaverin pihassa kun oli paljon omenapuita ja marjapuskia yms niin leikittiin jotain puutarhureita, jokasella oli oma puu/pensas ja sieltä käytiin ostamassa aina jotain. :D

Sisällä kotona aina perheenjäsenet joutuivat leikkeihin mukaan, millon isoveli pakotettiin esittämään koiraa, millon äiti oli joku paha noita tjn :D

Niin ja Ataraxie, ala-asteella leikittiin koiraa (ja hevosiakin myös), osallistuin aina niihin mukaan vaikken oikeen ymmärtänyt miten voi olla kivaa juosta ympri koulun pihaa ja "haukkua" ja läähättää yms. ;D
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 16:45  
+
0
Onks täällä "tamagotchi-ikäsiä"?
Mulla oli koira ja pingviini, mutta ei ne kauheen kauaa hengissä pysyny :viheltel:
Oli superhienoo ku saatii opettajalta lupa että saadaan "hoitaa" niitä välitunnilla.

Leikittiin myös missejä, otettii siskon kanssa äidin korkkarit ja niillä sitte horjuttii pitkin kämppää. Se ihme rätti mikä niillä on päällä missä lukee "miss suomi" tms tehtiin vessapaperista, ja olkkarin lattia oli näytöslava, johon tehtiin semmonen rinki jouluvaloista. Oikeen valaistu estradi :peukku:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 16:57  
+
0
^Mulla oli tamagotchi. Muistan ku istuin kerran linkassa (=linja-auto) ruokkimassa sitä ja laitoin sen semmoseen verhokoukkuun roikkumaan. Päästiin koulun pihaan niin muistin vasta siellä ulkona et tamagotchi jäi sinne autoon. Ryntäsin oven väliin rääkymään sille kuljettajalle et mun lelu unohtu :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 17:08  
+
0
Joo Tamagotchit tuli just silloin kun itse olin ala-asteella. Oli muuten vähän kova juttu silloin! Kaikki jakeli toisilleen vinkkejä niiden kasvatukseen ja vertaili millaisia muilla oli. Joillain oli jopa neljä tai viisi yhtäaikaa.

Kyllä meilläkin koiraa leikittiin, mutta erityisesti se näkyi siinä että tehtiin lauluja ja esityksiä koiriin liittyen. Joskus yhden kaverin kanssa esitettiin Sound of Musicista tuttu do-re-mi -laulu mutta koiraversiona. En muista miten se meni kokonaan mutta se alkoi ainakin että "Koo on alku koirien" ja laulun lopuksi haukahdettiin mahdollisimman aidon kuuloisesti. Ikää kymmenen vee. :nauru:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 17:09)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 17:09  
+
0
Mä oon hiukkasen liian vanha tamakotseille, mut mun pikkusiskolla oli sellainen.. :D
Sitä välillä syötettiin, leikitettiin ja siivottiin kakkoja koko perheen voimin..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Aurum

Aurum
Viestimäärä: 108

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 17:41  
+
0
Me etittiin, kun vielä kerrostalossa asuttiin niin kavereiden kanssa kummituksia ja vampyyrejä vintiltä... Siellä kävi narkkareita ihan oikeesti mutta eihän semmonen aikusten varottelu 5-6luokkalaista pelota, innostaa vaan kahta enmmän.

Saman ikäsenä serkun kanssa leikittiin Star Warsia, oli Prinsessa Leiaa ja Lukea(minä rasavillinä poikatyttönä halusin aina olla Luke). Mökillä oli mitä ihannimmat maastot roolileikkeihin, olispa vieläkin semmonen taito heittäytyä leikkiin. Vieläkin kun koirien kanssa siellä kävelee niin tulee mieleen miten siltä hyökkäs niitä droideja ja muita pahiksia jotka me vuorollaan minäkin sankarina tapettiin :D Valomiekkoina sellaset vanhan leikkiteltan kepit.

Hevosleikit oli kanssa sitäkin nuorempana ihan in, piti mökille tehdä esteratoja ja maastokilpailuja. Järjestettiinpä me ihan kilpailujakin johon sitte aikuet pitkin hampain osallistu.

Kaikki hippa, ja piilosta leikit eri variaatioina olivat ihan parasta kesäjuttua. Ja vesisota, sitä me aletaan serkkujen ja veljen kanssa vieläkin. heh heh.

Yksinäni 2luokkalaisena kuljin pittin mettiä mökillä ja olin joku supersankari joka torju kaikkia olentoja, joskus mummin sano että pitäis joku paikannin mulle laittaa kun en olis tontilta pahemmin saanu poistua, mutta ei ne pikku metiköt omalla tontilla vetäny vertoja niille mettille ja pelloille joita oli vähän matkan päässä ja kaikki peikoille ja noidille joita siellä oli...

Kyllähän me pikkusina serkun kanssa leikittiin ja iteksenikin barbeilla ja kun tultiin sinne 5-6luokkalaiseksi niin ne ei enään esimurkuilla kestäny vanhempien korvia ja silmiä ne leikit.

Kaikkein kivointa on kumminkin ollu mökillä iah 5vuotiaasta saakka sotkea ittensä ja riehua.
Kultainennoutaja narttu -10
Saksanpaimenkoira narttu -16

Saksanpaimenkoira narttu 2011-2016
Dalmatiankoira narttu 2004-2013
Dalmatiankoira narttu 2003-2014

Tiiina

Tiiina
Viestimäärä: 98

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 17:55  
+
0

Fay kirjoitti:

Hei keräilikö kukaan vaippiksia? Niitä pieniä muovisia elukoita joilla oli vaipat ja kun ne upotti kylmään veteen, vaipan väri vaihtui joko vaaleanpunaiseksi tai vaaleansiniseksi? Ne oli ihania! Yritin kerätä ne kaikki mutta äiti ei oikein ollut samaa mieltä että ne olisivat hyvä rahankäyttökohde.


Vaippa-, vaippapöksyt, vaippalemmikit!
Kun veteen kastat, niin näet tuloksen!


Ei mulla sit muuta :shifty:
Marly '01 & Pasi '10, in memoriam Leo ♥

MissLycan

MissLycan
Viestimäärä: 28

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 18:42  
+
0
Leikittiin siskon kanssa vaikka millä, ulkona ja sisällä! My Little Ponit oli tosi pop, erityisesti meidän ainut urosponi jolla oli komiat kavio-karvat (vai mikskä niitä kutsutaan xD), ja Numikan mainitsema vaaleanpunainen siivekäs poni löytyi myös minulta :D Sitte oli nämä My Little Pets, eli karmea määrää lemmikkieläimiä koirista hevosiin ja liskoihin! Niillä oli kaikilla joku "oma juttu" mukana, esim. kameleontilla oli terraario missä oli kaktus, koiralla ruokakuppi ja harja, papukaijalla ruokaa ja häkki, hevosella aita+ruokaämpäri+harja ym. Rakennettiin niille sitte lomakohteita, kauppoja, kerrostaloja ym. legoista! :) Ja niitähän löyty montakin laatikollista :nauru:

Sitte oli semmoinen lelukoirasarja, missä oli 5 erirotuista koiraa yhdessä paketissa, mukana jokin tavara esim. puunrunko tai näyttelypöytä, ja niillä jokaisella oli kortti missä luki nimi ja tietoa koirasta, leikkisyys, älykkyys jne. Taisi samaista sarjaa olla kissojakin! Muutama niistä oli Atlas (kultainennoutaja), Tosca-collie, Nelson-bokseri ja junalla leikkivä cavalieri jonka nimesin Tuut-Tuutiks ;)

...pokemoneja (ja myöhemmin digimoneja) löytyi myös :D Jossain vaiheessa yhdistettiin kaikki elukat ja tehtiin kokonainen kaupunki niille legoista ja paperista tehdyistä taloista. Huippua! :D Sisko virkkas myös Sonic-hahmoja kuten Tailiksen ja Sonicille tyttöystävän ;) Ne eleili sitten Lego Scala-rakennelmissa :D <3

Vaippaeläimiä oli myös! Muistan ne dinot erityisen hyvin! Osa taisi joutua hukkaan :<
Omistin myös ylpeänä dinosaurus-tamagotchin, josta pystyi tulla kolme eri dinoa: lentolisko, bronttosaurus ja t-rex :D Pehmolelut kuuluivat (ja kuuluvat edelleen) tähän lelu-arsenaaliin! Pehmoleluja löytyy sängystä edelleen :nolo:
Olihan niitä leluja varmasti enemmänkin...Nämä oli siis lelu-leikkejä :nauru:

Prätkähiiriä, Sonicia, koiria, Tekken-hahmoja ja Hopeanuolta leikittiin myös :D Keksittiin itse lisää koiria kuten kultanuoli ja pronssinuoli. Varmasti oli enemmänkin... Harrastettiin myös kirjojen tekemistä! :nauru: Tehtiin jopa oma äänikirja joka kuvitettiin itse :nauru:

Ennen tuli telkustakin parempaa ohjelmaa kuin nykyään. Mihin on kaikki kivat lastenohjelmat kadonnut :x
Welsh Corgi Cardigan uros Etsku

Numika

Numika
Viestimäärä: 22

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 18:58  
+
0
Täältä löytyi myös My Little Petsejä, vaippaeläimiä ja tuota MissLycanin mainitsemaa koirasarjaa. Mulla oli pienenä aivan järjetön määrä pikkueläinleluja, useimmat muistaa vasta kun joku muu mainitsee ne. Minulla oli myös keltainen dinosaurus-tamagotchi, jolla oli kolme vaihtoehtoista lopputulosta. Valitettavasti se eli ainoastaan 9 päivää, kun kavereiden eli vaikka kuinka pitkään jos vaan jaksoi hoitaa ja olin tosi kateellinen :D

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 19:04  
+
0

MissLycan kirjoitti:


Tehtiin jopa oma äänikirja joka kuvitettiin itse :nauru:



Vähän hieno idea! Miksen minä tuota keksinyt kun kuitenkin paljon kumpaakin (kirjoja ja äänitteitä) tein.. :mietiskel:

Kyllä itseltä löytyy kaksi pehmolelua ihan noilta lapsuusajoilta. Toinen on Dino, eli punainen dinosauruspehmolelu, joka minun oli PAKKO saada! Vinguin ja ulisin kunnes äiti vihdoin suostui ja sain sen. Se on ollut siitä lähtien maailman rakkain! :kumarrus: Toinen on siskolta joululahjaksi saatu Spöökke, eli mustavalkoinen mörönnäköinen örrimörri jolla on pääkallonkuvat silmissä ja pörröinen harjamainen tukka, josta tuli myös hyvin rakas. En koskaan ole pitänyt sitä pelottavana. Minkäs toinen ulkonäölleen mahtaa!

***Muoks***
Hei XL5 meinasi unohtua!! Se oli jotain elämää suurempaa!! :kumarrus:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 19:09)

heidikoo

heidikoo
Viestimäärä: 169

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 19:06  
+
0
Mä olen syntynyt -76 eli tässä muistoja lähinnä 80-luvulta...

Leluista suosikkeja olivat My Little Ponyt ja Barbiet. Barbeja oli monta, mut leikissä oli aina vain 1 Ken, joka oli jotenkin alakynnessä siinä kuviossa. Mukana olivat myös Cindy ja Daisy joissakin palvelijoiden rooleissa; noissa leikeissä oli kyllä selvät sävelet roolien suhteen:paapatus:...Poneilla ja noilla nukeilla leikittiin vielä vitosluokalla vaikka piti jo olla ne Leviksen 501:t ja huurrepinkkiä huulipunaa.

Tv:stä katsottiin Ritari Ässää ja vähän myöhemmin Ihmemiestä. Pienenä mun suosikkini oli Pikku Kakkonen ja tajusin ehkä 8-vuotiaana, että Nukkumatilla ei oo suussa banaania:shhh:...Jotkut katsoivat Dallasia mutta se tais tulla niin myöhään että multa jäi väliin. Kohusarja oli V, joka muistaakseeni Suomessa keskeytettiin, koska sitä pidettiin liian ahdistavana / pahana. Katselin pari jaksoa viime vuonna ja on kyllä nykyään vaikea ymmärtää sitä keskeytysratkaisua.

Musavideoiden (MTV:n) tulo oli kova juttu. Ennen kouluun menoa menin kaverille katsomaan Michael Jacksonin Thrilleriä, koska heillä oli jo videot. Omat tanssikoreografiat väännettiin myös. Yläasteella Guns N´Roses oli jotain elämää suurempaa. Jotkut kuuntelivat New Kids On The Blockia mutta heitä en ottanut vakavasti:wink:.

Pihalla rilluttiin ja muiden kerrostalon kersojen kanssa leikittiin Kymmentä tikkua laudalla ja Kirkonrottaa. Jälkimmäinen oli niiin jännää:nauru:! Pilapuhelut olivat myös jossain vaiheessa in ja pop, mitään ei uskallettu sinne luuriin tosin sanoa. Sit vähän isompana oli joku nuorten puhelulinja (olisko ollut 509 tai joku sellainen), minne kiherrettiin.

Mulla ei ollut koiraa mutta sitäkin sekalaisempi seurakunta pikkueläimiä: hiirtä, hamsteria, gerbiiliä ja 8-vuotiaaksi elänyt sydämensulattajamarsuni Valtteri joka oli mulle kaikki kaikessa. Sillä oli kaveri Joonas joka oli puolta pienempi. Kaverin kanssa käytiin yökylässä toistemme luona marsuinemme ja niillä oli myös omat ystäväkirjat niinkuin ihmisilläkin.
Tipsut Rollo 09/07 ja Metku 04/10

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 19:19  
+
0
En ollut oikeastaan kauhean kova leikkimään muiden lapsien kanssa, mutta jossain vaiheessa painostin aina vanhempani mukaan leikkimään koiranäyttelyä tai kenneliä pehmoleluilla. Yksi oli aina kasvattaja ja yksi koiran hankkija, koiran otosta neuvoteltiin puhelimitse ja sitten "lemmikki" tultiin hakemaan ja kasvattaja, joka taisi useimmiten olla minä, esitteli koiran ihanteellisia ja terveitä ominaisuuksia. :D Barbeja minulla oli jonkin verran, mutta enemmän "keräilin", puin ja kampasin niitä kuin varsinaisesti leikin niillä. Pikku vampyyri-vaihekin oli täällä, opin lukemaan aika varhain ja katselin sitä sarjaakin varmaan jo ennen kouluikää. Vanhasta verhosta äiti oli tehnyt minulle lepakon/vampyyrin viitan ja sohvatyynyistä kyhätty rakennelma oli kotiluola. Suurimmaksi osaksi leikin siis yksin tai vanhempien kanssa kotona kun ei sisaruksiakaan minulla ole enkä kai ihan hirveän hyvin viihtynyt toisten lapsien kanssa.

Yksi ihan selkeästi muistuva keksitty leikki oli kyllä koulukavereiden kanssa joskus tokaluokalla - leikimme kotkia koulun pihalla (olin hirveä kotkafani) ja yksi koivu oli sitten "kotipesä".
come on night, take me home

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 22:30)