Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:43

Kun olin lapsi...

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 19:53  
+
0
Leikittiin milloin mitäkin elokuvaa tai sarjaa. Leijonakuninkaassa minä olin Simba, Salkkareissa Saku... Eli aina se poika :nauru:

Isä keksi loistavan leikin kun olin 4-5v. Edellisenä iltana oli jotkut pippalot ollunna, joten kovin väsynyttä miestä oltiin ja mukavinta olisi ollut maata vaan sängyssä tv päällä. Noh, äitihän ei sitä hyväksynyt vaan käskytti, että "leiki nyt tytön kanssa kun minä en ehdi!". Isä luovana ihmisenä keksii itselleen helpon leikin. Leikin nimi oli kaatunut lumottu puu. Kulku:
Isukki oli kaatunut, lumottu puu, ja minä leijonanpentu. Isän jalat olivat juuret, vartalo runko ja kädet oksia. Pennusta oli kivaa hyppiä puun yli ja ryömiä välillä juurten välistä. Kaukosäädin oli siili, joten sitä piti varoa. Välillä oksiin saattoi tarttua esim. sanomalehti ja tuuli sitten humisutteli sitä -> lehdet kääntyivät... Siinä leijonanpentuna saatoin onnellisena leikkiä vaikka tunteja!
Näin sitä pientä huijattiin, ja äiti ei ollut yhtään tyytyväinen, itse kun joutui aina leikkimään "rankempia" leikkejä. Äitin kanssa ei samaa leikkiä voinut leikkiä, koska eihän lumottuja puita ole enempää kuin yksi (tämän isä minulle opetti) :nauru:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 20:21  
+
0
Spice Girls! Voi että, se oli kyllä maailmaa suurempi asia!
Kaikki valokuvat ja tikkaritarrat jne oli iiihan pakko kerätä, niitä sitte vaihdeltii kavereiden kanssa.
Valokuvakansioita oli valkonen ja sininen, sininen oli vanhempi ja valkonen tuli sen jälkeen. (:shifty:)
Tehtiin luokalla myös spaissarinäytelmä, mä olin Mel B. Kevät- ja kaikissa mahollisissa juhlissa myös tanssitiin spaissareiden tahtiin, Stop-biisin tanssin muistan vieläki.. Eli siis samat liikkeet ku spaissareilla siinä videossa.
Muistan myös omistaneeni kirkkaanoranssin Spice Girls-napapaidan, oli se niin makee :ttou:

Muistaako kukaan semmosia tarrakirjoja, joihin myytiin tarroja semmosissa pienissä pusseissa? Ei ikinä tienny, mitä tarroja tuli.
Se oli periaatteessa satukirja, johon sitten liimattiin ne tarrat oikeille kohdille.
Se tarrakirja oli kyllä aika pöhkö, siinä oli paperisivut, eli niitä tarroja ei enää saanu irti. Mulla oli muistaakseni ainaki 101 Dalmatialaista- ja Aladdin- tarrakirjat.

Ja muumikortit! Mulla on vieläki ne tallella, ne oli kivoja :love:

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 20:44  
+
0

nippi kirjoitti:

Spice Girls! Voi että, se oli kyllä maailmaa suurempi asia!
Kaikki valokuvat ja tikkaritarrat jne oli iiihan pakko kerätä, niitä sitte vaihdeltii kavereiden kanssa.



Spaissarit!! GIRL POWER!!! Ne tikkarit oli OIKEASTI hyviä! Ostaisin varmaan vieläkin! Ja tietty ne kaikki tarrat piti saada ja vaihdeltiin niitä ahkerasti.

nippi kirjoitti:

Muistaako kukaan semmosia tarrakirjoja, joihin myytiin tarroja semmosissa pienissä pusseissa? Ei ikinä tienny, mitä tarroja tuli.
Se oli periaatteessa satukirja, johon sitten liimattiin ne tarrat oikeille kohdille.



Muistan kyllä että tällaisia oli mutta ei ollut meillä mitenkään in. Mutta yleensäkin tarrojen vaihtelu oli kova juttu! Kaikilla tytöillä ja parilla pojallakin oli tarrakirja joihin kerättiin hienoja tarroja ja joita sitten vaihdeltiin. Ja tietty piti olla omat sivut kiiltäville tarroille ja heppatarroille ja spaissaritarroille ja kohotarroille ja...
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:06  
+
0
Mä olin unohtanut ihan tyystin tarrakirjat. Mulla oli kanssa tarrakirja, johon kerättiin erilaisia tarroja ja niitä sit vaihdeltiin kavereiden kesken. Taitaa olla kyseinen tarrakirja vielä tallessa porukoilla. Osa tarroista on kyllä kadonnut. Äiti on tainnut käyttää perhepäivähoitajana niitä omiin juttuihinsa.

Mä kanssa olen sen verran vanha, että tamagotchit eivät kuulu mun lapsuuteen. Taisin olla silloin lukiossa, kun ne tulivat.

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:11  
+
0
Mua harmitti kun Spice Girls-jutuissa piti aina olla Mel B, koska minulla on kiharat hiukset, mutten tykännyt Mel B:stä itse yhtään (loppujen lopuksi oli kumminkin hienoa olla mukana). Victoria oli paras, kun sillä oli mustia vaatteita eikä se hymyillyt usein. Yksi luokkalaiseni sanoi, että Emma on paras, koska se on suomalainen - vähän kyllä tämä juttu alkoi minua epäilyttää, mutta kai osaksi uskoinkin siihen.

Meillä sanottiin sellaisia "karvaisia" kohotarroja aina pehmiksiksi! Muistan, että minulla taisi olla parhaimmillaan yli 1000 tarraa.
come on night, take me home

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:16  
+
0
Oih, mä muistan omasta lapsuudestani tamagotchit, barbit, my little ponyt, vaippaeläimet, värikkäät tutit jne. Sitten oli ne gootsit vai mitkä olikaan. Semmoisia kumijuttuja, joissa oli ohuitakuminauhoja. Iskä toi mulle semmoisen tuliaisiksi ulkomailta. Sillä oli naama ja kädet. Muiden Gootseilla ei ollut naamaa, eikä käsiä, joten musta tuli tietenkin tosti suosittu:nauru:

Bändejä oli Aqua (barbie girl..), e-type, XL5, spice grils (mä olin aina Mel C), Taikapeili, movetron, aikakone ja ah, back streets boys. Mä olin ihan rakastunut Nickiin. Mulla oli siitä varmaan 100 julistetta seinillä.

Kotona leikittiin aina heppaa (meillä oli koiria, joten niitä ei tarvinnut kuvitella). Iskä teki meille puuhevosia, joille rakennettiin talon viereen metsään talli. Kävyt oli porkkanoita ja käpyjen suomut oli kauraa. Puuhevosille tehtiin suitsia ja satuloita ja loimia. Takapihan nurmikolle rakkennettiin esterata jota hypittiin ja leikittiin estekilpailua. Pyörät oli hevosia ja niillä lähdettiin maastoon.

Äiti ja iskä joutui pyörittämään hyppynarua tuneja, kun siinä hypittiin siskojen kanssa. Kesällä kirmattiin uimapukusillaan sadettajan läpi, niin että nurmikko meni ihan mutaiseksi.

Vaatteista mäkin muistan levikset. Oisko ne ollut mallia 501? Levikset piti rartkoa lahkeista heti oston jälkeen. Sitten tuli muotiiin adidaksen nappiverkkarit ja onet. Piti olla onet jalassa, poolopaita, verkkatakki ja siinä päällä vielä adidaksen huppari, jossa meni myös hupussa raidat:paapatus: Talvitakkina piti olla laskettelutakki, jonka sai vyötäröltä kiristettyä kireälle.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:17  
+
0

Sarvikas kirjoitti:

Mua harmitti kun Spice Girls-jutuissa piti aina olla Mel B, koska minulla on kiharat hiukset, mutten tykännyt Mel B:stä itse yhtään



Minua taas harmitti kun halusin hirveästi pitää hiuksia silleen kahdella "otsasaparolla" mutta koska minulla oli vaaleat pitkät hiukset, sain aina kuulla joko että "yritätkö sä olla joku Emma vai?" tai sitten "hei sä näytät ihan Emmalta!!" Emma oli muistaakseni kyllä lemppari mutta en silti halunnut että minua verrattiin häneen silloin kun ihan vain halusin olla oma itseni.

rosa1 kirjoitti:

Sitten oli ne gootsit vai mitkä olikaan. Semmoisia kumijuttuja, joissa oli ohuitakuminauhoja.



Hei noi oli IHANIA!!! :love: En muista nimeä mutta olin hirveän katkera kun minulla ei yhtään sellaista ollut!

rosa1 kirjoitti:

Bändejä oli Aqua (barbie girl..), e-type, XL5, spice grils (mä olin aina Mel C), Taikapeili, movetron, aikakone ja ah, back streets boys.



IIIIIHANA lista!! Siis juuri nuo olivat tosi kova sana silloin! Kaikki levyt piti osata ulkoa ja osaan varmaan vieläkin! Ja aina kiisteltiin kumpi on parempi; XL5 vai BSB.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 21:20)

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:25  
+
0
Muistan, kun yksi poika kirjoitti ystäväkirjaani (onko niitä muuten enää?) että hänen lempibändinsä on XL5. Yksi toinen kaveri taas tykkäsi "pais kööls"istä. :DD

Ne kumijutut oli muuten Koosheja nimeltään, mulla oli sellainen "tennispeli", jossa pallona oli Koosh. Superpalloja keräiltiin ala-asteen alkuvuosina kovasti.
come on night, take me home

ousa

ousa
Viestimäärä: 477

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:28  
+
0
Ei saa unohtaa take that:ia.. Se oli melko kova kans.. Itellä oli vähä vaikiaa ku ei tykänny oikeestaan yhtään noista poppibändeistä vaan heti kolahti vähä raskaampi.. Jon Bon Jovi oli niiiiiiin ihana.. :nauru:
tassun jälkiä seuraten..

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:35  
+
0
Muistaako joku ne kamalat kengät? Semmoiset, joissa oli tosi paksu tasainen pohja? Mullekin tuli niillä pituutta varmaan 10cm:nauru:

Ai niin, ystäväkirjat ja kirjevihot. Yksi mun kaveri kirjoitti ystäväkirjaan, että hänen lempiruokaansa on pissa. Kirjevihkoihin tehtiin tehtäviä (ristikoita, etsi sanoja, labyrinttejä jne.) ja kirjoitettiin kirjeitä kaikesta tosi tärkeästä. "Moi, mä tykkään tosta yhdestä Eetusta ihan kamalasti. Mutta tykkään myös juusosta, karista, samista ja joonaksesta. Kenestä sä tykkäät? Vähänks tää tunti on tylsä"
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 21:38)

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:39  
+
0
^ Mulla oli beiget paksupohjaiset KAMALAT lenkkari/tennarit vai mitkä olikaan... Pohjan paksuus 13,4 cm, muistan ku mittasin ja kerroin kaikille :nauru:
Spaissareillahan näitä paksupohjasia kenkiä sillon oli? Varmaan siitä lähti mun innostus.
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

reppulinen

reppulinen
Viestimäärä: 29

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:43  
+
0
^Mulla oli sellaiset kanssa, mut ne oli punaiset. :D

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 21:53  
+
0
En saanut sellaisia ikinä, koska ne oli "liian muodikkaat" äitini mukaan. Nykyään kyllä jos löytäisin sellaiset kokomustina tai tummanvihreinä esim. kirppikseltä niin ostaisin varmaan!

Synttäreillä kuunneltiin aina Nylon Beatia, "Seksi vie ja taksi tuo" oli kova hitti siihen aikaan, kuinkakohan moni tiesi, mitä se seksi oikeastaan tarkoittaa...:shifty:

Minunkin ystäväkirjassa oli muuten yksi pissan ystävä, muistin nyt juuri. Joskus johonkin kouluaineeseen liittyen meidän oli tunnilla pitänyt listata omasta mielestämme kauniita etunimiä - itse olin listannut varmaan jotain meidänluokkalaisia muistaakseni, mutta kaverini oli ollut oikein mielikuvituksen kanssa liikenteessä - hienoimpia pojan nimiä olivat hänen mielestään Kasemil ja kirsikkana kakun päällä Feikker. Etenkin tuosta Feikkeristä saatiin aika hillittömät naurut kun vihko löytyi vuosia myöhemmin...
come on night, take me home

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 22:06  
+
0
Muistaako joku elokuvia/sarjoja lapsuudesta? Mulle tuli mieleen Candy Candy- sarja, jossa se tyttö kasvoi jossain orpokodissa ja rakastui Anthony nimiseen mieheen. Candyt katsottiin varmaan sata kertaa. Muistan vieläkin, kun joku ilkeä tyttö huuti tannssiaisissa että "Anthonyy, Anthonyy, tanssi kanssanii". Toinen, minkä muistan oli joku Jem. Siinä oli semmoinen tyttö, joka muuttui korvakorua koskettamalla joksikin supertähdeksi. Siinä oli 2 bändiä, jotka kilpaili keskenään. Se "paha" bändi lauloi ainakin jonkun viidakko-biisin englanniksi.

Oih, löysin nuo molemmat you tubesta. Jem and the holograms. Sitä leikittiin pienenä antaumuksella, hiusharjat mikkeinä:nauru:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 22:21)

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KUN OLIN LAPSI... - Tiistaina, 25.05.2010 klo 23:05  
+
0
Captain Planet oli kova tv-sarja! Naapurin poika teki meille kaikille sellaset sormukset, että voitiin leikkiä pihalla.

Ah, ja Power Rangers! Sitäkin me leikittiin.

Alfred J. Kwak ja Muumit oli ja on vieläkin suosikkeja. Minulla oli ne kaikki nauhotettu videolle ja katsoin niitä aina kun olin kipeä. Tykkäsin olla kipeänä, kun sai ottaa peiton sohvalle, maata siinä ja katsoa Alfredia tai Muumeja ja isi osti Jaffaa. Niin ja aika usein mummi oli hoitamassa ja keitti maailman parasta makaronivelliä!

muoks, ja musiikista tuli mieleen, mun ihan suosikki oli E-Rotic. Ei mulla ollut hajuakaan mistä ne lauloi, mutta kuulosti hyvältä! Sain lainaksi kaikenlaisia kasetteja vanhemmilta serkuiltani, hittibuumeja ym. ja nauhottelin niitä sitten itselleni. Radiosta piti kanssa nauhottaa aina kaikki hyvät biisit. Piti olla tosi tarkkana, että sai biisin alusta asti mukaan ja ettei tullut turhia höpinöitä mukaan.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 23:09)

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: KUN OLIN LAPSI... - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 08:27  
+
0
Mun eka oma cd oli Movetronin Romeo ja Julia. Vähän se oli hienoa, ennen kaikki musiikki oli ite nauhotettua kaseteille. Oli mulla yks aitoki kasetti, Aikakoneen joku.
Mutta se cd! Se oli niin hieno että putsasin sitä koteloa päivittäin hönkäilemällä (niinku silmälaseja putsataan) ja hinkkasin sitte jollain rätillä :nauru:

Numika

Numika
Viestimäärä: 22

VS: KUN OLIN LAPSI... - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:18  
+
0
Täältä löytyi myös mustat paksupohjaiset kengät, niissä oli vielä tosi siistit niitit päällä. Niillä tuli väännettyä nilkka kerran jos toisenkin, kun olivat niin painavat ettei meinannut jalkaa jaksaa nostaa :D Joskus 5-6 luokalla meillä tuli muotiin sellaset pitkävartiset ja paksupohjaiset mokkatalvikengät. Ja sitten oli ufot! Kyllä oli mahtava fiilis kun ensimmäisenä toin kouluun pulkkailupäivänä ufo-liukurin, musta tuli kerta heitolla luokan suosituin.

Candy-candy -sarja on kyllä hyvinkin tuttu, itsellä ei tosin ollut kuin yksi video. Usein katselin aamuisin ennen kouluun lähtöä neloselta aamupiirrettyjä. Kotoa löytyi kasapäin nauhoitettuja muumeja (osaan vieläkin lähes kaikki jaksot ulkoa) ja ostettuja Halinalleja. Lumihauvat ja ah, ne ihanat suomeksi dubatut ja juonen kannalta täysin pilalle silvotut Hopeanuolet.. Ne oli parasta. Kuinka moni muistaa pikkukakkosen Varokaa heikkoa jäätä? Voi että se oli pelottava.

Kirjevihot oli kyllä kans loistavia, siellä oli aina jotain kysymyksiä että "sano prosenteis kuinka kiva/söpö Maija/Mikko on?" "meiän luokan top5 pojat?" "kumpi on kivempi, mä vai Maija?" :D Voivoi.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KUN OLIN LAPSI... - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:23  
+
0
Mä kun olin pieni, niin kolmoskanavakin oli uus juttu ja nelkku aloitti vasta mun teini-iässä.
Tekin mieli sanoa muutama valittu sana, kun meillä muksu valittaa et telkusta ei tuu mitään ja kanavia näkyy meillä joku 20.. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

heidikoo

heidikoo
Viestimäärä: 169

VS: KUN OLIN LAPSI... - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:35  
+
0

Kalinka kirjoitti:

Radiosta piti kanssa nauhottaa aina kaikki hyvät biisit. Piti olla tosi tarkkana, että sai biisin alusta asti mukaan ja ettei tullut turhia höpinöitä mukaan.


Niin piti! Sit piti myös kirjoittaa kasetin kansipapruun biisien nimet. Mä löysin jokunen vuos sitten nuo vanhat nauhoitukset ja nimien kirjoitusasusta ei kovin hyvin pystynyt päättelemään biisien oikeita nimiä:nauru:...

Mun ekat "oikeat" kasettini - jos ihan lastenlauluja ei mukaan lasketa - olivat Dingoa ja Europea. Penskana tykkäsin aivan hulluna Abbasta, Beatlesistä (kuten edelleen) ja Tapani Kansasta:jjei:.
Tipsut Rollo 09/07 ja Metku 04/10

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KUN OLIN LAPSI... - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:43  
+
0
Eikö kukaan fanittanu NKOTB:a? Jordanhan oli ihan namu. Mulle noi Spice Girlsit ja Take Thatit ei enää oikein ton NKOTB:N jälkeen tuntunu missään ja sitten sitä siirtyikin jo vähän rankempien bändien fanittamiseen.

Vaatteissa tehtiin kässätunnilla aina farkkuihin niitä kangaslisukkeita, samoin lippis piti olla aina päässä ja liian iso collegetakki tai anorakki. Ei kiesus.. :nauru:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 07:15)