Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 01:16

Kysy mitä vain mistä vain!

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 01:16  
+
0
Pistin tämän pystyyn, koska eiköhän tälle tarvetta täälläkin ilmene :) Eli kysy mitä mieleen juolahtaa, toivottavasti joku vastaa!

----

Itse kysyisin, että osaisiko joku vastata pikasesti, että kuinka se työvuorojuttu menikään? Eli kaupan alalla, kuinka paljon etukäteen työvuorot pitää lain mukaan saada tietoon?

Taas vain yhä päivittelen tätä tilannetta...ihan kamalan epävarmaa kaikki töissä. Pomo ei vain yksinkertaisesti tajua miten tärkeä juttu olisi saada tietää ne vuorot etukäteen, jotta osaa suunnitella. Esittää vain, että "niin, seuraavana kahtena viikkona tarvitaan ehdottomasti kaikkia teitä sillon ja sillon". Ja sitten pitää oikein erikseen ottaa asiaksi selittää, että miksi en pääse tulemaan. Työ on siis tuntipalkkaista, osa-aikaista työtä. Vähimmäismäärää tms. ei ole soppariin kirjattu.

Siitä tulee ihan tosi ikävä olo, kun pomo saa aina asiansa kuulostamaan siltä, että "nyt on hätätilanne", ja että jos ei suostu, on tosi paskamainen tyyppi ja jättää toiset pulaan. En tiedä, ehkä mun pitäisi koittaa selittää sille asiaa tuosta näkökulmasta?
Inhottaa, kun muuten tykkään olla töissä ja kaikki menee kivasti! En tiedä miten asiasta saisi sanottua niin, että jotain OIKEESTI tapahtuisi. Nyt olen monesti sanonut jo nätisti, ja niin on moni muukin, että olis kiva saada ne vuorot etukäteen. Mutta aina on joku syy, miksei niitä ehdi suunnitella!
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 01:18)

evome

evome
Viestimäärä: 24

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 01:49  
+
0
En löytänyt PAMin sivuilta kaupanalan kohdalta mitään mainintaa siitä, kuinka aikaisin työvuoroista on ilmoitettava, mutta ainakin itsellä kiinteistöalalla (myös PAMin TES) on vuorot ilmoitettava vähintään viikkoa aiemmin.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 07:56  
+
0
Meillä vartiointialalla (myös PAMin TESsi) työvuorot tulee ilmoittaa kaksi viikkoa etukäteen.

Kai se tuo viikko vähintään on joka alalla. En nyt kyllä mee vannomaan..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 08:37  
+
0
Meillä hotellialalla (PAMin TES) ilmoitetaan viikkoa ennen vanhan listan loppumista uudet vuorot.

Muoks. Ja siis käytössä kolmen viikon listat, eli kolme viikkoa ollaan koko ajan "kartalla".
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 09:00)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 08:51  
+
0
Loikkanen: Itse olen kaupan alalla ja ainakin meidän duunipaikassa (Ääs-marketti) työvuorot pitää olla tiedossa 3 viikkoa eteenpäin. Jos joskus on ollut vain 2 viikkoa eteenpäin, niin monet on laittaneet aikamoisen mölinän pystyyn.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 10:43  
+
0
Voiko joku sisäelimissä oleva vika aiheuttaa sen, että koiran vatsa turpoaa? Sini tässä vain mietyttää, sehän on kyllä laihiksella ja laihis on lähtenyt hyvin liikkeelle ja syö laihis nappulaa mutta nyt pari päivää sen maha on ollut ihan hirvee pallo. Muuten se on pirtee ja kakka on normaalia, pissalla se käy ehkä enemmän.

bzzz

bzzz
Viestimäärä: 22

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 10:54  
+
0
Ai Sonik on myös vartiointialalla:cool: Saaks kysyy mitä hommia teet ?
Oma kysymys olis myös.. Mulla alko eilen tuntuu leuassa oikealla puolella vähän kipua, Suunnilleen hampaiden kohdalla. Ajattelin et siel nyt varmaan viisaudenhampaat kasvaa. No kun mä nyt aamulla heräsin, nii leuka oli tosi ikävän tuntuinen, vähän kipee ja tuntuu et kurku olis tulossa kipeäksi. Ja sit tuolla leuan alapuolella kaulassa kun painelen sitä nii tuntuu sellanen kipeä pallo..
Mikä mua vaivaa ?? :roll: En tahtois vkloppuna mennä mihkä päivystykseen.. :suru:
Rakkauteni : Dina -amstaffi/pitbull/collie neiti -05, Milo -pointteri poitsu -09
Maukujat: Niila -06/09 ja Nelli - 11/09
Pilven reunalta meitä suojelee spk poitsuni Otto <3
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 10:55)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 10:57  
+
0
Joo, vaksihan minä.. Paikkari/respa hommia on tullut 5,5v tehtyä.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

evome

evome
Viestimäärä: 24

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:02  
+
0
bzzz siis onko se patti ihan suoraan tossa kurkkutorvessa/ sen päällä?
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 11:04)

bzzz

bzzz
Viestimäärä: 22

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:09  
+
0
evome, se on niinkun kurkkutorven vieressä siinä kohtaa missä leuka ja kaula yhdistyy.. Ja se on kipee, tuntuu tosiaan et kurkku olis tulossa kipeäks.
Rakkauteni : Dina -amstaffi/pitbull/collie neiti -05, Milo -pointteri poitsu -09
Maukujat: Niila -06/09 ja Nelli - 11/09
Pilven reunalta meitä suojelee spk poitsuni Otto <3

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:17  
+
0
wuf kirjoitti:

Voiko joku sisäelimissä oleva vika aiheuttaa sen, että koiran vatsa turpoaa?


Aristaako Sini sitä vatsaa painellessa? Vatsan turvotus voi nimittäin liittyä niin suolinkaisiin kuin sydänsairauteenkin eli vaihtoehtoja on melko paljon. Toki kyseessä voi olla myös se, et Sini on syönyt jotain joka nyt kerää ilmaa vatsaa. Piereskeleekö se?
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 11:18)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:33  
+
0
bzzz Mun korvaani tuo kipeä pallo kuulostaa ärtyneeltä imusolmukkeelta, mikä on taas on pääsääntöisesti seurausta tulehdustilasta jossakin päin kroppaa.

bzzz

bzzz
Viestimäärä: 22

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:38  
+
0
^maddy, Oikeesti ? Mulla on leuassa kyllä tulehtunut haava, mistä eilen kerroin lääkärille. Voisko se siis aiheuttaa ton imusolmuke jutun ? En varannut aikaa, kun se vastaanottovirkailija sano et toi leuka haava saattaa olla tulehtunut ja kannattaa putsaa ja rasvaa. SE on siis sellasta ruton näköstä rupee, hyi. Siel olis ollu yks aika hoitajalle ja en ollu nukkunu vuorokauteen, kun menin töiden jälkeen sinne niin en sit jääny.

muoks. Emmä tiedä miltä rutto näyttää, mutta se tosta mulle tulee mieleen. Pitääköhän mun nyt kuitenkin lähtee lääkäriin.. :eitietoo:
Rakkauteni : Dina -amstaffi/pitbull/collie neiti -05, Milo -pointteri poitsu -09
Maukujat: Niila -06/09 ja Nelli - 11/09
Pilven reunalta meitä suojelee spk poitsuni Otto <3
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 11:39)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:51  
+
0
^Se haava voi aiheuttaa sen, tai sitten sulle voi olla tulossa esim. flunssa. Noita turvonneita imusolmukkeita ainakin itse löydän oman kaulani alueelta aika usein, jos on vähän pahempi flunssa päällä. Niistä itsestään ei tarvitse hätääntyä, paitsi jos ovat esillä viikkotolkulla ilman muita sairauden oireita - tällöin on hyvä käydä tutkituttamassa, että mistä johtuu.

Siskollani oli joskus pitkään turvonnut imusolmuke (puhutaan nyt jostain kuukaudesta tjsp.), josta käytiin ottamassa koepalat ihan varmuuden vuoksi. Näistä ei onneksi löytynyt mitään.
kääpin uros -09
shelam uros -16

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:54  
+
0
Ruttoon taas liittyy paiseiden lisäksi mm. pahoinvointi, näköhäiriöt ja huimaus, mutta niin liittyy muutenkin monen viikonloppuun, joten siitäkään ei kannata vetää turhan suoria johtopäätöksiä. :nauru:

Mut joo, paisetta näkemättä (enkä mä nyt näkemisestäkään kauheasti kostuisi, kun en ole lääkäri :shifty:) voisin kuvitella että kyseessä on imusolmukkeen ärtyminen tai noin isolla paiseella imusolmuketulehduskin. Imusolmukkeet sijaitsevat kaulan molemmin puolin juuri leukaluun alapuolella. Onko paise siinä? Imusolmukkeita on siis muuallakin, mutta kaulassa on ne yleisimmät, mistä voi itsekin kokeilla kipeänä, onko ne ärtyneet vai ei. Usein kipeänä imusolmukkeet ovat hiukan turvonneet ja arat, kun niihin kerääntyy taudinaiheuttajia kropan puolustusmekanismina. Kuvaamasikaltaista vaivaa menisin kuitenkin sijassasi näyttämään lääkäriin, sillä se luultavasti tarvitsee antibiootit.

bzzz

bzzz
Viestimäärä: 22

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:02  
+
0
Kiitos kaikille ! Joo se on siinä leukaluiden alla vaan oikealla puolella siinä yläpuolella leuassa onkin se mun haava. On mulla ollut flunssassa ne ärtyneet joskus, mutta nyt kun ei oo flunssasta tietoakaan niin jos se sit johtuu tosta leuan haavasta. Katon tän päivän, millanen on ja sit marssin lääkäriin jos pahenee. Muuten kyllä odottaisin mieluiten maanantaihin.
Rakkauteni : Dina -amstaffi/pitbull/collie neiti -05, Milo -pointteri poitsu -09
Maukujat: Niila -06/09 ja Nelli - 11/09
Pilven reunalta meitä suojelee spk poitsuni Otto <3

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:17  
+
0
Koska MM-jääkiekko alkaa?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:31  
+
0
^ 7.5, täällä jo jotain otteluohjelman tynkääkin nähtävissä.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:31  
+
0
Mikä on hyvä kuva-palvelu, johon siis voi ladata jaettavaksi kuvia sekä videoita? Muita toivottavia ominaisuuksia olis yksittäisen kuvan julkaiseminen ilman, et katsojalla on oikeutta katsella albumin muita kuvia tai et kuvien katselun yhteydessä yksityisyys "vaarantuu". Kiitän jo etukäteen!
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 12:32)

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 10.04.2010 klo 13:36  
+
0
Kiitti työvuoroviestiin vastanneille!

Mullakin on sellainen kuva, että kaksi viikkoa eteenpäin pitäisi olla. Nyt on vain sitten eri asia, että miten saisin sen kerrottua pomolle niin että se sen tajuaisi ja että ei kuitenkaan vetäisi herneitä nenään... vanhempi työntekijä vain puhisee mulle, vaikka on se pari kertaa aiheesta pomon kanssa ihan riidellytkin.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:30)