Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 01:16

Kysy mitä vain mistä vain!

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 16:01  
+
0

Näppäränä tyttönä tein nopeita ratkaisuja ja hain purkkapussin, mutustin muutaman tyynyn ja ängin listan alle. Tadaa, pari päivää ja muurahaisia ei ollut enää missään!



Ekassa rivarissa asuessani pistin myös purkkaa, mässytin sitä niin että varmasti oli maku mennyt eikä se muutenkaan ollut mitään ylimakeeta lastenpurkkaa, joten yöllä sitten laitoin hätäratkaisuna purkan kulkuaukon päälle ja tadaa - seuraavana aamuna sen ympärillä kuhisi muurahaisia tsiljoonia ja meikä pillittää tuolin päällä kun ei uskalla kävellä ja soittaa isille :nauru:

Murkkuasiaan palatakseni vielä sen verran, että olen asunut seitsemässä rivarissa, joista kahdessa ei ole näkynyt muurahaisia ei sitten yhtään, mutta muissa niitä sitten on kuhissut ja paljon -varsinkin talvella tuppaantuvat sisälle viettelemään aikaansa. Jos kämpässä on hometta, kosteutta tai muuta vastaavaa, niin viihtyykö muurahaiset silloin paljon enemmän sellaisessa asunnossa? Systerin ja sen miehen entisessä asunnossa, rivari siis sekin, oli kunnon kosteusvauriot lattian alla, jonka luota sitten löytyi parikin mrukkujen valtakuntaa. Niillä ei pystynyt kävelemään edes talvellakaan astumatta muurahaisten päälle, joten arvatenkin näkemiset tapahtui mun luona tai muualla "puolueettomalla" paikalla.
- nimimerkki vaihtunut -

Joxolo

Joxolo
Viestimäärä: 60

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 16:13  
+
0
Mekin asutaan rivarissa ja murkkuongelmaa on ollut. Meidän taloissa osa-aiheuttaja on se, että talot on rakennettu hiekkarinteen päälle joissa murkuilla on paljon pesiä ympäri pihoja. Ensimmäisenä vuonna kun muutettiin yritettiin pärjätä omilla kaneli-suola-torjunnoilla ja muurahaisloukoilla paikoissa joihin koirat eivät päässeet. Seuraavana keväänä murkkuongelma alkoi jo riistäytyä käsistä ja kutsuimme paikalle tuholaistorjujan. Sen jälkeen ei ainoatakaan murkkua näkynyt pariin vuoteen. Nyt pirulaiset ovat tulleet takaisin. Pitää ensin kokeilla taas omia keinoja ja sitten kutsua apuvoimia jos ei näytä tilanne paranevan. Harmittomia, mutta raivostuttavia pikku otuksia sisällä.
Xolot
"Ennenkun arvostelet toista, kulje kilometri hänen kengissään. Sitten kun alat arvostelemaan oletkin jo km päässä ja sinulla on hänen kenkänsä."

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 16:19  
+
0
Meillä oli kans viime keväänä murkkujen vallankumous, ei auttanu maustaminen eikä ne ansat. Sit vasta kun löysin sellasta muurahais sirotetta (jauhemaista murkkumyrkkyä) ja sillä tukin niiden sisääntulon, ni sit hävis.
Tänä keväänä ei oo tullut. *koputtaa päätään*
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 17:49  
+
0

^Mähän muokkasin omaa viestiäni kuusi minuuttia sen kirjoittamisen jälkeen, ettei enää löydy Ikean sivuilta. Hinta oli aikanaan 24,90€ tms. Tiedän, koska olen vaan haikaillut sitä, että tulisin joskus menneeksi Ikean lähettyville omalla kyydillä Ikean aukioloaikaan. Mutta munkin täytyy siis keksiä joku muu ratkaisu... :neutral:


No niimpä olikin. Luin liian hätäsesti.. Anttilassahan noita näytti olevan mutta samalla hintaa saa jo ihan oikean ison kiipeilypuun kissoille.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 18:35  
+
0
^ Totta, mutta mä kuitenkin tilasin ne tikkaat mustana :hymy:. Jos mä saan jotain päähän, niin mun on saatava se :shifty:.

Ja onhan tuo kuitenkin tosi kivan näköinen, jos vertaa kiipeilypuuhun :nauru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 19:57  
+
0
^On kyllä kivemman näköiset.:hymy:Ja voi olla että mäkin tilaan jossain vaiheessa sellaiset.:shifty:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 19:58  
+
0
^On kyllä kivemman näköiset.:hymy:Ja voi olla että mäkin tilaan jossain vaiheessa sellaiset.:shifty:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 20:10  
+
0
^ ja ^^^ Nuo on kyllä tyylikkäät, meillä ei oo kissaa kun oon allerginen mutta katselin noita muuten tossa muutama päivä sitten. En ollu ikinä nähny tai kuullu tuommosista, ja olin melkeen heti myyty. Oli lähellä etten jopa tilannu tuommosia lastenhuoneeseen. :cool:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

doomchild

doomchild
Viestimäärä: 12

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:34  
+
0
Mitä trimmauskonetta voisi suositella harvaan käyttöön yhdelle pitkäkarvaspanielille? Ei tartte olla mikään superduperhieno, mutta kunhan on suht hiljainen, ei kuumene minuutissa ja pysyy lapasessa (mielellään johtokin olisi pidempi kuin puoli metriä). Moseria olen kuullut paljon kehuttavan, ja siitä löytyisi halvin malli 69e, Moser Rex 1230?

Ai niin, vastailla saa yksäreinkin jos tämä muuten luetaan mainostukseksi :)
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 21:34)

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 22:22  
+
0
Mistä tulee sanonta "pullopersesika"? :mietiskel:
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 22:23  
+
0
Aika pahan pistit.. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Torstaina, 15.04.2010 klo 22:56  
+
0

Kadaver kirjoitti:
Mistä tulee sanonta "pullopersesika"? :mietiskel:



Hikipediahan sen kertoo :nauru:

/muoks:

Nopealla googlauksella löysin internetistä sen verran aineistoa, että uskon sanan olleen joskus menneinä vuosikymmeninä käytössä ja ainakin jonkin verran tunnettu. Mahdollisesti perustuu johonkin juomaan, joka pakattiin sianmuotoiseen pulloon, jonka korkki oli sian takapään paikkeilla


lukee siellä kommenteissa, tiedä sitten oikeasti :cool:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 23:00)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Perjantaina, 16.04.2010 klo 23:25  
+
0
Onko kellään tietoa Nouveau Nail rakennekynsistä? Kun siis tilasin ajan rakennekynsien laittoon ja nyt vasta menin kattoon paikan sivuja ja siellä oli et käyttävät tuota sarjaa. Mulla on aiemmin ollu LCN-kynnet, niin miten nämä eroaa toisistaan? Onko nuo Nouveau-kynnetki geelikynnet? Onko tää nyt ymmärrettävästi kysytty :nauru:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 00:19  
+
0
Oon seikkaillu KoiraNetissä ja tutkaillu kasvattajien pentuemääriä eri roduissa. Mua hiukan ihmetyttää sellaset kasvattajat, joilla on hirmunen määrä pentueita vuodessa ja mietinkin, et miten se käytännössä on mahollista? Löysin yhenkin kasvattajan, jolla oli järjestäen yli kymmentä pentuetta vuodessa. Voisko joku asiasta tietävä hiukan valasta, että miten ihmeessä sellanen onnistuu? Tutkin ton kasvattajan kotisivujakin, niin sillä oli yli kakskymmentä koiraa kennelissään. Ilmeisesti tälläsia isojakin kenneleitä sitten on joka rodussa. Onko tollasilla suurkenneleiden kasvattajilla muuta elämää vai pyörittääkö niitä monta ihmistä?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Ursula

Ursula
Viestimäärä: 322

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 07:23  
+
0
Tässä tulee isosti mutua, mutta:

Jotkut Suomessakin tekevät kasvattajahommia leipätyönään, voisiko siitä olla tässä kyse? Ja varmaan osa pennutetuista narttukoirista on olleet sijoituksessa? Ja kasvattajalla kotonaan aina iso määrä pentuja...? Who knows!

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 14:43  
+
0
^Joo, jotenkin noin sen on pakko mennä. Kuitenkin tuntuu hullulta, että yhellä kasvattajallaki oli ollu yhessä kuukaudessa viis eri pentuetta! Eipä siinä paljon muuta ehi, oli koirat sijotuksessa tai ei. Ja kuinka tarkkaan siinä ehtii paneutua yhteen pentuun ja tarkkailla vaikka sen luonnetta tulevaa omistajaa varten? Mua on aina kummastuttanu tää...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:01  
+
0
Osuin verisuoneen leikatessani Pepin kynsiä ja verta on vuotanu nyt kolmatta tuntia. Kuinka kauan tuo voi kestää?! Onneksi meillä on hyvät tarvikkeet sitoa tassu (ja jotka pysyy), mutta vuoto tulee läpi. Kurja, tämmönen pitiki sattua. Onneksi Peppi ei ite huomannu koko asiaa!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:18  
+
0
^ mä oon pari kertaa leikannut vähän liikaa ja verenvuoto on rauhoittunut kun olen tuputellut perunajauhoa kynnen päähän. En muista mistä moisen neuvon sain, mutta on ainakin toiminut :enkeli:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:32  
+
0
^ Kiitti, kokeilen tuota jos/kun seuraavan kerran pitää tämänhetkinen tuppo aukoo.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 22:19  
+
0
Olenko jotenkin tyhmä, vai eikö tuolta yksityisviestien lähetetyt-kansiosta oikeasti näe, kenelle viesti on lähetetty?

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 00:30)