Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 31.01.2015 klo 10:02

Kysy mitä vain mistä vain! 22

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 17:34  
+
0
Onko täällä ketään kuka käyttää tai on käyttänyt Cerazette tai desogestrel sandoz minipillereitä?

Onko tullut mitään oireita? Joo, on yksilöllistä, mutta jumalauta tänään alotin cerazette pillerit ja kolmen kuukauden jälkeen pitäis vaihtaa halvempaan, eli desogestreliin. Oon kuullu ja lukenu paljon haittavaikutuksista (akne, mielialanvaihtelut, hiustenlähtö, haluttomuus...) ja oikeasti mua pelottaa jos tulee esim. akne :eek: Tai jos saan jotain raivopuuskia :shifty: Tai jos paino nousee, just kun oon saanu melkein 15kg pudotettua puolessa vuodessa...
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 18:34  
+
0
^ Mä söin ensin Cerazetteja ja laitoin sitten kapselin. Oikeastaan ainoat "sivuvaikutukset" johtuivat estrogeenin puutteesta kun vaihdoin renkaista minipillereihin, eli iho kyllä huononi joo ja hormonitoiminta heitteli aikansa häränpyllyä. Mulle on kyllä sopineet niin yhdistelmäpillerit, rengas, minit kuin nyt tää kapselikin niin en tiedä sitten.

Muoks. meni puurot ja vellit sekaisin ainesosissa.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.02.2016 klo 19:59)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 19:21  
+
0
No mä olisin halunnu ihan e-pillerit, mut migreenin takia en niitä saa ja verenpaine oli hieman koholla. Siksi sain minipillerit. Vähän harmitti kyllä ja tänään ku otin ekan pillerin ni ajattelin et ei jumankauta jos tulee jotain pahempiakin oireita :nauru: Ei oo meinaan kivaa jos raivoan ukolle ihan mitättömistä jutuista :nauru::nauru: Ja mitään aknea en halua, joo tälläkin hetkellä pukkailee välillä finnejä mut ei mitenkään häiritsevästi ja ne lähtee suht nopeasti pois. Nuorena kärsinkin jonkinasteisesta aknesta ja sitä helvettiä en halua takaisin!
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 19:36  
+
0
^ Mulla oli myös nuorempana lievä akne joka hoitui yhdistelmäpillereillä, ja joka yritti sitten vähän puskea takaisin kun yhdistelmien käyttö loppui (mulla on myös auramigreeni) joten mä pyysin ihotautilääkäriltä Isotretinoin-kuurin ja vedin sen. Ehkä vähän hätävarjelun liioittelua, mutta kun siihen virheettömään ihoon tottui niin vähänkin on liikaa.
Rise to reset the world.

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 19:41  
+
0
Cerazettea söin ite 1,5 vuotta. Muuten sopi ihan ok (itsekin saan yhdistelmäpillereistä tosi pahoja migreenejä, raivareita yms), mutta sanotaanko nyt näin, että toimivat ehkäisynä hieman liiankin hyvin.. eli halut lähti :nauru: Pahimmillaan en halunnu että mies edes koskee muhun. Varmaan johtu siitä, kun kyseessä on hormoni joka estää ovulaation kokonaan, niin omat hormonit kyllä stoppas. Menkkoja ei kyllä tullut, mikä oli ihan kivaa.

Nyt syön Mini Pill-merkkisiä minipillereitä (keltarauhashormonina noretisteroni), jotka ei estä ovulaatiota, vaan muuttaa kohdunkaulan liman koostumusta, eli ovat matalahormonisia. Oon syönyt nyt 4-5kk, eikä minkäänlaisia sivuoireita ole tullut. Menkat tulee about normaalisti, ei ihan niin kellontarkasti kun luomuna, kierto saattaa heittää vajaalla viikolla normaalista. Halut normaalilla tasolla (alussa jopa voimakkaammat mitä luomuna), iho ja mieliala ovat ihan normaalit myös.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 19:55  
+
0

naukunen kirjoitti:



En oikein ymmärrä kysymystä, siis miltä kannalta? Jalostuskoirahan se ei ole, mutta enimmäkseen käy sääliksi koiraa ja toivon että ei normaalissa arjessa stressaa ominaisuutensa vuoksi niin paljoa että monttu olisi mukavampi paikka oleskella.


Tulee vaan välillä kaikenlaisia muistoja mieleen edellisistä koirista. Välillä sitä miettii kaikenlaisia ja muistelee tilanteita ja tapahtumia jälkeenpääin. En tiedä mikä oli tämän pointti, kai se ihmetys, että miten olin niin sokea.
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.02.2016 klo 19:56)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 19:58  
+
0
^^ No toi kyl kans vähä pelottaa, et jos halut menee ihan kokonaa ja saan tyyliin jotain raivareita jos mies edes koskee muhun :eek: :nauru: Mut katotaan mitä käy, tartteeko vaihtaa toiseen merkkiin jossain vaiheessa.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.02.2016 klo 19:58)

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 20:07  
+
0
^Miulle yritettiin laittaa kierukkaa, kun se olis ollu niin paikallinen ehkäisy, että aiheuttaisi lekurin mukaan vähemmän sivuoireita, mut ei saatu laitettua. Sit pyysin mahdollisimman matalahormonisen vaihtoehdon ja sain nuo Mini Pillsit. Huono puoli tosiaan noissa on se, että väli saa olla korkeintaan 27h, muuten ehkäisyteho putoo heti.. eli tarkkana saa olla.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 20:20  
+
0
^ No Cerazette/Desogestrel sandozista non vaan kuullu monilta et jos pillerin otto heittää vaikka ihan vaan muutamalla tunnilla ni alkaa heti joku pien tiputteluvuoto :eek: Siks oon laittanu puhelimeen muistutuksen joka päivälle et muistan ottaa.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 20:21  
+
0
Mä oon ottanut paljon papoja minipillereiden/kapselin käyttäjiltä ja se on kyllä melkoista se tavara siinä kohdunsuulla... Ei ole tuo kapseli paljoa sen jälkeen epäilyttänyt :nauru:
Rise to reset the world.

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 05.02.2016 klo 21:38  
+
0
Mulle taas ei Cerazette sopinut alkuunkaan. Suurin syy oli jatkuva tiputtelu, vaikka söin pillereitä lähes kaksi vuotta lääkärin kehotuksesta (jotta loppuisi, no ei loppunut). Lopulta palo hermot ja lopetin.
Lisäks, olin ihan hirveä pyörremyrsky. Ailahtelin laidasta laitaan ja välillä tuntu, kun olisin ollut ihan jossain muissa aineissa kun vaan minipillereissä :D Avokin jo lopulta oli täysin samaa mieltä kanssani, että lopetan syömisen. Ja kylläpä muuten helpotti ihan kaiken osalta!
Muah, kauhutarina :nauru:
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 09:46  
+
0
Ite oon kauhulla odottanut nyt sivuoireita näistä minipillereistä, aika lailla kuullostelin kroppaa mitä mieltä on. Onneksi ei vielä kummempia ole tullut, aloitusvaiheessa vuoto kesti pari viikkoa ja ekat menkat tuli vähän miten sattuu, mut nyt on sekin tasaantunut. Toki olisin paljon mielummin täysin luomuna, mut meillä se ei oo vaihtoehto valitettavasti :nauru:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 09:51  
+
0
Miulla oli Cerazette, mutta sain siitä jotain sydänoireita niin piti lopettaa. Eli siis rintaa alkoi puristaa ja syke muuttui omituiseksi, eikun sairaalaan sydänfilmiin. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 10:55  
+
0
Kiva ku on runsaimmat menkat ikinä tällä hetkellä päällä. Voiko tosiaan johtua noista pillereistä? Mulla ikinä ollu näin runsaat, nyt vuotaa ku joku pkleen niagara! Ja tänää pitäis mennä saunaan, miehen kanssa...Saa varmaan ravata vähän väliä suihkussa :roll: :nauru:

Enkä mä kestä jos menkat kestää jonkun pari kuukautta niinku monilla on kestäny. Ainut hyvä asia on se, että tällä hetkellä ei oo mitään kipuja mitä mulla yleensä kyllä aina on (ja kovat kivut on aina ollu...).
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 10:59  
+
0
Mulla loppui kaikki kuin seinään Cerazettejen kanssa ja sama meno jatkuu kapselilla. Mulle on nuo siis määrätty paitsi sen migreenin takia myös siksi, että mulla oli kovat alavatsakivut joten tohtori kysyi että synnytätkö vai lopetetaanko kuukautiset, joten valitsin jälkimmäisen. Olisi tosin halunnut laittaa kierukan joten vaihdoin ominpäin kapseliin.
Rise to reset the world.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 11:05  
+
0
No, mulla tosin vasta tänään toinen pilleri, et voihan se olla et menkat loppuu jossain vaiheessa, tai toivottavasti edes vähän rauhottuis koska en jaksa jos näin runsaana jatkuu.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 09.02.2016 klo 06:25  
+
0
Mitä nämä monissa keskusteluissa käytetyt "imo", "inan" tms./jne. meinaa? :mietiskel: :nauru:
- nimimerkki vaihtunut -

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 09.02.2016 klo 09:21  
+
0
^imo= in my opinion, imha= in my honest opinion. Tuota inan en ole kuullutkaan ellei sillä sitten tarkoiteta tyyliin inasen=vähän, eli ei ole mikään kirjainlyhenne.

(Viestiä on muokattu tiistaina, 09.02.2016 klo 09:22)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 09.02.2016 klo 10:03  
+
0
^ Mää luen aina imho in my humble opinion, mut sitä varmaan käytetään kumpiaki. Inan on mulleki kyllä tuntematon.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 09.02.2016 klo 10:21  
+
0
Oukhei, kiitos tiedosta, helpottaa juttujen lukemista.. mikä lie trendi noitten käyttö nykyään, sama kuin nämä OMG ja LOL mitä oli silloin +10 vuotta sitten teineillä käytössä. Paitsi nämä imot sun muut kuulostaa vielä naurettavammalle kun aikuinen sen lähestulkoon aina kirjoittaa eikä nuoriso :p Joo ja se inan on ilmeisesti vähän/vähäsen tmv. jos olen tekstejä tulkinnut oikein.

(oon liian retro kai, en ymmärrä miksei voisi kirjoittaa suoraan suomeksi samaa vaan pitää enkun lyhennyksiä vääntää keskelle suomea)
- nimimerkki vaihtunut -

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 11:45)