Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 31.01.2015 klo 10:02

Kysy mitä vain mistä vain! 22

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 51

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 20.02.2015 klo 18:37  
+
0
^^Veikkaan mäkin että kieli on muuttunut. Mulla näkyy tossa oikeassa alalaidassa FIN ja siitä ja jostain maagisesta nappulasta saa ainakin muutettua kieltä jota mun kissat tykkää painella:D
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 21.02.2015 klo 00:18  
+
0
^& ^^ Hihhulhei! No niinpä olikin! Kiitos paljon :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Daadaa

Daadaa
Viestimäärä: 144

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 21.02.2015 klo 12:58  
+
0
^ Tuli tuosta kielenvaihtumisesta mieleen, mie onnistuin joskus taannoin jollain ihmeellisellä tavalla muuttamaan googlen kielen: KAIKKI teksti oli japaniksi! :D Oli hyvin mielenkiintoista lähteä etsimään kieliasetuksia ja etsiä valikosta suomea. Piti ottaa toinen kone siihen vierelle ja katsoa mitä nappia pitää painaa ja monentenako suomi on kielivalikossa. Silloin ei ollut kyllä yhtään hauskaa.

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 21.02.2015 klo 14:08  
+
0
^Meillä taas Raju on sellainen ihme datailija että se aina käy painamassa jotain näppäinyhdistelmää niin että tapahtuu jotain ihmeellistä.. esim. näyttökuva on ylöalaisin, musiikki kuuluu nopeutuksella, näyttö on musta mutta ääni kuuluu, jatkuva kuvakaappaus päällä jne. Oon mä saanu kaikki tähän mennessä jotenkin korjattua mutta aina sitä joutuu hetken ihmettelemään :nauru:

Angat kirjoitti:

^Ei tarvi vastata, jos et halua, mutta onko sun ollut helppo ottaa noita projektikoiria, joista tiedät että jatkavat matkaa eteenpäin? Tuleeko koskaan sellainen olo, ettet haluaisi luopua projektista? Mun on tosi vaikea kuvitella, että pystyisin itse ottamaan koiraa, jonka tietäisin jatkavan eteenpäin, mutta jonka kanssa "pitäisi" silti tehdä ja harrastaa (varmasti tähänkin toki tottuu, mutta näin ajatuksen tasolla)... Ymmärrän toki, että projektikoirat on olennainen osa opiskelua, mutta jos näin ei olisi ja saisit valinnan tehdä, ottaisitko projektikoiria silti?


Mulla on tää mennyt jotenkin ihan ohi..

Meillähän projektikoirat on ihan täysin vapaaehtoisia ja kaikille niitä ei edes aina anneta, joten on ihan täysin oma päätös että oon halunnut sellaisen :hymy: Tuon ensimmäisen projektin eli Elsan kanssa ei tullut juurikaan sellaista oloa että haluaisin sitä itselläni pitää. Elsa oli näy-linjainen sakemanni jota näin lähtökohtaisestikaan en haluaisi itselleni ja täytyy sanoa että silmä ei siihen rakenteeseen tottunut edes siinä vaiheessa kun päivittäin sitä katselin. Luonnepuolikaan ei ollut yhtään sitä mitä koiralta haen. Oli turhan "löysä" tyyppi, johon kyllä varmasti vaikutti sekin että opas kun oli niin en saanut esim. leikkiä sen kanssa ettei taistelutahto ja saalisvietti pääsisi herämään ja meidän treenit oli muutenkin pääsääntöisesti sitä rauhoittumista, odottamista ja remmissä vetämättä kulkemista jne. Olihan se ihan kiva koira ja loppuajasta tosi helppo, mutta ei tuntunut missään vaiheessa omalta. On sitä silti tullut muutamat kyyneleet tirauteltua senkin lähdön takia.

Raju taas ollut alusta asti paljon hankalampi koirana, mutta hankalampi myös ajatuksena ettei se ole oma ja oon joutunut koko ajan muistuttelemaan itseäni että tämähän on vaan projekti ja lähtee jossain vaiheessa :nauru: sen kanssa kun on ollut paljon vapaammat kädet, se on saanut olla vähän röyhkeä ja oon saanut leikkiä ja tehdä kaikkea hauskaa sen kanssa alusta asti. Mutta vaikka Rajusta luopuminen on tuntunut ihan kamalalta asialta ajatella, niin olisin mä silti halunnut vielä ainakin yhden projektin poliisilta ottaa. Siinä oppii kuitenkin niin paljon ja saa itselle vähän lisätietoa mitä oikeasti seuraavalta omalta koiralta hakee. Ja ohjausta saa vielä enemmän kun on projekti, verrattuna omaan koiraan. Ja projektien kanssa käydään vähän eriasioita kuitenkin läpi kuin omien koirien kanssa, sitten on lisäksi projektileirejä yms. Enkä mä olisi tässä ajassa voinut ottaa kahtaa omaa koiraa, jossa mulla nää projektit on ollu ja nuokin on olleet kaksi niin erilaista koiraa ohjata että ihan arvokasta tietoa tässä saa :hymy:

Nythän mulla tosiaan nuo uudet projektihaaveet karisi kun Raju jäikin omiin käsiin eikä lähtenyt töihin. Kolme koiraa olisi ihan liikaa ja Raju on niin nuori ja niiiiin kesken ettei ainakaan tähän hetkeen mitään pentua voi kuvitella yhtään mitenkään. Harmittaa toisaalta ihan vietävästi että ei päästy tavoitteeseen, eli Rajusta ei poliisikoiraa tullut, toisaalta taas en onnellisempi voisi olla kun saan tuon itsellä pitää. Kuitenkin kaikkien ongelmien ja vaikeuksienkin kanssa tuo on vaan niin :love:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 21.02.2015 klo 14:51  
+
0
^

Mielenkiinnosta, että miksi se ei kelvannut sitten viranomaiskäyttöön?

Muokaan vielä että kiinnostaisi muutenkin että mitkä ovat kriteerit koiralle, että päätyykö se vaiko eikö?
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.02.2015 klo 14:57)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 21.02.2015 klo 20:10  
+
0
^C/B lonkat, niin ei mennyt. Rajuhan oli silloin puolivuotiaasta lähtien suunnilleen kolme kuukautta levossa kun kiersi oikeaa jalkaa liikkeessä ulospäin. Kierto oli sen verran pieni ettei sitä huomannut ellei katsonut tosi tarkkaan ja esim. mun äiti ei huomannut mitään vaikka kuinka kyttäsi. Kovassa rasituksessa laukassa heitti välillä jalkaa sivulle vähän selkeämmin. Rajulta sitten tutkittiin polvet ja lonkat ja pätkä selkää, alkuun silloin kun huomasin tuon liikkeen ja vielä lepojakson jälkeen käytetiin Viikissä, mutta mikään muu kuin hieman löysä lonkka ei selittänyt "oireilua". Nyt kun se siirtyi mulle, oon saanut liikuttaa sitä ihan normaalisti niin mitään oireilua ole ollut eli en tiedä oliko vaan jotain pentuajan kehitysjuttuja vai tekikö pitkä lepo huonoa kun ei ollut mitään lihasta siellä tukemassa. On sitä huonommillakin lonkilla koiria töihin lähtenyt, mutta tässä varmaan tuo liikerata oli suurempi syy hylkyyn. Mitään ontumista tai jalan varomista ei kuitenkaan oo ollut niin siksi uskalsin omaan harrastuskäyttöön tuon koiran ottaa :hymy:

Noin muuten Raju olisi saattanut päästäkin työkoiraksi. Virkakoirienhan pitää läpäistä testit ainakin etsinnästä, jäljestä, hausta, puruista ja tietty pitää olla hallinta kunnossa (en siis tarkkaan tiedä mitä nämä testit sisältää tai kuinka hyvä pitää olla / mitä pitää osata että läpäisee). Rajulla ainakin purut sujui, irrotuksessa enemmänkin oli ongelmaa jotka nekin on alkaneet jo nyt sujua ja nenähommat kyllä luonnistuu, erityisesti etsintä! Räjähdekoiraksi Rajusta tuskin olisi kun etsinnöistä rynnistää niin kovaa kyytiä ja rynnii piiloille vaikka olisi miten ahtaassa välissä :nauru: Sitten tietysti terve pitää olla ja pääkopan kestää, siinä kai ne tärkeimmät.
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Sunnuntaina, 22.02.2015 klo 08:28  
+
0
Kiitos nolle vastauksestasi =)

saitko pitää Rajun sitten ihan ilmaiseksi vai jouduitko siitä jotakin pulittamaan?
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Sunnuntaina, 22.02.2015 klo 13:09  
+
0
^Mä en oo itse asiassa edes varma :shifty::nauru: En sen kummemmin koiran hintaa miettinyt kun halusin Rajun joka tapauksessa. Vielähän tässä ei ole tehty virallista omistajanvaihdosta, mutta yleensä noista joutuu maksamaan sen 400 - 500 € eli noin puolet koiran hinnasta.
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Sunnuntaina, 22.02.2015 klo 16:28  
+
0
^ Okei =) Hitsi, olis kyllä mielenkiintoinen koulu...!
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Sunnuntaina, 22.02.2015 klo 18:26  
+
0
Kompastuin pöhnäpäissäni perjantaina ja löin pääni tosi lujaa oven karmiin. Oli vissiin hetkeksi lähtenyt taju ja samantien ku kaverit sai hereille niin nousi järkyttävä patti päähän.
Ihan sairaan kipeä toi on ollut ja nyt huomasin että siihen keskelle on tullut semmonen pehmeä kohta joka antaa periksi. Mahtaakohan olla ihan ok tommonen?
Päänsärkyä on ollut vielä tänäänkin ettei enää mene krapulan piikkiin.
Kuinkahan nopeasti kuhmun pitäis laskea, et pitääkö jossain vaiheessa mennä näyttämään lääkärille jossei ala helpottamaan?

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 24.02.2015 klo 11:14  
+
0
Nyt jos jollain ois joku hyvä vinkki viitonen millä saa verijäljet kangaskatosta pois. Mä en vaan tajua miksi ton koiran pitää haukkua autossa.. Harmittaa jo se että nenä aukeaa ja samalla harmittaa kyllä toi auton kattokin tosi paljon, kun ei oo ees mun auto vaan porukoiden. Ärrrrrrrrh. Täytyy varmaan alkaa taas verhoilla auto peittoon niin sillä ei oo mille haukkua. :neutral:

skcu Pongo

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 24.02.2015 klo 11:28  
+
0
Minuakin jäi kiinnostamaan miksi Raju ei päätynyt virkakoiraksi, mutta sieltähän se vastaus tulikin. No mut sä nolle sait siitä kuitenkin varmasti hyvän harrastuskoiran itsellesi, kun kuitenkin sillä pääkopan puoli on priimaa, mikä parasta :peukku:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 24.02.2015 klo 17:34  
+
0
^^Oisko höyrypesuri mitää? Tai sit jos on pahat tahrat nii veisin johki autopesulaan sisäputsaukseen.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 24.02.2015 klo 20:15  
+
0
Onko liian aikaista antaa 4 päivää sitten kastroidun koiran kiivetä ja laskeutua ite portaat 3.krs:sta, tekeekö huonoa tikeille? :mietiskel: Mä oon vissiin nostellut tuota jätkää huonossa asennossa tai saanut jonkun megajumin toiselle puolelle selkää johonkin syvälle, kun tietyt asennot ja syvään hengittäminen koskee aika reilusti. Nostaminen on siis vähän haasteellista. Tuo koiran leikkaushaava on siisti ja lähteny paranemaan hyvin, mustelmilla on vielä.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 24.02.2015 klo 21:42  
+
0
Mä ehdottaisin näin ens alkuun tuohon tahranpoistoon sappisaippuaa. Edullinen vaihtoehto eka sillä testata, et lähteekö tahrat veks. Sen verran tehokasta tavaraa, et valkoisista vaatteista lähtee jopa porkkanan värjäämät pois.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Keskiviikkona, 25.02.2015 klo 08:09  
+
0
Minä mietin kans sappisaippuaa, että sillä varmaan lähtisi, mutta miten ihmeessä tuon saa pestyä? :mietiskel: Minä olen sappisaippualla saanut valkoisista vaatteista mustikkatahratkin pois :hymy:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Keskiviikkona, 25.02.2015 klo 10:17  
+
0
LAita virtahepo joku semmonen metallinen kuonokoppa päähän sille ettei se pääse hinkkaamaan nenäänsä rikki. Ei tosin auta ongelmaan näin jälkikäteen mutta jatkossa kyllä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Keskiviikkona, 25.02.2015 klo 11:50  
+
0
Jos sillä on metallinen kuonokoppa päässä ja se haukkuu edelleen tota kattoa vasten niin se voi kyllä satuttaa nenää kerta tollasella voimalla ja toistomäärillä haukkuu että kuonokin aukeaa.. Kuonokoppaa en halua muutenkaan sille laittaa päähän autoon. Ajattelin laittaa lakanan auton ikkunan eteen niin että koira ei näe ulos -> ei hauku. Haluaisin poistaa mielummin haukkumisen koiralta mahdollisimman minimiin, kun se kuitenkin osaa rauhoittua autoon jos ei ole häiriötä ulkopuolella. Tyhmä minä kun en ole vaan pitänyt nyt suojaa sillä ikkunoiden edessä vaan antanut vaan olla...

Kiitos kaikille noista puhdistusvinkeistä. Toivottavasti saisin jonkun toimimaan, voi olla aika kallista lystiä käyttää jollain pesettämässä...
skcu Pongo

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Keskiviikkona, 25.02.2015 klo 11:59  
+
0
^Veritahroihinhan sitten ensisijaisesti kylmää vettä, ettei pala kiinni.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Keskiviikkona, 25.02.2015 klo 15:54  
+
0
Ylläpidolle kysymys. Kuka lie kirjoittanut tonne rotuihin rottweilereistä ton rotuesittelyn? En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa :ttou:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28162
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 07:00)