Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 13.02.2016 klo 17:25

Kysy mitä vain mistä vain! 23

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 10

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Lauantaina, 13.02.2016 klo 17:25  
+
0
Kyselyikä on koko ikä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Lauantaina, 13.02.2016 klo 17:27  
+
0
Viimeiseksi kysymykseksi edellisessä ketjussa jäi:

Sherlock kirjoitti:

Noista cerazette pillereistä vielä. Kuinka nopeasti olette huomanneet että mielialat vaihtelee? Mä oon syöny nyt vähä yli viikon ja oikeasti ei hemmetti, oon huomannu ja kaveritkin huomannu että mä kilahan aika helposti, kiihdyn 0-100 varmaan sekunnissa. Töissäkin ragesin ku en löytäny mun nimikylttiä :nauru: "Mä lyön kohta jotain s**tana" päästin suusta :shifty: Ja kaupassakin jostain ihan ihme jutuista :nauru:

Manu 6/2008
Morris 3/2013

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 14.02.2016 klo 11:00  
+
0
^Mulla Cerazetet ei oikeestaan mielialaan itellä vaikuttanu ollenkaan :mietiskel: Ainoastaan huomas kropassa, kun hormonitoiminta stoppas kokonaan ja seksihalut meni siinä samalla. Muuten olisin kyseisiä pillereitä voinu jatkaakin, oli ihan kivaa kun ei tullut menkkoja tai migreenejä, mutta c'mon :nauru:
Hyvä ystävä tajusi kyseisistä pillereistä johtuvan masennuksen vasta tosi pitkän ajan jälkeen. Yksilöllistähän tuo on, mut kattoisin hieman pidemmällä aikavälillä sivuoireita, joskus ne katoaa kun kroppa tottuu.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 14.02.2016 klo 11:58  
+
0
^ Joo siis mulla ei oo mitään muita sivuoireita tullu ku toi jatkuva räyhääminen, ihan pienestäkin välillä, päänsärky (jonka pitäis helpottaa kyllä...) ja jatkuva väsymys. Ja okei no finnejä on tullu muutamia, mut ne nyt ei oo mitenkään paha. Seksihalut ei oo hävinny mihinkään, onneks. Oikeastaan päinvastoin :nauru:

Tää voi kuulemma vielä pahentua, ennen ku tasottuu (jos tasottuu). Kuulemma se 3kk pitäis ainakin syödä näitä ja sit jos ei ala helpottamaa ni sit pitäis katsoa jotain muuta merkkiä.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 15.02.2016 klo 00:48  
+
0
Mulle tuli nyt kolme kuukautta täyteen e-pillereitä (Mercilon), ja naama ei oo koskaan ollu näin huonossa kunnossa. Nykyään tulee päivittäin finnejä, silmien ympärillä on tosi paljon hormoninäppyjä, ja sitte tulee vielä semmosia finnejä jotka on ihon alla, mutta kuitenkin koholla ja tosi kipeät. Harmittaa et oon näin kauan oottanu näitten kanssa, kun ei tuskin tää tilanne tästä yhtäkkiä paranee..

Eli siis jos jokin lääke ei tunnu sopivalta niin ei kannata väkisin syödä..
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 15.02.2016 klo 17:53  
+
0
^ Mä oon vasta alottanu, tää on elämäni eka kerta ku syön mitään pillereitä. Vie aikaa tottua ja jos ei totu, tottakai vaihdan.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 15.02.2016 klo 20:39  
+
0
Plus että jos kovasti etukäteen uskoo muiden palautteen perusteella että ko. tuote ei sovi itsellekään, niin melko tehokkaan placebon siitä kyllä saa.
Rise to reset the world.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 21.02.2016 klo 14:28  
+
0
onko sukusiitosprosentti 1,59 tosi korkea?? mIKÄ on isoin sukusiitosprosentti mistä kannattaa ottaa pentu?En tiedä yhtään mitään näistä sukusiitosprosenteista.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.02.2016 klo 14:33)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 21.02.2016 klo 14:40  
+
0
^Ei ole 1,59 korkea, mutta tietty prosentit aina riippuu monellako sukupolvella ne on laskettu. Jos tuo on esim. 6-8 sukupolvella, niin en edes miettisi voisinko tuosta sen puolesta ottaa.

Niin ja kennelliiton suurin suosittelema ss% on serkusparitusta vastaava, joka olisi siis 6.25%.

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.02.2016 klo 14:42)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 21.02.2016 klo 15:00  
+
0
^Ok :). Koiranetin mukaan tuo sukusiitosprosentti on 4:n sukupolven mukaan.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 23.02.2016 klo 15:43  
+
0
Minä katsoisin pelkän prosentin lisäksi sitä, kuinka paljon niitä yhteisiä sukulaisia on. Joskus prosentti on 4 polven mukaan matala, mutta mitä kauemmas sukutaulussa menee, sen sateenkaarenkirjavammaksi se muuttuu, ja niitä yhteisiä sukulaisia onkin kymmeniä. Joskus taas yksittäiseen koiraan linjaaminen isolla prosentillakin voi olla hyvä juttu, mutta se riippuu niin paljon kaikesta, millainen se yhteinen sukulainen on, mitä se on periyttänyt jne. Ei ole ihan yksiselitteinen asia tämä.

Simon9999

Simon9999
Viestimäärä: 5

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 18:48  
+
0
yksi sukulainen jäi kannabiksen polttelusta kiinni poliiseille .. kovasti sosiaalisessa mediassa toitottaa että vaaraton aine jne.. mikä on teidän mielipide ? kovasti laillistettu viime aikoina jenkeissä..

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 20:27  
+
0
Mun henkilökohtainen mielipide on, että kunkin meistä pitäisi oppia löytämään onnea ja mielihyvää elämästä ilman huumeita. En näe, että kannabista tarvitsisi laillistaa. Näen että pitäisi tehdä enemmän sen asian puolesta töitä, että ihmiset eivät tarvitsisi huumeita, kuin että huumeita olisi helpompi käyttää. Sama pätee alkoholiin.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 20:29  
+
0
^No uskon että kannabiksessa voi olla terveydellisiä hyötyjä.. kai? en ole varma. Mutta myös sivuvaikutuksena huonoja vaikutuksia! Hupikäyttöä en hyväksy missään tapauksessa. Lääkinnällisesti ehkä juu ookoo. Että kaksipiippuinen juttu =D Oikeastaan tämä on ihan mututuntumaa koska en ole perehtynyt asiaan. mutta ainahan kannabiksen käyttäjät vakuuttelee ettei tää ole haitaksi mutta en kyllä ihan usko varsinkin jos paljon polttelee!!!

Vanis: Ok,niin ei se varmaan ihan yksiselitteinen juttu ole,hmm.

muoks. Olen joskus aikoinaan koittanut kannabista ja eipä mulle ainakaan hyvä olo tullut. Ei ole toiminut ollenkaan tai sitten viimeksi tuli ihan hirveä olo=S Että mieluummin olen kyllä ilman.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 29.02.2016 klo 14:36)

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 00:35  
+
0
Kannabis kai puhuttaa aina. Itseäni ei haittaa muiden käyttö, mutta järkevissä määrin. Oma mielipiteeni on, että kannabis on rinnastettavissa tupakkaan ja alkoholiin. Jos sokeri, tupakka ja alkoholi keksittäisiin vasta näinä vuosikymmeninä, olisivat ne yhtälailla kiellettyjen aineiden listalla.
Pari asiaa kannabiksesta vaan on "kiistattomasti" todistettu; sen hyöty lääketieteessä ja sen yhteys mielenterveysongelmiin - tarkemmin psykoosiin. Kuitenkin ollessa alttius mielenterveysongelmiin, on kannabis todettu olevan laukaiseva tekijä psykoosissa.
Mä en koe, että kannabista tarttis laillistaa. Lääketieteelliseen käyttöön? Ehkä hyvällä harkintakyvyllä.
Mun mielestä on ylipäätänsä tyhmää perustella pitkinpoikin kuinka vaaratonta kannabis on. Yhtälailla vaarallista kun tupakka tai alkoholi, mutta pointtina on se, että se on laitonta. Oli sitten vaarallista tai ei, lakia rikkoo kun sitä käyttää.

Mielipiteeni on siis samanlainen myös alkoholin ja tupakan suhteen :hymy: Ensimmäistä edellämainittua tulee itsekin käytettyä, mutta kaikkien liiallinen- tai väärinkäyttö on typerintä puuhaa mitä tiedän. Myös kannabiksen. Sillontällöin pössyttely tuskin ketään tappaa, lakia vaan rikkoo :nauru:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 01:27  
+
0
Kannabiksen vaarallisuudesta/hyödyllisyydestä löytyy hyvin kyllä tutkimuksia ihan kun Google Scholarista vaikka hakee, siellä on suorat linkit pdf:iin jos on ilmaiseksi saatavilla. Kenenkään meistä anekdootit kannabiksesta eivät sitä todellista riskiä/hyötyä kerro. Suurin vaara liittyy siihen, että on esim. skitsofreniaa suvussa. Kannabista niin kuin ei muitakaan huumausaineita, esim. alkoholia, kannata ehkä päivittäin vedellä. Jos pitää päivittäin ryypätä, on alkoholisti, samoin jos pitää päivittäin polttaa pilveä, on sen ongelmakäyttäjä. Kuitenkin lääketieteellinen hyöty kannabiksesta on kiistaton.

Ja kyllä siihen, että käyttökin on Suomessa rankaistava teko, liittyy myös paljon ongelmia. Pilven polttelu on kuitenkin IMO aikalailla uhriton rikos, etenkin jos polttaa kotikasvatettua. Se on eri asia sitten, jos on jostain ulkomailta roudattua, ties mistä oloista lähtöisin olevaa tavaraa, kun silloin siihen liittyy toki järjestäytyneen rikollisuuden tukeminen. Jos itselleen ja parille kaverilleen joku kotioloissa kasvattelee, ja vastuullisesti käyttää silloin tällöin, niin kenelle siitä on haittaa?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

iiW

iiW
Viestimäärä: 28

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 09:56  
+
0
Koen ettei kannabis satunnaisesti käytettynä ole sen vaarallisempaa kuin vaikkapa tupakka ja alkoholi. Jokainen voi sitten itsensä kanssa pohtia kannattaako lakia rikkoa hetken hauskuudesta mutta itse en lähde käyttäjiä tuomitsemaan.
Pk Collie "Riesa" s.30.08.2015

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 09:59  
+
0
En usko että täysin vaaraton aine, mutta ei kai se sen pahempi ole kuin alkoholikaan. Sitä oon ite just naureskellut kun kannabiksen käyttäjät on automaattisesti monien mielestä narkkareita ja ite sitten vedetään perskännejä joka viikonloppu ja se on ihan ok ja naureskellaan kun vähän lipsahti. Mutta kai se on sitä "suomalaisuutta" :roll:

Kyllä mä voin myöntää kokeilleeni joskus vuosia ja vuosia sitten, hauskaa oli mutta ei ollut tarvetta sen enempää kokeilla. Eikä sitä kyllä tartte laillistaa, mutta ei täysin kieltääkkään. Tai en tiedä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 11:06  
+
0
Mä oon ite seurannut vuoden-parin verran vierestä mitä pelkkä kannabis tekee ihmiselle. Ennen mun yks frendu oli ihan perusmuija, käytiin aina joskus bilettämässä ym. perussettiä. Jossain vaihees alko pajautella. Nykyään taitaa tehä sitä joka päivä, jopa aamuisin herää että kerkeis ennen iltavuoroa vedellä savut. Jos ollaan juomassa, pakko polttaa sillonki. Kokeili "huviks" piriä taannoin. Ei osaa olla enää ilman huumeita, viime keväästä asti sama levy soinu kuinka voidaan lopettaa koska huvittaa. En enää luota siihen ihmiseen, pätkän vertaa. Lihonnu matkan varrella +10kg ja kaikki illat menee sohvalla maatessa ihan jumissa. Ei käy juuri ulkona. Kaikki rahat menee huumeisiin. Tää ihminen on vielä töissä hoitoalalla, kuten minäkin. Joskus oon miettiny et käräytänkö sen pomolle sen, mut en ihan tiiä onko se mun asia.. Mut riippuvainen on selkeästi eikä enää pääse siitä omin voimin irti. Tätä oon jo jonkin aikaa pohdiskellu, toistaseks oon antanu asioiden vaan olla koska ollaan sen verran tuon takia etäännyttykin.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 11:41  
+
0
^Vähän sama kokemus täällä, kaveri alkoi poltella tavattuaan miehen joka kasvattaa itse. Mun mielestä niiden elämä pyörii sen polttelun ympärillä nykyään, eikä kaveri pysty oleen polttamatta esim jos ollaan yhdessä reissussa. Se ei ole mitään hupi polttelua, kun kennellekään ei edes tarjota sauhuja, selvästi vaan poltetaan kun on pakko. Vanhempia ei voi kutsua kylään kun kämppä haisee. Jotenkin se elämä on semmosta salailua ja pakoilua.
Kaikki ketkä tunnen jotka polttaa enemmän säännöllisesti, ovat aivan selvästi koukussa ja polttelu on vaikuttanut elämään. Jotenkin olen huomannut että se polttelu passivoittaa ihmistä, millään ei oo väliä, eletään vaa elämää päivästä toiseen ja pössytellään eikä yritetä elämässä eteenpäin. Jotenkin surullista kun kolme-nelikymppisenä on jämähtänyt johonkin vuokrakämppään ja suojatyöpaikkaan eikä edes kiinnosta pyrkiä mihinkään eteenpäin. Kyllä mulla on semmonen tuntuma että pilveen jää helposti koukkuun ja sen jälkeen selviä päiviä ja selvää oloa ei enää ole. Koko ajan ollaan enemmän tai vähemmän pöllyssä.
Sen sijaan kaikki jotka tunnen, jotka ovat joskus kokeilleet tai jotka jossain bileissä voivat sauhut ottaa, tulevat aivan hyvin toimeen ilmankin. Se pilven poltto ei tuo mitään ihmeellistä lisää.
Aivan varmasti kannabis on parempi huume kuin alkoholi, satunnaisesti käytettynä. Sitä en tiedä, jääkö kumpaan helpommin koukkuun. Yhtäkaikki, kenenkään elämä ei minusta muutu paremmaksi, jos kannabis laillistettaisiin.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 19:45)