Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 13.02.2016 klo 17:25

Kysy mitä vain mistä vain! 23

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 10

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 14:06  
+
0
Miksi niin moni tuote nykyään pakataan niin äärettömän hankalasti avattavaksi? Miten joku minuakin vanhempi, huonosorminen ym ylipäänsä saamitään auki?

Kävin äsken ostamassa tämmöisen varavirtalähteen ja meinas itku tulla sen paketin kanssa kun en meinannut saada auki :nauru: Käänsin ja väänsin pakkauksen joka nurkasta eikä löytynyt "open here" kohtaa. Lopulta sitten sakset ja veitsi työkaluina sain sen rassattua auki.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 29.02.2016 klo 21:14  
+
0
Tuosta tulee mun taannoinen saksi päivitys mieleen :D
https://www.instagram.com/p/BBVE4u0iKXy/?taken-by=natinas
(Viestiä on muokattu maanantaina, 29.02.2016 klo 21:14)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 01.03.2016 klo 12:55  
+
0
^No just :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 13:06  
+
0

SiljaSiili kirjoitti:

Se pilven poltto ei tuo mitään ihmeellistä lisää.
Aivan varmasti kannabis on parempi huume kuin alkoholi, satunnaisesti käytettynä. Sitä en tiedä, jääkö kumpaan helpommin koukkuun. Yhtäkaikki, kenenkään elämä ei minusta muutu paremmaksi, jos kannabis laillistettaisiin.



Mulla ois jotenkin sellanen perstuntuma että pilvessä on ehkä helpohko unohtaa tai olla välittämättä siitä miten banaalia ja/tai paskaa se elämä on, onhan se monesti alkoholismissakin syynä, että ei kestä sitä elämäänsä selvinpäin. Näin myös vaikka olisi ns. functional (toimintakykyinen??) alkoholisti, joka selviytyy töistä jotenkuten. Jos elämä on hyvillä kantimilla ja sisältöä on muutakin kuin päihteet, niin en usko että kannabikseen jää sen helpommin koukkuun kuin viinaankaan, mutta jos ei oo palikat kohdallaan, niin kummallakin aineella turrutettuna tuntuu varmasti helpommalta kestää sitä kehnoa elämää. Eli en tiiä onko se niin päin, että pössyttelevä keski-ikäinen ois sen pössyttelyn takia jämähtänyt vuokrakämppään ja huonoon duuniin, vai onko siihen tyhjään elämään haettu sisältöä huumeista. Pilvessähän on monesti toimintakykyisempi kuin niin päissään, että esim. kusee alleen...
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 23:35  
+
0
Fyysistä riippuvuuttahan kannabis ei juurikaan taida aiheuttaa, ja kaikki mun tuntevat (joo, niitä on useampi vuosien varrelta) ongelmakäyttäjät polttelevat (minun havaintojeni mukaan) selkeästi vain oikeastaan omaa pahaa oloaan lievittääkseen ja siitä syntyy varmastikin herkästi tietynlainen koukku. Monilla se pajauttelu pysyy selkeästi hanskassa, mutta kaikilla ei tosiaankaan. Oon huomannut, että ne jotka "kovimpaan ääneen" länkyttää siitä kannabiksen vaarattomuudesta, on niitä, joilla suhtautuminen ko. substanssiin ei ole sitä kaikista terveintä.

Vaikka mä olen sellainen semi-kannabismyönteinen, mun mielestä kannabiksen viihdekäyttöä ei tarvitsis laillistaa. Sitä saa halutessaan nykyäänkin helposti ja jos käy huono tuuri ja jäät kiinni, niin kauhean isoja rahallisia sanktioita siitä ei saa. Tosin se H-merkintä rikosrekisteriin voi taas joillekin olla isokin sanktio, esimerkiksi mulle se käytännössä tarkoittaisi ainakin väliaikaista alanvaihdosta töiden suhteen.

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 23:57  
+
0
Ehh, kirjoitin pitkän viestin ja painoin vahingossa hiiren "takaisinpäin" nappia ja kaikki katosi >__> Joten muistivarasta tuotettua tekstiä, alkuperäisessä kaikki oli niin hienosti selitetty ja mietitty..

Vems kirjoitti:

Sitä saa halutessaan nykyäänkin helposti


Niin saa, mutta jos se laillistettaisiin, ne helpot tulot olisi plussaa valtiolle, eikä rikollisjengien pussiin.
Kannabis onkin varmasti addiktoivin niille joilla on paska olo koko ajan, koska se turruttaa pitkällä käytöllä tunteet ja fiilikset (toki vain käytettäessä).

Tästä on nyt vihdoin päätetty, että huumeet ei ole enää "sodan" arvoinen asia. Mikä on imo aika tärkeä asia. On myös ihan tutkittu juttu että alkoholi on se kaikista haitallisin (over all). Ihan pakko vielä linkata tämäkin, missä Portugali dekriminalisoi kaikki huumeet ja maassa huumeiden käyttäjämäärä ei noussut, vaan pikemminkin laski, kun huumeiden "vastaisesta sodasta" siirretyt resurssit siirrettiin päihteidenkäyttäjien hoitoon ja tarkkailuun.

Ylipäätään, olisi ihan kaikkein parasta jos jonain päivänä voisin katsoa ja todeta, että päihteiden väärinkäyttäjiä ei enää pidetä pahoina ja rikollisina, vaan oikeasti onnettomina ihmisinä jotka etsii jotain pakokeinoa tästä maailmasta, syystä tai toisesta. Video vielä, missä kerrotaan nykypäiväisesti, miten addiktio syntyy, eikä se tosiaan ole pelkkä aine, mikä sen aiheuttaa. Ei ole mitään järkeä laittaa jo valmiiksi elämästään kärsivää, vankilaan ja rangaista ja eristää yhteiskunnasta kun olisi mahdollisuus kuntouttaa ja auttaa eroon. Miksi lyödä lyötyä?

Se että nyt kaikki on kiellettyä ja laitonta, tietää myös sitä että mitään huumeita ja niiden mahdollista lääkkinnällistä potent ei saa tutkia. Kannabiksesta löytyy paljon vaikka mitä jo, ja esim. MDMA on post-traumaattisessa syndroomassa todettu terapian kanssa hyvin tehokkaaksi.

IMO, ihmiset tulee aina käyttämään niitä päihteitä mitä haluaa, saa niitä vaikeasti tai helposti, enkä usko että dekriminalisointi nostaisi käyttäjämäärää. Pitäisi lähteä aivan toisesta suunnasta hoitamaan ongelmaa ja odotankin mitä n. kuukauden kuluttua olevassa YK:n kokouksessa asiasta päätetään :P

muoks. luin tekstin ja mietin että jollekin voi jäädä kuva että pitäisin huumeita/kannabista positiivisena asiana. Jooei, päihteet on päihteitä ja aina on riski vaaratilanteisiin olipa se sitten alkoholi tai piri. "Oikein" käytettynä harvalla päihteellä on harmia kenellekään, mutta addiktoituminen tässä pahoinvointimaailmassa on helppoa,koska päihteillä pääsee kyllä eroon todellisuudesta. En vain haluaisi että asiasta ajatellaan mustavalkoisesti, addikti-streittari, hyvä-huono.
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.03.2016 klo 00:02)

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 03.03.2016 klo 11:30  
+
0

myrkku kirjoitti:


[quote=Vems]Sitä saa halutessaan nykyäänkin helposti


Niin saa, mutta jos se laillistettaisiin, ne helpot tulot olisi plussaa valtiolle, eikä rikollisjengien pussiin. [/quote]

Totta turiset! Tartunpa sit kuitenkin ihan mielenkiiinnosta tohon yhteen sananvalintaan eli:
mä en oo yhtään inessä skenessä, mutta puhutaanko nimenomaan kannabiksen osalta just varsinaisesti rikollisjengeistä? Mä oon ollut siinä käsityksessä, että aika paljon perusmöyhystä (ei siis mikään synteettinen kannabinoidi, niistä mulla ei ole mitään hajua) tulee kotikasvattajilta, ihan perusjanttereilta.

myrkku kirjoitti:

Ylipäätään, olisi ihan kaikkein parasta jos jonain päivänä voisin katsoa ja todeta, että päihteiden väärinkäyttäjiä ei enää pidetä pahoina ja rikollisina, vaan oikeasti onnettomina ihmisinä jotka etsii jotain pakokeinoa tästä maailmasta, syystä tai toisesta. Video vielä, missä kerrotaan nykypäiväisesti, miten addiktio syntyy, eikä se tosiaan ole pelkkä aine, mikä sen aiheuttaa. Ei ole mitään järkeä laittaa jo valmiiksi elämästään kärsivää, vankilaan ja rangaista ja eristää yhteiskunnasta kun olisi mahdollisuus kuntouttaa ja auttaa eroon. Miksi lyödä lyötyä?



Ja tästä olen samaa mieltä täysin.

iiW

iiW
Viestimäärä: 28

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 03.03.2016 klo 21:29  
+
0
Ainakin niissä piireissä joissa olen liikkunut kannabis on tullut pääasiassa lähialueen kotikasvattajilta. Kuulin kyllä sellaistakin puhetta että eräs tilasi ulkomailta onnistuneesti kannabista, tossa kohtaa rahat voikin jo alkaa kilahtelemaan rikollisjengeille jos nyt on ylipäätänsä totta.
Pk Collie "Riesa" s.30.08.2015

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Perjantaina, 04.03.2016 klo 18:38  
+
0
Niin ja kannabis voi olla koukuttava mutta mun mielestä se ei ole kyllä verrattavissa koukuttavuuden puolestal yhtään kovempiin huumeisiin. On tullut joskus kokeiltua vähän piriäkin ja siitä tuli ihan järjettömän hyvä olo. Vaikka otin IHAN VÄHÄN!! Näin monen vuoden jälkeenkin tekis mieli tavallaan ottaa sitä sen takia kuin muistelen sitä hyvää oloa MUTTA JÄRKI sanoo ettei todellakaan kannata. Ja enhän mie huumeita tarvitse:aurinko:.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.03.2016 klo 18:39)

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Perjantaina, 04.03.2016 klo 22:26  
+
0
Huumeista kevyempiin aineisiin :D

Mikähän hitsi siinä on että parin siiderin jälkeen nykyään oon jo nukkumaan meno kunnossa ? :shifty:

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Lauantaina, 05.03.2016 klo 05:20  
+
0
Mua ainakin kotona nautittu pieni määrä alkoholia nukuttaa. Siksi iloitsin kun siskon luona join alkoholitonta olutta ja pidin siitä! Ostin heti kotiin saunajuomisiksi sitä (ps. Lidlistä saa halvalla, 50cent / tölkki) ja miten ihanaa, enää ei nukuta niin vietävästi saunan jälkeen! Tykkään kuitenkin jotain saunan jälkeen juoda ja olut sopii siihen minusta paremmin kuin joku limu tai mehu. Ei toi alkoholiton ihan samalta maistu mut fiilis siinä on jotenkin sama.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Lauantaina, 05.03.2016 klo 12:23  
+
0
^^Mä oon ainakin olettanut, et se pari kaljaa/siideriä väsyttää sen vuoksi, kun siinä tipahtaa niin helposti laskuhumalan puolelle. Varsinkin jos siemailee oikein nautinnollisesti, niin eihän nouse samalla tavalla nuppiin. Eka yleensä aloittaa kivan nousuhumalan, mutta jos se toisen tai kolmannen lipittää kovin hitaasti, niin kyllä meikä jo siirtyy tehokkaasti laskuhumalan puolelle ja uni alkaa painaa silmää. Jos taas sen pari seuraavaakin saa imettyä kitusiin vähän nopeampaa, niin pysyy pidempää nousuhumalan puolella.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Lauantaina, 05.03.2016 klo 16:21  
+
0
Jaa-a oliskohan se sit siinä. Normaalisti olne tosi nopea juoja, mutta vaan sillon kun ostetaan vaan muutama niin juon sitten hitammin. Ehkä se sit tosiaan johtuu siitä :)

korrri

korrri
Viestimäärä: 22

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 06.03.2016 klo 09:50  
+
0
Missä vaiheessa vuotta työmatkakulut täytyy ilmoittaa, jotta niistä saa verovähennyksen?
Ja kuinka ilmoitetaan, jos on ollut töissä esim jollakin viikolla esim vain ma ja pe?

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 06.03.2016 klo 16:50  
+
0
^Ne voi ilmoittaa vasta seuraavan vuoden keväällä veroehdotuksen saapumisen jälkeen ja silloin ne huomioidaan tietty vasta palautuksina. Tai ne voi käydä ilmoittamassa koska vaan samassa palvelussa, missä haetaan sähköisesti verokorttia (www.vero.fi/verokortti), jolloin ne huomioidaan jo ennakonpidätysprosentissa.

En tiedä minkälaista työtä teet, mutta kyllä lähtökohtaisesti voi ilmoittaa esim. kuukausikortin tai mikä nyt sitten onkaan sen halvimman mukaan. Jos on oikeutettu oman auton käyttöön, kuukausihinta lasketaan muistaakseni 22 työpäivällä ja 0,25 €/km ja koko vuoden työskennellyt voi laittaa 11 kuukautta matkakuluja, mikä huomioi riittävästi lomia, eli 11 x 22 x (edestakaisen työmatkan pituus kilometreinä) x 0,25. Mulla on mennyt läpi 12 kuukauttakin, kun vaihdoin työpaikkaa kesken vuotta enkä pitänyt lomia. Yksittäisiä päiviä/jaksoja, jolloin ei olekaan ollut töissä, ei tarvitse laskea, mutta en tiedä miten osa-aikatyön matkat huomioidaan.

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 06.03.2016 klo 22:32  
+
0
Mä olen nyt iskenyt silmäni tähän seinäkelloon. Mutta en löydä mistään mahdollisuutta tilata! Onko joku sattunut törmäämään tai tietäisi mistä tämänmoisia voisi kalastella? Mä haluuuuuuuuuuuuuuun :nauru:
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

korrri

korrri
Viestimäärä: 22

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 06.03.2016 klo 22:35  
+
0
Kiitos vastauksesta!

Teen opiskelujen ohella satunnaisesti töitä, viime kuussa esimerkiksi viikon (ma-pe), seuraavalla viikolla ma ja pe, seuraavalla ma ja viimeisellä viikolla en ollenkaan. Eli työt ovat hyvin epäsäännöllisiä.
Ilmoitetaanko viime vuoden työmatkat muutosverokorttiin, vai mihin (jos netissä tekee)? Yritin etsiä mistä voisin ilmoittaa viime vuoden kesätyömatkat, mutta en löytänyt.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 07.03.2016 klo 10:45  
+
0

korrri kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!

Teen opiskelujen ohella satunnaisesti töitä, viime kuussa esimerkiksi viikon (ma-pe), seuraavalla viikolla ma ja pe, seuraavalla ma ja viimeisellä viikolla en ollenkaan. Eli työt ovat hyvin epäsäännöllisiä.
Ilmoitetaanko viime vuoden työmatkat muutosverokorttiin, vai mihin (jos netissä tekee)? Yritin etsiä mistä voisin ilmoittaa viime vuoden kesätyömatkat, mutta en löytänyt.



Sinuna en mitään matkakuluja vähennyttäisi verokortilla jos et tarkkaa määrää tiedä, saati että meneekö ne läpi. Omavastuuosuushan on 750 euroa, eli sekin kannattaa huomioida, ja senkään ylimenevä osuus ei ole siis suoraa palautusta vaan pienentään ansiota. Viime kesän (vuoden) kilometrit ilmoitetaan nyt keväällä tulevalla veroehdotuksella. Mutta tosiaan se vähennys oikeus on 25 senttiä kilometrille, eli melkoisesti olet saanut kesällä rällätä että tuo 750 euroa tulee täyteen. :hymy:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 09.03.2016 klo 14:22  
+
0
Olen todennäköisesti pääsemässä opiskelemaan, näin ainakin alustavasti haastattelun perusteella todettiin että mun sisäänpääsy on melko varmaa.

Opinnot alkavat kuitenkin vasta syksyllä, joten pitäisikö mun nyt näin työttömänä kuitenkin ilmoittautua sitä edeltäväksi ajaksi työttömäksi työnhakijaksi, että saisin ennen opiskelun aloittamista työttömyyskorvausta? Käytännössähän en ainakaan mitään pitkäaikaista työpaikkaa kuitenkaan vastaanottaisi kun ne opinnot ovat kuitenkin kesän jälkeen alkamassa.

Tilannehan on se että olin aiemmin sairauslomalla viimevuoden loppuun asti, joten siksi en ole vielä tuolloin ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi (sain siltä ajalta vastaavasti sairauspäivärahaa).
Haaveissa kl u

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 10.03.2016 klo 09:05  
+
0

Beauceron kirjoitti:

Olen todennäköisesti pääsemässä opiskelemaan, näin ainakin alustavasti haastattelun perusteella todettiin että mun sisäänpääsy on melko varmaa.

Opinnot alkavat kuitenkin vasta syksyllä, joten pitäisikö mun nyt näin työttömänä kuitenkin ilmoittautua sitä edeltäväksi ajaksi työttömäksi työnhakijaksi, että saisin ennen opiskelun aloittamista työttömyyskorvausta? Käytännössähän en ainakaan mitään pitkäaikaista työpaikkaa kuitenkaan vastaanottaisi kun ne opinnot ovat kuitenkin kesän jälkeen alkamassa.

Tilannehan on se että olin aiemmin sairauslomalla viimevuoden loppuun asti, joten siksi en ole vielä tuolloin ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi (sain siltä ajalta vastaavasti sairauspäivärahaa).



Milläs sää elät jos et käyt työkkärissä että saat päivärahaa?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 07:15)