Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 13.02.2016 klo 17:25

Kysy mitä vain mistä vain! 23

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 10

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Perjantaina, 29.04.2016 klo 15:13  
+
0
Saako koiran hengitys haista, vai onko se aina merkki hammaskivestä tai muusta ongelmasta?

Varmaan ikuinen stressin aihe mulla on ton koiran hampaat. Harjaan ne joka ilta huolellisesti, mutta silti sille kertyy hammaskiveä (pienissä määrin mut kuitenkin). Ei oo ollu merilevävalmisteella vaikutusta asiaan, eikä sillä että saa syödä rustoja ja nahkaluita, joka ilta denstastixin (joo tällä en uskokaan olevan juuri muuta vaikutusta kun koiralle hyvä mieli, mut aattelin että ei siitä kai haittaakaan ole) ja aamuruuan/liharuuan jälkeen jonkun pienen kovan pureskeltavan että lähtee enimmät töhnät hampaanväleistä.
Lenkeillä me ollaan jouduttu kuivaruuan sijaan käyttään sellasia pehmeitä sydännameja jotka tietty jää hampaiden väliin töhnäksi, koska Leppo ei lähtenyt talven jäljiltä laihtumaan eikä viitsitty ateriakokoja ihan olemattomiks pienentää. Joten jos jollain on tiedossa myös joku kevyt treeninami joka ei töhnää kauheesti hampaita, niin olisin kiitollinen. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.04.2016 klo 15:14)

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Perjantaina, 29.04.2016 klo 22:35  
+
0
Onko ihmisillä kuinka paljon kokemuksia vapaaehtoistyöstä?

Itse kävin juuri oman paikkakuntani vapaaehtoisjärjestön sivulla ja ilmottauduin muutamaan tehtävään (tukihenkilö päihteidenkäyttäjälle, keikka-avustajaksi eri tapahtumien järjestämiseen ja avuksi vanhuksen liikuntaharrastukseen).
Onko ollut palkitsevaa? :aurinko:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 01.05.2016 klo 16:00  
+
0

dinski kirjoitti:

Saako koiran hengitys haista, vai onko se aina merkki hammaskivestä tai muusta ongelmasta?

Varmaan ikuinen stressin aihe mulla on ton koiran hampaat. Harjaan ne joka ilta huolellisesti, mutta silti sille kertyy hammaskiveä (pienissä määrin mut kuitenkin). Ei oo ollu merilevävalmisteella vaikutusta asiaan, eikä sillä että saa syödä rustoja ja nahkaluita, joka ilta denstastixin (joo tällä en uskokaan olevan juuri muuta vaikutusta kun koiralle hyvä mieli, mut aattelin että ei siitä kai haittaakaan ole) ja aamuruuan/liharuuan jälkeen jonkun pienen kovan pureskeltavan että lähtee enimmät töhnät hampaanväleistä.
Lenkeillä me ollaan jouduttu kuivaruuan sijaan käyttään sellasia pehmeitä sydännameja jotka tietty jää hampaiden väliin töhnäksi, koska Leppo ei lähtenyt talven jäljiltä laihtumaan eikä viitsitty ateriakokoja ihan olemattomiks pienentää. Joten jos jollain on tiedossa myös joku kevyt treeninami joka ei töhnää kauheesti hampaita, niin olisin kiitollinen. :nauru:



Minä veikkaan, että tuolla hammashoidolla ne hampaat kiiltää :D Pysyvät varmasti kunnossa. Haiseehan ihmistenkin hengitys erityisesti aamuisin, vaikka kaksi kertaa päivässä pesisikin. Varmaan kiinnittäisin huomiota, jos se haju äkisti muuttuu, on merkittävästi ällöä ( :nauru: ) eikä ole aikaisemmin samalta haissut.

Itse pesen noita omien corgieni hampaita epäsäännöllisen säännöllisesti, en edes viikottain ja ne ovat saaneet kehuja eläinlääkäreiltä, kun ovat ikäänsä nähden niin hyvässä kunnossa. Syövät kuivaruokaa ja luitakin saavat vain satunnaisesti. Uskoisin siis, että stressaat nyt turhasta! :hymy:
WeCoCaN
WeCoCaU

Stillcounting

Stillcounting
Viestimäärä: 3

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 01.05.2016 klo 19:32  
+
0
Käytettiin meijän koira virallisissa terveystutkimuksissa (silmät, polvet, lonkat, kyynärät) ja alkuun siellä omakoira-palvelussa luki "maksulliset terveyslausunnot"-kohdassa noi kaikki ja tilana Lähetetty. Nyt siellä lukee enää vaan polvien kohalla "hyväksytty pvm"ja niistä lausunto siellä, mutta noista muista ei lue mitään missään, paitsi tilatuissa lähetteissä. Eikö niitä sit oo hyväksytty, vai minne ne on hävinny sieltä? :D

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 01.05.2016 klo 22:55  
+
0

Kondo kirjoitti:


Minä veikkaan, että tuolla hammashoidolla ne hampaat kiiltää :D Pysyvät varmasti kunnossa. Haiseehan ihmistenkin hengitys erityisesti aamuisin, vaikka kaksi kertaa päivässä pesisikin. Varmaan kiinnittäisin huomiota, jos se haju äkisti muuttuu, on merkittävästi ällöä ( :nauru: ) eikä ole aikaisemmin samalta haissut.

Itse pesen noita omien corgieni hampaita epäsäännöllisen säännöllisesti, en edes viikottain ja ne ovat saaneet kehuja eläinlääkäreiltä, kun ovat ikäänsä nähden niin hyvässä kunnossa. Syövät kuivaruokaa ja luitakin saavat vain satunnaisesti. Uskoisin siis, että stressaat nyt turhasta! :hymy:


Kiitti vastauksesta! :hymy: Tosin, meillä ei ell kyllä kehunut hampaita kun 2v rokotuksissa ja luustokuvissa käytiin, sanoi silloin että on vähän hammaskiveä ja kysyi että harjaanko niitä. Huokasin epätoivoisena että "Joo, joka päivä...:eek:" niin ell siihen sit hyväntahtoisesti et "Miten paljon sitä hammaskiveä olisikin jos ette harjaisi."
Kotona taisin samana päivänä jo rapsutella hammasskraballa ne vähän hammaskivet mitä Lepon suusta löysin ja ylsin, ja sen jälkeen ollaan kyllä joka ikinen päivä harjattu, aiemmin siis välillä unohtunu muutamana päivänä tai yön yli reissuilla ei oo jaksanut...
Kun Lepolla oli aikuishampaat vaihtuneet pentuna, enkä vielä harjaillu hampaita tmv (luita sai kyllä syödä ja rouhetikkuja), niin ihan säikähdin kuin paksu kerros sillä yhtäkkiä oli hammaskiveä kaikkialla. :eek: Lohkes sellasina lastuina irti kun rapsuttelin skraballa ensimmäistä kertaa. Sillon se kyllä söikin niitä koirien mössöks jauhettuja lihoja puolet ruuastaan, sittemmin ollaan vaihettu palalihaan toi lihaosuus.
Edellisellä koiralla oli vitivalkoiset hampaat pelkillä nahkaluilla ja dentastixeillä, niin en oo osannu tämmöseen rumbaan varautua. :nauru: Kyllähän ne hampaat nyt kiiltää, mut tuntuu että jos parikin päivää höllään niin sinne kertyy taas tummat hammaskiviläiskät jotka sit kerryttää itseensä lisää plakkia -> lisää hammaskiveä, ja kierre on valmis. :ttou: Onneks ongelmat ei ole tän isompia. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 02.05.2016 klo 16:40  
+
0
^ Eiks toisilla ihmisilläkin oo sellainen syljen bakteerifloora, että sitä hammaskiveä vaan kertyy? Ehkä Leppo-paralla on sama kohtalo?

Voi kun itekin jaksaisi pestä joka päivä Pessin hampaat. :|
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 02.05.2016 klo 17:50  
+
0
^ Mäkin oon ruvennu vähän miettiin että jos Lepon sylki vaan on semmonen että tulee hammaskiveä tosi helposti. :mietiskel: Niiden merilevävalmisteiden pitäis muuttaa syljen koostumusta ettei kertyis niin helposti, mut ei meillä ainakaan ollu vaikutusta.
Siihen hampaiden pesuun rutinoituu yllättävän helposti, Leppokin jo tietää siirtyä eteisen matolle istumaan kun mä illalla huuhtelen oman hammasharjani pesun päätteeksi kuumalla vedellä. :nauru: Oppinu että seuraavaksi on hänen vuoronsa.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 02.05.2016 klo 20:47  
+
0
Muistaakseni Umber joskus täällä selvitti että mineraalipitoinen sylki kerää hammaskiveä mutta ehkäisee reikiintymistä, ja sitten taas... ööh.. vähemmän mineraalipitoinen edesauttaa reikiintymistä mutta hammaskiveä taas ei kerry. Mä ainakin kuulun tähän jälkimmäiseen joukkoon, hammaskiveä ei ole koskaan ollut nimeksikään mutta reikiä kyllä on ollut.

Meillä collielle kertyy poskihampaisiin kiveä, seropille ja belgille ei oikeastaan ollenkaan. Hampaita en ole harjannut ikinä, hyi minä. Raakaluita rouskuttelevat.
Rise to reset the world.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 02.05.2016 klo 23:22  
+
0

dinski kirjoitti:

^ Mäkin oon ruvennu vähän miettiin että jos Lepon sylki vaan on semmonen että tulee hammaskiveä tosi helposti. :mietiskel: Niiden merilevävalmisteiden pitäis muuttaa syljen koostumusta ettei kertyis niin helposti, mut ei meillä ainakaan ollu vaikutusta.
Siihen hampaiden pesuun rutinoituu yllättävän helposti, Leppokin jo tietää siirtyä eteisen matolle istumaan kun mä illalla huuhtelen oman hammasharjani pesun päätteeksi kuumalla vedellä. :nauru: Oppinu että seuraavaksi on hänen vuoronsa.



Mää harjasin silloin päivittäin Pessin hampaat ku tultiin Ranskasta ja sillä oli ekan kerran silloin kertynyt hammaskiveä, ja silloin saatiin myös jotain vaniliinin makuista töhnää, jonka piti ehkäistä plakin syntymistä... Onkohan sitä vielä olemassa? Ootko kokeillu semmosta? Sitä laitettiin hampaitten pesun jälkeen kai kerran viikossa hampaitten pinnoille ja se oli sellasta tosi tahmasta ja joku Dent jotain tai jotain Dent se oli.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 03.05.2016 klo 10:12  
+
0
Dentiseptiä on edelleen koirille. En tiedä, saako muualta kuin apteekista, sisältää klooriheksidiiniä ja on vaniljan makuinen. Mä käytän sitä harvakseltaan, ehkä juuri kerran viikossa koirille, mutta Maximia, sitä maksanmakuista hammastahnaa vähän useammin.
Tällä systeemillä olen toiminut nyt vasta n. reilut puoli vuotta ja toiselle koiralle, joka on hammaskivimagneetti, on tainnut auttaa jonkin verran.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 03.05.2016 klo 16:18  
+
0
Vau, kiitti vastauksista innna ja Kaneli! Pitääkin laittaa toi Dentisept johkin muistiin, jos vaikka joskus kokeilis ellei se hirveen kallista möhnää ole. Kiitti naukusellekin vastauksesta, nytpä tiedän sit et mistä se kertyminen johtuu. :hymy: Ite olen myös semmonen että reikiä hampaista korjattu monet kerrat, mutta hammaskiveä ei oo vielä koskaan ollut. Mielenkiintoista.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 04.05.2016 klo 20:40  
+
0
Ollaan koko kevät käyty kahvakuula kurssia ja nyt ostettiin vihdoin omat kuulat. Mun haave ois, että ne kuulat vois ottaa koiran kanssa lenkille mukaan ja tehdä treeniä läheisessä puistossa. Mutta miten mä saan ne kuulat sinne puistoon jotenkin fiksusti, kun ei kädessä jaksa sitä yhteensä 20 kiloa kantaa. Kuitenkin kuljetusmuodon pitäisi olla sellainen että saan koiraa talutettua samalla. Mulle on tullut toistaiseksi vain mieleen potkulauta, että siihen menisi just kaks kuulaa peräkkäin ja ja sitä voisi työntää sitten... tai joku kaljakärryn tapainen perässä vedettävä, mutta mistä sellaisen saa?

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 05.05.2016 klo 09:21  
+
0
^Pyörällinen matkakassi > klik ?
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Perjantaina, 06.05.2016 klo 13:50  
+
0
Onks täällä muita norppaliven katsojia? Tänä aamuna se löllykkä vihdoin näkyi ja olin niin liekeissä että menin herättämään avonkin katsomaan, norpat. :love::love:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 08.05.2016 klo 07:46  
+
0
Mitäs mukavia tauteja nyt onkaan liikkeellä? Avokki tuli eilen töistä kesken päivän kotiin, kun oli korkeassa kuumeessa ja mikään ei pysy sisällä, oksentaa kaiken pihalle. Vatsa tosi kipeänä ja kuume pomppii vieläkin 38 pinnassa.

Tässä samassa pienessä kämpässä kun pyöritään, niin ei oo vaikea arvata kenellä toi tauti on seuraavana... :roll:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 10.05.2016 klo 02:06  
+
0
Just sellainen. Ei oo kuulemma noroa, vaan jotain muuta. Vatsa oli ihan järkyttävän kipeä ja mulla kuume huiteli päälle 39. Miehellä kuume nous vaan vajaaseen 38 eikä se yrjönny kun kerran. Mulla alko tauti noin klo. 23 illalla ja miehellä seuraavana aamuna noin klo. 05. Iltaan mennessä molemmat oltiin ok, pelkästään peräpää vielä ilmotteli itsestään. Tästä jo yli kuukausi, mutta sama tauti edelleen liikenteessä.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 10.05.2016 klo 12:00  
+
0
Mulla oli viime viikolla vastaava vatsatauti. Kolme päivää kuumeessa, eikä neljään päivään pysynyt mikään sisällä. En muista viikon tapahtumia kuin pieniä välähdyksiä sieltä täältä, mikä kertoo jotain taudin rankkuudesta. Ei kiitos vähään aikaan enää uudestaan. Voimia kaikille, joita sama tauti koettelee!
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 10.05.2016 klo 18:29  
+
0
Huhhuh ajattelinkin että jotain tuollaista pyörii nyt. Työpaikallakin pari sairastanut. Oonkohan nyt niin sanotusti päässyt pälkähästä, kun ei itellä vielä oireita ole, vai kauankohan tommoinen kaveri itää kropassa? Miehellä siis ekat ja pahimmat oireet lauantaina, eilen ei enää kuumetta ollut onneksi. Maitohappobakteereja kiskotaan kilpaa, itsekin vedän muutaman päivän kuurin nyt varuiksi.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 10.05.2016 klo 19:16  
+
0
Minkälaisia kuljetusjärjestelyjä teillä on kahden pienen tai useamman koiran kuljettamiseen pienehkössä autossa?

Minun pitäisi mahduttaa pieni (30 cm) ja pienehkö (alle 40 cm) koiruudet samaan hatchback-malliseen autoon, mieluiten takakonttiin. Auton (1-sarjan BMW) tavaratila ei ole koolla pilattu. Turvavöitä en tällä hetkellä koiruuksille harkitse, vaan pitäisi olla joku muu ratkaisu.

Vaihtoehdot, joita olen pohtinut:

a) 2 kuljetusboksia rinnakkain perässä. Tämä on käytännössä heitetty romukoppaan. Jopa pienemmän tyypin kuljetusbokseja ei mahtuisi kahta rinnakkain sinne, joten tuskin isommankaan boksi menisi pienemmän vieressä. Joku häkki x2 voisi teoriassa sopia, mutta kapeimmalta kohdaltaan tavaratila on vain 70 cm leveä, joten tuskin siltikään ja ainakaan vielä ei ole sopivia tullut vastaan.

b) Laitan perään yhden ison boksin, esim. Ferplast Atlas Car 80 (mittojen puolesta ok), johon molemmat mahtuvat. Tosin vielä tässä vaiheessa ei ole mitään havaintoa, että tulevatko pojat kuinka hyvin toimeen, joten hajurako olisi varmempi ratkaisu. Lisäksi treenejä varten pitäisi kuitenkin jotain bokseja roudailla vielä erikseen, joten tämä ei siinäkään mielessä oikein toimi, ainakaan optimaalisesti.

c) Laitan perään turvaristikon tukkimaan tavaratilan ja istuintilan välinen aukko. Annan koirien olla vapaana takakontissa. Edelleenkin hajurako puuttuu ja jotain bokseja kuitenkin tarvitsee treeneihin. Pikkutyyppi on vähän turhan vilkas autoilija, joten ei oikein toimi tämäkään. Mietin myös pienen boksittamista ja isomman pitämistä vapaana takakontissa, mutta jossain ajotilanteessa muoviboksi voi teoriassa liukua, joten tämä ainakaan ei ole vaihtoehto.

d) Laitan isommalle muoviboksin takakonttiin ja uhraan takapenkin pienemmän boksille. Huonona puolena se, että menetän takapenkin. Tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto.

Kiinnostaisi kuulla, että minkälaisia ratkaisuja te olette kehittäneet? Olenko unohtanut jonkun aivan täydellisen ratkaisun, joka poistaa koko ongelman ja saan molemmat bokseineen konttiin? :hymy:
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.05.2016 klo 19:17)

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 11.05.2016 klo 12:46  
+
0
Me vaihdettiin juuri autoa ja yhdessä vaiheessa pienempi hatchback oli yksi potentiaalinen vaihtoehto. Koko autonvaihto oli tarpeen osin siitä syystä, että edellisessä autossa oli umpinainen pieni takaluukku, ja koira matkusti häkissä takapenkillä. Metallinen häkki oli kiinnitetty liinoilla apukuskin penkkiin ja oli aina iso työ purkaa ja laittaa se kasaan, jos jonkun piti matkustaa takapenkillä. Lisäksi koiran laittaminen sinne häkkiin oli paljon vaivalloisempaa, kuin että avaa vain kontin ja siellä on häkki. Haaveilin siis autosta, jossa koira menisi konttiin.

Mä olin kuitenkin päättänyt, että uudessa autossa koiralla olisi turvallista matkustaa, ja otin selvää, mitä riskitekijöitä koiran matkustamiseen autossa on. Nopeasti selvisi, että erityisesti kun koira matkustaa kontissa, on suurin vaara peräänajot, ja se, että kontti menee lyttyyn. Nykyautot on rakennettu niin, että oletusarvo on ettei kontissa ole ketään elävää olentoa ja kolaritilanteessa sen kuuluu mennä lyttyyn ja täten vaimentaa auton perään tulevaa iskua. Siis aivan pienissäkin nopeuksissa auto menettää helposti 50cm pituutta jos joku ajaa perään, ja jos kontissa on tällöin koira esim. muoviboxissa, se ei suojaa sitä yhtään. Hatchbackissa varsinkin on melko vähän sitä pituutta ja se menee pahimmassa tapauksessa kokonaan lyttyyn, jo kuudenkympin nopeuksissa.

Ainoa kolaritestattu häkki, joka ei mene lyttyyn, on variogace. Tai meneehän se, jos on tarpeeksi voimaa, mutta siinä on erityinen rakenne, joka ottaa voimaa vastaan törmäyksessä ja estää häkin kasaan menemisen. Ne on melko kalliita, mutta meillä koira matkustaa niin paljon autossa treeneihin, metsälenkeille jne. että mä halusin sen ostaa. Otettiin siis 500e extraa autolainaan. Kun aloin sitten tutkia noita variogace vaihtoehtoja, selvisi että hatchbackiin on yksi malli olemassa, jossa ovi on korotettu ja variocagessa saa tosiaan sen häkin pituuden säädettyä. Tuolta löytyy autokohtainen sopivuustaulukko: http://www.mim.se/?p=productgroup&i=1&l=en#passlista Näyttäisi siltä, että 1 sarjan bmw menee tuo compact malli, mutta ei xl koossa, eli en ihan tiedä onko tarpeeksi iso tuo pelkkä L kahdelle koiralle.
Meidän hatchback vaihtoehtoon ei variocage olisi sopinut, joten hylättiin se ajatus ja päädyttiin muutenkin farmariin.

No, tuo variocage on monelle liian kallis. Jos siis ei ajatella peräänajoja ja mietitään vain, että koira pitäisi saada pysymään paikallaan autossa, mielellään pienessä tilassa, että jos vaikka itse ajaa jonkun perään, ei koira lentele hallitsemattomasti ympäri autoa. Silloin mä koittaisin saada kuljetusboxit peräkkäin sinne konttiin, ja vielä jollain liinalla kiinni, etteivät pääse liikkumaan ylöspäin. Kuitenkin jos kontti on pieni, niin joku pelkkä veräjä voisi toimia myös. Esim. tuolta löytyy erilaisia veräjiä konttiin: http://www.kulkukoira.com/epages/kulkukoira.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/04012010-1027/Categories/Koiraveraejaet

Jos vaikka toinen koira on tarve laittaa takapenkille, niin ilmeisesti turvallisin tapa matkustaa on laittaa muoviboxi takapenkillä jalkotilaan. Silloin atupenkki ja takapenkki "tukevat" boxia kaikista suunnista ja boxi pysyy paremmin paikallaan. Jos muovisen boxin vain köyttää turvavöillä penkille, menee turvavyö muovista läpi kovemmassa kolarissa ja rikkoo muovin, jolloin koirakin lentää boxista ulos.

Toivottavasti löytyy joku ratkaisu! Jotkuthan teettää ihan tilaustyönä metallihäkkejä autoon, niin voihan sekin olla (kallis) vaihtoehto.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 15:00)