Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 18:57

Kysy mitä vain mistä vain! 6

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 21:30  
+
0
Mä en jostain syystä saa auki netissä olevaa kiinteistöalan TESiä, joten kysyn täältä:
Onko helatorstai palkallinen vapaa tuntipalkalla työskentelevälle? Kyseessä siis siivoushommat, eli käytössä kiinteistöhoidon TES.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 22:11  
+
0
^On, jos sulla olisi ollut työvuoro helatorstaina. Eli jos teet ma-pe normaalisti niin helatorstaista kuuluu saada arkipyhäkorvaus. Kuitenkin tulee olla ollut töissä 3kk ennenkuin on oikeutettu ko korvaukseen, ainoastaan muistaakseni itsenäisyyspäivästä saa korvauksen lyhyemmän ajanjakson jälkeen. Jos taas teet jotain 3 päivää viikossa niin, että ne päivät vaihtelee niin arkipyhäkorvausta ei makseta jos se torstai ei osuisi sun työvuoroksi. Eli periaatteessa kenellekään joka tekee vähemmän kuin 5 päivää viikosta ei tarvitse tuota korvausta maksaa, koska ne vähemmät työvuorot voidaan sijoittaa arkipyhän ympärille ja saadaan vaikka se luvattu 3 vuoroa täyteen käyttämättä sitä arkipyhää.

Sitten jos teet vuoroja ma-su välillä miten sattuu esim. paikassa mikä on auki 24/7 ja vuorot pyörii normaalisti niin arkipyhäkorvausta ei makseta jos se on sulla vapaapäivä.

Muoks. TES:
Tuntipalkkaisella työntekijällä on oikeus arkipyhäkorvaukseen silloin, kun työntekijän
työsuhde on kestänyt vähintään 3 kuukautta ennen ko. arkipyhää ja arkipyhä olisi ollut hänen työvuoroluettelonsa mukainen työpäivä, jolta hän olisi ollut oikeutettu saamaan työstä maksettua palkkaa. Itsenäisyyspäivän osalta työsuhteen kestoedellytys
on 6 päivää.
Muuta siellä ei oikein lue aiheesta.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.06.2011 klo 22:18)

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 22:50  
+
0
tarumieli, puolentoista viikon öisen/aamuisen oksentelun jälkeen me päästiin eläinlääkärille, mutta mitään syytä oksentelulle ei löytynyt. Eläinlääkäri epäili syystä tai toisesta (tai niiden yhteisvaikutuksesta) ruuansulatuksen nopeutuneen ainakin väliaikaisesti, sellaista kuulemma tapahtuu joillekin koirille välillä ja nyt Manu onkin saanut suurempia ruoka-annoksia ja yhden ylimääräisen ruuan juuri ennen nukkumaanmenoa, lisäksi saa Antepsinia kuuriluontoisesti 2,5ml joka aamu ja ilta vähintään tunnin verran ennen ruokaa. Näillä ohjeilla Manu oli oksentamatta ensin viisi päivää, sitten oksensi kerran ihan kunnolla ja nyt on taas ollut neljä päivää oksentamatta. Pitäisikin varmaan käydä kirjailemassa mahavaivaketjuun tästä jatkosta, kiitos muistutuksesta.
Paranemisrapsuja Carlokselle, toivottavasti pian helpottaa.

Karvakamu, hyvä juttu että meni ohitse.

Muoksista. Virhettä korjattu.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.06.2011 klo 23:00)

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 23:22  
+
0
Mä oon kans miettiny tota tuntipalkkalaisen arkipyhäkorvausta. Edellisessä työpaikassa arkipyhäkorvaus tuli kaikista muista paitsi loppiaisesta ja heltorstaista, nyt ei tuu mistään. Ja firma kuitenkin kiinni esim pitkäperjantaina jne, vaikka haluaisikin (hahhah, kova hinku olis juu. Ei vaan, raha olis kiva.) töihin tulla. Itsellä kyseessä fysioterapeutin työ yksityissektorilla. Yksityispuolta tällä alalla hallinnoi järjestö nimeltä Fysi, ja välillä ihmettelen, mitkä helkutin viidakon lait siellä pätee. Yksityiselle työnantajalle suopeat ehdot, mutta duunari kyykkää. Edellisessä duunipaikassa oli monta tilannetta, missä joistain eduista tms pomo kieroili ulos vedoten Fysin sopimuksiin, nykyisessä sapettaa vaan tuo arkipyhäasia mikä on epäreilu (kk-palkkalaiset saa ne korvaukset kyllä). Tavallaan pakollisia palkattomia vapaita. Hitto, tarvis kyllä itse perehtyä ja tutustua noihin sopimuksiin, että mitä siellä oikein tarkalleen on saneltu, ja ottaa selvää, voiko yksi järjestö muka sanella kaiken oman päänsä mukaan että työnantaja vaan pääsisi mahdollisimman halvalla. Työntekijöiden ammattijärjestöt Tehy ja Fysioterapialiitto tuntuu olevan aivan voimattomia tuon Fysin edessä, joka sanelee ehdot. Ja Tehyä nyt muutenkaan ei kiinnosta kun hoitsut ja ylipäätään julkisen puolen duunarit. Ihan kummallinen juttu. Olis joku voinut tästäkin vähän kertoa opinahjossa aikanaan. Ja ylipäätään selvittää, mikä on laillista ja mikä ei jne.

Edellisestä työpaikasta esimerkki: Jouduin 2 viikon sairaslomalle työtapaturman vuoksi, loukkasin olkapääni asiakastilanteessa. Koska kyseessä oli tosiaan työtapaturma, meni hoidot firman vakuutuksesta. Mutta kas kun vakuutusyhtiö heittäytyikin hankalaksi ja väitti että olkapää on kulunut eikä olekaan työstä kipeytynyt (jep, terveillä 25-vuotiailla aika usein on valtavat kulumat nivelissä), eikä aluksi meinannut suostua maksamaan mitään, pomo sanoi, että maksaa sairaslomat vaan 3 päivältä ja loput joudun hakemaan Kelan sairauspäivärahaa koska ei tiedä, saako vakuutusyhtiöstä rahaa vai ei. No, kilttinä sinisilmänä sitten uskoin ja purnasin kotona ukolle, joka infosi, ettei muuten mene ihan niin. Olisin saanut olla 3 kuukautta saikulla ennen Kelan sairauspäivärahalle tippumista, koska olin ollut ko firmassa yli 2 vuotta töissä tuolloin. No, mainitsin pomolle, joka sitten vetosi, "mutta kun meillä näissä Fysin sopimuksissa..." En kumminkaan antanut periksi, ja niin sitä sitten maksettiin asiallisesti sairaslomakorvaukset 2 viikolta, jotka olin pois. Olisi varmaan pitänyt ainakin kolmaskin viikko huilata (koska olkapää ei tähän päivään mennessä ole tullut kuntoon), mutta rivien välistä kuuli kyllä nin kovan painostuksen tulla takaisin, että kiltisti menin. Noh, lipsui jo purkautumisen puolelle. Sorry.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.06.2011 klo 23:23)

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Torstaina, 16.06.2011 klo 23:45  
+
0
^^ Ok, toivottavasti meillä huomenna selviää mistä on kyse, kun on kerran aika elukkalekurille. Toivottavasti Manulla kans ois vaiva ohi!
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 06:37  
+
0
^^ Kuulostaapa kamalalta.. Sairaslomia ei haluta maksaa, arkipyhiä ei makseta.. Luulisi nyt että ne kuuluisi sinulle maksaa kun arkipyhät aina osuisivat sun työvuoroiksi elleivät olisi pyhiä. En tunne mitään teidän alan sopimuksia joten en osaa mitään sanoa, mutta tosi väärältä kuulostaa.

Mä en ainakaan kk-palkkalaisena saa enää mitään erillistä korvausta arkipyhästä kun se kuuluu mun palkkaan jo, mutta jos kerran tuntipalkkalaisilta lähtee arkipyhäkorvaukset pois niin silloin tasavertaisuuden nimissä kuuluisi kk -palkkalaiselta nipistää sitten arkipyhien osuus pois palkasta. Vaikka siis en olisi tuon puolella, vaan ehdottomasti sitä mieltä että arkipyhät tulee maksaa kaikille joille ne kuuluu. Ne kun nimenomaan ovat palkallisia pyhiä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 10:26  
+
0
Kuvaketjussa kesäkampauskuvia katsellessa tuli mieleen, että miten muilla lyhyiksi leikatut koirat pärjäävät kylminä ja sateisina päivinä? Meillä on kaksi koiraa hellekampauksessa, 8-v jenkki ja 11-v shih tzu. Molemmilla menee hyvin lämpiminä päivinä, mutta vähänkin viileämmällä täristään ja näytetään surkeaa naamaa. Onko mulla jotenkin erityisen kylmänarat koirat?
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 12:03  
+
0
Mitenköhän sitä on pärjänny ilman KC:ta, ku nyt kuukauden KC-lakosta täytyy lipsua heti ku on jotain mielen päällä... :mietiskel:
Mihin kannattais rekisteröityä, jos tahtoo seurata blogeja (siis ihan nimimerkillä, kommentoida, yms)? Blogger, blogilista, bloglovin, vai mikä? Ku on lähinnä vuodatuksen ja blogspotin blogeja tulee seurattua, ja käsittääkseni blgospot=blogger, ku taas bloggerilla ei voi seurata vuodatuksen blogeja jos ei bloggaaja ole erikseen asentanu blogger-seurantahommaa blogiinsa...

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 12:10  
+
0
^Bloggerilla pystyy kyllä seuraamaan RSS-syötteen kautta myös muita kuin blogspot.comin blogeja, ja uskoisin, että myös vuodatuksen. Mulla ei nyt lukulistalla taida olla yhtään vuodatuksessa olevaa blogia, mutta luulisin näin? Kun onnistuu ihan oman domaininsa alla olevien, lily.fissä, indiedaysissa ja divaaniblogienkin alla olevien blogien seuraaminen.

Oma kysymys:
onko mitään tsäänssiä päästä työhaastatteluun, jos unohti liittää cv:n työhakemussäpoon mutta lähetti sen kyllä heti perään... :ttou: että tuntee ittensä taas tyhmäksi
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 15:54  
+
0
Kiitti neruda! Siinä on siis joku tollanen aikaraja, plöö. Mä jo olin menossa tiuskimaan, miksi mulle ei oo tullu helatorstailta palkkaa :D En siis oo ollut 3 kk töissä tuossa puljussa vielä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 20:48  
+
0

Niii kirjoitti:

Narttujen omistajat huomio, merkkaileeko teijän koirat? Mun neiti nostaa usein myös koipea ja lorottaa esim. puuta vasten ja kuopsuttaa maata niinku urokset:eek: Juoksut oli jo. Ei se mua kyllä haittaa mutta onko se ihan normaalia?


Kyllä ja meillä narttu vielä leikattu. Jalkaa meillä ei tosin varsinaisesti nosteta, pikkasen kyykistyessä kohotetaan ja sitten potkitaan maata oikein polleana. Merkkailu on tullut tässä keväällä, ei se vielä talvella tollasta tehnyt.

Tuosta tulikin mieleen että voiko tollanen käytös olla opittua kun näkee että pojat tekee niin vai onko se todennäköisimmin vain ihan sitä merkkailun tarvetta?

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 22:00  
+
0
Tarkoittaako kohta "10. Perusturvaan tulee noin 100 euron korotus. " kaikkia tukia? Siis eläkkeitä, työttömyyskorvausta, kuntoutustukea vaiko vaan työttömyyskorvausta? :mietiskel: Uutisesta Näitä asioita hallitus muuttaa

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 22:05  
+
0
Voiko spotifystä siirtää musiikkia MP3- soittimelle? Ja miten yleensäkin siihen siirretään musiikkia? Siitä on niiiiin kauan, kun olen soitinta käyttänyt, että en enää muista miten menetellä. :nauru:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 22:07  
+
0
Jei! Mun korvan tukkoisuus katos allergialääkkeen myötä! Kävin siellä korvahuuhtelussa eilen eikä ollut mitään apua. Hoitsu kysyi oonko allerginen ihminen ja kehotti ottamaan allergialääkettä jonkun aikaa päivittäin kun nenällä ja korvalla on yhteys toisiinsa. Oonhan mä allerginen paljonkin, mutta lääkkeiden ottaminen vähän ontuu, otin sit eilen ja tänään ja korva on entisensä. Ihanaa kuulla taas normaalisti.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 22:14  
+
0

Niii kirjoitti:

Narttujen omistajat huomio, merkkaileeko teijän koirat? Mun neiti nostaa usein myös koipea ja lorottaa esim. puuta vasten ja kuopsuttaa maata niinku urokset:eek: Juoksut oli jo. Ei se mua kyllä haittaa mutta onko se ihan normaalia?


monna83 kirjoitti:

Kyllä ja meillä narttu vielä leikattu. Jalkaa meillä ei tosin varsinaisesti nosteta, pikkasen kyykistyessä kohotetaan ja sitten potkitaan maata oikein polleana. Merkkailu on tullut tässä keväällä, ei se vielä talvella tollasta tehnyt.

Tuosta tulikin mieleen että voiko tollanen käytös olla opittua kun näkee että pojat tekee niin vai onko se todennäköisimmin vain ihan sitä merkkailun tarvetta?


Meillä Luna nostaa yleensä hanurin talvella esim. penkan päälle, et se saa kustua korkeammalla. :nauru: Ja meidän neiti merkkailee ihan aina. Juoksujen aikoihin merkkailee kaks kolme kertaa tavallista enemmän eli heti varmaan n. 20 kertaa per lenkki lorottelee hajumerkkejä. Normisti kusasee n. 6 kertaa lenkillä.

Luna on potkii maata sontimisen jälkeen ja on tosiaan ainoa koira, joten opittu taito ei oikein kyseessä voi olla ainakaan meillä.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 23:08  
+
0
Huhh, minä jo luulin että tästä on urokki tulossa:nauru: Ku harrastaa myös äitin ajokoirauroksen nylkyttämistä, mutta se vissiin on alistamista tai yritystä ainaki? Mutta hyvä tietää ettei oo ainut. Minun Luna alotti tuon kunnon merkkailun tuossa alku keväästä. Aina on kyllä tehny mutta ei nuin useesti ja nyt tuo koiven nostaminen on tullu mukaan.

Mullakin vaan yks koira joten iteopittua täälläkin. On vaan niiiin huvittavan näköstä kun niin tohkeissaan touhuaa nuitten merkkailujen kanssa:nauru:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 23:13  
+
0

Niii kirjoitti:

Ku harrastaa myös äitin ajokoirauroksen nylkyttämistä, mutta se vissiin on alistamista tai yritystä ainaki?


Meillä kans Sheba nylkyttää isoja poikia.

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 00:38  
+
0
Mistä voi johtua järkyttävä kipu alavatsassa vasemmalla puolella? Säteilee myös kylkeen ja hieman koko mahan alueelle, mutta pahin kipu on vasemmalla alhaalla. On myös paha olo (johtuu ehkä kivusta). Yleensä mahakipuun auttaa mahallaan tyynyn päällä makoilu, nyt mikään asento ei tunnu hyvältä.

Ja millä tämän tuskan saa pois?

muoks. Lisätääs nyt vielä tähän se, että alaselkä oli kipeä metsälenkillä ja on vieläkin hieman kipeän oloinen. Pistin tämän sen piikkiin, että mulla kipeytyy alaselkä helposti kävelystä tai seisomisesta. Nyt kuitenkin mietityttää, kun googlettelun kautta joka paikassa sanottiin, että kivun säteily selkään on huono juttu. Mahakipu alkoi heti lenkin jälkeen kotiuduttua.
Ei pitäisi kyllä lukea mitään noita sairauskuvauksia, kun heti alkaa pelottamaan...
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.06.2011 klo 01:07)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 01:10  
+
0
^Umpilisäkkeen tulehdus? Siinä kyllä kivun pitäisi tuntua oikeassa kyljessä...

Lääkärit kokeilevat yleensä painamalla etusormilla mahan oikeasta laidasta. Tällöin potilas yleensä valittaa kipua, jos kyse on umpilisäkkeen tulehduksesta. Kipu voi olla myös säteilevää, jolloin tuntuu kuin sattuisi vasempaan kylkeen, vaikka kivun lähde on oikea kylki.



Tai sit vaan joku mahatauti?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.06.2011 klo 01:11)

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 6 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 02:06  
+
0
Mietin myös tuota umpparia, mutta kun väärällä puolella tuntuu ja painelu ei oikeastaan tuota kipua. Toisaalta, jos se tosiaan voi tuntua tuolla vasemmallakin... Tuntuu epämukavammalta painellessa, muttei varsinaisesti lisää kipua ainakaan mitenkään älyttömästi - ei ainakaan niin paljoa, että pitäisi ääneen kiljua. Mahataudilta ei vaikuttaisi, ainakaan miltään vastaavalta, joita itsellä on ollut. Aivan erilaista kipua.
Nyt onneksi särkylääke taittoi pahimman terän, täytyy yrittää nukkua. Vaikea vain löytää asentoa, jossa olisi mukava ja kivuton olo :neutral: Jospa se tästä huomiseksi helpottaisi... Kiitos vaivannäöstä, Tutuli!
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 02:45)