Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12

Lahjaideat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 9

creek

creek
Viestimäärä: 1221

LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12  
+
0
Haulla en löytänyt ja muistelen että vanhassa KC:ssä olisi tämmöinen aihe ollut?

Täällä tarvittais vähän apuja:
Äitini täyttää juhannuksen aikoihin 50v ja menemme silloin siskoni, isäni ja tietysti äitini kanssa Egyptiin loma/50vuotis matkalle.
Jonkun lahjan haluaisimme siskon kans antaa ja mielessä on kehkeytynyt jotain tyyliin: äitistä vanha kuva joka tulis korttiin sekä 50 syytä miksi hän on hyvä äiti tai kansio jossa on kuvia äitin elämän "kohokohdista" (lasten syntymä, naimisiin meno, talon rakennus..ym) ja ne 50 hyvää syytä..
Mutta me ollaan aika käsiä näissä askartelu ym. hommissa, ja muistelen että joku täällä teki äidilleen jotain tän tyylistä, mitä se oli?
Muitakin vinkkejä otetaan vastaan miten tuosta sais järkevän ja sen näköisen ettei sitä ole tehny kaks tokaluokkalaista?:viheltel:

Muoks. otsikko, tästäkin sitten huomaa miten ikinä osaan tätä väkertää ku en ees tajunnu että se on yhdyssana..:eitietoo:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.06.2010 klo 14:36)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:57  
+
0
Ei mulla muuta ku, että nillittäisin tuosta otsikosta; lahjaideat on yhdyssana. :paapatus:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 14:11  
+
0
^ Samaa olin tulossa nillittämään. T. Kielinatsi

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 15:49  
+
0
Pikkusiskon sekä isosiskon synttärit lähestyy, ja tarkoituksena olisi piirtää heille, nuoremmalle sarjakuva-strippikansio, ja vanhemmalle kuva hänen koirista ja/tai lapsesta. Näihin juhliin onneksi kuitenkin vielä hetki, saa rauhassa suunnitella.
Nyt on ongelmana ENSI kuussa 19wuotta täyttävä pikkuveli, mitä ihmettä hänelle?? Pitäisikö minun pitää tyylini ja piirtää hänelle myös? Mitä ihmettä piirrän? Pienenä ajatuksena tuli sarjakuva hänestä itsestään, huumoripätkä siis. Ja vain yksi sivu, mutta voiko antaa vain yhden sarjakuvan? Jos sen kehystää, vai onko se turhan itserakasta minulta..
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

hupellus

hupellus
Viestimäärä: 228

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 21:27  
+
0
^Mistä se sun veli pitää, minkälainen tyyppi se on? Kerta osaat piirtää niin miksei tuollain sarjakuva kehystettynäkin ois hyvä jos se osaa sitä arvostaa?

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 15:38  
+
0
Kysy mitä vaan mistä vaan -ketjussa pähkitty mitä ostaa miehekkeelle. Mä ostelen aina kaikkea typerää, joten en tiedä onko tää ehdotus nyt mistään kotosin, mutta pulju.net ja mulletoi.com on väärällään kaikenlaista härpäkettä ja turhaketta mistä vois löytyä kaikenlaista kivaa, mä ainakin oon käyttäny hyvin hyödyksi noita kauppoja. Nyt ostan miehekkeelle synttärilahjaksi kunnon handsfreen ja puljusta tilasin semmosen lippiksen missä on valot, ihan sillä kun oon joutunu piteleen taskulamppuja kun se korjaa autoja niin säästyy omat kädet :enkeli: Sit jotain yleisturhaa vielä pikku lisäksi ja saa olla tyytyväinen ja mikäli ei ole, niin sitten ei ole. Too bad.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 15:44  
+
0
Creek: Oletko tutustunut Ifolorin kuvakirja-ohjelmaan? Sillä saa ainakin kädetönkin tehtyä kivan kuvakirjan, johon voi liittää tekstejä (esim ne 50 syytä) :)
Ylläpitäjä

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 16:14  
+
0

hupellus kirjoitti:

^Mistä se sun veli pitää, minkälainen tyyppi se on? Kerta osaat piirtää niin miksei tuollain sarjakuva kehystettynäkin ois hyvä jos se osaa sitä arvostaa?

Se on sellanen 24/7 koneella istuja, pelaa siis, ja kuuntelee musiikkia. Musiikki-aiheisia mun antamat lahjat on yleensä olleetkin, välillä haluaisi muistaa jollain muulla.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 10:21  
+
0

Melina kirjoitti:

Creek: Oletko tutustunut Ifolorin kuvakirja-ohjelmaan? Sillä saa ainakin kädetönkin tehtyä kivan kuvakirjan, johon voi liittää tekstejä (esim ne 50 syytä) :)



Ooh! Kiitti vinkistä:kumarrus:
Ifolorin tilaus ei kerkiä tulla, sillä jo ens ma ollaan matkaamassa egyptiin, mutta paikallisessa valokuvausliikkeessä on sama palvelu ja siihen menee 3työpäivää eli kerkiää just valmistua:jjei:

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 10:32  
+
0
Mä tein tolla Ifolorin kuvakirja-ohjelmalla iskälle joululahjaks kuvakirjan meidän Uuden-Seelannin matkasta. Siitä tuli kyllä ihan kiva, iskälle ainakin kelpas, se hehkutti sitä koko joulun kaikille sukulaisille ja naapureille. Tuli sitten itellekin hyvä mieli, kun lahja oli mieluinen.
Mutta täälläkin ongelmana että mitä ihmettä keksin avolle synttärilahjaks? Ja nehän on tietysti jo 24.päivä tätä kuuta. Nerudalta tuli tuolla loistomuistutus pulju.netin olemassaolosta. Sieltä voisin kyllä tilata semmosen pitsasirkkelin, muistan kun joskus naurettiin sille ja avo sano että tommonen mulle. :nauru: Mutta jotain olis kyllä kiva tehdä itekin ihan omin käsin.

muoks. Pitsasirkkelin nimi oliki Pizza Boss 3000. Loistavaa, tommonen tilaukseen. :nauru:
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 10:36)

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 21:29  
+
0
Ideoita ristiäislahjaksi pojalle? Ei olla kummeja ja vaatteita ei kannata ostaa, kun saapi niitä toisaalta. Vanhemmat ei osanneet sanoa mistä olis tarvis.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 23:12  
+
0
^Etenkin jos on eka lapsi, voi hankkia vaikka mitä. Esimerkiksi jotain vanhemmallekin lapselle sopivaa, vaikka satukirjan tai legoja (vai dublojako ne pienemmille lapsille menevät on). Kaikkea kumminkin yleensä tarvitaan jossain välissä ja mä ainakin tykkään käytännönlahjoista.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 23:18  
+
0
^Juuri näin. Ekalle lapselle varsinkin kaikki tarpeellinen on hyvä. Ja kirjat on musta aina hyviä lahjoja joten liputan niiden puolesta myös. Varsinkin sellaiset vähän klassikommat tapaukset (Nalle Puh, Peppi, Ronja tai se iki-ihana runokokoelma lapsille mikäs sen nimi nyt olikaan?). Tarpeellisia asioita voivat olla vaatteiden lisäksi kantoliina, kestovaipat (vain jos perhe käyttää niitä), jotkut kestävät lelut...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 23:27  
+
0
Oon monelta vanhemmalta kuullut pyynnön, ettei leluja missään nimessä, niitä kun tuo kaikki ja vuodessa on joka nurkka täynnä leluja ;) Jotkut kestolelut ehkä asia erikseen.. Ja jos nämä vanhemmat ei leluja kiellä, niin mikäs siinä. Itse vein lapsille "hyödyllisiä" leluja, joilla voi opetella sanoja (ei ehkä vastasyntyneelle), joista lähtee eläinten ääniä tms, pehmeitä kuvakirjoja tai klassikkosatukirjoja.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 23:32  
+
0
^Joo ei ehkä kannata viedä sadatta pehmolelua. Mutta jotkut tietyt jutut esim. purulelut on vauvoillakin pop siinä vaiheessa kun hampaita tulee... sellaiset viilentävät tuntuu ikenissä kivalta. Hakka tai muut ns. kehittävät lelut kuten just ne dublot tms on kans ihan hyvä juttu.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 23:41  
+
0

creek kirjoitti:

Haulla en löytänyt ja muistelen että vanhassa KC:ssä olisi tämmöinen aihe ollut?

Täällä tarvittais vähän apuja:
Äitini täyttää juhannuksen aikoihin 50v ja menemme silloin siskoni, isäni ja tietysti äitini kanssa Egyptiin loma/50vuotis matkalle.
Jonkun lahjan haluaisimme siskon kans antaa ja mielessä on kehkeytynyt jotain tyyliin: äitistä vanha kuva joka tulis korttiin sekä 50 syytä miksi hän on hyvä äiti tai kansio jossa on kuvia äitin elämän "kohokohdista" (lasten syntymä, naimisiin meno, talon rakennus..ym) ja ne 50 hyvää syytä..
Mutta me ollaan aika käsiä näissä askartelu ym. hommissa, ja muistelen että joku täällä teki äidilleen jotain tän tyylistä, mitä se oli?


Minä tein viime vuonna äidille moisen kirjasen ja laitoin sinne valokuvia, sekä 10 syytä miksi pidän äidistä, miksi rakastan äitiä, parhaat muistot äidistä muksuajoilta, vanhempana, Suomi-äiti-Suomi-sanakirjan (sisälsi äidin käyttämiä sanontoja ja outoja sanoja), top-10 äidin tekemät ruoat ja sen sellaista.

Ostin tiimarista valmiin tyhjän kovakantisen kirjan, jonka kanteen sitten askartelin tusseilla tekstin ja liimasin paperista leikattuja kuvioita. Tekstit kirjoitin jokaisen sivun eri värillä ja piirtelin pieniä kuvioita ja koristeita reunoille. Loppuun kun jäi hurjasti tyhjää tilaa, niin koristelin yhden sivun päiväkirjan kanneksi ja loput tyhjät sivut äiti sai omaksi päiväkirjaksi. On kuulemma ollut kovassa käytössä ja itkuunhan se purskahti kun lueskeli sitä syntymäpäivänään. Kirja oli kuulemma myös hyvä itsetunnonkohottaja vanhempieni eron aikaan kun äiti kävi läpi "olen huono vaimo ja äiti ja kaikkea lapset vihaa minua byhyy" -vaihetta (äiti on vähän sellainen marttyyrimama) :)
Varjo 12/2010 ♥

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 23:42  
+
0
Mä vein kaverin pojan nimiäisiin lahjaksi Clas Ohlsonilta ostamani kylpyankan, jossa on veden lämpömittari "integroituna". Oli kuulemma ihan mieleinen lahja :hymy:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 08:29  
+
0
Itse olen vienyt muutamalle sukulaislapselle ristiäislahjaksi lastenastiaston, eli sellaisen paketin missä on syvä ja/tai matala lautanen, muki ja sitten lapsen käteen sopivat lusikka ja haarukka.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 09:34  
+
0
Jonkinlainen soittorasia on kanssa musta kiva idea, me saatiin kaksikin. Toinen on ihan semmonen kova neliö mitä voi tyttö myöhemmin käyttää esim. korurasiana, mutta toinen on pehmolelu josta tulee kivaa musiikkia jos vetää hännästä. Lastenastiasto on kanssa hirmu kiva, ja nuita kestovaippoja tarttee aina jos perhe kestoilee ja ovat sillai arvokkaita niin auttaakin paljon.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 11:37  
+
0
Kiitoksia vinkeistä. Lapsi ei ole eka ja vaatteita saa avon siskolta. Mietiskelin illalla, et jos teen sellasen paketin missä on vähän kaikkea, esim. tuttipullo,vaippoja( en tiiä käyttävätkö kestovaippoja), pyyhe yms pientä. Harmittaa vietävästi, kun en päässy ostelemaan pieniä vaatteita :nauru:
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 21:00)