Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12

Lahjaideat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 9

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 11:44  
+
0
Mulla oli eilen sama ongelma kuin Ispulla, vastasyntyneelle piti keksiä joku lahjus. Olin kuitenkin täysin hukassa vauvakrääsäosastoilla, joten päädyin ostamaan suklaata - lapsen äidille :shifty:

Mulla ei ole kukaan läheinen aiemmin lisääntynyt, niin olen täysin hukassa siitä, mitä lapsi tarvitsee ja mitä lapsella yleensä jo on ja mitä lapsella on yleensä liikaa jaja. Ruokalappuja ja kylpyponchoja hypistelin, mutta ne tuntui sen verran laaduttomilta, etten uskaltanut ostaa.
Ylläpitäjä

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 11:53  
+
0
Mä ostin mun siskon pojalle lahjaks bodyn (vaikka vaateita edellisistä lapsista oli mut uudet on aina kivoja) ja semmoisen vaaleansinisen metallisen säilytysrasian, ajattelin että siihen rasiaan on kiva kerätä kaikkee muistoja jota sit voi näyttää pojalle vanhempana :)

Mulla on jo ongelma et mitä hankin tuolle miekkosella joulu pakettiin. :D Onneks on aikaa vielä reilusti...
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 13:37  
+
0
Ispu: Ennen tuota omaa vauvaa mä en koskaan kysynyt mitä kukakin tarvii koska mä halusin aina ostaa jotain vaatetta, oli niitä sit saajalla paljon tai vähän mutta musta niiden ostaminen oli vaan niin kivaa. :D On se edelleenkin mutta nyt mulla sentään on omastakin takaa joku jolle ostella.. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 13:41  
+
0
^ Ei nyt ole henkilökohtaisesti sulle, mutta musta on huono lähtökohtaa lahja siksi, koska itse tykkää sen ostamisesta. Mun mielestä lahjan hankinnan pitäis aina lähteä saajan tarpeista ja mieliteoista.
Ylläpitäjä

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 13:48  
+
0
^ Mä oon kyllä ihan samaa mieltä. Tarkoitin lähinnä sitä, etten varsinaisesti ole kysynyt vauvaa katsomaan mennessä onko tuliaistoiveita, vaan ostanut mitä mieleen juolahtaa. Mutta jos joku on antanut ymmärtää että esim. vaatetta on tarpeeksi, en nyt tietenkään ole mennyt niitä ostamaan vaan jotain muuta. Tähän mennessä vauvan saaneet on ollu vielä ensikertalaisiakin joten on ollu tiedossa ettei niitä vaatteitakaan ole ollu liikaa. :)

Mä oon huono aina sanomaan mille olis tarvetta, joten ite tykkään siitä että läheiset tuo jotain mitä itse haluavat jos ovat tuodakseen, ja täytyy myöntää ettei myö kyllä semmosia lahjoja olla saatu jolle ei olis ollu käyttöä/tarvetta. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 16.09.2010 klo 23:23  
+
0
Avokin synttärilahjaa olen tänään pohtinut ja kaipailisin vähän mielipidettä. Avokki siis on tottunut käyttämään huopaisia tossuja sisällä talvisin, jos jalat palelee ja viime talvena näistä tossuista sitten kului pohja puhki. Nyt olen ajatellut korvaavani tossut reinoilla. Onko kenelläkään siis kokemuksia reinoista, ovatko lämpimät jalassa?
Manu 6/2008
Morris 3/2013

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 17.09.2010 klo 00:23  
+
0
^Reinot on kyllä tosi lämpimät.

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 17.09.2010 klo 19:29  
+
0
Reinot vaan haisee ikävälle. :shifty: Ne kumipohjat vissiin sen tekee. Mutta mä nyt olenkin tällanen hajuhysteerikko.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 04.11.2010 klo 14:33  
+
0
Minä täällä taas kyselemässä. Piakkoin olisi avon veljen ja tämän puolison tupaantuliaiset ja lahjaideapankki on suhteellisen tyhjänä. En ole tätä uutta asuntoa nähnyt, mutta uskoisin ettei mitään kovin tähdellistä sieltä puutu. Mitään suuria summia ei olla lahjaan pistämässä, mutta jotenkin olisi mukava muistaa kun mekin heiltä saimme kesällä tuparilahjat.

Kiitos reino-vastauksista, näköjään unohtunut aiemmin kiittää.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 04.11.2010 klo 15:24  
+
0
Me vietiin avon veljelle ja hänen tyttöystävälleen ihan sellainen kori mihin oli kerätty kaikkia herkkuja ja muuta pientä, mistä tiedettiin heidän pitävän. Sit sellaiset kivat sarjakuva kahvimukit.
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

mamma77

mamma77
Viestimäärä: 77

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 04.11.2010 klo 15:30  
+
0
:nauru:Eikös tupareihin pidä viedä ruisleipää ja suolaa

Meillä menee töissä jonkun verran ihan tupaantuliaisleivän nimellä ruisleipää joka on normaalia isompi ja kauniisti pakattu,suolanhan vois laittaa johonkin kivaan pussukkaan...
Ahkerat äidit kasvattaa laiskoja tyttäriä.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 04.11.2010 klo 15:40  
+
0
Leipää ja suolaahan sinne kuuluu viedä :) Me on joskus pakattu niiden lisäksi koriin jotain muutakin syötävää eli mallia savuporotahnaa sen leivän kaveriksi ja jotain muitakin mausteita tms.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 04.11.2010 klo 15:41  
+
0
Tai sitten voi tehdä, kuten eräille tuttavilleni tehtiin. Kaverit tyhjensivät lähialueiden kaupat merisuolasta ja täyttivät niillä ison juuttisäkin. Se vissiin päätyi jonkinlaiseksi säkkituolin tyyppiseksi istuimeksi :P
Ylläpitäjä

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 04.11.2010 klo 16:09  
+
0
Minusta johkun idea kuulostaa todella hyvältä tuparilahjaksi ja tuollaisen olisin itsekin ottanut mieluiten vastaan. Jos haluaa pysyä perinteisellä linjalla niin ruisleiväksi jotain muuta kuin sitä tavallisinta Ruispalaa ja suolaksi voisi hyvin tuoda kristallisuolaa kauniissa lasisessa purkissa, kuten minulle tuotiin.
Petit Brabancon "Mökö"

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 04.11.2010 klo 19:29  
+
0
Oiskos antaa vinkkiä?
- 13 täyttävälle sukulaispojalle joululahja? Musta huppari on ollut turvallinen ja mieluisa valinta jo viime jouluna ja syntymäpäivänä, hyvä, mutta käytetty idea... Poika pelaa kesäisin jalkapalloa, ja jotain pleikkaa tietysti pelaa (mutta mä en tiedä edes minkä merkkinen pelikone sillä on enkä oikein ymmärrä noiden pelien päälle), rahaa saa isovanhemmiltaan ihan tarpeeksi joten seteliä en viitsisi kuoreen pistää... Ainahan voin kysäistä pojan venhemmilta millaisia vaate/tms tarpeita olisi, mutta olisi kiva keksiä jotain hauskaa.

-ja se ikuinen pulma: miehelle joululahja... Vuosipäivälahjaksi ukko saa ylihuomenna peliliikkeen lahjakortin (edelleen en tiedä noista pleikka/xbox hommista mitään niin en osaa itse mitään peliä valikoida), ja synttärilahjana on jo vuodesta toiseen tullut kestotilauksena tieteen kuvalehti. Kyseessä hifi-tekniikka-musiikki-tietokonemies, urheilu ei kiinnosta pätkääkään, autot jonkin verran. Juoksulenkeillä käy joskus, muuten ei liikunta nappaa. Noita miesten hajuja ja partavesiäkin on kaapissa jo rivi. Vaatteita en osaa sille ostaa, aina kun olen mielestäni jonkun kivan t-paidan tai vastaavan ostanut, se on päätynyt omaksi yöpaidaksi...

Juupa juu, täällä mietitään jo joululahjoja... Hyvissä ajoin tarvii ainakin ajatustyö aloittaa. :mietiskel: Jos jollain pää pursuaa ideoita niin jakoon vaan. :hymy:
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 04.11.2010 klo 23:15  
+
0
Jotenkin epäilemme, että saattavat saada ruisleipää ja suolaa lahjaksi enemmältikin. Toki siitäkin voisi pyöritellä ideaa johonkin suuntaan (mainittujen korien tyyliin), pitääpä mietiskellä.

TwoBeans, 13-vuotiaalle lahjakortti vaateliikkeeseen, elokuvalippuja, mp3-soitin (jos ei ole jo) tai pojan voisi viedä keilaamaan tai karting-radalle ajamaan.
Miehen lahjoiksi taas ensimmäisenä mieleen tuli elämyslahjat (kuumailmapallolento, rallikyyditys, safarit yms.) tai PowerBall.

Muoks. Kirotuserhe.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu torstaina, 04.11.2010 klo 23:17)

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 05.11.2010 klo 08:58  
+
0
Laitanpas tännekin pohdintani, kun tällainen ketju kerran on. Eli siis, äidille joululahja. Mun äiti on sellanen reilu viiskymppinen mamma. Niillä on kotikotona kolme pikkukoiraa, ja niiden kanssa lenkkeillään paljon. Äiti on muutenkin aika liikunnallinen. Sillä on aika usein niskat ja hartianseutu kipeet / jumissa, ja toisessa käsivarressa on välillä jonkinlaista hermosärkyä. Voisko näihin aatella jotakin kauratyynyä tai sellasta? Mitään kipukoukkua se tuskin osaa käyttää. Äiti tykkää lukemisesta, mutta en vaan tiedä mitkä kirjat se on jo lukenut. Eli joku uutuus siis vissiin tulisi kyseeseen. Äiti tykkää salmiakista ja punaviinistä. Äiti tykkää Iittalasta, Hackmanista, Marimekosta, Aarikasta, Pentikistä ja muista sen tyylisistä. Viime jouluna ostin jo äidille Marimekon esiliinan, uunikintaan ja keittiöpyyhkeen, sitä edellisenä vuonna Aarikan kaulakorun ja korvakorut. Mutta mitä mä keksin tänä vuonna?!

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 05.11.2010 klo 09:19  
+
0
Tällainen idea tuli vastaan kun mietin kerran syksyistä tuparilahjaa, ostin isohkon kynttilälyhdyn ja laitoin sinne sisälle viinipullon. Oli mieluisa lahja ja tätä voinee soveltaa kukin miten tahtoo.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 05.11.2010 klo 14:55  
+
0
Onko miehellä sykemittaria? Jos ei ole niin on kiva lisä lenkille. Siihen saa myös matka yms. mittaria sitten lisävarusteena.

13 vuotiaalle mä veisin ehkä lahjakortin tms. joko peli tai vaateliikkeeseen.

Tuparilahjaksi mä veisin ihan tylsästi jotain iittalan laseja, kuppeja, tms. tai kattilan paistinpannun tms. käytännöllistä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 05.11.2010 klo 15:58  
+
0
Meillä on kaveripiirissä jotenkin omituinen huumorintaju, kukaan ei varmasti ikinä tuo mitään normaalia lahjaa :nauru:

Tuparilahjoihin kuuluu mm:
- yksi ihan hirveä kultainen krumeluurikello, jota "pitää aina pitää seinällä kun mä (=lahjan antaja) tulen käymään tai mulle tulee paha mieli"
- jättipakkaus kananmunia ja munakello
- "Hondantuunausvälineet" = kossupullo ja leka
- 10 metriä kartonkia
- muutama kilo maantiesuolaa ja iiiiiso jakoavain (Biltemasta ei kuulemma saanut leipää...)
- setti karmivia Ikeasta hankittuja patsaita, mm. naisen torso jota oli väritelty tussilla sopivista paikoista ja erästä saksalaista diktaattoria muistuttavaksi tussattu miehen pää

Kavereille ollaan viety mm:
- 2 lokustia, joiden nimet olivat osuvasti tämän kaveripariskunnan nimet (elivät pitkän ja onnellisen elämän lemmikkeinä)
- se sama hirveä krumeluurikello samoilla perusteilla
- vanha nahkasohva (tämä tuli jopa oikeasti tarpeeseen - ko. henkilön parvekkeelle)
- suolakurkkua (jokainen vieras toi yhden purkin, joten niitä oli lopulta aikamoinen läjä)
- wc-paperia (näiden tapauksessa toimittiin samoin kuin suolakurkkujen = vuoden wc-paperit. Yhdistelmä wc-paperi + alkoholi osoittautui aika hauskaksi. Loppuillasta asunnosta löytyikin sitten ihka elävä wc-paperiin kiedottu muumio (yllättäen) ja pidimme hauskaa piilottamalla wc-paperia ympäri asuntoa, joista ovelimmat jemmat paljastuivat isäntäväelle vasta vuosien päästä muuton yhteydessä.)

Kerran eräs kaveri erehtyi pitämään synttäribileet, ja sinkkumies kun kyseessä, niin lahjaostokset hoidettiin kaveriporukan kanssa yhteistuumin Kalliossa (ja Kalliohan on kuuluisa "tiettyyn alaan" suuntautuneista kaupoistaan). Lahjoihin kuului mm. munanjatke (ehdotimme, että liimaisi sen Peugeottinsa nokkakoristeeksi), S/M-naamio ja nahkahattu ja muuta hyödyllistä.

Ehkäpä minä tästä hiljenenkin näine lahjavinkkeineni. :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.11.2010 klo 16:04)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 22:45)