Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12

Lahjaideat

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 9

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 15:14  
+
0

magik kirjoitti:

Pehmolelun olen jo ostanut et jos tällä kertaa jotain muuta :)Hmm joku lelu tosiaan vois olla kiva ,mut mikä lelu?:nauru: tai sitten joku kirja. hmm? Ehkä pitää mennä lelukauppaan tsiigailee mitä siellä on tarjolla ...



Jos et lelua halua viedä niin esim. jotkut lakanat (Barbapapa, Myyrä, Muumit yms.)
Joku viittamallinen pyyhe tai kylpytakki (meiän neiti oli ihan liekeissä Nalle Puh-viittapyyhkeestä jossa on korvat)
Tai sitten joku satukirja, esim Kroko kirjat on hauskoja, ne on värikkäitä ja niissä on paljo luukkuja.
Lautapelit on kans kivoja, esim. Muumilotto on semmonen jonka säännöt ei oo vaikeet ja jota voi pelailla vähän sääntöjä muokkaillen..heh. :)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 17:53  
+
0
Mä en tuu jouluksi Suomeen ja aattelin muutenkin säästellä rahaa lahjoissa, noh, löysin ihan sikamakean joulukorttilajitelman kuorineen halvalla, joten päädyin ostamaan sen. Väliin ajattelin teettää yhdestä valokuvasta jouluterveisen ja laittaa suklaapuodin makeisia mukaan. :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 20:28  
+
0
Sisko laittoi tänään tekstaria kyselläkseen mitä haluaisin joululahjaksi. Noh, minulla ei ole hajuakaan mitä haluaisin tai sitten toiveeni ovat aika kalliita. Mitä te haluaisitte joululahjaksi? Jos siitä saisin jotain vinkkejä itselleni. Aineettomatkin lahjat käyvät.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 20:33  
+
0
^ mä oon myös koittanut miettiä mitä tahtoisin, koska kohta ne sukulaiset alkaa kyselemään.

Mielelläni ottaisin vastaan tädin neulomat villasukat, Greyn anatomian 7-tuotantokauden DVD:t ja jonkun kevyen hajuveden. Leffaliputkin on tarpeellisia ja uusi pyjama.

Vaikea oli keksiä, mutta jotain oli pakko kehitellä ettei saa jotain käyttämättömäksi jäävää krääsää..
A house is not a home when I'm alone here....

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 20:54  
+
0
Mäkin haluaisin villasukkia. Ja järkkärin :nauru: Lahjakortit kasvohoitoihin, hierontaan jne kelpaa vallan mainiosti. Joku hyvä kirja, hyvät sarjat DVD:llä, joku hyvä levy, keikkaliput, pussilakanat (harvoin tulee itse ostettua), lupaus vaikka yksien näyttelymaksujen maksamisesta (:nauru:)..
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 21:22  
+
0
Mä varmaan vinkkaan vain, että taskurahaa säästöön kiitos. Muutenkaan Suomesta ei kannata mulle ostaa mitään, muuta kuin ruokatarvikkeita, koska kaikesta muusta aineellisesta on 100-0 parempi ja halvempi tarjonta Brittilän puolella. Noo jos jotain tähdellisempää vielä mihin rahaa käyttäisin, niin silmälaseihin. Olen löytänyt kivat yksitehopokat jotka saisi hintaan £100. Tai sitten 'tatuointirahastoon'.

Yleensä tykkään kaikista simppeleistä joululahjoista: suklaasta, pörrösukista, kynttilöistä, kirjoista, dvd:istä, kampaamotuotteista/lahjakorteista, meikeistä.. Joulussa tärkeintä on se fiilis. Esim. kirjalla saa mukavasti lomafiilistä ja pääsee rentoutumaan ja siinä samassa voi mutustella sitä suklaata..! Muita joululahjoja, mistä olen ilahtunut, ovat olleet halpa digikamera ja suoristusrauta.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 18:39  
+
0
Mitä 16 vuotiaalle pikkuveljelle lahjaksi? En todellakaan keksi mitään ja kysyinkin velejltä mitä haluaa lahjaksi niin vastaus oli: "Kartsa tupakkaa." Hommatkoot tupakkansa jostain muualta, koska minähän en sille sitä osta. :nauru:

Onko teistä joku ostanut tuon ikäiselle jotain, jos on niin mitä?
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

unemelodie

unemelodie
Viestimäärä: 513

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 18:59  
+
0
^Mulla on sama probleema! Tosin tuplasti. Eli mun kaksosveljille jotka ovat 17v. Ei viihtis samaa lahjaa ostaa kummallekin. Kaikille muille oon keksiny jo lahjan mut noille en sitte. Jos kävis joku päivä kiertelemään kauppoja.
En voi tarjota lohtua
sillä olen vain ihminen..
En voi tarjota lämpöä
sillä itsekin palelen..
ja maata astelee
varjo mustuvan taivaan
yllään yön kylmä laulu..

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 19:09  
+
0
Frosty: Joku kiva kirja. Tehosekoitin/sauvasekoitin. vedenkeitin. Lahjakortti esim hierojalle,kuntosalille,vaatekauppaan, kasvohoitoon. tai sit joku vaate,esim hame, paita...(housuja varmaan aika vaikea ostaa et tulis oikea koko).
joku kasvohoitotuote, (siisti,kiva) sormus,rannerengas,kaulakoru, musiikki levy.
HMM. mitäs muuta? No tossa nyt ainakin jottain mitä tuli heti mieleen. Vaiks kyllä sitä varmaan kohta keksis lisääkin:hymy:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 19:30  
+
0

mmaija kirjoitti:

Mitä 16 vuotiaalle pikkuveljelle lahjaksi? En todellakaan keksi mitään ja kysyinkin velejltä mitä haluaa lahjaksi niin vastaus oli: "Kartsa tupakkaa." Hommatkoot tupakkansa jostain muualta, koska minähän en sille sitä osta. :nauru:

Onko teistä joku ostanut tuon ikäiselle jotain, jos on niin mitä?



Harrastaako tämä tyyppi mitään ? Lahjakortti peliliikkeeseen, musiikkiliikeeseen, urheiluliikkeeseen, metsästysliikkeeseen ?
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 19:38  
+
0
Koko ketjua en ehtinyt nyt lukemaan läpi, mutta oisko kenelläkään ideoita mitä vois antaa 7v pojalle ja 9v tytölle joululahjaksi? Lapset ovat sisaruksia ja hyvän ystäväni lapsia joille mulla on ollut tapana ostaa joku pieni lahja. Ei mitään isoa tai kallista, mutta jotain kivaa. En haluaisi ostella mitään krääsää jolla ei tee mitään. Viime vuonna annoin kummallekin koululaissetit eli setit missä oli vihkot, penaalit ja kyniä ja kumeja, olivat iloisia seteistä. Mutta nyt kun poikakin on jo aloittanut koulun niin ehkä mikään tollainen ei ole niin kivaa. Jos en muuta keksi niin oisko paha joku peli vaikka yhteiseksi lahjaksi? Minkälaisia pelejä tuon ikäiset pelaa? Mä oon ihan ulapalla ton ikäisten lasten lahjoista kun eivät ole enää ihan pieniä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 19:41  
+
0

Notte kirjoitti:

Harrastaako tämä tyyppi mitään ? Lahjakortti peliliikkeeseen, musiikkiliikeeseen, urheiluliikkeeseen, metsästysliikkeeseen ?



Jääkiekkoa, mutta varusteet on sen verran kalliita että iskä hoitaakoon niiden oston, ja pleikkarillakin pelaa vaan änistä ja sekin jo löytyy. :nauru: Muu aika menee pojalla lukiossa hikoillessa enkä siihenkään liittyvää lahjaa oikein keksi.

Ehkä ostan jonkun hänen lempijoukkueen fanituotteen, pitää vaan käydä vakoilemassa vaatekoko. :cool:

muoks. Siis tosiaan lempijääkiekkojoukkueen fanituotteen.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.11.2011 klo 19:42)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 19:46  
+
0
eepi78: Musta joku peli on loistava lahja mutta en osaa sanoa mikä peli olisi hyvä kun en ole perehtynyt peleihin kauheasti et mitä nykyisin on tarjolla :) =/
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 19:49  
+
0
En mäkään tiedä nykyajan peleistä mitään, mutta täytynee lähteä kauppoja kiertelemään, eiköhän sieltä löydy. Ja noissa peleissä taitaa olla ne ikäsuosituksetkin esillä aika hyvin. Mä oon niin pihalla nykyajan lasten tarpeista ja toiveista kun tuntuu niin että ne poikkeaa tosi paljon omista sen iän jutuista. Ja toivetta kun kyselin näiden lasten äidiltä niin ei ollut erityistä toivetta, kummallekin on kuulemma jo ostettu ne mitä ovat eniten toivoneet ja muut saa tulla yllärinä. Muutenkin tässä perheessä lahjat ei ole se joulun juttu vaan yhdessäolo ja sitä yritetään myös lapsille viestittää. Sen takia minäkään en halua mitään kallista ja suurta ostaa vaan jonkun kivan käytännöllisen jutun.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 20:23  
+
0
^Mun mielestä lautapeli on tosi hyvä lahja!

Entäs Pikku Myyn hupsut kysymykset-kortit?

Me ollaan noita (nyt jo entisissä) töissä luettu 7-10 vuotiaitten lasten kanssa ja ne nauroi kippurassa joka kerta hassuille vastauksille :)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.11.2011 klo 20:24)

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 20:24  
+
0
Kivoja lahjavinkkejä, kiitos! Muistin kuitenkin, että olin katsellut ensi vuoden muumi-kalenteria postissa, joten laitoin sen lahjatoiveeksi. :hymy: Nyt vaan pitää enää keksiä mitä antaisi vastalahjaksi! Sekä minunkin pitää miettiä lahjaa lapselle eli 4-vuotiaalle siskonpojalle, jolla on jo KAIKKEA. Leluja en siis haluaisi antaa, koska niitä on niin tajuttomasti.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 28.11.2011 klo 21:53  
+
0
No hyvä jos peli on muidenkin mielestä ihan hyvä yhteiseksi lahjaksi sisaruksille, en sit oo ihan hakoteillä. Ois noloa ostaa jotain sellaista mistä muksut tuumaa että liian lapsellista tai liian tyhmää :nauru: Mä muistan omasta lapsuudestani sellaisen pelin kuin muuttuva labyrintti, se oli ihan hitti mun ja kavereiden keskuudessa. Onkohan sellaista enää.. toki lasten äidillä saattaa se jo ollakin koska on samaa ikäluokkaa kuin minä. Mutta katsellaan kauppoja mitä löytyy.

Tällä kertaa 5v kummitytölle oli helppo ostaa lahja kun äitinsä kertoi, että tyttö toivoo lääkärilaukkua lahjaksi. Ostin sit Viron pouolelta viime viikonloppuna sen kun oli hitusen halvempi kuin täällä. Yleensä kummitytön lahjat tuottaa ongelmia kun sillä on ihan kaikkea ja heillä yleensä just sitä tavaraa saadaan jouluna ja synttärinä ihan liikaakin.

Äidin lahjat myös yleensä tuottaa päänvaivaa, mutta tänä vuonna nekin on helppoja. Äidiltä hajos sekä vedenkeitin että herätyskello, joten siinä kaksi mitä ostan ehdottomasti lahjaksi. Siihen lisäksi vielä joku käsityö kun se niistä tykkää.

Yhdelle kaverillekin on jo kirja mitä toivoi, vielä pitäis parille parhaimmalle ystävälle löytää pienet lahjat. Mikään pakko ei tosin ole, mutta haluan heitä jotenkin muistaa taas kuluneesta vuodesta ja ystävyydestä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 09:16  
+
0

Frosty kirjoitti:

Kivoja lahjavinkkejä, kiitos! Muistin kuitenkin, että olin katsellut ensi vuoden muumi-kalenteria postissa, joten laitoin sen lahjatoiveeksi. :hymy: Nyt vaan pitää enää keksiä mitä antaisi vastalahjaksi! Sekä minunkin pitää miettiä lahjaa lapselle eli 4-vuotiaalle siskonpojalle, jolla on jo KAIKKEA. Leluja en siis haluaisi antaa, koska niitä on niin tajuttomasti.



Miten olis joku "täyden palvelun" retki eläinpuistoon tai huvipuistoon?
Ylläpitäjä

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 09:35  
+
0
Meillä äiti ilmoitti, et tänä vuonna ei sitten lahjoja ostella.
Siitä intoutuneena sit aattelin pihistellä vähän kaikkien sukulaisten lahjoissa ja tehdä ite suklaakonvehteja.
Niille vois ostaa vaikka tiimarista jotkut kivat rasiat tai sit pihistellä edelleen ja ostaa vaan rullan sellofaania ja tehdä siitä jotkut pussukat.

Tytöllä nyt on selvät sävelet mitä se tahtoo, mut miehen lahja tulee taas aiheuttamaan harmaita hiuksia..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 10:14  
+
0
Voi luoja tuota brittihuumoria.. Kuuntelin aamuradiota ja juontajat keskustelivat joululahjoista.

Juontaja 1: Mikä oli paras joululahja, minkä sait lapsena?
*nostalgista musiikkia*
Juontaja 2: Jouluna, 1979.. Sain kauan odotetun lahjan.. Se oli niin kaunis, iso ja kiiltävä.. Upean vihreä.. Pallo.. LIMAA !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 04:30)