Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12

Lahjaideat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 9

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 10:45  
+
0
^haha, ihana :nauru:. Muistan kun pentuna tosiaan oli niitä limaklönttejä, joita heiteltiin ikkunoihin yms. kiva vaan siinä putsaamisessa :roll:

Mä tässä pohdiskelin mitä toivoisin lahjaksi ja ainakin tuli mieleen Victoria Francesin uusi seinäkalenteri, mahd. lahjakortti ripsien ja kajalien kestovärjäykseen, jokin kirja, vaikkapa George R.R. Martinin viimeisin osa sarjasta A Song of Ice and Fire eli A Dance with Dragons, jota en ole vielä edes lukenut :nolo: vaikka suuri fani olenkin...

Olisko jollain kirjavinkkejä, jotain mielenterveysteemaista, mahdollisesti tositarinapohjaista/elämäkerrallista, voi olla enkuksi...? Tykkään muuan muassa Marya Hornbacherin kirjoista Wasted ja Madness ihan hulluna :love:, Lenore Terrin kirjasta Suden lapset, Kay Redfield Jamison - Levoton mieli ja tällä hetkellä luen Joanne Greenbergin I never promised you a rose garden.
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 11:56  
+
0
Tarttis löytää avolle joku hieno kaulakoru joululahjaks, en vaan yhtään keksi mimmosen ostaisin. Semmoset ketjut ainakaan ei ole yhtään sen tyyliä. Pitäis vissiin vaan kahlata läpi korukauppoja ja pyytää näytille kaikki miesten kaulakorut :nauru: mutta aikamoinen urakka..
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 12:02  
+
0
Tietääkö kukaan saako jostain tilattua kirjaa/vihkoa samalla periaatteella kuin Ifolorin kuvakirjat, mutta kuvien tilalla olisi tekstit? (minäkö hankalasti selitin?)

Tehtäis siskon kans isälle joululahjaksi oma reseptikirja, johon tulee äitin tekemien ruokien ohjeita hyvin yksinkertaisesti selitettynä, se kun yrittää kovasti opetella kokkaamaan. -Jo on aikakin; äiti opetti sitä tekemään ruskeakastiketta, ja isä ihmetteli jauhoja ruskistaessa miksi kastiketta tulee niin vähän? Eli hää ei tajunnu, että jauhojen ruskistamisen jälk. lisätään nestettä..

Muok:
^Timanttisilla on ihan kivat valikoimat miesten koruja.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.11.2011 klo 12:04)

Vermin

Vermin
Viestimäärä: 122

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 17:52  
+
0

creek kirjoitti:

Tietääkö kukaan saako jostain tilattua kirjaa/vihkoa samalla periaatteella kuin Ifolorin kuvakirjat, mutta kuvien tilalla olisi tekstit? (minäkö hankalasti selitin?)



Ei nyt tuu mieleen mitään paikkaa, mut tuli mieleen et voithan sä lähettää ne tekstitkin kuvatiedostoina vaikka just Ifolorille. Kirjottelet vaan jollain kuvankäsittelyohjelmalla ne :)
Paimensukuinen lapinkoiranarttu 06/10

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 18:05  
+
0

creek kirjoitti:

Tietääkö kukaan saako jostain tilattua kirjaa/vihkoa samalla periaatteella kuin Ifolorin kuvakirjat, mutta kuvien tilalla olisi tekstit? (minäkö hankalasti selitin?)

Tee itse :wink: Tällä ohjeella sidoin isälle lahjaksi kirjan.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 18:22  
+
0
Lautapelit on mielestäni aina hyvä lahjaidea, oli lahjan saaja minkäikäinen tahansa. tietysti ihan yksineläjälle ei välttämättä, mutta lapsille, pariskunnille jne loistavia. muistan kun pienenä saatiin siskojen kanssa aina jouluksi yhteisenä lahjana uusi peli. niitä pelataan aina välillä edelleen kun jouluna kokoonnutaan yhteen.
Muuttuvaa labyrinttiä tehdään edelleen, kun joku sitä edellisellä sivulla muisteli.. hyvä peli juuri sen ikäisille mitä mietit.

Viljonkka

Viljonkka
Viestimäärä: 50

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 18:39  
+
0
Creek Ifolorin kuvakirjankin saa periaatteessa tehtyä kuvien sijaan tekstillä. Jos lataa vaan sen ilmasen ohjelman ja laittaa aina sivulle sen kuvapohjan sijaan tekstipohjan. Olikohan liian vaikeesti selitetty :mietiskel:

Tietty, käsinkirjoitettu olis myös persoonallinen ja oma kädenjälki näkyy :peukku:

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 19:33  
+
0
^Ja jos aikaa ja jaksamista niin sinnehän voi lisäillä kuvia ruoista

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 20:14  
+
0
Minä taidan tänä vuonna ostaa vaan kaikille jotkut kivat luomulakupussit tai jotain tyrnimarmeladia. Ja isälle tervashampoota.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 22:19  
+
0
Mä itse toivoisin lahjaksi jotain kivaa seinäkalenteria, villasukkia (se perinteinen, mutta mää tarviin niitä), perus pipoa ilman mitään tupsuja yms härpäkkeitä ja herätyskelloa. Mä luulen, että näistä kaikista saatan saada ne villasukat.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 29.11.2011 klo 23:21  
+
0
Joku kyseli teini-ikäsille pojille lahjoja..
En tiedä onko ne vähän liian nuoria mut mun pikkuveli 21 vee ainakin on ihan hulluna reinoihin.
Nehän on nyt muotia :eek:
Se kulkis ne jalassa joka paikkaan ja nythän on niitä Petri Nygård reinojakin olemassa, semmoset meinasin veljelle hankkia, mut oli aika suolasen hintaset et taitaa joutua tyytymään tavallisiin.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 00:57  
+
0
Ne Petri Nygård reinot on kamalat..... :nauru: ja tää mainos, oon saanut NIIIIN paljon kuittailua koska mulla oli joskus sekava seikkailukausi ja mun oikea nimihän on Aino..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 01:13  
+
0
Mä tein 24-vuotiaalle pylle tumput jouluksi. Ne oli mun elämäni ekat tumput ja jos se mies tuntee mua yhtään vielä niin se tietää miten vähän mä oon käsityöihminen, eli lahjan arvo kohoaa mittaamattomaksi (tai ainakin mä näin suunnittelin). Siihen vielä joku nassurasva/putsari, tuolla kun on sen verran rautainen itsetunto että varmasti käyttääkin :wink:

Porukoille ajattelin ostaa sen sellaisen shiatsu-istuimen, jotta voin sitten itse istua siinä koko joululoman :twisted: Kaikkien muiden kanssa on sovittu että ei tänä vuonna, ja oh boy että on ollut vähän stressiä tänä vuonna.
Rise to reset the world.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 11:43  
+
0

Viljonkka kirjoitti:

Creek Ifolorin kuvakirjankin saa periaatteessa tehtyä kuvien sijaan tekstillä. Jos lataa vaan sen ilmasen ohjelman ja laittaa aina sivulle sen kuvapohjan sijaan tekstipohjan. Olikohan liian vaikeesti selitetty :mietiskel:

Tietty, käsinkirjoitettu olis myös persoonallinen ja oma kädenjälki näkyy :peukku:



No niinpäs saakin:hymy:
Laitoin Ifolorille viestiä ja sieltä kerrottiin sama. Minä kun kokeilin pelkästään netin kautta koota kirjaa ja teksti kenttään koitin sitä tekstiä vääntää, niin se ilmoitti että tekstiä on liian pitkästi. En tajunnu että noinkin päin voi tehdä, kiitosta:hymy:
Toivottavasti siihen saa myös pelkästään tyhjiä sivuja loppuun, että jos isä bongaa jonku hyvän reseptin, ni saa itte kirjotella sitten muistiin. Jos ei saa, ni liittelen pieniä kuvia sinne, tai tekstiä jotta niitä sivuja saa.
SanttuJ alkuperäinen idea olikin ihan ite koittaa vääntää kirja, mutta oon niin kädetön joissakin asioissa, että luultavasti siitä tulis "Isille T: creek 5v. ja sen sisko 3v"

Mun ja avon (mun) joululahjatoive: Iittala - Kulku vihdoinkin astiasto jota rrrakastan, ja tietty se on myynnissä vain muutaman hassun kuukauden. Ajateltiin alunperin keräillä "vuosien saatossa" kokoon kiva astiasto, mutta mitään kivaa ei oo tullu vastaan kuin tämä. Joulunen? Meillä on sitten joulu joka päivä.

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 12:44  
+
0
Nyt on lahjat tilattu kummallekin isosiskolle! Tilasin samantyyliset veluuri-asut ja lämpimät tossut, mitä hankin aiemmin itselleni(mutta tuskin käytämme niitä samaan aikaan! :D). Mietin vaan ottaako toinen siskoistani lahjani pienenä v******na, koska hän pystyy käyttämään hupparia kiinni ehkä alle 5 viikkoa raskauden ja kasvavan mahan takia. Noh housut nyt ainakin menevät pitempään, koska eihän niitä nosteta mahan päälle.

Äitille aion kerätä kauniiseen kenkälaatikkoon, jonka päällystän, kaikenlaista mistä se tykkää, esim. pari rakkausromaania, lakrtisia yms.

Kaikista vaikemmat lahjottavat ovat iskä ja veli, koska he eivät paljoa pukahda edes kysyttäessä mitä haluat. :mietiskel:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 12:54  
+
0
^Mulla on sama ongelma miehekkeen kanssa, jälleen kerran. Lahja pitäisi miettiä, mutta ei anneta mitään suuntaa. Paitsi tietenkin sellaisia lahjoja, jotka maksavatkin sen puoli omaisuutta..

Avon porukoille on lahja ostettuna, melkein kokonaan avon siskolle ja sen miehelle sekä minun yhdelle siskolle lähes koko lahja kasassa. Vielä siis avo, toinen sisko, siskon poika, omat vanhemmat ja avon kummityttö. Ja mie kun luulin olevani ajoissa lahjojen kanssa lokakuussa.. :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 13:13  
+
0
EI! :ttou:

Mun oli tarkoitus yhdeksi avon joululahjaksi ostaa The Pacificin dvd-boksi, mutta se kerkesi ostaa sen itse itselleen. Mitähän sitä nyt keksisi. Mies tykkää juuri The Pacificin ja Band of Brothersin tyylisistä sotasarjoista, ei harrasta oikeastaan mitään muuta kuin keikkoja ja musiikin kuuntelua. Meneepäs hankalaksi.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 13:26  
+
0
^oma tekemä lahjakortti (tietysti suunniteltu ja kuvitettu hienosti omin kätösin aiheeseen sopivaksi), joka tarjoaa seuraavan keikkalipun?

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 19:07  
+
0
Tossa joulukortteja tilatessani hoksasin mitä annan yhdelle ystävälle lahjaksi. Näiden sisarusten äiti joille aiemmin kyselin lahjavinkkejä. Heiltä on tullut mulle toinen mun marsuista pojan allergian takia ja teetin mukin missä on tän marsun kuva. Lapset ja kaveri jatkuvasti kyselee mitä marsulle kuuluu ja miten se voi niin nyt saavat edes jonkun konkreettisen muiston. Jos ois rahaa niin oisin jokaiselle teettänyt mukit marsusta eri kuvilla, mutta riittäähän tuo yksikin. En tiedä mitä kaveri itse tuumaa, mutta mä ainakin tykkäisin saada tuollaisen muiston jostain lemmikistäni jos oisin joutunut luopumaan. Tuumatkoon mitä haluaa, onpahan lahja ainakin hankittu :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 21:08  
+
0
Täällä ostettiin miehekkeelle uusi työtuoli. Veljelle ruotsiin lähti vain magneetit omien kissojensa kuvilla, sovittiin kyllä ettei tänäkään vuonna mitään ostella, mutta tuo oli musta ihan kiva idea ja edullinen. Ja hällä synttäritkin 22.12, joten saa sitä nyt muistaa jollain pienellä.

Anopille ja muille mummuille ja ukeille olen itse askarrellut seinäkalenterit.

Vielä olisi sitten miehen veljenpojalle- ja tytölle jotain keksittävä. Sekä omille vanhemmille jotain pinetä.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 05:15)