Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12

Lahjaideat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 9

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 23:49  
+
0
Mä aloin miettimään, et ois kiva ostaa siskolle kipukoukku joululahjaksi, kun sillä on aina hartiat ja niska jumissa, kun on toimistohommissa. Haluisin ostaa ihan sellasen aidon suomalaisen koukun, joka maksaa n. 50 euroa, nyt oli tosin Yliopiston apteekin nettisivuilla tarjous ja koukun sais hintaan 43,90. Googlettelin äsken vähän kokemuksia koukusta ja positiivisia kommentteja oli suurin osa. Täytyy vielä kysyä kahelta muulta siskolta, et käviskö se, me ostetaan lahjat aina yhessä, tulee vähemmän maksettavaa ja stressiä kaikille, kun on kolme ideoimassa. :hymy:

Onko jollain kokemusta tollasesta koukusta? Toimiiko se oikeesti? Oon nähny jossain halpisversioita tosta, toimiiko ne yhtä hyvin?

Aloin itekin haaveilemaan tollasesta, nytkin kauheet jumit lapaluun seudulla ja hartioissa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Vermin

Vermin
Viestimäärä: 122

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 01.12.2011 klo 00:21  
+
0
^Halpisversioista ei oo kokemusta, mutta tollasen aidon olen vanhemmilleni ostanut (on yleensä mukavasti joulun alla tarjouksessa anttiloissa ym..) ja ovat kyllä tykänneet. Itekin kokeillut pariin kertaan ja vähän tekis mieli itellekin sellaista, mut en mä raaski käyttää tollasiin hyvinvointijuttuihin rahaa, siis itselleni ostaessa..Mut mies lupas ostaa mulle lahjakortin hierojalle useemmaksi kerraksi, niin käy se niinkin :)

Täällä kans aina ongelmana isän lahja. Kun ei se tunnu oikein mitään haluavan ikinä. Tosi ahdistavaa, vaikka toisaalta vois siitä ottaa mallia, kun itse haluan aina sitä ja tätä ja tota.. :D
Paimensukuinen lapinkoiranarttu 06/10

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 01.12.2011 klo 19:17  
+
0
Mun pitäis keksiä hyvä lahja 11-vuotiaalle pikkuveljelle, joka on kova skeittari :cool: isä ja pikkuveli asuu ulkomailla, mutta tulee jouluksi Suomeen, joten lahja ei sais olla mikään kovin iso. Pikkuveli on tosi tarkka kaikista skeittivarusteista ja vaatteista, joten ajattelin ostavaa lahjakortin johonkin alan liikeeseen Helsingissä. Vois sitten yhdessä käydä joulun välipäivinä käyttämässä sen kortin ja viedä pikkusen samalla vaikka jätskille.

Silti epäilyttää toi lahjakortti... Kun kivempi olis antaa joku ihan kunnon paketti! Vaikeeta on.
A house is not a home when I'm alone here....
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.12.2011 klo 19:18)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:17  
+
0
Mä en oo enää moneen vuoteen ostanut lahjaa mun serkulle joka on poika, nyt 17v. On vaan niin älyttömän vaikeeta keksiä teini-ikäiselle, nyt jo enemmän aikuiselle miespuoliselle lahjaa. Ihan käsittämätöntä miten ei raksuta yhtään. Eli oon päättänyt olla luovuttamatta ja serkulle tämän sanonutkin että en kertakaikkiaan tiedä mitä hänelle voi ostaa. Ei vissiin odota edes mitään enää. Ja lahja ois kiva antaa sen takia, että käydään joka joulu syömässä mun tädin ja tämän serkun luona ja samalla on ollut tapana vaihtaa pienet lahjat. Tietysti joku lahjakortti ois aina varmaan hyvä, mutta toisaalta vähän tylsä antaa joka vuosi joku lahjakortti. Eli en anna mitään. Vielä vaikeempaa asiasta tekee se, että hän kirjoittaa keväällä ylioppilaaksi ja sit ois edessä yo-lahjan metsästys.. ois ees naispuolinen niin ois paljon helpompi keksiä annettavaa :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 01.12.2011 klo 21:52  
+
0
^Mitähän ko poika harrastaa? Mulla on oma veli nyt 19v ja sen lahjat lakkasi tuottamasta tuskaa about tuossa iässä kun se ilmoitti haluavansa kaikkea sellaista mitä omassa kodissa voi tarvita. Asuu kyllä edelleen kotona, mutta pikkuhiljaa on keräilty sille kaikenlaista tarpeellista lakanoista astioihin, ruokakirjoihin jne. Viimeksi sai synttärilahjaksi partakoneen ja seuraavaksi saapi herätysvalon kun aamut on tuskaisen vaikeita sille (itse oli sellaisesta haaveillut), urheilukamat. tenniskenttävaraukset, leffaliput, musalatauskortit, keikkaliput yms on kans olleet suht kovaa valuuttaa. En mä loppujen lopuksi tiedä paljonko sen toiveet eroaa tyttöjen lahjoista (no joo se ei käytä koruja juurikaan, paitsi että sisaruksilta saatu laatta on jatkuvasti käytössä... ja se ei tykkää pinkeistä söpöistä jutuista mutta noin muuten? Samalla lailla mäkin tykkäsin esim. leffalipuista ja musiikista).
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 01.12.2011 klo 22:14  
+
0
Mun mielestä on myös helppoa ostaa tuolle toiselle pikkuveljelle (20v) lahja. Muutti just omaan kotiin, joten tarvitsee sinne vielä joitain juttuja. Oon myös hyvä ostamaan paitoja tolle hujopille, vaikka sekin on tosi tarkka vaatteistaan :cool:
A house is not a home when I'm alone here....

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Torstaina, 01.12.2011 klo 22:26  
+
0
Serkku harrastaa musiikkia, soittaa bändissä yms. Hankalaa tää mun mielestä on ihan sen takia, että mulla ei ole kokemuksia miesten lahjoista, kun ei ole ollut isää lapsuuden jälkeen eikä ole veljiä tai setiä kenen touhuja oisin seurannut eli en oo tavallaan päässyt siihen miesten maailmaan kiinni vaikka miespuolisia kavereita ja seurustelukumppaneita on mullakin ollut ja on edelleen. Mutta se miesten maailma sieltä lapsuudesta aikuisuuteen on mulle vieras joten sen takia ehkä niiden lahjojenkin keksiminen on mulle vaikeeta.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 02.12.2011 klo 10:53  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Serkku harrastaa musiikkia, soittaa bändissä yms. Hankalaa tää mun mielestä on ihan sen takia, että mulla ei ole kokemuksia miesten lahjoista, kun ei ole ollut isää lapsuuden jälkeen eikä ole veljiä tai setiä kenen touhuja oisin seurannut eli en oo tavallaan päässyt siihen miesten maailmaan kiinni vaikka miespuolisia kavereita ja seurustelukumppaneita on mullakin ollut ja on edelleen. Mutta se miesten maailma sieltä lapsuudesta aikuisuuteen on mulle vieras joten sen takia ehkä niiden lahjojenkin keksiminen on mulle vaikeeta.



Mä varmaan veisin jonkun tumma sävyisen pussilakana setin, pyyhkeen tms. Niille on käyttöä kun kotoa lähtee.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 02.12.2011 klo 11:52  
+
0
Äidille on yleensä vaikein keksiä lahjoja. Ei osaa itsekkään sanoa mitään mitä toivoisi. Ei toivo mitään "hyllyntäytettä", eli kirjoja, koristeita tmv.
Äiti tykkää kukista, mutta niitä sillä on jo niin älyttömästi.
Isälle varmaan kelpaisi jotkut metsästys/kalastuskirjat, joita olinkin jo yhdessä vaiheessa tilaamassa, mutta se nettikauppa ei sitten ollutkaan ihan luotettavimmasta päästä juttujen perusteella :roll:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 02.12.2011 klo 12:46  
+
0
Mun äidille on taas helppo ostaa lahjoja, se kun tykkää luonnosta ja luonnon eläimistä, linnuista yms. Oon monena vuotena ostanut sille esim. lintukirjan, ötökkäkirjan, luontokirjoja muutenkin. Lisäksi se tykkää käsin tehdyistä lahjoista niin sille on helppo ostaa vaikka myyjäisistä jotain tai tehdä itse, se arvostaa niitä. Mä tiedän nyt jo etukäteen, että kun meinaan ostaa sille vedenkeittimen hajonneen tilalle niin se ei tykkää koska se on tollasta ns. tusinatavaraa. Mutta kun se keittää kuitenkin niin paljon teetä ja kahvia niin haluan sen ostaa niin on kätevämpi keitellä kuin kattilassa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 02.12.2011 klo 15:33  
+
0
weebl: Mä tilaan täältä yleensä jos kirjoja hankin. On luotettava, toimitukset nopeita ja aika edullinenkin vielä mun mielestä.

Mun äiti on kans semmonen hankala lahjan saaja. Ostin sille nyt lahjakortin hoitolaan mistä saa mitä tahansa hoitoja jaloista hiuksiin, ehkä sieltä löytyy sopiva hoito hänellekin. Lisäksi hankin joululaulu cd:n vanhoilta (Elvis, Corsby jne), ja sen lempisarjan DVD:llä. Tykkäsi hurjasti kun ostin sille Hovimäet aikaisemmin, niin hankin nyt sitten Puhtaat valkeat lakanat tuotantokaudet tuon toisen sarjan lisäksi (en kehtaa julkisesti sanoa mikä sen lempisarja on). Haen varmaan vielä hajuvettä mitä oon ostanut joka vuosi.
Isälle hain puhelimen ja ostin nuo perus Tuntemattomat ja Talvisodat DVD:llä, se kun tykkää niitä katsoa. Olisin ostanut jonkun Bond -boksin, mutta en viitsi kuitenkaan laittaa siihen melkein 200€ :eek: (Aika DVD painotteista muuten..) Siskolle ja sen miehelle ostin sellaiset kivat lakanat ja teetin heistä kuvataulun. En sitten tiedä mitä siskolle vielä lisäksi antaisin, ettei kaikki saatu ole yhteistä. Viime vuonna lupasin maksaa sille tänä kesänä festariliput, mutta ne unohtu :nauru: Joten täytyy kehittää jotain parempaa tänä vuonna, että myös saa lahjansa..

Mutta, olisko kellään mitään vinkkiä mitä hankkia papalle kun se täyttää 80 parin viikon päästä.. APUA! Niillä on kaikkea, ovat semmoisia hienostuneita. Sisko ehdotti kuumailmapallolentoa, mutta taidan jättää kyllä sen nyt hankkimatta..
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 02.12.2011 klo 17:06  
+
0
^ Ravintolailta ?

Kun mun mummo täytti 85 esiinnyimme silloisen poikaystäväni kanssa (hän soitti pianoa ja minä lauloin) ja vietimme illan ravintolassa nauttien hyvästä ruuasta kaikkine herkkuineen.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 02.12.2011 klo 17:58  
+
0
^Tosi hyvä idea muuten, mutta ne synttärijuhlat on ravintolassa, ohjelmineen päivineen. Muutoin tuo oliskin oikein hyvä ajatus, kiitos siitä!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: LAHJAIDEAT - Lauantaina, 03.12.2011 klo 19:57  
+
0
^^Kuulostaa ihan mun mummilta ja ukilta. -niillä on jo kaikkea.
Joten me ollaan yleensä joka joulu ostettu/tehty jotain joka ei jää nurkkiin pyörimään. Kuten joku kori, jossa on erikoisia teemakuja, keksejä, jne.. tai jouluinen glögillä, ite tehyillä pipareilla jne. Sauna juttuja.. Tänä vuonna harkitaan perinteisen piparkakkutalon lisäksi jotain hyvää jouluista kuivakakkua paremman (alkon kalliimpi) glögin kera.

Villasukat oisin tehny jos oisin kerenny. Ehkä ens jouluksi:wink:
Synttärilahjaksi vein mummille syksyllä sellaisen ite tehdyn kanervakartiopuskan, joka siis oli kanaverkko taivutettu isoksi "jäätelötötteröksi", se tungettu täyteen erivärisiä sammalia (metsästä) ja kanerva "istutettiin" päällimmäiseksi. Sen saa ulos esim. talon seinälle koristeeksi, ja mummi oli enemmän innoissaan kuin ikinä mistään, hän arvostaa ite tehtyjä juttuja :)

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: LAHJAIDEAT - Lauantaina, 03.12.2011 klo 20:32  
+
0
Onko noloa ostaa äidille joululahjaksi vessan roskis? :roll:
Siis sellainen teräksinen poljinroskis. No olen ostanut äidille sellaisen muutama vuosi sitten kun mua häiritsi kun hänellä ei ollut roskista vessassa, mut ostin näköjään liian pienen, nyt mua häiritsee joka kerta kun käyn siellä vessassa, kun roskis pursuaa...Pakko ostaa isompi kun äiti ei itse tajua! (kun ostin sen pienen roskiksen, ostin silloin samalla myös teräksisen wc-harjan :nauru:)
Onneksi mun äidillä on huumorintajua.

Sitten mietin että onko se tyhmä lahja jos ostan iskälle rappurallin? Isänpäivänä siellä kahvilla käydessäni (iskä ja äiti siis on eronneet ja asuvat eri paikassa) huomasin että onpa rappuralli ränsistynyt ja harjaksia puuttuu...
En oikein keksi iskälle muuta, iskällä on ihan hirveesti tavaraa.

Mä haluaisin aina ostaa jotain hyödyllistä.

Ostin jo äidille lasagnevuoan, kun oli toivonut, vaaleanpunaisen :jjei:
Veljilleni en varmaan ostaa oikein mitään, kun he ilmoitti mulle että he ei osta mitään kun ei ole rahaa. Harmi vaan että niillä ei oo rahaa koskaan. Toinen veli ei ole löytänyt vakituista työpaikkaa, pätkähommia ja välillä ei mitään :mad: ja toinen veli käyttää rahat matkusteluun ja tyttöystävänsä elättämiseen (ikuinen opiskelija joka ei maksa asumisesta mitään eikä varmaan mitään laskuja), anteeks ot, mutta mua raivostuttaa kun vuodesta toiseen on sama tilanne, mä hyvää hyvyyttäni ostan kaikille perheenjäsenille hyvät lahjat joka vuosi, niin veljiltä voi tulla suihkugeeli ja suklaata. Tai niinkuin yhtenä jouluna, mun toinen veli antoi mulle lahjaksi ainoastaan yhden heijastimen :mad: Joo se oli koiranmuotoinen juu, mut olin oikeasti hieman loukkaantunut :pyssyt:

Ärsyttääkö teitä jos itse käytätte aikaa ja rahaakin lahjan etsimiseen, mutta saatte vastalahjaksi jotain mitätöntä? Vaikka mun veljet sanoi että ei tarvii nytkään ostaa mitään, niin jotenkin mä en vaan pysty siihen. No oma vika ku oon tämmönen, ei vissiin pitäis olla näin kiltti kaikille :eitietoo:
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAHJAIDEAT - Lauantaina, 03.12.2011 klo 20:43  
+
0
^Ymmärrän kyllä tuon, että on vähän petetty olo, jos toinen ei tunnu panostavan lahjan miettimiseen ja arvoon niin paljon kuin itse, mutta kuten sanoit niin veljilläsi ei ole niin suuret tulot kuin sinulla.

Minä olisin oikeastaan iloinen suklaarasiastakin, jos saisin sellaisen veljeltäni joka on myös opiskelija niin kun minä, mutta en ehkä tajuaisi jos en saisi mitään vanhemmiltani. Niin niin, he ovat auttaneet minua rahallisesti koko vuoden ympäri, mutta äh..olen niiden lapsi. Ja nämä ovat vain minun tunteitani.

Nyt tuli vähän huono omatunto, kun ostin iskälle pelkästään marmeladirasian kun en oikein keksinyt mitä muuta ostaisin. Plus tiedän, että se tykkää niistä.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: LAHJAIDEAT - Lauantaina, 03.12.2011 klo 20:51  
+
0
^tuosta marmeladirasiasta tuli mieleen että mun pitääkin taas muistaa kieltää kaikkia antamasta suklaata meille. Niitä konvehtirasioita tulee aina monta jos en kiellä, ja sit joulun jälkeen roudaan niitä työpaikalle, tai vaihtoehtoisesti löydän rasiat kaapista vuoden päästä vanhentuneina. Ei vaan oikeesti maistu niin paljon, hyi kun ne on makeita.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 04.12.2011 klo 10:54  
+
0
Mä taasen olisin ylitsevuotavan iloinen jos mun veljeni olisi miettinyt mua sen verran että ostaisi koiran mallisen heijastimen, ihan aidon oikeasti :). Mä tosi harvoin saan häneltä mitään, ja jos hän on antaisi mulle ihan jotain pientäkin ilahtuisin suuresti. Musta lahjan arvo on lähinnä siinä miten antaja on miettinyt minkälainen lahjansaaja on, ja siten yrittänyt ilahduttaa. Ei niinkään rahallinen arvo. Toki olisi mukavaa jos saisi persoonallisen lahjan vert. koiranmallinen heijastin/perustylsä konvehtirasia. Mä ilahduin tosi paljon kun sain parhaalta ystiltä synttärilahjaksi 2 (!!!!) kaunista lakanapakettia (tulivat tarpeeseen, kun niitä on muutenkin liian vähän ja olen joskus asiasta valitellut). Tuli vain kamalan syyllinen olo, että kamalan paljon ne varmasti maksoivat! Kun tiedän miten vähäiset tulot hänellä on...
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 04.12.2011 klo 11:47  
+
0
Gaselli: jos se vessan roskis sellaisena tuntuu tyhmältä, niin voithan sä täyttää sen roskiksen jollain? Esim jos äidillä on sauna tai kylpyamme niin aiheeseen sopivilla hemmottelutuotteilla? Tehdä vähän erikoisemman herkkukorin :D

Mä taidan tänäkin vuonna lähettää Interfloran kautta jotain joulukukkia niille, joiden tiedän inhoavan kaikkea turhaa kaapintäytettä.
Ylläpitäjä

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LAHJAIDEAT - Sunnuntaina, 04.12.2011 klo 23:31  
+
0
Mua ei haittaa jos joku antaa mulle halvemman oloisen lahjan kuin mitä mä oon antanut, tai jos ei anna lahjaa ollenkaan vaikka itse olisinkin antanut. Mä haluan itse muistaa tärkeitä ihmisiä antamalla kerran vuodessa niille jotain joululahjana, mutta en vaadi mitään itselleni. Se ostaa ken tahtoo. Mieluummin niin ettei anna mitään kuin että antaa jotain krääsää vaan antamisen pakosta.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28175
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 18:30)