Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12

Lahjaideat

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 9

Viljonkka

Viljonkka
Viestimäärä: 50

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 05.12.2011 klo 11:12  
+
0
Muakaan ei kyllä haittaa, jos vastalahja on omaa lahjaa halvempi. Oonkin sanonut, että mieluummin otan jotain, jossa antaja on oikeasti ajatellut minua (hinnalla ei väliä) kuin sellaisen, että on äkkipikaa viime tingassa käyty kaupassa nappaamassa jotain mitä käteen ensimmäisenä on sattunut.

Nyt on omat joululahjat ostettu ja oon niihin ihan supertyytyväinen :nauru: Enää vaan kivoja paketointitarpeita ostamaan ja lahjapaketteja vääntämään.

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 05.12.2011 klo 11:51  
+
0
Mä oon myös todennut, että mielummin olen ilman lahjaa kuin saan esim. sisaruksilta jotain ihan krääsää. Sain vuosi sitten siskoltani lahjaksi banaanikotelon?! Oon allerginen baananille, joten olin vähän :eek:

Itsekin olen melkein kaikki lahjat jo ostanut. Enää puuttuu poikien lahjat, mutta nekin on jo valittu ja pitäis vaan jaksaa raahautua hakemaan ne kaupungilta. Tänään pitäis mennä hakemaan Nupulle ja muille perheen koirille jotkut jouluherkut :) samalla pitäis hakea tiimarista paketointitarvikkeita ja korttipohjia. Näin sairaslomalla on onneksi aikaa näprätä kaikkea korteista lahjoihin :jjei:
A house is not a home when I'm alone here....

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 05.12.2011 klo 12:48  
+
0
Mä kans haluan hyödyllisiä lahjoja krääsän sijaan. Samoin pyrin itse ostamaan hyödyllisiä lahjoja. Meillä on nyt ongelmana tuo pian kaksivuotias kummipoika. Leluja ei haluta tälle ostaa, kun mielestäni tällä on niitä ihan riittävästi (jopa liikaa). Mitähän hyödyllistä tuonikäiselle taaperolle voisi hankkia? Taitaa kaikki tarvittavat vaatteetkin ja kengät vekaralta löytyä, joten homma käy hankalaksi. Satukirja on tällä hetkellä ykkösvaihtoehto, jos muilta löytyy ideoita, niin niitä otetaan ilolla vastaan.

Viime jouluna olin kauhuissani ko. pojan saamien lahjojen määrästä. Lelua ja härpäkettä oli joka lähtöön ja suurimmalla osalla poika on alkanut leikkiä vasta nyt. Toki leluja lapsella pitää olla, mutta liika on liikaa.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 20:47  
+
0
Nyt lyö kyllä ihan tyhjää. Olen tänä vuonna päättänyt tehdä itse isälleni joululahjanlahjan (koska muuten se on sitä pakollista kirja/solmio linjaa) mutta en vaan keksi mitä... Monena vuonna on tullut annettua itse otettuja luontokuvia kehystettyinä, koska iskä tykkää niistä ja harrastaa itse samaa, mutta nyt ei ole oikein sopivia kuvia enkä muutenkaan viitsisi monena vuonna antaa samaa lahjaa. Mitä ihmettä voisin oikein antaa? Ideoita?
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 21:07  
+
0
aavehamsteri, mulle tuli mieleen esim. sellainen lautanen, kulho, muki-sarja. Jossa tietysti mieluinen aihe. (Tai vaikkapa kylpypyyhe ja siihen mukaan shampoo/suihkugeeli, joita niitäkin löytyy vaikka minkä aiheisia.)

Mä en ymmärrä miksi sitten edes ostaa toiselle sitä lahjaa, jos tämä toinen osapuoli on itsekin jo sanonut ettei aio ostaa mitään. Miksi sitten pahoittaa mielensä sillä että itse ostaa toiselle eikä saakaan mitään "takaisin"? :mietiskel: Itse kyllä kunnioittaisin sitäkin, jos pyydetään ettei osteta mitään toisille.
Ja täälläkin arvostetaan ennemmin sitä että on oikeasti mietitty mistä toinen pitää, eikä ostanut sitä konvehtirasiaa jostain huoltsikalta. Varsinkin jos kyseessä on edes himpun verran läheisempi ihminen.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 21:28  
+
0

SiVe kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi sitten edes ostaa toiselle sitä lahjaa, jos tämä toinen osapuoli on itsekin jo sanonut ettei aio ostaa mitään. Miksi sitten pahoittaa mielensä sillä että itse ostaa toiselle eikä saakaan mitään "takaisin"?


Mä taas en ymmärrä sitä, että edelleen aikuiset ihmiset elävät tuossa "mä en ainakaan osta sille lahjaa, jos sekään ei kerta osta mulle!"-maailmassa. Itse ostan lahjat niille ihmisille, joille haluan. Ja ihan puhtaasti siksi, että haluan :wink: Toki jossain vaiheessa muutaman kaverin kanssa sovittiin, ettei lahjoja osteta, juurikin niiden turhien lahjojen välttämiseksi (ja toki myös siksi, että se pahin lahjojen haaliminen alkoi olla ohitse).

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 21:41  
+
0
^nyt on pakko komppailla! Mä ostan esim. mun pikkuveljille lahjat vain sen takia, että ne on mulle rakkaita ja haluan niitä muistaa. Mitään vastalahjoja en edes odota, tiedän että nekin tykkää musta, vaikkei lahjoja tajuakaan ostaa :nauru:

Kavereiden kanssa on myös sovittu, ettei tarvitse mitään ostaa. Mielummin pidetään joku peli-ilta tms. hauska yhteinen illan vietto. Eksä on ainut kaveri, jolle ostan lahjan. Ja ihan vain sen takia, että se ei muuten oikein lahjoja saa ja sille on helppo löytää mieluinen ja tarpeellinen lahja.
A house is not a home when I'm alone here....

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 21:42  
+
0
^^Nyt en aivan kyllä tuota tarkoittanut, että jos toinen ei osta mulle, niin en minäkään sit sille... Vaan sitä että miksi pitää sille toiselle jotain ostaa, jos kerta itse pahoittaa mielensä siitä kun on ainoa osapuoli joka antaa lahjan. Toki jos haluaa antaa toiselle jotain, mutta sitten ei pitäisi loukkaantua jollei toiselta saakaan.

Eäh, osasinkohan mä nyt selittää, tulinkohan nyt ymmärretyksi :mietiskel: :nauru:

Muoks. Väkänen lisää. Ja höh, en sitten ilmeisesti osannut ilmaista oikein sitä mun pointtia. Noh, olkoon, en kuitenkaan tarkoittanut noin miten Angat sen käsitti :paapatus: :hymy:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape
(Viestiä on muokattu tiistaina, 06.12.2011 klo 21:45)

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 21:50  
+
0
SiVe: sortsa, meikäläinenkin tajusi hieman väärin :nauru: nyt kuitenkin selvisi! Ja siis en usko, että moni aikuinen on tollasella asenteella liikkeellä, mutta tiedän valitettavasti muutaman sellaisenkin henkilön..
A house is not a home when I'm alone here....

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 22:02  
+
0
SiVe, kyllä mä varmaan ihan oikein ymmärsin, mutta ehkä tuo sun viestin lainaaminen nyt vaan antoi sen vaikutelman, etten tajunnut :nauru: Tai siis, sama asiahan tuo on, että ostaa itse lahjan vain vastalahjan toivossa. Mutta tuo viestin lainaaminen taisi nyt antaa sellaisen kuvan, että syytin sua ko. toiminnasta? Ei ollut tarkoitus, lähinnä vaan yleisesti totesin mitä mieltä olen ja koin sen vaan liittyvän tuohon sun viestiin niin, että lainauksen myötä asia pysyisi "kasassa".. :peukku:

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 22:12  
+
0
^Ah, joo, nyt asiaan tuli selvyys :kumarrus: Ei tää oo aina niin helppoa... :nauru:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 06.12.2011 klo 22:32  
+
0

Emuli kirjoitti:

Nyt lyö kyllä ihan tyhjää. Olen tänä vuonna päättänyt tehdä itse isälleni joululahjanlahjan (koska muuten se on sitä pakollista kirja/solmio linjaa) mutta en vaan keksi mitä... Monena vuonna on tullut annettua itse otettuja luontokuvia kehystettyinä, koska iskä tykkää niistä ja harrastaa itse samaa, mutta nyt ei ole oikein sopivia kuvia enkä muutenkaan viitsisi monena vuonna antaa samaa lahjaa. Mitä ihmettä voisin oikein antaa? Ideoita?



Mites olisi omatekoinen herkkukori? Itse tein viime jouluna iskälle ison satsin paholaisenhilloa, pari satsia erilaisia marinoituja valkosipulinkynsiä nätteihin lasipurkkeihin ja ostin joulumarkkinoilta vielä joitain maustettuja sinappeja ym. Lahja oli napakymppi ja paholaisenhillon reseptiä pitää laittaa sähköpostilla iskän duuniporukallekin :nauru:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 09:41  
+
0
Me ostetaan isälle (ja hänen naisystävälleen) joululahjaksi lahjakortti kylpylään sis. yhden hoidon, esim. joku hieronta.Isä asuu siis pienellä paikkakunnalla, ja nyt hänellä sitten on syy tulla tänne Ouluun (missä me kaikki lapset asutaan).
Sitten väkerretään vielä omatekoinen lahjakortti; lupaus, että mennään kaikki porukalla Amarilloon syömään samana viikonloppuna, kun tulevat kylpylöimään. :cool:

Ei sille enää muuta oikein keksi, kun kaikkea jo on.:mietiskel:

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 10:50  
+
0
Mullakin isä on se kaikkein vaikein tapaus. Kysyttäessä ainoa vastaus on, että kunhan meen käymään. No se on suunnitelma, mut ois kiva jotain antaaki. Viime vuonna se oli valitellu hirveesti niskakipuja ja tein sille sitte itse sellasen lämmitettävän kauratyynyn. No onko se sitä käyttäny kertaakaan? Ei ole. Aina ei viittis niitä samoja pyyhkeitä/lakanoita/solmioitakaan viiä. Joku herkkukori ois muuten hyvä, mutta meen isälle jo viikkoa ennen joulua enkä haluaisi, että se heti huomaa mitä on saamassa. Toisaalta en voi sitä enää sielläkään koota, kun se asuu ihan keskellä maaseutua eikä mulla ole autoa käytössä. Shoppailut tulee siis suoritettua isän seurassa todennäköisesti. Lahjakortitki ois muuten hyvä idea, mutta niille tulee niin paljon hintaa, ettei mun opiskelijabudjetti taida kestää :eitietoo:

Se remppas saunan nyt syksyllä ja mietin myös erilaisia saunatarvikkeita, nekin kun sillä on ollu aika vanhoja. Juttelin isän kanssa puhelimessa ja se alkaa selittää, kuinka on uusinu kaikki kiulut + muut ja ostanu laudeliinojakin. Kiitti vaan :ttou:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 13:37  
+
0

SaMaJa kirjoitti:

Mites olisi omatekoinen herkkukori? Itse tein viime jouluna iskälle ison satsin paholaisenhilloa, pari satsia erilaisia marinoituja valkosipulinkynsiä nätteihin lasipurkkeihin ja ostin joulumarkkinoilta vielä joitain maustettuja sinappeja ym. Lahja oli napakymppi ja paholaisenhillon reseptiä pitää laittaa sähköpostilla iskän duuniporukallekin :nauru:



Nuo marinoidut valkosipulit vois ollakin hyvä juttu, iskä kun tykkää valkosipulista. :peukku: Millä tavalla niitä sitten käytetään kun on valmiina? Olisko sulla SaMaJa heittää jotain hyvää reseptiä niihin? Ehtisin varmaan just tehdä pari purkkia, kun lahjan pitää olla valmis ensi viikon viikonloppuna.
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 13:48  
+
0
^Nappasin viime jouluna täältä parit reseptit, en muista tarkalleen että mitkä noista, mutta ainakin jonkun chiliä sisältävän.
Ja noita marinoituja valkosipulinkynsiä voi heittää vaikka salaattiin, marinadeihin tai syödä sellaisenaan. Allekirjoittanut ainakin pystyy popsimaan ihan järkyttävän määrän yrttiöljyyn marinoituja valkosipulinkynsiä :nauru: Voisin kuvitella, että nuo kynnet on myös taivaallisia esim. lämpimien voileipien päälle heitettynä.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 13:51  
+
0
^ Haa no sitten veikkaan että nää kynnet tulee olemaan iso hitti iskän käsissä :nauru: Kiitoksia mahtavasta ideasta :kumarrus:
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 14:58  
+
0
Mä löysin äidille ihan mahtavan lahjan; lämpöhuopa. Äiti kun on aina palelemassa ja valittaa vilua. Lisäksi ostan sille vielä Adelen cd:n ja punkkua.

Kaverille ostan uultavasti nomination-korun (se kun keräilee niitä) ja jotain muuta kivaa..
Avolle en ole vielä keksinyt mitään; sen toiveet kun on luokkaa biljardipöytä ja uusi auto. :nauru: Parranajokone tarvikkeineen ois aika hyödyllinen, mutta jotakin kivaa siihen pitäis vielä keksiä. :mietiskel:
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 15:22  
+
0
Mä ajattelin ostella tänä vuonna vaan lahjakortteja kaikille. Äiti saa lahjakortin kuumakivihierontaan + yhdessä isän kans lahjakortin jonnekki ravintolaan, äiti aina motkottaa ettei se pääse ikinä mihinkään. Isälle en oo vielä keksiny mitään :mietiskel: Veljelle & vaimokkeelle ostan kans lahjakortin jonnekin, mieluiten vaikka kylpylään jossa ollaan yön yli niin saan hoitaa kummityttöä... :viheltel: Päätin etten osta veljen vaimokkeen kahdelle pojalle mitään, ne saa kuitenki niin paljo lahjoja muilta.

Poikaystävälle järkkään vähä isomman yllärin, matka joko Tallinnaan tai Tukholmaan ja yö semmosessa hotellissa, missä saa kaikkia hemmotteluhoitoja sun muita. Tää ei kyllä tuu ihan jouluna tapahtumaan, mut pikapuoliin kuitenki!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 15:24  
+
0
Meillä arvottiin miehen sisarusten kesken lahjat. Me ostettiin n. 30 euron paistinpannu miehen veljeen perhelle, kun eivät ilmoitaneet mitä muutakaan haluaisivat. :nauru:
Miehelle ostin kännykän, jotain joululahjan tynkää pitäisi kehittää ehkä jotain boxereita, naamanpesuainetta, dödö tms. Appivanhemmille ostettiin Reinot, miehen siskontytöille Wiille Rayman + synde lahjaksi rahaa uusiin taitoluistimiin, kummipojalle Angry Birds pussilakana + jotain pientä, miehen siskontytölle vaatteita, miehen veljen pojalle dubloja. Vielä mun vanhemmille pitäisi jotain keksiä, ehkä uusi digiboksi tai jotain muuta alta satasen maksavaa. Sitten oiskin paletti kasassa. Mitähän sitä itse toivoisi mieheltä, jos mä haluan lahjan mun pitää se "rengastaa" lehdestä. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:15)