Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:12

Lahjaideat

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 10:01  
+
0

eetla kirjoitti:

Mites jos itse teet sellaisen lahjakortin missä on esim suursiivous (tai siinä auttaminen), auton pesu tai juhlaillallinen kahdelle sinun valmistamana niiden kotona tms?



Sain tästä ihan loistavan idean, kiitos! :nauru:

Eli siis tuolla ylempänä valitin kun en keksi äitille mitään lahjaa, niin hemmetin hyvään aikaan se joutui leikkaukseen ja nyt voin askarrella "lahjakortin" hänelle mikä oikeuttaa apuun jouluvalmisteluissa. Melkein vuodepotilaana kun on niin yksin ei jouluvalmisteluista tulisi mitenkään selviämään.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 10:11  
+
0
Tattistavaan: Voisithan ostaa pojalle Cars-leffoihin liittyen vaikka pyyhkeen tai lakanasetin (nuo lakanat ovat kyllä törkeän hintaisia). Ne kirjat ja hahmofiguurit taitavat olla enemmän pienempien mieleen, vaikka kyllä meillä niitäkin lueskellaan ja leikitään. Noilla hahmoilla on monenlaista oheiskamaa, joten jos vaikka löytyisi jotain sopivaa. Meillä lapset ainakin toivovat aina hienoja kuvalakanoita, mutta tosi harvoin on tullut ostettua toiveiden mukaisia... nyt tosiaan ostin yhdelle pojalle Barca-lakanat ja repun ja ne ovat "paras lahja ikinä".

JenCa

JenCa
Viestimäärä: 79

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 23:09  
+
0
Ääh, ei yhtään raksuta mitä vois miehelle antaa lahjaksi. Tuntuu että kaikki perusjutut on hyödynnetty jo aiempina vuosina (reinot, vaatteita, liput stand up -esitykseen, aku ankan tilaus, lompakko...). Mitään peliäkään en haluais ostaa, sillä se on just hommannut uuden nettipelin ja jo sitäkin pelatessa menee jo ihan tarpeeks aikaa :paapatus: Uuden partakoneen se tartteis, mutta tuntuu jotenkin tylsältä ostaa jotain tommosta käyttötavaraa kun saman katon alla asutaan ja rahatkin suht yhteisiä, niin se on oikeastaan ihan sama kumman tililtä se summa partakoneeseen menis... Apuvaa, auttakee mielikuvituksetonta?!
cirneco dell'etna Colombian Friend's Magic Diamond, Nipsu 2/07
whippet Rokinet's Blackcurrant, Kujo 2/11
whippet Rokinet's Handsome Surprise, Onni 4/13

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAHJAIDEAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 23:52  
+
0
Mä ostin avolle lahjaksi korttikotelon. Se on sellasta tahtonu, mutta ei varmasti saa ikinä aikaseks sellasta hommata ni luulen että se on mieleinen.

Mitä ootte mieltä, tykkääköhän 11-vuotias tyttö leffalipuista lahjana? Aattelin antaa ne semmosen kissa- ja koirakalenterin välissä. Mulle oli itelle ainaki ton ikäsenä kaikki lukuvuosikalenterit tosi IN ku se oli niiiiin aikuista vaikken niillä koskaan mitää tehnykää.

Tuo tyttö on mun kummityttö ja sillä on synttärit 10.1. eli heti joulun jälkeen melkein. Ehdin jo ostaa sille nominationkoruun palan (oma toive), jonka olin suunnitellut antavani synttäreillä. Nyt iski kuitenkin semmonen pienehkö rahapula ja helpottais, jos vois ostaa noi joululahjaksi suunnittellut leffaliput vasta sitten just ennen synttäreitä ku on tammikuun palkka tullu. Mietityttää vaan että jos ne ei ookaan kovin innostava lahja, ni se ei jouluna ehkä niin haittais kun tulee muutenki paljo lahjoja :nauru::mietiskel: Äitinsä on kyllä sanonu, että tyttö niistä tykkäis...

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 19.12.2011 klo 23:18  
+
0
Hjälp! Lahjaideoita kaivataan 2v-pojalle. Keksisin varmaan montakin juttua, mistä pari vuotta vanhempi isoveljensä tykkäisi, mutta miksi juuri se oma kummipoika on vaikeampi. Tai en nyt tiedä vaikeampi, mutta on lähinnä erikoistunut sisarustensa leikkien sotkemiseen enkä vielä tiedä, mikä olisi hänen oma juttunsa. Asiaa "hankaloittaa" vanhempien sisarusten olemassaolo, joten monia leluja yms on talossa riittämiin jo entuudestaan. Ja oma budjettikin on vähän rajallinen...

Lisäys: Ideoita otetaan vastaan myös siskon lahjaan. On viimeisillään raskaana ja kaikki lahjatoiveensa tuntuvat liittyvän tulevaan vauvaan. No tiedossa on, että vauvan kylpyamme on vielä hankkimatta ja kuitenkin hankintalistalla, joten veljeni kanssa ajattelimme hankkia sen ja sen sisälle sitten erinäisiä tarvikkeita. Ihan kaikesta en tiedä, mitä siskolla jo on, joten ideoita otetaan vastaan tarvikkeista, joita tarvitaan joko useita tai ovat kulutustavaraa tai useimmat eivät hoksaa ennen vauvan syntymää hankkia. Tällä hetkellä idealistalla vauvaöljy, harsot, vaipat, tutinpidike (tai se naru siis), pieni kylpyankka...
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.12.2011 klo 23:22)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 19.12.2011 klo 23:26  
+
0
^ Kirja? Satukasetti? Joku lelu josta lähtee ihanan paljon ääniä :nauru:

Mulla pitäis keksiä isälle jotain. Tämmöstä niskahierontahommelia oon katellu, mutta kyllähän tuossa hinta vähän kirpasee. Isä kaipaa monesti hierontaa, niskoille just, niin oiskohan tuosta mitään apua?
Tässä olis halvempi, mutta onkohan tuosta mihinkään. Hinta olis suotuisampi... Ei oikeen mitään tule mieleen kun isä on vaan kotona, kattoo telkkaria ja lukee lehtiä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 19.12.2011 klo 23:28  
+
0
^^mä ostin 1-vuotiaalle kummitytölleni sellaiset paksut ja isot väriliidut, koska tykkää piirrellä :) ne laitoin sellaiseen minireppuun, jonne sulloin myös Prismasta löytyneen kovaa muovia olevan Muumimukin.

Itse suosin noissa lapsosten lahjoissa kaikkea "hyödyllistä" mielummin kuin leluja. Myös kirjat on aina kova sana ainakin kummityttöäni lahjoessa :hymy:

Tuo sun siskon lahja kuulostaa tosi kivalta! Sellanen muovinen lusikka, jossa on tavallista pidempi varsi, on myös osoittaunut käteväksi. Saa pilttipurkit tyhjiksi siistimmin :nauru: löytyy ainakin Prismasta tuttipullojen yms. tarvikkeiden luota. Hintaa oli muutama euro. Maksimissaan kuusi euroa taisi maksaa. Kummitytölle sellaisenkin hankkinut vauva-aikana.
A house is not a home when I'm alone here....
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.12.2011 klo 23:28)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 20.12.2011 klo 01:27  
+
0
^^Mä suosittelen kipukoukkua, josta jo kyselinkin pari sivua aikasemmin. Tietty sen kanssa saa tehä vähän hommia, ettei vaan voi istua paikallaan, mutta ei sen käyttö raskasta oo. Mähän mietin tota lahjaksi siskolle, mut ostettiinkin sille sellanen sähkönen niskahartiahieroja. Mä olin testaillu kipukoukkua Anttilassa pari kertaa ja mun oli ihan pakko ostaa se itelle joululahjaks, vaikka hinta (tarjouksesta 39,90) vähän kirpasikin. Nyt oon tohon vempaimeen jo ihan koukussa! :love: Sillä löytää niin hyvin kaikki kipupisteet ja se tuntuu oikeesti auttavan.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 20.12.2011 klo 07:00  
+
0
Mä ajattelin kummipojalle (2,5v) ostaa liikennematon (vai automatto) ja kasan pikkuautoja. Se nimittäin fanittaa autoja.. Pojan eka sanakin oli "auto". :nauru:
Sit ajattelin koko poppoolle (kummipojalle, sisarelleen 4v ja vanhemmille) ostaa jonkun kivan askartelusetin, jotta pääsevät touhuilemaan koko perheen voimin.

Viime vuonna ostin koko poppoolle dvd-boxin, missä oli joku 20 eri piirrettysarjaa (mm katti matikainen?, puuha pete, pingu ym). Kovassa käytössä ollut kuulema tuo boksi.. :)
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 20.12.2011 klo 09:34  
+
0
Me ostettiin miehen veljen pojalle Dubloja. Voisin kuvitella että jotkut rakentelu tms jutut ois kivoja sen ikäiselle.

Siskolle mä ehkä ostaisin jotain muuta kuin vauva juttuja. Eli ehkä joku kasvohoito, lahjakortti kampaajalle tai hierojalle. Niille tulee varmasti käyttöä kunhan vauva syntyy ja on kiva päästä vaikkakin tunnin pari saamaan omaa aikaa ja hemmottelua.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 20.12.2011 klo 10:16  
+
0
Tutuli, isällä on ollu kipukoukku jo pari vuotta.

Kauheen vaikee miettiä, mitään krääsää ja turhaa en tahtois ostaa. Mutta isä ei käy missään, ei harrasta mitään, ei lue kirjoja eikä oikeen voi tehdä mitään. Sillä on kyllä jalat kylmänä monesti, että oon miettiny myös semmosia lämpösiä poronkarvatossuja. Mutta niissä on nihkee pohja, että kompastuukohan se sitten niillä...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 19.08.2013 klo 20:07  
+
0
Ajattelin nostaa tämän ketjun, kun itsellä on lahjaideoille tarvetta (ja ylläripylläri pian!) ja Kysy mitä vaan -ketjussakin lahjaideoita taas kyseltiin. Sen verran kiire aikataulu, että netistä en taida enää ehtiä tilata, joten pitäisi löytyä ihan peruskaupoista tai olla taattu toimitus parissa päivässä.

Mä tarttisin lahjaidean parikymppiselle nuorelle naiselle sekä 55-vuotiaalle naiselle. Budjetti ei vaan ole kovin hyvä eli pari kymppiä per lahja on aika maksimi... Ainoa, mikä itselle tuli mieleen, on tuolle nuoremmalle, kun on kovin matkustelevaista sorttia, että olisiko joku matkusteluun liittyvä juttu, josta olisi iloa reissaajalle, mutta ei välttämättä kaikilla vielä ole. Tulisko jollekin paljon matkustaneelle mieleen ideaa? Melina? :enkeli:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAHJAIDEAT - Maanantaina, 19.08.2013 klo 23:28  
+
0
^ Jotain Partioaitasta? Esim mini EA tai basic EA varustus tai vedenpitävä suojapussi tai retkipyyhe ?

Tai lupaus ostaa LonelyPlanet seuraavaan matkakohteeseensa?
Ylläpitäjä

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 20.08.2013 klo 20:01  
+
0
^Tää ei nyt mitenkään liity asiaan, mut miksi kaikki tuntuu tykkäävän tuosta LonelyPlanet matkaopassarjasta, kun mun mielestä se on aivan surkea? Paljon enemmän mä tykkään esim. Eyewitness-kirjoista, niissä on paljon enemmän kuvia ja muutenkin selkeämmän olosia.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAHJAIDEAT - Tiistaina, 20.08.2013 klo 22:40  
+
0
^ Mä nostan matkailupulinan ja vastaan sinne :hymy:
Ylläpitäjä

Hessuvaa

Hessuvaa
Viestimäärä: 1

VS: LAHJAIDEAT - Keskiviikkona, 02.02.2022 klo 19:33  
+
0
Uusi rannekello on aina hyvä lahja, ainakin miehelle. Esim https://www.petenkello.fi kaupasta löytyy vaihtoehtoja. Naiselle jokin koru... sormus, kaluakoru tai rannekoru olis hyvä.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 00:30)