Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34  
+
0
Jatkoa laihdutus- ja liikuntapulinalle.

Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:35)

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 23:19  
+
0
Kävin tänään corestretchingissä (huvittaa kyllä, kun näitä jumppien laatuja on miljoonia erilaisia :nauru:) ja tykkäsin kovasti. Oli niin rauhallista, ja oltiin paljon paikallaan. Ei ollut hyppyjä ja pomppuja, ja vaihtelua oli just se, että syke ei noussut hulluna.

Yritän päästä nyt kesälomalla usemman kerran viikossa jumppaan, kun toi alavartalo tosiaan on päässyt vähän levähtämään. Harmittaa vaan jo etukäteen, kun elokuun puolivälissä alkavat työt, ja sit se jumppailu taitaakin jäädä taas pelkästään lauantaille. Työ kun on aikaa vievää ja stressaavaa, ja koska työt ovat toisessa kaupungissa, jossa olen taas ihan yksin, koiriakaan ei saa mihinkään hoitoon. :suru:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 14.07.2011 klo 22:13  
+
0
Taidanpa nyt tehä silleen että käyn iltahöllkällä. Jos vaikka saisi innostuksen takaisin :hymy:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Perjantaina, 15.07.2011 klo 17:39  
+
0
Tänään oon taas päässyt kuntoilun syrjään kiinni, saa nähdä vieläkö huomenna jaksaa innostaa.

Se ihana tunne kun hiki virtaa kunnon rääkin jälkeen ja tietää saaneensa aikaiseksi positiivisen muutoksen omassa kropassa :aurinko:

muoks.
Mulla on tavoitteena olla viimeistään ensi kesänä "kesäkunnossa". Koskaan en voi sellaista kroppaa saada jonka haluaisin (raskaus levensi lantiota ym..), mutta kai sitä voi kuta kuinkin siedettäväksi saada itsensä siitäkin huolimatta :wink:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.07.2011 klo 17:45)

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 17.07.2011 klo 10:15  
+
0
Lääkäri antoi luvan juosta. :nauru: Tavallaan tuntui tyhmältä kysyä, kun ei minulla jaloissa mitään vikaa ole, mutta muutenkin tämä koko murtumishomma on minulle niin uusi, että mistäs minä voisin mitään tietää.. Noo, joka tapauksessa, lääkäri oli to ja nyt on jo kaksi 5 km lenkkiä takana. Eli löllis 14/150 (miinustin aiemmin lisäämäni 5 km kävelystä).

Juoksetteko muuten koirien kanssa vai ilman? Miten onnistuu?

Tänä aamuna tein ekan lenkin ilman Laraa, senkin siksi että satoi ja tuo hienohelmahan ei sateessa kävele. Oli tosi outoa kulkea ilman koiraa. Muuten siis Lara on ollut mukana, aina kaikilla lenkeillä. Ja onnistuu hyvin, kunhan alkuun kävellään pieni matka, että se saa hieman nuuskia ja tehdä tarpeensa. Tosin, jos lenkkeillään syrjässä, Lara juoksee vapaana, jolloin alussa ei niin tarvitse hidastella. Muutenkin käytän flexiä juostessa, niin Laralla on suurempi vapaus pysähdellä tai juosta kovempaa tai hitaampaa. Täällä on niin hyvät lenkkimaastot, ettei tarvitse autoteitten vierustaa juosta ja Lara osaa juosta tien reunassa, joten flexi toimii oikein hyvin.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 17.07.2011 klo 11:26  
+
0
Mä juoksen sekä koiran kanssa että illman. Muuten onnistuu ihan hyvin, mutta vauhtia pitää hiljentää/pysähtyä välillä kun tuo merkkailee. Flexissä onnistuu ihan ok.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 17.07.2011 klo 23:41  
+
0
Nyt aloitan vatsatreenin ihan urakalla. Teen kuvien avulla "ennen ja jälkeen" -vertailun.

Äsken otettuani "ennen" -kuvan motivaatiota löytyy rutkasti :nauru:

Ja toivon todella ettei kukaan erehdy selaamaan kuvia puhelimesta :shifty:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 18.07.2011 klo 00:54  
+
0
Oon viettäny täällä aika hiljaiseloa, mut pakko tulla hehkuttamaan sitä tunnetta mikä tulee lenkin jälkeen, niinkuin weebl tuossa jo aikaisemmin sanoi. Ihana tulla kotiin kun fiilis on kevyt ja tyytyväinen. :peukku: Tosin kammoksun sitä hikoilua edelleen, mut koitan ottaa asenteen että jos ei tule hiki niin ei ole tehnyt tarpeeksi.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 18.07.2011 klo 06:58  
+
0
Täällä aamu alkoi vatsalihastreenillä :heiluti:

mmaija kirjoitti:

jos ei tule hiki niin ei ole tehnyt tarpeeksi.



Tätä taktiikkaa mä käytän :peukku: Tuntee saaneensa jotain aikaan kun hiki alkaa virtaamaan!

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 18.07.2011 klo 16:17  
+
0

mmaija kirjoitti:

Oon viettäny täällä aika hiljaiseloa, mut pakko tulla hehkuttamaan sitä tunnetta mikä tulee lenkin jälkeen, niinkuin weebl tuossa jo aikaisemmin sanoi. Ihana tulla kotiin kun fiilis on kevyt ja tyytyväinen. :peukku: Tosin kammoksun sitä hikoilua edelleen, mut koitan ottaa asenteen että jos ei tule hiki niin ei ole tehnyt tarpeeksi.

Hikiliikunnan jälkeinen hyvä olo on kyllä jotain mahtavaa, mutta mun mielestä parempi asenne olisi silti, että kunhan on liikkunut, se on tarpeeksi. Mä luulen, että monella tökkää liikkuminen juuri tuohon, että kuvitellaan, että vain rääkki on oikeaa liikuntaa, kun todellisuudessa pelkkä rauhallinen kävelykin on jo paljon. Sillä tappaa helposti innostuksen, kun vaatii itseltään liikaa.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 18.07.2011 klo 16:35  
+
0
Oon nyt tuon polven jännetulehduksen takia alkanut käymään uimahallissa. Ei ole sitä lempiliikuntaa, mutta jotain kuitenkin. Uin yleensä tunnin 3 kertaa viikossa, välillä reippaampaa tahtia ja välillä vähän rauhallisemmin.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 18.07.2011 klo 20:37  
+
0
Nyt ois tämän päivän lenkkeilyt lenkkeilty. Loppumatkasta tuli hölkättyäkin pieni pätkä. Hiki tuli.
Puuttuu vielä vatsalihastreeni, punnerrukset, kyykyt + jotain muuta pientä kivaa.

Mistäköhän sen motivaation repii huomiseksi :roll:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 19.07.2011 klo 00:30  
+
0

maddy kirjoitti:

[quote=mmaija]Hikiliikunnan jälkeinen hyvä olo on kyllä jotain mahtavaa, mutta mun mielestä parempi asenne olisi silti, että kunhan on liikkunut, se on tarpeeksi. Mä luulen, että monella tökkää liikkuminen juuri tuohon, että kuvitellaan, että vain rääkki on oikeaa liikuntaa, kun todellisuudessa pelkkä rauhallinen kävelykin on jo paljon. Sillä tappaa helposti innostuksen, kun vaatii itseltään liikaa.



No onneks ei tarvii ku vähän kävellä lämpösemmällä ilmalla ni tulee hiki. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 19.07.2011 klo 22:59  
+
0
Miksi musta tuntuu ettei mun liikunnasta ole mitään hyötyä? Muut tekee kerran viikossa lenkin ja pysyy laihoina ja mä poljen töihin ja lenkkeilen koiran kanssa ja treenaan joka päivä lihaskuntoa kotona, mutta silti ei tuloksia näy :roll:

Neuvokaa ihmiset hyviä ja kevyitä ruokia? Sellaisia siis, joita tekee mieli syödä ja jotka maistuu joltain. Kaalikeitto on ihan paras ruoka, mutta välillä voisi syödä muutakin. Vaikken yleensä pastaa tai riisiä tai tollasta syökkään, niin tuntuu silti, että mun ruokavaliossa mättää kaikki kun ei mitään laihtumistuloksia näy.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

kassi

kassi
Viestimäärä: 122

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 19.07.2011 klo 23:47  
+
0
82/200 Oikeen nahkea lenkki, mutta tosi hyvät uudet lenkkarit. Kiitokset sponsoreille. :aurinko:
Gordoninsetteri Ramsay, tuttavallisemmin Rämsi 02/11

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 09:34  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Miksi musta tuntuu ettei mun liikunnasta ole mitään hyötyä? Muut tekee kerran viikossa lenkin ja pysyy laihoina ja mä poljen töihin ja lenkkeilen koiran kanssa ja treenaan joka päivä lihaskuntoa kotona, mutta silti ei tuloksia näy :roll:

Neuvokaa ihmiset hyviä ja kevyitä ruokia? Sellaisia siis, joita tekee mieli syödä ja jotka maistuu joltain. Kaalikeitto on ihan paras ruoka, mutta välillä voisi syödä muutakin. Vaikken yleensä pastaa tai riisiä tai tollasta syökkään, niin tuntuu silti, että mun ruokavaliossa mättää kaikki kun ei mitään laihtumistuloksia näy.

Liikunta ei olekaan niin merkityksellinen tekijä kuin ruokavalio. Liikunnalla on tosi vaikea laihduttaa, mutta jatka toki silti, koska sen merkitys muulle hyvinvoinnille on kiistaton ja se myös tukee laihdutusta. Ensimmäiseksi kannattaisi tosiaan lähteä tsekkaamaan kokonaisruokavalio eikä niinkään miettiä mahdollisimman kevyitä ruokia. Kun pyrkii ruuissa (liian) kevyisiin ruokiin, lopputuloksena on usein se, että tulee pikemmin nälkä uudestaan ja päätyy mahdollisesti napostelemaan.

Ruokavaliossa ekana kannattaa ehkäpä kiinnittää huomio nesteisiin. Juotko paljon limuja, alkoholijuomia, tuoremehuja, maitoa? Janojuomana kannattaa pitää ihan vaan vettä ja varsinkin maitoa ja tuoremehua juodessaan harva tajuaakaan, että niistäkin tulee energiaa melkoisesti eivätkä ne kuitenkaan pidä kylläisenä. Sitten vähentäisin hiilareiden määrää ja loput vaihtaisin täysjyvään. Ja täysjyvän kanssa kannattaa olla oikeasti tarkkana, että katsoo todellisen täysjyväviljan määrän, koska täysjyväleipänä myydään myös leipää, jossa on vain 50% täysjyväviljaa ja loput samaa vanhaa huttua. Mä olen vaihtanut itse myös vehnäjauhot grahamjauhoihin ja niillä sujuu mm. suurustaminenkin oikein hienosti. Perunaa voi toki syödä, mutta sen voi korvata myös bataatilla oikein hyvin. Uunissa valmistetut bataattilohkot tai bataattiranskalaiset on ihan namia. Ja perunamuusinkin saa kevennettyä esimerkiksi kukkakaalilla ja musta kukkakaali-perunamuusi on parempaakin. Niin, ja yksi vielä. Jogurteissa kannattaa katsoa tosi tarkkaan, mitä ottaa. Mä olen itse siirtynyt kokonaan maustamattomiin ja syön niitä marjojen ja/tai pähkinöiden/siemenien kanssa, joskus myös pelkästään. Yhdessä pienessä jogurttipurkissa voi olla ihan hirveä määrä sokeria ja silti purkin kyljessä pahimmillaan lukee "kevyt", kun siitä on vähennetty rasvaa. Ja rasvasta puheenollen: Sitä ei kannata pelätä, mutta kannattaa miettiä mitä rasvaa suuhunsa laittaa. Kylmäpuristetut kasviöljyt (myös kookosöljy, nam!) ja kalan rasva ovat hyviä ja margariinit taas voisi hävittää maan kamaralta. Leivän päälle mieluummin voita tai mä teen voista ja öljystä itse seoksen, joka levittyy helpommin, mutta on taatusti terveellisempää kuin margariiniyhtiöiden purkittamat kovetetut kasvirasvat. Itsetehdyn seoksen voi vieläpä maustaa yrteillä tai valkosipulilla vaihtelun vuoksi.

Mitäs sitten vielä... Ruokarytmi on tärkeä. Mä ainakin huomaan heti, jos meinaa päivällinen venyä myöhäiseksi, että tulee naposteluntarve. Nykyisin tosin paikkaan sen pienellä määrällä pähkinöitä ja ehkä hedelmällä (eilen pähkinöillä ja parilla palalla tummaa suklaata, ah), jotta jaksan odottaa ruuan valmistumista. Niin, ja joka ruualla pitäisi syödä marjoja, hedelmiä tai kasviksia. Patrik Borg kertoo jossakin kirjassaan (just nyt en muista nimeä), että liikunnan laihduttava vaikutus on n. 4kg ja kasvisten syönnin lisäämisen 10kg. Mun mielestä kasviksia saa ruuan sekaan nimenomaan parhaiten siten, että laittaa niitä valmiiksi kastikkeen sekaan tai korvaa kokonaan lisukkeen kasviksilla (pannulla paistettu kasvishöttö, uunijuurekset, kukkakaalimuusi jne). Ja ainakin näin kesäaikaan mä kyllä teen ihan niinkin, että päivän toiseksi ruuaksi syön salaatin, jossa on seassa kanaa/tonnikalaa ja/tai pähkinöitä/siemeniä tai pelkän vihreän salaatin ja sen kanssa kalaa tai kanaa eli kokonaan ilman muita lisukkeita.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 12:17  
+
0
Juu siis mä syön viljoina ainoastaan täysjyvä (paitsi joskus kun sorrun syömään pullamössöpaahtoleipää) ja pääasiassa lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia. Oon syönyt tällei samalla tavalla aikalailla 17-vuotiaasta lähtien. Mystinen juttu...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 14:20  
+
0
^ Ehkä kroppa tarvitsee jotain vaihtelua ruokavalioon jotta alkaa taas tapahtua, siis jos haluat nimenomaan laihtua.

Minä olen onnistunut pysymään tuossa 55-56kg nyt kesän ajan, vaikka syötyä on tullut " hieman " joustavammin, ehkä pyöräily 14km päivässä, on auttanut asiaa.
Lenkkeilystä opin sen verran, että tästedes on rakkolaastarit muuten mukana lenkilläkin..kirjaimellisesti kantapään kautta oppinut tämän :nauru:
ei naurata kääntyä takaisin ja koettaa ilman kenkiä könkätä kotia

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 14:37  
+
0
Tai sitten olet, Kiivilintu, jo normaalipainoinen, mutta tavoittelet vielä hoikempaa olemusta? Silloin saattaa joutua oikeasti jo liikkumaan terveellisen ruokavalion ohella enemmänkin, koska kun kroppa on normaalipainossa, ei se siitä enää kovin helpolla päästä painoa laskemaan. Mä olen esimerkiksi 170-senttinen ja olen määritellyt ns. tavoitepainokseni 63kg. Jo 65 kiloon olisin tyytyväinen. Toisaalta taas en edes laihduta, vaan tavoitepaino on nimenomaan sellainen ihannepaino, johon toivoisin pääseväni opettelemalla syömään oikein (eli edellä kuvailemallani tavalla). Olen hissuksiin tehnyt muutoksia ruokavaliooni hyvään suuntaan, mutta kun ei ole millään laihdutuskuurilla (yök, ei mulle sellaisia rääkkejä) niin ei kannata odottaa mitenkään nopeaa muutosta. Tällä hetkellä sellainen 15 kiloa olisi ylimääräistä ja uskon, että se tästä lähtee kyllä laskemaan, kun vaan annan ajan kulua ja jatkan valitsemallani linjalla.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 22:02  
+
0
Mä oon 178cm pitkä ja painan nyt varmaan jonkun vajaan 70kg, mutta tuntuu tosi paljolta kun vuosi sitten painoin sen 62kg... :neutral: Sillon kävin salilla noin viisi kertaa viikossa, mutta nykyään ei oikein pysty, kun toi jalkavamma vähän rajottaa. Polvi rutisee heti, kun polkee pyörällä tai yrittää jalkoja treenata. Huoh... Mutta kyllä siihen 62kg:seen vielä päästään takasin.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 00:00)