Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 33 34 35 ... 51

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 06.02.2012 klo 23:08  
+
0
Noihin kaloreihin semmonen kommentti, että ensinnäkin se säästöliekki-ilmiö on olemassa, vaikka toisinaan muuta väitetäänkin. Joskin monet vetoaa siihen vaikka todellisuudessa salanapostelee. (en nyt tarkoita ketään teistä) Toiseksi kalorien laskeminen / arviointi mutu-tuntumalta ilman dieettivaakaa on pirun vaikeaa, ja usein menee arviot aivan pieleen. Varsinkin kun puhutaan valmiista annoksista (lihamakaronilaatikko, kalakeitto jne...), ellei sitten ole punninnut ja laskenut yksittäisten ainesten kaloreita, ynnäillyt ja jakanut koko soppaa annoksiin. Kolmanneksi on hirmu yksilöllistä, millä kaloreilla kukakin laihtuu. Vaikka paino ja pituus olisikin samat. Siihen vaikuttaa, ikä, työn laatu, muu aktiivisuustaso (liikunta + muu puuhastelu vapaa-ajalla), aineenvaihdunnalliset tekijät, hormonit, unen määrä ja laatu, stressi, sairaudet jne jne jne.

Pakolliset esimerkit. Kaverini, (samanikäinen ja pituinen kuin minä) joka on vuosikausia treenannut kovaa ja kisannut useamman kerran fitness-kisoissa ja siis myös dieetannut useasti, oli suurissa vaikeuksissa viime dieetillään (8kk). Pudotettavaa tais olla jotain 17kg, 70->53kg, lihasmassaa löytyy kyllä. Työ kohtalaisen raskasta seisomatyötä, lisäksi viikossa 5 x tunnin raskas punttitreeni, jonka perään aina vähintään 45min aerobinen osuus esim crossarilla, lisäksi 7 x viikossa tunnin aamulenkki (reipas kävely) ja jumpanohjauksia viikossa 2-4 jumppaa. Kulkee autolla paikasta toiseen. Kalorit oli tällä aktiivisuustasolla suurimman osan dieettiä 1000-1200, alimmillaan 600-800 viimeiset 5 viikkoa. Liikuntaa lisättiin yllämainitusta vielä jonkin verran. Rankkaa oli ja terveys miltei meni, mutta painopa vaan ei tippunut 7 kiloa enempää. Ruokavalio oli hyvin vähähiilihydraattinen, välillä oltiin rehellisesti ketoosin puolella. Salasyömisestä ei ollut pelkoa, sen verran kurinalainen luonne kyseessä. Kalorit ennen diettiä nippa nappa 2000, hyvin puhdas ruokavalio, ei aerobista. Dieetin jälkeen suuria vaikeuksia nostaa kaloreita, 1200 kalsulla paino nousee yli aloituspainon, vaatii jatkuvaa tarkkailua.

Sitten olin minä, myös vuosia raskasta salitreeniä taustalla, ja kisadieetti päällä (6kk), pudotettavaa painoa 16kg (68-52). Kalsut ennen dieettiä 2800-3200 jolloin aerobista 45min viikossa, pyörällä työmatkat (6km suuntaansa) ja salireissut (5km). Työ kohtuullisen raskas seisomatyö, 4 x vko puntti, 2 jumpanohjausta viikossa (toinen oli venyttelytunti). Dieetillä lisättiin aerobista 2 x tunnin aamulenkki ja treenien perään 20-30min crossaria. Muut liikunnat ennallaan. Kalsut 2200, jolloin paino tippui puoli kiloa viikossa. Ruokavalio ei ollut erityisen vähähiilihydraattinen, jos nyt ei runsashiilarinenkaan. Jossain vaiheessa kaloreita laskettiin kyllä, alimmillaan 1600 kalsuun ihan viimeisinä viikkoina, muistaakseni. Välissä oli 2 hiilaripäivää, jolloin mätettiin olan takaa noin 4000-5000 kcal edestä. Paino tippui sen 16 kiloa, terveys säilyi (vaikka menkat olikin alhaisen rasvaprossan vuoksi lähes vuoden kateissa) ja hyvin meni. Kaloreita en ole dieetin jälkeen laskenut, vaan syönyt ihan normaalisti. Lenkkiä on koiran myötä tullut lisää mutta salitreeni vähentynyt huomattavasti. Paino on kisoista noussut 8 kiloa ja nyt taas tippunut pari, ilman mitään sen suurempia kikkailuja. Niin. Ja kumpikaan meistä ei käyttänyt mitään laittomia aineita.

Nää nyt oli vähän ääripään esimerkkejä ja erikoistapauksia, mutta kumminkin. Että enemmän ei aina ole enemmän.... Ja että tuo touhu tosiaan on hirmu yksilöllistä. Kaloreita ei kannata vetää liian alas eikä liikuntaa lisätä kohtuuttomasti. Jos aineenvaihdunta on jo nyt sillä tasolla että normaalikokoinen / ylipainoinen nainen lihoo jollain 1500 kalorilla, kannattaa sille asialle ihan alkuun tehdä jotain ennenkuin miettii edes laihduttamista tai kiinteyttämistä. Ellei sitten ole 130 senttinen. On nähty niin moneen kertaan, että siinä tonnin paikkeilla alituiseen pyöriessä saa vaan aineenvaihduntansa lopullisesti sekaisin ja kohta ei voi syödä enää juuri mitään lihomatta.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 00:07  
+
0
^ No ei tuo sun kaverin dieetti kyllä kuulosta ihan siltä mitä normaaleissa kisadieeteissä on tottunut näkee. Aika alas laskee kalorit. :O Ei mikään ihme jos ei paino tipu. Sun dieettis sen sijaan kuulosti järkevältä. Oliko tossa mikä syy taustalla tiputtaa kalorit noin alas? Eihän siinä edes jaksais treenata!

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 08:39  
+
0
Tänään paino tasan 65 kg! Olkoon lähtenyt sitten nesteitä tai lihaksia, mutta saavutus silti :jjei:
Kokonaispudotus olisi -13,7 kg. Vielä semmonen keponen 10 kilon rutistus tähän :viheltel:

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 07.02.2012 klo 11:42  
+
0
^^ Juu, olihan se aika hurja. Meillä oli kyllä eri valmentaja. Tämä kaveri tosiaan oli lisäksi vetänyt 3 kertaa aiemminkin tuollaisen noin 15kg painonpudotuksen, itselle kisadieetti oli ensimmäinen. Kaverille on aina ollut hirmu vaikea saada painoa putoamaan, ja tosiaan nykyään paino nousee helposti kevyilläkin kaloreilla, vaikkei enää missään höyhensarjassa ollakaan. Kilpirauhaset ja kaikki muutkin mahdolliset sataan kertaan tutkittu ja normaaliksi todettu, joten ilmeisesti nuo toistuvat rankat dieetit ilman kunnon palautumista ja kalorien reilua nostoa välissä on saaneet aineenvaihdunnan perinpohjaisesti sekaisin. Paha sanoa.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Lauantaina, 11.02.2012 klo 22:26  
+
0
Mä oon tainnu löytää itteleni sopivan laihutusapurin. Mulle tuli siis röökinpolton lopettamisen jälkeen reilu 10kg lisää painoa ja sitä oon nyt koittanu tiputella milloin milläkin konstilla aina palatakseni takasin lähtölukemiin. Nyt oon kokeillu Herbalifeä ja sen avulla tunnun onnistuvan. Sen avulla oon saannu painoa putoomaan ja olo on pirteempi ja sitä kautta jaksan harrastaa enemmän = laihdun. :jjei: Alkuun olin hieman skeptinen mutta nyt kyllä liputan sen puolesta!:kumarrus:

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Lauantaina, 11.02.2012 klo 22:52  
+
0
Näin talven kunniaksi hehkutan canicrossin sijaan koirahiihtoa! Huisin siistiä! Kaikki kokeilemaan, hopi hopi! Koirakin on ihan reporanka 3,5 km lenkin (ja alku- ja loppulämpän) jälkeen :D

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 20:39  
+
0
Aloitin perjantaina Bioteekin puhdistuskuurin, purkki kestää noin kuukauden. Sen pitäis poistaa kuona-aineita elimistöstä, jonka jälkeen myös aineenvaihdunta, ruoansulatus ym toimii paremmin. Kyllä huomaa jo nyt purkin kyljessä olleet maininnat mahdollisista "paasto-oireista". Tänään piti kesken lenkin poiketa kaverilla käymään, tuskin olisin kotiin asti selvinnyt. :nauru: Huomenna aloitan viikon mittaisen sosekeittokuurin tähän alkuun myös, ajattelen, että se ehkä helpottaisi tuon aineen vaikuttamista. Saapahan elimistö välillä vähän levätä, kun ei tarvitse käsitellä raskaita, hitaammin sulavia ruokia. Katellaas nyt sit tälläsellä eteenpäin, jospa olis joku apu.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 20:39  
+
0

catteri kirjoitti:

Mutta, tuo 1800 kaloria päivässä on kyllä aikas hurja luku. Sais kuluttaa jo aika pirusti, jos sellasilla ruokamäärillä haluais laihtua.:nauru: Jossain netissä löytyy varmasti tää laskuri, millä lasketaan, paljonko "saa" syödä päivässä, vaan joku mua fiksumpi saa sen tähän etsiä.



Tässä yks kalorilaskuri, mitä oon ite käyttäny. Ja toi 1800 kaloria päivässä ei kyllä oo musta mikään iso luku. Tietty riippuu siitä, mitä painaa ja kuinka paljon liikkuu. Esim. mä laskin omat kalorinkulutuksen tolla laskurilla ja laihtuisin varmasti, vaikka söisin ton 1800 kcal päivässä. :wink: Yritän kuitenkin useimmiten pitää päivän kalorit noin 1500 pinnassa, koska väkisinkin tulee niitä päiviä, että syön enemmän, niin parempi pitää vähän pelivaraa. Tässä toinen nettisivu, josta voi katsoa kaavan, jolla voi laskea perusaineenvaihdunnan, eli sen mitä kuluttaa, jos vaan makaa paikallaan. Mulla esim. tolla kaavalla laskettuna perusaineenvaihdunta on noin 1500 kcal päivässä. Arjessa kuitenkin kuluu paljon kaloreita, jos nyt edes vähän tekee jotain. Ja kannattaa muistaa se, että kalorientarve laskee sitä mukaa, kun laihtuu.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 21:31  
+
0
^Vaikken itse laihdutakaan, niin liikuntapulinahan tämä on myöskin, eikö vaan ? :shifty:

Piti vaan hehkuttaa kun käytiin tänään ekaa kertaa koiran kanssa lumikenkäilemässä,
oli ihanaa, ja sopivasti hengästyi niinkuin vähän rauhallisemmassa hiihtotahdissa.
Otin hiihtosauvat mukaan, niillä sai mukavasti tukea ja "vauhtia".

Koira vaan on niin laiska, että käveli melkein koko matkan mun jälkiä, ettei ois tarvinnut umpihankea puskee. Se ei ehkä arvostanut meidän lumikenkäilyretkeä niin paljoa,
käveli vaan aika kyllästyneen oloisena perässä.

Mutta mä tykkäsin ja heti huomenna uudestaan !
Suunnittelin jo että vois tehdä pidemmänkin retken ja ottaa kuumaa juomaa termariin mukaan,
sitten keväthangille :aurinko:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 21:54  
+
0
Miun laihdutus etenee upeasti! Hitaasti, mutta näköjään varmasti. Viikossa sellanen 300-500 grammaa on lähtenyt painoa pois vaikka en olekkaan erityisesti viime viikkoina edes lenkkeillyt kun on ollu niin kamalan kylmä. Olen vaan jättänyt iltasyömiset pois ja tehnyt joka päivä salaattia ja välipalaleivät oon vaihtanut turkkilaiseen jogurttiin.

Vielä siis yksi kilo tiputettavaa niin tulee -10 kiloa täyteen elokuusta, mahtava fiilis.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 15.02.2012 klo 18:15  
+
0
Hienoja onnistumisia ja tsemppejä jatkoon painon pudottajille :peukku:

Pieni asia kyllä kaihertaa.. Pidän itseäni normaalipainoisena (157cm/54kg), niinkuin olen sanonut aikaisemmin, raskauden jälkeen sama paino nyt kuin ennen, ero on vaan kiinteytyminen ja lihas.
Eli nyt on hyllyvää ja tuntuu ettei nitä saa vaan pois enää, pitää yrittää ahkerammin. :eitietoo:
Mutta ennen raskuatta pidin myös normaalina näissä mitoissa ja kun lueskelee, kun te sanotte normaaliksi tai että pitäisi pikkusen pudottaa painoa, kun mitat menee yli 160cm ja painoa maksimissaan 55kg.. (olen myös lueskellut syömishäiriö ketjua, joten painot ja pituudet sieltäkin mieleen jää). Ok, tyhmä tunne/ajatus, tunnen ihteni pallokalaksi, jos muut pidempiä ja ei pakosta samaakaan paina, vaan alle, eikä pidä itseään normaalina/hoikkana.. :viheltel:
Kun en minä voi olla pallokala, s-koon vaatteet menevät ja eivät purista, samat vaatteet mahtuvat kuin ennen, mutta maharöllykkä toki tulee istuessa (ihana iso löllerö makkara, toisinsanoen stressilelu :nauru: )
Ja yksi omituisuus tullut, ainakun kaikki puhuu laihduttamisesta, kuinka ei ole syönyt sitä ja tätä, eikä voi syödä, minä syön! En ymmärrä mikä tullut. Heti kun joku puhuu tuollaista, minä menen ravaamaan jääkaapilla/muilla kaapeilla ja oikeasti mätän sitä ruokaa suuhun :ttou: Tämän vasta muutama päivä sitten tajusin.. Pitää varmaan telkkarit ja koneet sulkea iltaisin, ei tule mässytettyä vaan :heristel:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 15.02.2012 klo 18:20  
+
0
*Kiitoksia kun netti tökit, saadaan tupalana viestit, ei varmasti jää kenelläkään välistä viestini :roll:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.02.2012 klo 18:36)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 15.02.2012 klo 18:28  
+
0
Minä olen jotain 164cm/60 kiloa. mulle mahtuu suurin osa S-koon vaatteista.Käytän S ja M kokoa ja en kyllä tunne olevani lihava. No ehkä joku 1-2 kiloa vois laihtua :mietiskel: mut ihan ok näinkin!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 15.02.2012 klo 18:48  
+
0
^^ Mä olen huomannut itsessäni, että näin raskauden jäljiltä vatsa vaikuttaa vielä vähemmän kiinteältä kuin ollessani isompi (aiemmin 172/74 ja nyt 172/62). Tai sitten vaan raskausarvet korostaa tuota vatsan "roikkumista". :nauru:

Pitäisi alkaa itsekin kohottaa kuntoaan sekä huonon selän takia olisi myös tärkeää, että saisi vahvistettua keskivartalon lihaksia. Mä niin inhoan kaikkia yksitoikkoisia lihaskunto harjoituksia, niin ei saa mitään aikaiseksi. On kamala ikävä oikein kunnon fyysistä rasitusta, muttei keksi mitä tekisi. :eitietoo:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 16.02.2012 klo 13:23  
+
0
Mä teen taas tällasen pikapiipahduksen tänne :aurinko:

Mulla on paino yhä päälle 80kg, se on nyt aika vakkarina siinä 81,5-82kg (ja varttahan löytyy sen 172 senttiä, eli kyllä tätä olis tässä pudotettavana... :nauru:).

Mutta! Mittasin pitkästä aikaa oikein nauhalla vyötärönympäryksen, kun se on tuntunu kaventuneen noin silmämääräisesti - viimeksi olin mittaillu lokakuussa - viisi senttiä lähteny!! :nauru: Päälle riskirajan se on vieläkin, nyt siis 83 senttiä, mutta :jjei:

Ja mähän yhä siis laihduttelen syömällä hyvin paljon ja välttelemällä mitään varsinaista liikunnaksi määriteltävää urheilua, pitäis vaan ihan oikeasti opetella syömään vielä pienempiä annoksia, niin varmaan painokin lähtis putoamaan.

Tä on vaan niin tyhmää jotenkin, ennakointimielessä laihdutella kun se ei oikein tuppais sopimaan mun luonteenpiirteille, kun omaa silmää ulkonäkö ei häiritse eikä ylipainosta johtuvia terveydellisiä ongelmia ole ollut.

Pohdin sitäkin, että jos vetäis viikon, pari nutriletillä tmv ja odottais vatsalaukun pienenevän, ja sitten jatkais samoilla safkoilla mutta pienemmältä lautaselta. Vähän ku köyhän miehen vatsapanta. Heh.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 15:22  
+
0
Nyt kaivattaisiin vinkkejä. Tuli ostettua vuodeksi eteenpäin salikortti kun niin halvalla sai ja olisi tarkoitus kiinteytyä ja ylipäänsä vähän kohentaa kuntoa.

Miten tuo ruokapuoli? Milloin proteiineja, milloin hiilihydraatteja ja mitä näitä muita nyt onkaan? Mitenkään tarkemmin en viitsi syömistäni seurata kalorittain ja grammoittain, mutta noin viitteellisesti, että treenistä saisi kaiken irti ja olisi jaksamisiakin. Ja mielellään vähän esimerkkejäkin, että mistä mitäkin parhaiten saa. :aurinko:

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 15:35  
+
0
Mä kans haluisin ruokavinkkejä! Salilla kun käyn joka viikko.

Huuh,toivottavasti lähti paljon kaloreita.Rämpisin meinaan tuolla ulkona umpihangessa koiran kanssa.Oli aika rankkaa=D
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 18:47  
+
0

Sinji kirjoitti:

Aloitin perjantaina Bioteekin puhdistuskuurin, purkki kestää noin kuukauden. Sen pitäis poistaa kuona-aineita elimistöstä, jonka jälkeen myös aineenvaihdunta, ruoansulatus ym toimii paremmin. Kyllä huomaa jo nyt purkin kyljessä olleet maininnat mahdollisista "paasto-oireista". Tänään piti kesken lenkin poiketa kaverilla käymään, tuskin olisin kotiin asti selvinnyt. :nauru: Huomenna aloitan viikon mittaisen sosekeittokuurin tähän alkuun myös, ajattelen, että se ehkä helpottaisi tuon aineen vaikuttamista. Saapahan elimistö välillä vähän levätä, kun ei tarvitse käsitellä raskaita, hitaammin sulavia ruokia. Katellaas nyt sit tälläsellä eteenpäin, jospa olis joku apu.



Minulle sitten informaatiota, millainen oli (nuita kun on miljoonaa eri merkkiä, jos löytyisi joku josta jollakulla kokemusta) :paapatus: Olen pohtinut pitkään, aloittaisko, näin kun kotona muutenkin vaan olen, ei haittaa vessassa ravailu :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 22:32  
+
0
Lumikenkäily teki ilmeisesti ihmeitä, kun jalat ja persaus näyttää yllättävän hyvältä :nauru: Alavartaloon alkasin olla jo pikkuhiljaa tyytyväinen, nyt enää maha & jenkkakahvat pois.
Kesäkunto here I come! :jjei:

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 11:53  
+
0
Taraa, väliaikatietoja puhdistuskuurista. Aloitin tän siis perjantaina pienimmällä annoksella, josta nostin joka kerralla pykälän annostusta niin kauan, että saavutin maksimiannostuksen. Tää tais olla sunnuntaina. Jolloin siis myös mainitut paasto-oireet astuivat kuvaan. :nauru: Viikolla meni ihan jees, ei ollut kummoinen nälkä vaikka olisin voinut aatella että suunnilleen näännyn. Tiistain-keskiviikon paikkeilla maha alkoi "kilisemään" ja paisumaan niin ku hevosilla ähkyssä. Ei ollut kipeä kuitenkaan. Ja (nyt tulee tarinan ällö osa) : toiminnan tuotos on tummanvihreänmustaa, eli jotain ikitervaa tuolta irtoaa. Jauhe itse on vaaleanharmaanvihreää, enkä usko että se yksinään tuota väriä tekee. Nyt en viikonloppuna ottanut tota jauhetta, se on niin karmean makuista. Tänään illalla tarkoitus kuitenkin taas ottaa ja sinnikkäästi jatkaa ainakin tää viikko, ja jos vaan kestän, niin koko pönttö loppuun. Paino ei ole pudonnut grammaakaan, päinvastoin jämähtänyt paikoilleen tai jopa muutamia satoja grammoja noussut, tiiä sit mistä johtuu. Mutta koitan ottaa tän elimistön puhdistumisen kannalta. Tuntuu, että tuo jankki jotenkin turpoo ja kaasuuntuu mahassa. Plus maistuu ällölle. Sellasta kuituista jauhetta, joka ei sula veteen vaan tuntuu ku jotaki roskavettä joisit. Siihen lisättynä ihana minttuvanilja-esanssi. Suosittelen lämpimästi valitsemaan jonkun muun valmisteen.

  Siirry sivulle: 1 ... 33 34 35 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 05:30)