Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 10:41

Laihdutus- ja liikuntapulina 6

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 13:16  
+
0
Täällä itsekseni mietin tuota proteiinilla pallukka punaiseksi niin todennäköisesti on käynyt silviisiin että olet syönyt jotain vähärasvaista lihaa tms rahkaa jolloin päivässä saadun rasvan määrä on ollut liian pieni, eli lisäämällä hyviä rasvoja oisit saanut palleron punaiseksi.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 14:23  
+
0

keimu kirjoitti:

^Jos se oiskin niin simppeliä, että syö vaan kohtuudella niin ei mulla paino-ongelmia olisikaan. ... Mä rakastan syömistä ja mulle ruoka on tosi olennainen osa elämää, mikä nimenomaan on se ongelma ja se pysyy ruokavaliolla millä hyvänsä.


Olen viime aikoina alkanut ihan mietiskellä tätä. Itsehän siis rrrrakastan syömistä ja ruokaa yli kaiken, olen aina nälkäinen ja voisin kuluttaa varmaan kaiken aikana naposteluun ja syömiseen. Muutaman kerran, kun ruokailut ja liikunta ovat syystä tai toisesta heittäneet härän pyllyä, on painoa tullut kolmessa kuukaudessa 10kg lisää - ja tämä ihan heittämällä, ilman päivittäisiä mäkkikäyntejä ja jonkun verran liikuntaa harrastaneena. Nuo kilot saivat kyllä lähteä aikas haipakkaa, oma onnellisuuteni kun on suoraa sidoksissa siihen, miltä kroppa näyttää... Kerrankin omasta pinnallisuudesta ulkonäön suhteen on siis hyötyä: varmaankin ainoa syy, miksi olen normaalipainoinen ja hyväkuntoinen on se, etten aio katsoa itseäni hetken vertaa ylipainoisena tai fyysisesti selvästi huonokuntoisena.

Ja sitten liikuntaan: Tämä kuu on aikataulullisesti aivan järkyttävä, joten saapi nähdä, miten ehtii tehdä ja puuhastella. Lisäksi kun iskee yhtälöön allergiaoireet (=järkyttävä väsymys), saattaa toivottu lopputulos olla aika haasteellinen saavuttaa. Vaikka toisaalta, hyväähän se kevyempi jaksokin varmasti taas tekisi.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 17:34  
+
0
Mä oon honannu, et suurin ongelma omassa ruokailussa on ollut se, et mä oon syönyt niin turkasen harvoin. Se ei ole ollu syy lihomiseen, mutta erittäin iso syy siihen, miksi paino ei oo pudonnu. Sitä ku on syönyt niin harvoin, niin nälän tullessa sitten ahtaa itteensä ihan täyteen. Mä oon pitänyt jotenki pahana asiana sitä jatkuvaa ruoan tukkimista, mut sehän on vaan hyvä asia. Iltapala on myös ollut itelle semmonen suuri synti, mutta senkään suhteen ei lähde homma käsistä, jos on syönyt päivällä ihan asiallisesti. Eikä se iltapala ole pahasta, kuten mun päähän on sitkeästi juurtunut.

Sain eilen nyrkkeiltyä ja vähän tehtyä lihasliikkeitä, mut ei se todellakaan ole sama asia ku ohjatut. En mä ainakaan osaa itteäni pieksää tekemään täysiä. Jos mä voin valita, niin todellaki menen siitä mistä aita on matalin. :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 20:27  
+
0
73kg :jjei: Eli -15kg ihan pahimmasta tilanteesta, tälle kevättä -6kg.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 23:15  
+
0
^Hyvä sinä :aurinko:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 23:38  
+
0
Karvakamulle onnea hienosta tuloksesta! :aurinko: Onnistumisista on aina hieno lukea.

Viikonlopun MM-kisareissun seurauksena vaaka näytti 4,5kg enemmän kuin ennen reissua. Eli siis oli aika epäterveellinen reissu. Nyt nesteet ja turvotus saatu pois ja mieli tekisi hölkkälenkille, mutta paloin niin pahasti ulkohommissa alkuviikosta ettei toivoakaan laittaa urheiluliivejä päälle. :neutral:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 08:50  
+
0
Insinöörin vaimokekin tykkää spekseistä, joten taas palaa..

19.1.11 85kg:
RY 109cm, 90C
VY 90cm
lantio 109cm

14.11.12 76kg:
RY 100cm, 80B
VY 81cm
lantio 103cm

18.5.13 74kg
RY 97cm 80B
VY 79cm
lantio 100cm

Mulla ei tosiaan tää pudotuksen tahti päätä huimaa. Useempi ois tempassu samat lukemat yhtä monessa kuukaudessa kuin mitä mä vuosissa... Harmi, kun mulla ei oo oikeastaan mitään mittoja huippukaudelta, about talven 2009-2010 paikkeilta. Ois hyvä vertailla.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 10:17  
+
0
^No ainakin lähtee. :peukku:

Mä lopetin tänään virallisesti laihduttamisen ja kävin puntarilla. Ei toki haittaa jos pari kiloa tästä vielä lähtee, mut varsinaiseen tavoitteeseen on päästy.

Tässä meikäläinen muutaman vuoden takaa, ennen Lunaa. Koiran oton jälkeen on kiinteytystä tapahtunut, mutta paino ei oo muuttunu mihinkään.


Tässä sit meikäläinen vuosi sitten ja tästä ei tilanne ollut muuttunut miksikään projektin alkaessa.


Tässä tänää aamuna kamerakännykällä räpsästyjä kuvia:


Älkää välittäkö mun hehkeästä aamuilmeestä :nauru:

Viidessä kuukaudessa lähti 14 kg. rinnanympärys kutistui 14 cm, persaus kutistui 13 cm ja vyötärö kutistui 13 cm.

Lähtötilanne:
Paino: 74
R: 106
V: 84
L: 106

Nykyinen:
Paino: 60
R: 92
V: 71
L: 93

Tässä vielä pömppis tänään:


Kiitos, kumarrus ja ei ku leipomaan kakkua :nauru:

muoks. Ei siis synttärikakkua. Sitä on luvassa parin viikon päästä :shhh:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.05.2013 klo 10:23)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 10:31  
+
0
^ Hei onneksi olkoon!! Huikeaa!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 10:52  
+
0
^Kiitos :aurinko: Oon kyllä ihan super ylpeä itsestäni ja siitä, miten mielettömän itsekurin sitä löysi.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 11:08  
+
0
WAU SanttuJ! :eek: :kumarrus:

Mun laihduttaminen tökkii. Tai ei se töki, vaan se jojoilee. Paino heittelee koko ajan n. 3 kg verran. Normaalin ruoan suhteen kaikki aika hyvällä mallilla, mutta sitten on ne "spesiaalitilanteet". Kakkua vedetään kaksin käsin ja eilen lähdin kaupasta 450 g karkki- ja sipsipussin kanssa. Pieni järjenääni onneksi käski lopettaa pussin puolivälin kohdalla.

On oikeasti aika pelottavaa, kun tulee tunne, että nyt on pakko saada karkkia tai jotain muuta skaggaa. Ajatukset pyörii vain sen ympärillä miltä tuntuu kun suklaapala sulaa suussa, kuinka ihanaa olisi pureskella merkkaria, jne.. Kun keskiviikkona lähdettiin holskun tokokokeesta, sanoin miehelle "nyt olen ansainnut reissun mäkkäriin!". Ei onneksi kuitenkaan menty (mies oli kuskina :nauru:).

Selkäranka, missä olet? :mad:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.05.2013 klo 11:11)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 11:29  
+
0
^Kiitos :aurinko:

Auttaisko noihin hillittömiin himoihin (:nauru:) ihan etukäteen mietitty ja harkittu herkuttelupäivä? Järkevämpihän se on ihan tietoisesti nauttia sopiva määrä niitä hyvelöisiä ku vetää napa rutisten ja kuola roiskuen. Mitä siis itsekkin harrastan ja mistä kokeilen opetella pois :shifty: Ei siis tule useasti syötyä hyvelöistä, mut pari kertaa kuukauteen iskee järjetö himo johonkin ihan random asiaan, vaikka viikunat, ja vedän niitä sit kaksin käsin, hullunkiilto silmissä.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 11:32  
+
0
^ Mulle ihan oikeasti on tuonut avun noihin älyttömiin himotustilanteisiin se, että laitan puhelimeen ylös kaikki mieliteot, ja saan sitten herkkupäivänä ne toteuttaa. Kaupassa käyn joskus vaan seisoskelemassa karkkihyllyllä ja mietin, miten hyvältä joku karkki maistuisi namnam ja sitten laitan sen Astridiin, ja päätän että seuraavana karkkipäivänä syön. Sinne kerääntyy sitten sitä tavaraa, ja kun herkkukarkkipäivä tulee, mietin, mitä niistä tekee vieläkin mieli ja ostan ne.

Kun mulle se on ainakin sellainen psykologinen juttu, että jotenkin kuvittelen, että mikäli en saa sitä karkkia just-nyt, en saa sitä ikinä. Varmaan ihan evoluution tuotosta, kun kaikki näkyvillä oleva kaloririkas ruoka oli syytä syödä. Vaikka tuskinpa se Kaatissäkki katoaa from the face of the Earth jos odotan viisi päivää sen syömistä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 11:48  
+
0

innna kirjoitti:

Vaikka tuskinpa se Kaatissäkki katoaa from the face of the Earth jos odotan viisi päivää sen syömistä.

:nauru:

Tuo lista on muuten hyvä idea ja voisin sen kopioida itelle käyttöön. :peukku: Sitä ku ei sit muista niitä mitä on tehnyt mieli ja se sama himo saattaa iskeä myöhemmin.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 11:49  
+
0
^ Niin ja sehän se vasta vaarallista onkin, ettei saa toteuttaa kaikkia mielihalujaan!!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 12:03  
+
0
Tuliki mieleen, et muutama päivä sitte teki mieli mansikkatuuttia, koska paistoi aurinko. :cool: Mulla noihin hillittömiin himoihin liittyy voimakkaasti mielikuvat, kuten just tuo jäätelö ja auringonpaiste. Ei tee niinkään mieli sitä hyvelöistä vaan sitä tilannetta, johon se ruoka on joskus liittynyt. Sipsit -> Elokuvien katselu ja rentoutuminen. Koirana olisin loistava koulutettava, koska yhdistän herkästi positiiviset kokemukset, palkan sekä tilanteet. :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 14:20  
+
0
Mä en kyllä voi lainkaan samaistua tähän teiän käymään keskusteluun :nauru: Kyllä mullakin on välillä mielitekoja, mutta ne menee lähes aina tosi helposti ohi. Karkkihyllyn eessä oon ihan kusessa, kun ei siellä oo yleensä mitään mitä mun tekis mieli. Juustohyllyn kohalla on kyllä eri asia :shifty: Tai siis jos mun ylipäätään tekee joskus jotain erityisesti mieli, niin se on joku leivonnainen tai tietty ruokalaji (possumunkki, makaronilaatikko nyt mainitakseni).

Tänään ostin itelleni iltaherkuksi jonkun tollasen seesampähkinä-tummasuklaa-patukan. Näyttäis siinä olevan ihan riittävästi glukoosisiirappiakin, mut hei, 30g kokonaispaino niin tuskin kuolen.

Mutjoo. Ruokavalio hitsautuu pikku hiljaa kohilleen, nyt oon tiputtamassa taas pois noi lisäaineellisemmat jutut kuten Profeel-tuotteet & mehukeitot. Lisäksi mulla on vakaa aikomus opetella tekee salaatit ite, ja jättää ne valmiiksi pilkotut salaattipussit hyllyyn.

Nyt on kesä, ja saa taas alkaa juhlistamaan sitä kaikkea mitä Suomen luonnolla on meille tarjota :aurinko: (enkä nyt ees sit tarkota jäätelöä xD)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 19:18  
+
0
Hienoa Santtu, onnea uudesta kropasta!! :jjei:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 21:36  
+
0
^Kiitos :hymy: Onneksi se on kuitenkin pohjimmiltaa sama vanha Oma Kroppa, pitkällä selällä ja leveillä hartioilla Smiley :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Lauantaina, 18.05.2013 klo 22:03  
+
0
Noihin herkkuhimoihin auttaa tehokkaasti myös se että ihastuu johonkin sellaiseen herkkuun, jota ei saa mistään. Näin yks päivä jonkun syövän kit katin sitä pötköversiota ja alkoi sitten tehdä ihan hirveästi mieli. Etsin sitä kahdesta eri kaupasta ja kun en löytänyt niin mietin, että kyllä aikuiselle ihmiselle nyt joku muukin suklaapatukka kelpaa ja ostin toisen patukan. Mutta kun ei se ole sama :ylpea: Vieläkin se jämäpatukka pyörii tossa pöydällä.

Tänäänkään en löytänyt sitä oikeaa vaikka ihan sitä varten kävin kaupassa. Etsinnät jatkuvat...
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 00:15)