Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:56

Laihdutus- ja liikuntapulina 7

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 40

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 13:32  
+
0

Tokya kirjoitti:

Mulla nous ihan vähän kantapäät maasta kun nousin istumaan, se varmaan on "hylkäävä" asia liikkeen suorituksessa?


Mä justiinsa vasta opin, että kaikille ei ole rakenteellisesti mahdollista olla kyykyssä ja samalla pitää kantapäät maassa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 13:38  
+
0
Oikeesti? Mistä se johtuu?

Mähän en pysty olemaan kyykyssä niin että oon tasajaloin enkä pääse kuin noin polven korkeudelle kyykkyynkään niin että ei irtois kantapäät maasta. Oon vaan kuvitellut että mulla on puutteellista lihasta/liiallista kireyttä jossain päin.

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 13:54  
+
0
Mulla on sama kuin keimulla, johtuu tiukoista akillesjänteistä. Kantapää tahtoo aina nousta ylös milloin missäkin. Joillain myös pohkeet on akillesjänteiden lisäks niin jäykät ettei onnistu, eikä näille oikein mitään voi. Poikkis aina ihmettelee ja sanoo että "jos venyttelisit kunnolla niin varmana onnistuis!", mutta oon mä tässä semmoset 10 vuotta yrittänyt tota venyttää eikä oo mikskään muuttunut :D
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.02.2014 klo 13:55)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 16:47  
+
0

Tokya kirjoitti:

Mun oli pakko kokeilla tätä! Ja en tiiä teinkö jotain väärin, kun en kokenut kovin haastavaksi tätä? :mietiskel: Mulla nous ihan vähän kantapäät maasta kun nousin istumaan, se varmaan on "hylkäävä" asia liikkeen suorituksessa?

No sillä minäkin tätä liikettä niin ihmettelin, kun en kokenut sitä vaikeaksi. Mut ilmeisesti se nyt vaan on joillekkin fyysisten ominaisuuksien puitteissa käytännössä mahdoton toteuttaa. Ps. Kyllä mulla saattaa istumaannousussa jalat vähän nousta, mut en usko et sillä niin on vaikutusta varsinaisesti liikkeen tehoon. Joissakin versioissa tuossa liikkeessä jopa heijjattiin vauhtia.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.02.2014 klo 17:25)

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 17:23  
+
0
^Voi tosiaan olla jos akillesjänteiden tiukkuus tms. vaikuttaa niin sen takia tuntuu itestä helpolta. Mutta vaikutti kyllä sen verran hyvältä liikkeeltä että pitää ottaa osaksi vakituista vatsalihastreeniä :3
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 18:38  
+
0
^Tuo liike muuten sit tuntuu ihan kiitettävästi sisäreisissä. T. Köpöttelijä
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 20:19  
+
0
Millä lihaksilla tuolta on tarkoitus nousta seisomaan? Siis jaloilla ja vatsoillako? Kyllä mä ylös pääsin, mutta en tiedä, teenkö liikkeen ihan oikein kun lähinnä reisillä sieltä punnersin :D
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 20:21  
+
0
^Mä olettaisin että ensin vatsoilla istumaan ja sitten ihan jaloilla seisomaan, en ihan heti keksi miten nouset vatsalihaksilla jaloilles tai jaloilla nostat ylävartalon ylös :mietiskel:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 20:47  
+
0
Minä pääsen ylös, mutta täytyy hivuttaa jalkoja vähän sivummalle. Tässäpä hyvä tavoite!
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 21:27  
+
0
Niin kun mä ajattelin, että koko liike olis tarkoitettu vatsalihaksille ja siksi ihmettelin, että kyllä mä vaan jouduin ihan jalkoja käyttämään :D Mutta siis joo eli kai se sitten suunnilleen oikein meni.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 12:13  
+
0
Tästäpä haastetta kaikille, joilla kyykky kirraa. Ois kiva kuulla miten jollakin, joka ei pääse syväkyykkyyn, vaikuttaa tuo haaste! Itse en oikein käy koehenkilöksi, kun liikkuvuus on tuolla osastolla erinomainen.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 20:41  
+
0
Mä olen rakastunut näihin nuudeleihin! :nauru: Kun vanukas oli aivan järkyttävän makuista, onneksi nuudelit pelastivat. Ei näitä joka päivä tule popsittua hintantsa puolesta, mutta aina silloin tällöin. :hymy: Sellaisenaan nämä ovat kovin mauttomia, mutta imaisevat makua itseensä ihan kivasti. Rakenteeltaan jokseenkin kumimaisempaa kuin normaalit Mamat taikka Pirkka-nuudelit, mutta se on mielestäni ihan kiva. Kokeiltu on nyt kanawokkia ja kanttarellihässäkkää.

Voisinpa ottaa kyykkyhaasteen vastaan! Mullakin nousee väkisin kantapäät syvässä kyykyssä.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 20:54  
+
0
innna, mä tuota kattelin kun somessa pyörii mutta kun eihän tuo tuommoisenaan luonnistu tämmöselle jäykistelijälle.

Oon tehnyt kuitenkin ihmiskokeita. En pysty laskeutumaan seisomasta tuohon kyykkyyn, mutta miehen avustuksella saan kantapäät laskettua kyllä maahan kun ensin meen päkiöille kyykkyyn ja siitä lasken. Silloin olen tosin sellaisessa asennossa ettei siinä pysy pystyssä itsenäisesti kun paino on niin takana. Jos alan tuoda painoa tasapainoon vaaditusti eteenpäin niin lähtee kantapäät nousee ihan pakolla sekä hirveä kiristys tuolta kantapää/nilkkaseudulta. Toki ehken mä nyt tuon etureppuni kanssa oo muutenkaan ihan ideaalisti tasapainoittunut kun maha on tietysti tuossa eteenpäin painonviennissä tiellä. Pystyn myös avustuksella nousemaan (ja pysymään) tossa kyykyssä niin että istun ensin ns. istumaannousun loppuasennossa maassa ja siitä sit mies vetää mut kyykkyyn.

MUOKS. Selvennetty omituisuuksia.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.02.2014 klo 21:39)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 21:04  
+
0
Mäkin silmät pyöreinä ihmettelen tuota syväkyykkyhaastetta.. Ihanko oikeasti ton pitäisi olla luonnollinen lepoasento? Mulla on akillesjänteet niin tiukat, etten alkuunkaan pysy tossa asennossa ilman leveää sammakkohaara-asentoa (onko se sallittu?). Oon joskus jopa treenannut tota: venyttelin akillesjänteitä ja kyykkäsin pienet (tyyliin puolen kilon) painot käsissä (viemässä painopistettä eteenpäin) ajatuksella, että mm. säären etuosan lihakset vahvistuisi ja siten pysyisin asennossa. Parhaimmillaankin pääsin pisteeseen, että pysyin tuskaisesti irvistelemällä hetken asennossa ennen pyllähtämistä (tämä siis polvet yhdessä) :nauru:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 21:28  
+
0
Hei aamusalia harrastavat! Mitä te syötte aamulla jos menette aikaisin salille? Vai syöttekö mitään?
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 21:30  
+
0
Kotona vedän perusaamupalan ja sit heti treenin jälkeen smoothien.

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 21:34  
+
0
Siis ei kai siinä ihan polvet yhdessä oo tarkotus olla, mä oon käsittäny et semmonen perus hartioiden levynen haara? Mä taas oon täällä ihan silmät pyöreenä lukenu että osa ei oikeesti pääse tohon asentoon! Mä pidän itseeni yleisesti toooodella jäykkänä, esim. käsiä en saa paljoo polvien alapuolelle venytettyä suorilla seisten, mutta tää kyykky ei kyllä oo ikinä tuottanu haastetta. Mä kuvittelen, en toki nyt oo testannu, että toi 30min menis heittämällä päivän aikana kun ei kerta yhteen menoon oo tarkotus pysyä. Niin ne on erilaisia nää kropat!
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

jemblen

jemblen
Viestimäärä: 98

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 21:40  
+
0
Eksyinpäs tännekin palstalle sitten tylsistyksissäni ja minulla olisi kysymys teille. Millaista yhteisurheilua keksisitte ihmiselle, joka ei voi harrastaa juoksua polviongelmien takia. Koirakin on vajaa vuosikas, niin ei pyöräilyäkään voi aktiivisesti harrastaa. Meillä on nyt ulkoilut vapaana juoksemista ja itse vain kävelen, mutta olisi kiva keksiä tapa urheilla urheilla yhdessä..
kääpiösnautserinarttu "Mila" - s. 24.03.-13
kääpiösnautserinarttu "Juno" - s. 21.03.-14

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 22:59  
+
0

Lifo kirjoitti:

Siis ei kai siinä ihan polvet yhdessä oo tarkotus olla, mä oon käsittäny et semmonen perus hartioiden levynen haara?


En tarkoittanut, että polvet yhdessä pitäisi olla vaan että täytyy jalkoja asettaa huomattavasti alkuasentoa leveämmälle jotta pääsen ylös vain jalkojen avulla.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Torstaina, 20.02.2014 klo 07:35  
+
0
^ Oli varmaan mulle, koska kirjoitin, että oon joskus harjoitellut tota asentoa ihan polvet yhdessä. Mutta tosiaan nyt kun kokeilin, niin leveässä sammakkoasennossakin pysyminen oli todella hankalaa enkä olisi jaksanut ylläpitää asentoa pitkään -voisihan totakin välillä treenailla :hymy:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 40
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 11:45)