Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:56

Laihdutus- ja liikuntapulina 7

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 40

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 10:30  
+
0
^Mulle oli ainakin turvallinen ja helppo tapa kyykyn hiomiseen se, että tein kyykyn jumppapallon kanssa. Jumppapallo selän taakse seinää vasten ja siitä kyykkäys. Noin pystyin keventämään vähän taakkaa kipeiltä polvilta ja opetella tekniikkaa, jossa mulla oli ja on paljon parannettavaa kun mä tuppaan kyykkään enemmän niiaamalla kun en uskalla viedä painoa tarpeeks taakse.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 10:32  
+
0
^ kiitos vinkistä! täytyypä koittaa ensi kerran salilla :) olisi kuitenkin itselle ja jaloille hyvä, että saisi kyykkytekniikan kuntoon ja muutenkin jalkojen lihaksia vahvistettua monipuolisesti, niin keväällä juoksukin lähtisi taas kulkemaan :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 10:45  
+
0
No määpä kerron mun jalkapäivästä kans (joka, niin kuin yllä mainitsin, on tyyliin ainoa treeni jota jaksan tehdä >:D).
Ensin teen jalkaprässiä 6-8 toiston sarjoja nelisen kipaletta, yleensä leveä jalkojen asento, varpaat hieman ulospäin ja jalat niin ylhäällä sitä levyä kuin saa laitetuksi, lämmittelyt ja sitten työsarjat 140 kg. Joskus teen jalat ihan yhdessä (taas levyn ylälaidassa), jolloin tuntuma on enempi pakaran sivussa. Sitten teen vähän pidempää sarjaa (10-12 toistoa) bulgarian split squatia käsipainojen kans, viimeksi oli 10 kg käsipainot kummassakin käsissä ja tein vähän pidempää, normaalisti 12,5-15 kg kässärit. Tää on ihan ultimaattinen hirveys mitä salilla voi tehdä, vihaan ja rakastan sitä samaan aikaan.
Sitten teen käsipainoilla suorin jaloin mavea, 20-25 kg/koura. Ja sitten vielä ristitaljassa taljapotkuja. Ja jos oon oikein reipas, niin käyn tekemässä vielä pari sarjaa lähentäjiä ja loitontajia superina, kun mulla on noi lähentäjät niin onnettomusvaaraiset telinevoimistelussa, että toivon, että niiden vahvistaminen auttais.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 10:48  
+
0

Tokya kirjoitti:

Oonkohan mä vähemmistöä joka VIHAA jalkapäivää?


Et, ainakaan mikäli on kavereiden facebookpäivityksiä ja meemejä uskominen. Kyllä sitä kuulee yhden jos toisenkin siunailevan niitä päiviä sekä etu- että jälkikäteen.

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 10:52  
+
0
^ haha,mahtavaa. :nauru: Tätä palstaa luettua tuli vaan fiilis että miten niin moni nauttii siitä helvetistä :Dd

Oma jalkapäivähän on:
Prässi 3*10-12 100kg
Yhen jalan kyykyt 3*8-12 10kg/käsi (menis varmaa suuremmillaki, mut tää on muutenki se pahin)
Pakarat laitteessa 3*10-12 30kg
Takareidet laitteessa 3*10-12 35kg
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 11:32  
+
0
eehhehe oon aina luullu että toi mun 60kg prässissä on paljon :nauru: eli nähtäväati parannettavaa on! mutta toisaalta pitkän treenitauon jälkeen oon käyny nyt vaan 3 kertaa salilla, että eiköhän tuo siihen nähden ole ihan ok :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 11:40  
+
0
Haha, täällähän on sopivasti puhetta kyykyistä. Mäkin vihaan askelkyykkyjä, mikä johtuu varmaan siitä, etten jaksa tehä niitä. :nauru: Tavalliset kyykyt on ihan ok. Voinko siis korvata askelkyykyt peruskyykyllä? Mun ohjelmassa jaloilla pitäs tehä jalkaprässi ja sit kyykkyjä. Mä oon nyt jättäny ne kyykyt välistä ja tehny prässin lisäks muita jalkalaitteita. Osasyy kyykkyjen väliin jättämiseen on se, että en kehtaa tehä niitä salilla.

Eilen tein salin jälkeen niitä lenkillä pimeellä tien pätkällä aina ku Alissa jumahti johonkin hajuun (tapahtu usein, koska sil on juoksut) ja en jaksanu niitä ku muutamia. Nyt on sit persus ja reidet kipeenä. Täytyy siis varmaan kotona hioa niitä peilin edessä ja vasta sit tehä salilla, ku niiden tekeminen ei oon niin suurta tuskaa. :nauru: Teiän muiden prässipainoihin mulla on viel matkaa, teen niitä nimittäin 60 kilolla, kerran jaksoin yhen sarjan 70 kilolla.

Miten muuten te, joilla on ohjelma jaettu osiin, niin kuin monta kertaa viikossa käytte salilla? Mä seuraan yhen kirjan saliohjelmaa, jossa ekan kuukauden jälkeen tulee kaksjakonen ohjelma ja salilla pitäs käydä kolme kertaa viikossa. Nyt oon siis tehny aina koko kropan ja käyny salilla kaks kertaa viikossa. Onko ok jatkaa niin, et tekis aina koko kropan ja lisäis vaan painoja, nii, et lihakset väsyy kunnolla? Vai pitääkö aina jossain vaiheessa jakaa ohjelma osiin? Mähän laihdutan tässä samalla, joten mitään huimaa lihasmassan kasvua ei oo odotettavissa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.02.2014 klo 11:43)

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 13:30  
+
0
^ Treenijaot, tosta vois olla apua.
never regret something that once made you smile

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 14:48  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Haha, täällähän on sopivasti puhetta kyykyistä. Mäkin vihaan askelkyykkyjä, mikä johtuu varmaan siitä, etten jaksa tehä niitä. :nauru: Tavalliset kyykyt on ihan ok. Voinko siis korvata askelkyykyt peruskyykyllä? Mun ohjelmassa jaloilla pitäs tehä jalkaprässi ja sit kyykkyjä. Mä oon nyt jättäny ne kyykyt välistä ja tehny prässin lisäks muita jalkalaitteita. Osasyy kyykkyjen väliin jättämiseen on se, että en kehtaa tehä niitä salilla.



Askelkyykyt tehoaa vähän tarkemmin sinne pakaraosastoon kuin takakyykyt (joissa toki pakara tekee myös töitä, varsinkin jos on jalat melko leveällä). Askelkyykky on siitä hyvä, että siinä joutuu molemmat pakarat toimimaan ns. yksin, jolloin nostossa ei voi auttaa sitä heikompaa pakaraa. Ihminenhän on usein toispuoleinen; toinen puoli kropasta on vahvempi kuin toinen.

Kyykyissä kannattaa opetella liikerata ensiksi ihan vaikka sellaisen jumppakepin tai pelkän tangon kanssa. Kaiken a ja o on se, ettei alaselkä saa pyöristyä! Kyykätä pitäisi vähintään niin alas, että polviin syntyy 90 asteen kulma. Se, kuinka alas pääsee riippuu tietysti liikkuvuudesta, johon vaikuttaa esim. pohkeiden ja takareisien kireys. Aluksi kannattaa mennä vain niin alas, että se selkä pysyy kontrollissa.

Itse kyykätessä katson yläviistoon, vedän keuhkot täyteen ilmaa (auttaa kontrolloimaan keskivartaloa) ja kyykkään niin, että paino pysyy kantapäillä. Kun paino pysyy siellä kantapäillä, niin ei tule niin helposti niiattua eteen ja nostettua painoja selällä. Kannattaa pyytää vaikka kaveria kuvaamaan se tekniikka, sitä voi sitten vaikka verrata netistä löytyviin kyykkyvideoihin. Ja niistä voi muutenkin katsoa miten se pitää tehdä. Kyykkyä ei kannata jättää välistä, sillä mikään liike ei sitä oikein pysty korvaamaan.

Tutuli kirjoitti:

Miten muuten te, joilla on ohjelma jaettu osiin, niin kuin monta kertaa viikossa käytte salilla?



Pääsääntönä voisi pitää, että jos käy salilla 1-3 kertaa, kannattaa tehdä yksijakoista eli koko kroppa kerralla.

Itse tosin teen 3-jakoisella ja käyn salilla 3-4-5 kertaa. Olen tosin käynyt salilla n. 9 vuotta, joten tässä vaiheessa on pitänyt keksiä jo vähän kommervenkkejä, että kehitys jatkuu. Ajattelin tosin kokeilla miltä tuntuisi tehdä koko kroppa läpi esim. se 3 kertaa viikkoon.
WeCoCaN
WeCoCaU

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 15:00  
+
0
^Kiitos vinkeistä ja neuvoista! :) Ja Hakatarulle kiitos mielenkiintosesta linkistä. Täytyy vissiin sit vaan opetella kyykkyjä, ohan se tehokas liike, ku mulla tuntuu se lihaksissa jo niiden muutaman eilen tekemäni kyykyn jälkeen. :nauru: Videoiminen on varmasti hyvä idea, peilin edessä aattelin kans treenata.

Jatkan sit tolla yksjakosella ohjelmalla ja koitan opetella uusiakin liikkeitä, etten jumitu samoihin. Vihaan sitä vartalonkiertolaitetta, viimeks tosin sain säädettyä sen penkin edes jotenkin hyvään korkeuteen, et liike onnistu helpommin. Samaten ihmettelen mun vasemman käden "poksumista", ku teen hauiskääntöjä, se on tosi inhottavaa. Siihen onneks auttaa hiukan se, et käännän painot sivuttain jalkaa vasten, ku tuon käden alas.

Kuinka paljon te muut muuten juotte vettä päivän aikana? Mä oon tottunu aina juomaan suht pal vettä. Nyt tammikuussa otin käyttöön litran lasipullon, jota aina täyttelen ja mulla menee kolme litraa päivässä ihan kevyesti, vaikka en ees liikkuis.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 17:57  
+
0

Lurch kirjoitti:

Harrastaako joku muu tätä kerran kuussa kuvan ottamista, ja jos näin niin kertokaa nyt mulle ettei teilläkään ole heti näkynyt mikään fitnessbeibe vertailukuvassa?

Mä en säännöllisesti ota kuvia, mut oon ottanut omaan käyttöön kokovartalokuvat ennen ku alotin pudottaa painoa. Eniten räpsin kuvia pömppiksestä, koska siinä mulla näkyy parhaiten kehittyminen.

74 kg

N. 65 kg

Ja hetki sitten.


Painosta ei tosiaan tietoa, ku välttelen sitä puntaria. :nauru: Pikkasen yli viikko sitten kuitenkin 61 kg.

Ja mitä tuohon persaus-keskusteluun tulee, niin kyllähän pyöreä sekä timmi perse on nätti. Koolla ei tässä(kään?) tapauksessa ole väliä.

muoks. Photobucketin ihanuuksia eli hirvittävän suuret kuvat. Päivittyvät pieneksi sitten joskus aikanaan.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.02.2014 klo 18:00)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 21:33  
+
0
SanttuJ, kuinka pitkä olet? Mietin vaan kun tuossa 74kg kuvassakaan ei näy mitään makkaroita tai muutenkaan et näytä paksulta, ja minun 175 cm pituudessani tuo paino (painan/painoin siis about tuon verran) näkyy kyllä jo pötsissä hyvinkin.

Ette jätkät usko mutta löysin rahkan josta pidän ja jossa ei ole sokeria! Muistelen että siitä on tässäkin ketjussa ollut joskus puhetta ja sen innoittamana semmoisen tuolta kaupasta koppasinkin, nimittäin Skyrin. Siinä on kyllä sitten tuota keinotekoista makeutushörtöä josta en pidä edes ajatuksen tasolla yhtään, mutta koska en meinaa alkaa noita ammatikseni syömään niin yritän nyt sulattaa sen tämän laihdutusprojektin aikana silloin tällöin.

Ja huomasin tuossa eräistä housuista, että sanoo kuva mitä hyvänsä niin kyllä mulla jotakin kaventumista on tapahtunut. Tempaisin jalkaan sellaiset pöksyt joissa vielä joulun aikaan maha tursui vyötärön yli, ja nyt ne menivät tuohon pötsin ympärille ihan mukavasti. En edes yritä väittää että tässä ollaan missään pingviiniä kummemmassa rantakunnossa ja kapenemista saa tapahtua vielä reippaasti, mutta lähinnä kai tässä selostan itselleni että olen onnistunut karistamaan edes jotakin.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 21:38  
+
0
^Tänään mittasin huvikseni ja oon kutistunut sentin! Byhyy! Pituutta siis löytyy 157 cm. Tämmönen säälittävä pätkä :nauru:

Mulla paino jakautuu tosi tasaisesti pitkin kroppaa. Sillä mä en uskalla vaatteisiin tai peiliin hirveesti luottaa, ku menee samat vaatteet päälle vaikka painoa tulis rutkasti lisää.

muoks. Mä oon lyhentynyt 10 vuoden aikana sentin. Jos tämä tahti jatkuu niin mähän oon 152 senttinen vaahtosammutin 80-vuotiaana. Mummu oli muistaakseni 90-vuotiaana 148 cm "pitkä". :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.02.2014 klo 21:42)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 21:48  
+
0
^ 157cm :eek: :eek:

Painan tällä hetkellä 76kg ja olen 166cm ja mulla ei ole koskaan ollut noin litteää mahaa edes silloin kun painoin 65kg.. tosin mulla kertyy sisäelinten ympärille aika hyvin kaikki rasva ja maha kasvaa aina eteenpäin. Esimerkiksi jenkkakahvoja multa ei ollenkaan löydy vaan olen sellainen kaareva :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.02.2014 klo 21:50)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 22:00  
+
0
^Se vaan näyttää littanalta :nauru:. Tässä aloituskuva sivusta ja antaa vähän karumman kuvan lähtötilanteesta:


Vartalon mittasuhteet mulla on pysynyt samana eli vatsasta ei oo lähteny sen enempää senttejä ku muualtakaan kropasta.

muoks. Hurraa! Mitattiin ukon kans mut uudestaan, enkä mä olekkaan kutistunut :jjei: :nauru: Tarkka mitta on 158,6 cm :ylpea:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.02.2014 klo 22:36)

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 22:43  
+
0
Ai kauheeta, kai mun on pakko ostaa se kuntosalikortti, pikkusen pistää itse- ja oma- ja ikiseentuntoon noi SanttuJ:n kuvat. Oon itse siis 156cm pitkä ja painan 54kg ja mun maha näyttää paljon isommalta :D Vatsaa enemmän kiinnostais kyllä treenaa pebaa, ois kiva jos kehtais mennä ens kesänä vaikka uimaankin... Terveisin nimimerkki ~*Löllöpylly92*~

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 23:13  
+
0
^Mun taas täytyy häpeäkseni myöntää käyneeni salilla viimeksi vuonna 2006. :shifty: Silloinkin kävin vaan sen kerran koulukaverin kans vähä ihmettelemässä laitteiden toimintaa. 1997-1999 tuli käytyä muutamaan otteseen ylästeen liikunnantunneilla. Todellinen salin suurkuluttaja. :nauru: Kotona oon tehnyt lihasliikkeitä viimeksi 2012 (:nolo:) ku osallistuin kuukauden ajaksi BodyRock -haasteeseen. Vannomme täällä suunnalla nyrkkeilyn nimiin sekä koiran kanssa lenkkeilyyn. :paapatus:

muoks. Me ollaan kaikki niin eri mallisia ja kaikilla jakautuu paino vähän eri tavalla, et hus pois vaan kaikki suora vertailu :hymy:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.02.2014 klo 23:26)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 23:44  
+
0
Mullakaan ei vapaa kyykky luista levytangon kanssa. Ranteet ainakin vääntyy ihan vituralleen, enkä saa tankoa tarpeeksi taakse kun paino tuntuu enemmän siellä, kuin jaloissa. Oon sitte vetänyt kyykyn lisäksi prässiä, sjmv:tä, etureisilaitteella tehny pudotussarjoja, askelkyykkyjä painojen kanssa ja "sumokyykkyä" pakaroille. Ristikkäistaljassa vois tehdä jalkapotkuja, saa muokattua pakaroita kivasti.

Pitäis varmaan raahata joku miekkonen salille, joka osais vähän neuvoa. :nauru: En oo kovin isoilla painoilla nyt uskaltanu tehdä, kun ei ole tekniikka kunnossa.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Torstaina, 06.02.2014 klo 08:14  
+
0
SanttuJ:n kuvat sai kyl nyt entistä suuremman kipinän alottaa nyrkkeily! :nauru: Vaikka varmasti edelleen tulis käytyä salillakin, mut kaipaan kyllä just jotain hikitreenejä joilla saa tuloksia, oppii uutta ja kehittää kroppaansa!
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Torstaina, 06.02.2014 klo 10:59  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Tarkka mitta on 158,6 cm :ylpea:


What sorcery is this? :eek: Sulla on kyllä ihan unelmakroppa siinä tapauksessa, jos se noin tasaisesti onnistuu keräämään rasvan itseensä. Mulla on tuo keskivartalo ja pärstä se mihin lötkö kertyy, ei puhettakaan että joka paikka olisi yhtä paksu tai ohut. Ja siis jos minun painoni olisi suhteessa pituuteen sama kuin sinulla, niin voin sanoa suoraan että olisin ihan jäätävä läski. Sinusta ei voi puhua lähimainkaan läskinä edes noissa aloituskuvissa.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 40
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28098
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 13:45)