Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:56

Laihdutus- ja liikuntapulina 7

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 40

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 14.02.2014 klo 22:59  
+
0

Tokya kirjoitti:

Musta on ihana nähdä nykyään joku normaalupainonen ostamassa suklaalevyä kaupassa! Tulee just sellanen "ihanaa, toi ei oo lähteny siihen buumiin mukaan ja nauttiiki elämästä, eikä siltikään oo mikään ylipainonen löllerö".


Awww. Harmi, ettei käydä samassa kaupassa. Oisit voinut ihastella mua ja mun ostoksia monet kerrat :nauru:
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 14.02.2014 klo 23:36  
+
0
Liikuntaärsytys. Oon vanhoista merkeistä uumoillutkin että se iskee jossakin vaiheessa, ja nyt tässä ehkä viikon ajan on saanut joka päivä taivutella itseään hiukan enemmän että saan sen liikkeen aloitettua. Tänään tuntui hetken aikaa että en oikeasti halua, mutta tein ne treenit sitten kuitenkin. Tää on niin ärsyttävää, miksen voi vain pitää liikunnasta kuten suurin osa muista ihmisistä?

Syömisen suhteen mulla ei ole oikein mitään vaikeuksia, ruokarytmistä kiinnipitäminen onnistuu ihan hyvin ja näin. Onnistuisihan se laihduttaminen pelkällä ruokavaliollakin, mutta kun en haluaisi menettää lihasmassaa vaan olisi kiva vähän kiinteytyäkin niin pakko olisi saada itsensä myös liikkeelle. Se vaan tosiaan hankaloituu koko ajan kun huhkiminen alkaa tuntua päivä päivältä enemmän pakkopullalta.

Oon koittanut kyllä takoa nuppiini että ei se ketään aina huvita ja että pitäisi tehdä vaikkei aina niin suu messingillä olisikaan, mutta pläää-ääähh. Mulle kun tuo liikkuminen ei ole oikein koskaan ollut mitään jeejeejuttuja, vaan jotain mitä on pakko tehdä (ellei nyt sitten lasketa vaikka sitä ratsastamista mistä oon puhunut aiemminkin). Millä te muut motivoitte itseänne kun laiskuus iskee?

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 14.02.2014 klo 23:59  
+
0

Lurch kirjoitti:

Millä te muut motivoitte itseänne kun laiskuus iskee?



Joskus jos oikein laiskotuttaa tai inhottaa ajatellakin liikuntaa niin silloin kyllä annan itselleni luvan olla tekemättä mitään. Joskus taas lähden kävelylle ja yleensä jo 10 minuutin jälkeen laiskotusfiilis on kadonnut ja saatan jopa ottaa juoksuaskelia.

Kahvakuulapäivinä jos on jäänyt treeni tekemättä niin yleensä aina telkkarista tulee joku läskitlähtee-ohjelma mikä kyllä motivoi myös aika hyvin. Kun näkee niitä oikeasti todella lihavia ihmisiä, jotka kuitenkin omaavat kovemman treeni-innon kuin minä. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 15.02.2014 klo 00:17  
+
0
Mulla on nyt kolme päivää olleet kamalan laiskanpulskeita, että ihan hävettää. :ttou: No, syöminen on onneksi pysynyt suunnilleen kurissa, mitä nyt keskiviikkona käytiin kaverin kanssa Arnoldsissa. Nytpä sitten tiedän, kuinka samperisti jossain täysjyväleipään tehdyssä bagelissakin voi olla kaloreita! Mielummin olisin ottanut sen pelkän donitsin. Mutta kun Cityshoppari, eli bagelin ja juoman ostajalle ilmainen donitsi, niin... :nauru:

Kokeilun tuota aiemmin mainittua proteiinivanukasta. Ja se on aivan hirveää. Maistuu kamalalta, rakenne on kamalaa... Mitään positiivista en löydä siitä. Tuli mieleen jokin puuro ilman minkäänlaisia hiutaleita. En mä olettanut sen olevan mitään superherkkua, mutta en nyt noin kamalaakaan. Takuulla menee makean himot jo puolikkaasta annoksesta.

Lisäksi tilasin niitä kuuluisia, lähes kalorittomia shirataki-nuudeleita! Kuulemma sellaisenaan kovin mauttomia, mutta sitten taas imevät muusta ruuasta itseensä hyvinkin paljon makua. Kaloreita hyvin vähän, 8kcal/100g ja ovat lähes täysin hiilarittomia, suorastaan huimat 0,6g. :nauru:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien
(Viestiä on muokattu lauantaina, 15.02.2014 klo 00:57)

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 16.02.2014 klo 19:30  
+
0

Lurch kirjoitti:

Oon koittanut kyllä takoa nuppiini että ei se ketään aina huvita ja että pitäisi tehdä vaikkei aina niin suu messingillä olisikaan, mutta pläää-ääähh. Mulle kun tuo liikkuminen ei ole oikein koskaan ollut mitään jeejeejuttuja, vaan jotain mitä on pakko tehdä (ellei nyt sitten lasketa vaikka sitä ratsastamista mistä oon puhunut aiemminkin). Millä te muut motivoitte itseänne kun laiskuus iskee?



Mä usein laiskalla päällä ollessani motivoin itseäni sillä, että kuitenkin tulee hyvä mieli ja olo siitä, kun on sitten saanut treenin tehtyä. En myöskään kiinnitä juuri huomiota sitten siihen, jos se treeni onkin paska, koska paskakin treeni on tyhjää parempi.

Nykyisin on enemmän niitä kertoja, kun odottaa liikkumaan pääsemistä kuin niitä, että ei jaksaisi kiinnostaa. Mulla on myös se, että pyrin käyttämään hyväksi ne tilaisuudet liikkua kun tiedän, että tulee päiviä, jolloin ei pääse treenaamaan. Suunnittelen siis viikon treenit päässäni ja pyrin tekemään ne. Myös ryhmäpaine toimii hyvänä motivaattorina ohjattuihin treeneihin osallistumiseen. En myöskään treenaa kotona, joten olen maksanut liikuntaharrastuksista ja jos en niitä käyttäisi, kokisin että rahaa menee hukkaan.
WeCoCaN
WeCoCaU

MeeToo

MeeToo
Viestimäärä: 222

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 16.02.2014 klo 20:07  
+
0
Mä motivoin itseäni aina suunnittelemalla vähintään viikon treenit etukäteen. Kirjoitan ne kalenteriin ja pyrin pitämään sen asenteen että se mitä kalenterissa lukee, tehdään, vaikka olis mikä fiilis. Käyn pääasiassa ryhmätunneilla, koska niillä en laiskottele kun kilpailuvietti herää. Yksin kuntosalin puolella ei välttämättä tule edes hiki... :viheltel:

Ja nyt innostuin ihan todenteolla taas juoksemisesta, hommasin Uunolle kunnon canicross varusteet ja alamme pikkuhiljaa treenaamaan kyseistä lajia, tänään oli eka treeni. Kummallakin oli hirveän hauskaa :nauru:
Sk collie Uuno s.6.5.2013

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 16.02.2014 klo 20:13  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

Tokya kirjoitti:

Musta on ihana nähdä nykyään joku normaalupainonen ostamassa suklaalevyä kaupassa! Tulee just sellanen "ihanaa, toi ei oo lähteny siihen buumiin mukaan ja nauttiiki elämästä, eikä siltikään oo mikään ylipainonen löllerö".


Awww. Harmi, ettei käydä samassa kaupassa. Oisit voinut ihastella mua ja mun ostoksia monet kerrat :nauru:



Ajattelin kanssa heti itseäni mäsäyttämässä Sittarin kassalla oikein vimosen päälle. Kertaakaan en oo itteeni tai ostoksiini hävenny :ylpea:
Rise to reset the world.

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 16.02.2014 klo 21:47  
+
0
^Saanko tulla teijän kanssa kauppaan? :enkeli: Voin sitten hymyillä kun hangonkeksi teijän ostoksille :nauru:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 16.02.2014 klo 21:57  
+
0
SD Loppui! Vähän pettynyt olen pudotussaldoon, sillä kokonaispudotukseksi jäi vähän päälle pari kiloa. Tankkauspäivän jälkeen aloinkin hieman lipsumaan, sillä en jaksanut enää punnita ruokia kovin tarkkaan ja lisäsin hiilaria, sillä olotila oli mielettömän väsynyt niin vähällä hiilarimäärällä mitä dieetti edellytti. Kroppa kuitenkin on timmimpi ja käteen jäi ruokailurytmi ja se fakta, että ruoasta saa maukasta ilman voin ja kerman kans läträämistä. Ihan hyvä dieetti, mutta en kyllä uudestaan enää maksais. :hymy:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Sunnuntaina, 16.02.2014 klo 22:00  
+
0
Mä nyt en hirveen paljon mieti ostoksiani, mutta tarvii kyllä sanoa että joskus mua itseäni huvittaa kun on tyyliin suklaata, jätskiä, sipsiä, keksiä ja sitten joku porkkanapussi. Oikeestaan ainoa paikka missä mua vähän nolottaa herkkuostokset on Makuuni, siellä aina lähtee käsistä :nauru:

Mullakin toimii parhaiten tuo ennaltasuunnittelu treenaamiseen. Harmi vaan että tällä hetkellä se ei oikein ole vaihtoehto kun ei tiedä olojaan ennakkoon. Jonkun verran oon koittanut treenailla esim. väsymyksestä huolimatta tai koko aamun oksentamisen jälkeen, mutta ei siinä vaan oo järkee kun en todellakaan oo pirteempi treenin jälkeen tai voi paremmin, mikä tietty normaali tilanteessa tapahtuis.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 10:00  
+
0
Oi voi mikä väsymys taas. Viikonloppuna tuli kyllä lenkkeiltyä enemmän, mut kyllä väsyttääkin. Ja tuli syötyä eilen sitten pala kakkua ja pala jätskiä. Takaisin ruotuun. Taidan kans tehdä jonkinlaisen liikuntapäiväkirjan itselleni. Eli siis että suunnittelen etukäteen liikunnat. Ei sillä että siellä ois muuta ku lenkkiä ja aksa ja kerta viikossa jumppa. Toisaalta jos vaan väkisin laittais yhden juoksulenkin niin josko tulis käytyäkin. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 17:48  
+
0
Eilinen nyrkkeily meni rehellisesti rääkistä. Kyllä puntti tutisi ja kädet oli ihan nuudelit :nauru: Yks liike jäi vähän ihmetyttämään eli tehtiin istumaannousuja seisovaan asentoon, siis näin, mutta ilman tukea (puntteja). Tuntui olevan monelle haastava liike. Miten hyvin tuo teiltä sujuu? Kehuttakoon vielä, että sain esitellä muille miten se pitäis tehdä :ylpea: Tekniikkani on kuulemma todella hieno :nauru:

muoks. Vaihdettu kaksi linkkiä yhteen paremmin havainnollistavaan.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 17.02.2014 klo 20:35)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 20:47  
+
0
No nyt on tullut sitten kerralla sitä huilia kun kerkesin natkuttamaan miten liikkuminen tympäisee. Oon sairaana joten ei paljon passaa rehkiä, ja nyt jo ärsyttää tämä makaaminen. Ei oo näemmä hyvä mitenkään. Eiköhän se ala taas kyrsiä sitten kun tästä tervehtyy ja pitää taas aloittaa. :nauru:

Syömisistä en oo kyllä luistanut vaikka kipeänä olenkin, ja jos ei iske joku maailmanlopun oksennustauti aion pitääkin sen näin.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 21:48  
+
0
^Toipumisia!

Saastutan tätä ketjua nyt urakalla, mutta vanhoja viestejä lukiessa tuli tämä vastaan:

SanttuJ. kirjoitti:

Asiasta kukkapurkkiin: Miten isoja hauiksia täältä löytyy? Tarkotan siis sitä erotusta, joka syntyy levossa ja jännityksessä olevassa käsivarresta. Mä voin aloittaa, eli levossa 27 cm ja jännityksessä 30 cm, patilla siis kokoa 3 cm. Ja uteliaisuuteni haluan tyydyttää sen vuoksi, kun mulla on aina ollut ihan kiva voimanpatti ja kiinnostaa, et onko se nyt oikesti edes minkään kokonen :nauru:


Tämä maaliskuussa 2013 ja eilisessä mittauksessa havaitsin nykyisin levossa käsivarren olevan 25,5 cm ja jännityksessä 29 cm. Patti kasvanut sentin lisää, mutta käsivarsi "laihtunut" 1,5 cm. :jjei:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 21:50  
+
0
Mun kirjoissa kaikki, jotka saa tehtyä noita standupsituppeja on jumalasta seuraavia. Mä en tajua, miten kukaan pystyy siihen :nauru:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 22:10  
+
0
^:nauru:

Avo kokeili tuota liikettä nyt illalla, eikä sekään näköjään sieltä ylös pääse. Paskat polvet ja jäykät akillesjänteet ehkäisee ainakin aika hyvin tuon liikkeen suorituksen.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 22:22  
+
0
Superdieetti tosiaan loppu, loppusaldo miinusta vajaa viis kiloa. Olemuksessa muutos näkyykin enemmän. Tästä kokemuksesta otan opikseni syömärytmiä ja annoskokoja. Aion jatkossa syödä gfg:n mukaan, ainakin pääasiassa, mutta ilman mitään paniikkia.

Vaan on tää ihmismieli jännä. Mulla on joku ihme toi 75kg. Kun menee sen alle, alan sabotoimaan itteeni. Nytki oli lauantaina aivan loistava fiilis ja kävin läpi vaatekaappeja ettien luovutettavia vaatteita ja toki samalla kokeilin useempia päälle. Yksiki mekko oli semmonen, että keikuin ikuisuuden peilin edessä kauhee virne naamalla ja näytin mielestäni ihan h*lvetin hyvältä. Mitäs sitten, illalla teen (karppi)pitsan ja syön fiksusti kaksi pientä palasta. Mutta unohdan tietty salaatit. Sitten sunnuntain vedän nassuun tuota pitsaa ihan urakalla ja olo onki sitten sen mukanen! Ihan hirvee turvotus ja ahistus, vasta tänään illalla alkanu helpottaan.

Perjantaina tilasin itelleni jäsenyyden läheiselle kuntosalille. Toivottavasti kortti tulis pian! En ota paineita siellä käymisestä, suunnielma ois aamuvuoron jälkeen, eli 1-2 krt viikossa. Tykkään käydä salilla, mutta aina olen tappanu sen innon liiallisella alkurutistuksella, eli käyny melkeen päivittäin. Harmittavasti tuolla ei ole ohjausta, olis kiva saada jonkulainen ohjelma ettei vain zembaloi laitteesta toiseen ilman määränpäätä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 23:53  
+
0

nenssi kirjoitti:

Lisäksi tilasin niitä kuuluisia, lähes kalorittomia shirataki-nuudeleita! Kuulemma sellaisenaan kovin mauttomia, mutta sitten taas imevät muusta ruuasta itseensä hyvinkin paljon makua. Kaloreita hyvin vähän, 8kcal/100g ja ovat lähes täysin hiilarittomia, suorastaan huimat 0,6g. :nauru:



Noi on ihan hirveitä :nauru: Mun mielestä ne ei imassu mitään makuja mistään. Tosin ehkä enempi mua eto niissä se koostumus. Hyiyiyi.

Vahinko kiertään, kauppasin kaverille.

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 00:40  
+
0
^ Kuulostaa vähän lasinuudeleilta (cellophane noodles) joita me ollaan syöty, ne on ainakin hyviä! Löytyy aasialaisista kaupoista, tehdään mungpavuista ja nimi tulee niiden läpikuultavasta olemuksesta :D Niissä on kyllä vähän enemmän hiilaria, mutta jos ei huvita tilailla netistä nuudeleita kannattaa kurkata jos lähimmästä aasialaisesta löytyy noita. Pitää vaan olla tarkkana ettei tuu ostaneeks riisivermiselliä, se näyttää aika samalta.
Toinen hyvä gluteeniton nuudeli on tietty soba-nuudeli, mutta niitäkin ostaessa pitää lukea aika tarkasti, ettei ne sisällä vehnäjauhoja vaan pelkkää tattaria.

Iski ihan kamala nuudelihimo nyt, pakko tehdä huomenna joku hyvä kevyt wokki!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.02.2014 klo 00:41)

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 10:54  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Eilinen nyrkkeily meni rehellisesti rääkistä. Kyllä puntti tutisi ja kädet oli ihan nuudelit :nauru: Yks liike jäi vähän ihmetyttämään eli tehtiin istumaannousuja seisovaan asentoon, siis näin, mutta ilman tukea (puntteja). Tuntui olevan monelle haastava liike. Miten hyvin tuo teiltä sujuu? Kehuttakoon vielä, että sain esitellä muille miten se pitäis tehdä :ylpea: Tekniikkani on kuulemma todella hieno :nauru:

muoks. Vaihdettu kaksi linkkiä yhteen paremmin havainnollistavaan.



Mun oli pakko kokeilla tätä! Ja en tiiä teinkö jotain väärin, kun en kokenut kovin haastavaksi tätä? :mietiskel: Mulla nous ihan vähän kantapäät maasta kun nousin istumaan, se varmaan on "hylkäävä" asia liikkeen suorituksessa?
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 40
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6264
Viestejä yhteensä545427
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 11:15)